Facebook był cały gniew te dni, ponieważ strona otworzyła swoje podwoje dla mas i doświadczył gwałtowny wzrost. To ciekawe miejsce do oglądania bez względu na wszystko, ale może również podpowiedzieć, jak skuteczniej promować swoje produkty, usługi lub oferty partnerskie na swoim blogu.
Facebook i Sztuka segmentacji
Niektórzy ludzie wydają się nie dostrzegać wartości w 35 milionach użytkowników Facebooka, ponieważ wskaźniki reklam są niskie, a wskaźniki klikalności obrzydliwe. Prawdziwa wartość wśród odbiorców Facebooka pochodzi z eksploracji danych i możliwości oglądania, śledzenia i klastrowania tego, co robią atrakcyjne dane demograficzne w agregacie.
Innymi słowy, Facebook może sprzedawać us więcej niż sprzedaż reklam.
Facebook otworzył się w maju na zewnętrznych deweloperów za pośrednictwem platformy Facebook. Pozwala to niezależnym programistom na tworzenie aplikacji (lub widżetów) dla użytkowników Facebooka, aby dodawać je do swoich profili. Aplikacje te mogą być używane do interakcji z innymi użytkownikami, grania w gry i innych rozrywek społecznościowych.
Podczas gdy ruch otwarcia platformy dla innych był oklaskiwany (zwłaszcza w porównaniu do zamkniętego MySpace), ruch nie był całkowicie altruistyczny. Jednym z kluczy do wyodrębnienia wartości ze wzorców informacji, które użytkownicy Facebooka dostarczają za pomocą witryny, jest segmentacja na ściślejsze grupy zainteresowań. Zapewnia to bardziej ukierunkowane możliwości reklamowe, sprzedażowe i marketingowe.
Tak więc Facebook sprytnie otworzył drzwi dla zewnętrznych programistów i powiedział: “tutaj wykonujesz pracę.”Deweloperzy uzyskują dostęp do ogromnej publiczności na Facebooku, mając nadzieję, że ich aplikacja stanie się wirusowa. Facebook może usiąść, oglądać i nagrywać.
Aplikacje na Facebooku same w sobie stają się przedmiotem rynkowym, jeśli zdobędzie się wystarczającą liczbę użytkowników. Chris Pearson niedawno uruchomił aplikację dla profesjonalnych fanów piłki nożnej. Jeśli jesteś fanem piłki nożnej na Facebooku, Sprawdź to tutaj, aby dowiedzieć się, jak można sprzedawać tę niszową publiczność w dół drogi.
Twój Blog i Sztuka segmentacji
Nawet jeśli twoi blogowi odbiorcy są bardziej skoncentrowani niż Facebook, nadal możesz korzystać z segmentacji według zainteresowań. Jest to szczególnie ważne, gdy próbujesz coś sprzedać. Jak powiedziałem w pierwszych dniach tego bloga, musisz zabrać ludzi z drogi, aby im sprzedać, z kilku ważnych powodów.
Po pierwsze, nakłonienie kogoś do zakupu czegoś zwykle wymaga wielokrotnego zapoznania się z ofertą. Chociaż możesz ujść na sucho z wykonaniem skoku w poście na blogu, prawdopodobnie będziesz musiał wielokrotnie wykonywać ten skok, aby zmaksymalizować konwersje.
Zrób to, a prawdopodobnie uciekniesz od większości widowni. Zdecydowali się na Twoje treści, aby nie zostać zapchanym wiadomościami sprzedażowymi.
Więc to, co chcesz zrobić, to rozmawiać tylko z ludźmi, którzy są zainteresowani słyszeniem konkretnie o tym, co sprzedajesz, i kontynuować dostarczanie treści innym czytelnikom, dopóki nie będziesz miał do sprzedania czegoś, co ich interesuje.
Oto przykład tego, w jaki sposób możesz wyrzeźbić część odbiorców w marketingu opt-in:
- Napisz post, który napędza zainteresowanych potencjalnych klientów do strony docelowej.
- Zaoferuj bezpłatny pięcioczęściowy samouczek na temat tego, jak korzystać z sprzedawanego produktu lub dlaczego jest on korzystny. Uczyń samouczek edukacyjnym i uczciwym, a nie wypełnionym szumem twardym sprzedawaniem-to działa.
- Dostarcz samouczek w ciągu tygodnia lub tak za pośrednictwem autoresponder. W pewnym momencie w samouczku będziesz chciał zacząć oferować wezwanie do działania, aby faktycznie kupić produkt lub skontaktować się z Tobą, w zależności od przypadku.
- Po zakończeniu samouczka Kontynuuj śledzenie powiązanych treści, które umożliwiają powtórzenie wezwania do działania. Prawdopodobnie nie powinieneś wysyłać wiadomości częściej niż raz w tygodniu, chociaż wiele osób odniosło sukces z bardziej agresywnym harmonogramem. Kluczem jest dalsze oferowanie wartości w połączeniu z ofertą.
Na przykład, jeśli próbujesz zarabiać na swoim blogu za pośrednictwem marketingu afiliacyjnego, nie pisz tylko jednego postu o produkcie, który Twoim zdaniem spodoba się Twoim odbiorcom i masz nadzieję, że bogowie wyszukiwarek będą Cię błogosławić. Zaoferuj edukacyjne doświadczenie marketingowe dzięki swoim umiejętnościom copywritingu tym, którzy są naprawdę zainteresowani, i pozwól magii powtarzania zrobić resztę.
Sztuka autorespondera
Autorespondery e-mail są jednym z filarów skutecznego marketingu online, ale blogerzy bardzo rzadko z nich korzystają. E-mail marketing może wydawać się passé, ale pomyśl o tym-ile e-maili dziennie otrzymujesz od Facebooka, które odsyłają cię z powrotem na stronę?
E-mail jest żywy i dobrze, gdy dostarczane do ludzi, którzy chcą usłyszeć od Ciebie. Dlatego tak ważne jest podejście marketingowe do sprzedaży-ludzie chcą niezależnej wartości przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Daj im treści, które same stoją, jednocześnie składając ofertę, a będą bardziej skłonni do robienia interesów z Tobą.
Używam autoresponderów w prawie każdym projekcie for-profit, który robię,i zaczniesz widzieć je używane na Copybloggerze. W rzeczywistości planuję zaoferować tutorial z bardziej zaawansowanymi wskazówkami na temat tworzenia tego typu samouczków marketingowych(jak meta!), a w naturalny sposób zostanie dostarczony tylko tym, którzy tego chcą.
Jeśli w międzyczasie chcesz dowiedzieć się więcej o korzystaniu z autoresponderów, AWeber oferuje bezpłatne filmy instruktażowe i webinaria edukacyjne na żywo. AWeber to mój autoresponder z wyboru, więc dostaję prowizję, jeśli zarejestrujesz się u nich za pośrednictwem mojego linku. Hej, Szkoła się zaczyna… dzieci potrzebują nowych butów!