Jest stary aksjomat marketingu bezpośredniego, który stwierdza, że zbyt wiele wyborów paraliżuje twoją perspektywę do całkowitego braku działania. Ale czy to zachowanie dotyczy stron docelowych? Marketing Experiments Journal przeprowadził ostatnie badanie na ten temat, dezorientacja na stronie docelowej: w jaki sposób posiadanie więcej niż jednego celu na stronie wpływa na jej wydajność?
Przetestowali swoją hipotezę za pomocą rzeczywistych firm, aby zilustrować podstawowe zasady projektowania stron docelowych 5. Sprawdzili sklep internetowy z elektroniką, dużą gazetę krajową i płatną stronę subskrypcyjną. Niektóre strony zaczynały się lepiej niż inne, ale wszystkie miały miejsce na ulepszenia.
Czego się nauczyli? W każdym przypadku skuteczność strony docelowej i zmierzona konwersja znacznie wzrosły, gdy wyeliminowano wybory i niepotrzebne zakłócenia-a ogólny projekt i orientacja strony podkreślały wezwanie do działania. Oto lista konkretnych zaleceń czasopisma:
- Skoncentruj się na jednym celu dla każdej strony. Określ swój cel i poprowadź do niego wszystko na stronie.
- Strony sprzedaży powinny korzystać z pionowego przepływu przez środek strony. W przypadku stron oferty handlowej pionowe jednokolumnowe kopiowanie treści przez środek strony konsekwentnie działa lepiej niż inne układy i zawsze powinno być testowane. Lewa lub prawa kolumna powinna być używana do wspierania ruchu w kierunku celu, takiego jak referencje (aby zmniejszyć niepokój po kliknięciu przycisku zamówienia).
Jedną ze zmian, które wprowadzili, było na przykład Zamiana nawigacji w lewej kolumnie, zastąpienie jej referencjami i przeniesienie nawigacji do prawej kolumny. Możesz tego spróbować lub przesunąć nawigację na dół strony lub usunąć ją.
- Wyeliminuj elementy, które mogą odwrócić wzrok od przepływu w kierunku celu. Jeśli elementy strony, takie jak zdjęcia i obrazy graficzne, nie przenoszą użytkownika szybko do podjęcia żądanej akcji, wyrzuć je. Każdy element na stronie musi działać w trosce o ten sam cel.
- Użyj elementów wizualnych (rozmiar, ruch, kolor, położenie i kształt), aby zwrócić uwagę na wezwanie do działania. Nie zgaduj. Przetestuj to wszystko, aby znaleźć to, co działa najlepiej dla ciebie.
- Unikaj używania linków poza stroną. W razie potrzeby użyj pasywnych wyskakujących okienek lub uruchom nowe okna przeglądarki, aby podać szczegóły lub dodatkowe informacje o decyzji. Gdy odwiedzający opuszczą stronę, ich pęd do przodu zostaje przerwany i musi zostać przywrócony, nawet jeśli powrócą. Eliminując liczbę kliknięć potrzebnych do działania, utrzymujesz odwiedzającego dłużej i bardziej zaangażowanego w Twoją wiadomość.
Żadnych niespodzianek. Jak mawiała moja babcia Fanny, ” nie można tańczyć na dwóch weselach z jednym tyłkiem.”(To w jidysz po tyłku.) Zdefiniuj swój cel (w liczbie pojedynczej, Nie w liczbie mnogiej) i trzymaj się go. Upewnij się, że każde słowo, grafika, ikona utrzymuje perspektywa koncentruje się na jednej akcji, która zaspokoi Twój pojedynczy, najważniejszy cel.
Wiem, że to nie takie proste. Klienci mają tendencję do “zlewozmywak” każdy piksel strony internetowej Nieruchomości. Więc upewnij się, że masz dowody i wyniki testów, takie jak te, pod ręką. A jeśli twój Klient lub szef się kłamią, powiedz im, żeby ze mną porozmawiali. Z przyjemnością je wyprostuję. 🙂