11 sposobów na poprawę wezwań do działania

cta

Istnieją dwa kluczowe elementy marketingu. Pierwszym z nich jest przyciągnięcie ruchu do twojej witryny, a drugim jest uzyskanie ruchu do konwersji na klientów. Możesz mieć milion użytkowników odwiedzających Twoją witrynę, ale jeśli nie możesz ich przekonwertować, jaki jest sens?

Przez lata nauczyłem się wiele o poprawie współczynników konwersji.

Jednym z najprostszych sposobów na zwiększenie współczynników konwersji jest optymalizacja połączeń do działań (CTA). Oto sposoby 11, które możesz poprawić swoje CTA:

Taktyka # 1: Kopiowanie przycisku testowego

Jakiej kopii przycisku powinieneś użyć? Kliknij tutaj, Kup Teraz, dodaj do koszyka, Kup teraz i zamów teraz to kilka tekstów wezwania do działania, które widzisz wokół. Odkryłem, że ogólne frazowanie, takie jak powyższe słowa, nie ma większego wpływu na współczynniki konwersji. Jeśli tak, to są inne elementy na twojej stronie internetowej, które muszą zostać przetestowane.

Kopiowanie testów innych osób, np. wezwania do działania 37 sygnałów “Zobacz ceny i plany”, ponieważ zwiększyło ich Współczynnik konwersji o 200%, nie zawsze będzie działać dla ciebie.

pricing plans

Testowaliśmy to samo wezwanie do działania na Crazy Egg ponad rok temu i dowiedzieliśmy się, że zmniejszyło to nasz współczynnik konwersji o ponad 10%. Ale to, co zwiększyło nasz współczynnik konwersji o ponad 20%, to CTA “show me my heatmap”.

Lekcja wyciągnięta: wezwania do działania związane z Twoim produktem lub usługą mają tendencję do konwersji lepiej niż ogólne wezwania do działania. Spróbuj przetestować tekst przycisku, który jest bardzo związany z tym, co oferujesz lub sprzedajesz.

Taktyka # 2: kolor ma znaczenie

Gmail raz przetestował 50 odcieni niebieskiego dla ich koloru wezwania do działania i znalazł najwyższy odcień konwersji. Efektem końcowym było zwiększenie liczby zapisów. Prawdopodobnie nie będziesz w stanie przetestować 50 odcieni koloru, ale będziesz mógł przetestować kilka różnych kolorów.

SAP odkrył, że kolor pomarańczowy zwiększył ich Współczynnik konwersji o ponad 32.5%. Performable stwierdził, że kolor czerwony zwiększył ich Współczynnik konwersji o 21%.

red button

Lekcja wyciągnięta: różne kolory mają różne znaczenia. Na przykład, czerwony może czasami stworzyć poczucie pilności. Głównym celem Twoich CTA jest upewnienie się, że się wyróżniają. Możesz to osiągnąć, tworząc silny kontrast między kolorem przycisku a projektem strony internetowej.

Taktyka # 3: Lokalizacja, Lokalizacja, Lokalizacja

Podobnie jak w przypadku każdej firmy, lokalizacja jest jednym z najważniejszych czynników. Należy przetestować dodawanie CTA powyżej krotnie, poniżej krotnie i gdziekolwiek indziej uważasz, że ma sens.

Przetestowałem umieszczenie call-to-action na NeilPatel.com i okazało się, że umieszczenie miało duży wpływ na Współczynnik konwersji. Próbowałem dodać jeden powyżej krotnie, ale nie działa tak dobrze, jak umieszczenie go tuż pod krotnie.

neil patel cta

Dzięki ankiecie szybko zdałem sobie sprawę, że ludzie chcą przeczytać trochę więcej, aby dowiedzieć się, co mam do zaoferowania, zanim zobaczą wezwanie do działania. Z tego powodu wezwanie do działania powyżej fałdu spowodowało spadek konwersji o 17%.

Lekcja wyciągnięta: nie zakładaj, że umieszczenie wezwania do działania wyżej na stronie zwiększy Współczynnik konwersji. Upewnij się, że odwiedzający wiedzą, co otrzymują, zanim przedstawisz im wezwanie do działania.

Taktyka # 4: Design ma znaczenie

Przeprowadziłem test A / B na systemie Quick Sprout Traffic, aby przetestować ogólny projekt wezwania do działania. Oryginalne wezwanie do działania było tylko przyciskiem z napisem “Dodaj do koszyka”.

Dzięki badaniom odkryłem, że ludzie byli nieco zdezorientowani tym, co otrzymają z systemem. Więc postanowiłem zrobić szybkie poprawki z CTA.

cart

Nowy przycisk zawierał również tekst “Dodaj do koszyka”  ale zawierał również obraz produktu. Efekt końcowy? Aż 28% wzrost konwersji w wyniku modyfikacji projektu przycisku w celu uwzględnienia obrazu produktu, który był kupowany.

Lekcja wyciągnięta: tylko dlatego, że wszyscy inni używają prostych przycisków, które mogą zawierać kilka słów i okrągłe rogi, nie oznacza to, że powinieneś zrobić to samo. Od testowania różnych rozmiarów, przez używanie okrągłych rogów, po nawet włączenie obrazu produktu do swoich CTA, możesz zwiększyć konwersje, będąc kreatywnym.

Taktyka # 5: Czas jest wszystkim

Można by pomyśleć, że wyświetlenie przycisku wezwania do działania w Twojej witrynie zwiększyłoby konwersje, a nie wyświetliło go od razu, prawo? Kimberlysnyder.net niedawno zrobił test A / B, w którym wymagali, aby obejrzeć film sprzedażowy przed pokazaniem przycisku call to action.

delayed cta

Film trwał 30 minut, więc można założyć, że spadł ich Współczynnik konwersji, zwłaszcza dlatego, że nie można przewijać do przodu przez film lub przejść do końca. Ale ponieważ opóźnili pojawienie się przycisku, zmusiło to ludzi do oglądania ich Wideo, co zwiększyło ich konwersje o 144%.

Lekcja wyciągnięta: zmuszając ludzi do zrozumienia, co sprzedajesz i korzyści z tego, możesz zwiększyć swój Współczynnik konwersji. Świetnym sposobem na to jest nie Pokazywanie użytkownikom przycisku wezwania do działania, dopóki nie przekonasz ich do przeczytania tego, co oferujesz. Pomaga to wstępnie zakwalifikować potencjalnych klientów i podekscytować ich tym, co masz do zaoferowania.

Taktyka # 6: Bądź kreatywny

CTA nie muszą być guzikami. Niedawno przetestowaliśmy coś wyjątkowego. Dodaliśmy przycisk call-to-action w filmie na naszym blogu KISSmetrics. Gdy skończysz oglądać film, pokażemy Ci wezwanie do rejestracji w naszej usłudze analitycznej.

km video

To wezwanie do działania otrzymuje 380% więcej kliknięć niż nasze normalne wezwanie do działania na pasku bocznym. I generuje o 65% więcej kliknięć niż nasze wezwanie do działania w ramach naszej ankiety Qualaroo.

Lekcja wyciągnięta: nie zakładaj, że standardowe wezwanie do działania konwertuje najlepsze. Nigdy bym nie pomyślał, że umieszczenie wezwania do działania w filmie spowoduje więcej kliknięć niż prosty przycisk.

Taktyka # 7: Powiedz ludziom, aby nie klikali

Czy możesz zmienić tekst wezwania do działania na “nie Kliknij tutaj” i spodziewać się zwiększenia konwersji? To nie działa na wszystkich, ale to może zadziałać dla Ciebie.

Na przykład na TimothySykes.com niedawno przetestowaliśmy wezwanie do działania, które brzmiało “Nie kliknij tutaj, jeśli jesteś leniwy” i działało o 39% lepiej niż “kliknij tutaj”.

Ramit Sethi z I will Teach you to Be Rich używa podobnej koncepcji, mówiąc ludziom, aby nie klikali tutaj.

dont click

Korzystanie z odwrotnej fykologii może być skutecznym sposobem na zachęcenie ludzi do robienia tego, co chcesz. Przetestuj różne odmiany tej taktyki i spróbuj powiedzieć ludziom, dlaczego powinni klikać, używając negatywnego języka. Na przykład, jeśli prowadzisz witrynę e-commerce, przyciskiem wezwania do działania może być “nie klikaj tutaj, chyba że chcesz zaoszczędzić 10%”.

Lekcja wyciągnięta: używając zwrotów call-to-action, które są przeciwieństwem tego, do czego ludzie są przyzwyczajeni, możesz potencjalnie zwiększyć współczynnik konwersji.

Taktyka # 8: efekty specjalne

Kolejna świetna taktyka, że strony takie jak TimothySykes.com zastosowanie polega na tym, że dodają specjalny efekt do swoich CTA. Od wywołania do przewijania akcji z użytkownikiem po poruszanie się, aby przyciągnąć uwagę, możesz zrobić wiele rzeczy, aby zwiększyć klikalność.

next big pick

Wezwanie do działania “następny duży wybór” na TimothySykes.com ma 21% więcej kliknięć, ponieważ przewija się. Wezwanie do działania na pasku bocznym Quick Sprout reklamy Michaela Arringtona otrzymuje 218% więcej kliknięć i 159% więcej konwersji niż reklama Ben Huh.

Kiedy testowałem wezwanie do działania na Hellobarze, konwertował 3x wyżej, gdy wybrałem opcję “przewijaj z użytkownikiem” niż opcję Nie przewijania z użytkownikami.

Lekcja wyciągnięta: niewielkie efekty mogą zwrócić większą uwagę na wezwania do działań, co może spowodować, że będą częściej klikane. Nie oznacza to, że współczynniki konwersji wzrosną; oznacza to po prostu, że zyskasz więcej kliknięć.

Taktyka # 9: wezwania do wyjścia z akcji

Jednym z rodzajów wezwania do działania, który nie jest często używany, jest wezwanie do wyjścia z działania. Ostatnio zrobiłem to za pośrednictwem BounceExchange, gdzie widzisz wezwanie do działania tylko wtedy, gdy mysz przesuwa się w kierunku przycisku Wstecz w przeglądarce internetowej.

BounceExchange wykrywa, kiedy ktoś ma opuścić Twoją stronę i pokazuje mu ofertę, aby spróbować przyciągnąć jego uwagę. Efektem końcowym był wzrost konwersji o 46%.

bounceexchange

Na początku byłem nieco niezdecydowany, aby go wypróbować. Na szczęście nikt jeszcze nie narzekał,a konwersje zdecydowanie składają się na wszelkie małe skargi, które mógłbym potencjalnie otrzymać od wezwania do działania.

Lekcja wyciągnięta: możesz czuć, że taktyki, takie jak wezwania do działania, są trochę spamowe, ale inni mogą nie czuć, że są spamami. Nie będziesz wiedział, czy coś działa lub przeszkadza odwiedzającym, chyba że go wypróbujesz.

Taktyka # 10: Whitespace

Świetnym sposobem, aby wyróżnić swoje wezwanie do działania, jest umieszczenie niczego wokół nich. Białe spacje mogą być twoim przyjacielem, ponieważ mogą pomóc wyróżnić twój przycisk. Możesz to zrobić w następujących krokach:

  • Zmniejsz liczbę elementów w projekcie strony internetowej.
  • Zmniejsz liczbę jasnych kolorów w swoim projekcie.
  • Nie umieszczaj zbyt wielu rzeczy wokół tomografii komputerowej.

whitespace

Próbowałem użyć więcej białej przestrzeni na mojej stronie docelowej systemu ruchu i zauważyłem niewielki wzrost mojego współczynnika konwersji. Wzrost wyniósł 8%, ale nie miałem znaczenia statystycznego. Zakończenie testu zajęłoby od 30 do 60 dni, więc przestałem.. Być może będziesz miał więcej szczęścia w testowaniu tej metody niż ja.

Lekcja wyciągnięta: Umieszczenie zbyt wielu elementów wokół wezwań do działania może być śmiertelne dla współczynnika konwersji. Użyj białej spacji, aby zwrócić większą uwagę na Twoje CTA.

Taktyka # 11: brak wezwania do działania

Czy odważysz się usunąć swoje wezwania do działania? Tim Sykes zrobił to ze swoją stroną na stronie sklepu i znalazł coś interesującego. Nie zrobił tego, bo chciał przeprowadzić test A / B. Stało się tak, ponieważ jego deweloper nie ukończył sklepu ecommerce.

Jego produkty nie były połączone z koszykiem, więc usunął przyciski wezwania do działania na stronie i dowiedział się, że więcej osób jest zainteresowanych jego produktami, ponieważ czuli, że nie mogą ich już kupić.

out of stock

Usuwając swoje CTA i dodając adres e-mail na stronie sklepu, otrzymał więcej zapytań od potencjalnych klientów niż to, co otrzymywał, gdy miał przyciski CTA w swoim sklepie ecommerce.

Lekcja wyciągnięta: zalanie witryny wezwaniem do działania nie zawsze jest dobre, ponieważ może spowodować, że ludzie poczują, że twoim jedynym celem jest sprzedaż im czegoś. Usunięcie wezwań do działania może potencjalnie mieć odwrotny wpływ na ludzi, którzy mogą chcieć czegoś, czego czują, że nie mogą mieć.

Wniosek

To, co działało dla mnie i innych stron powyżej, może nie działać dla Ciebie. A to, co nie zadziałało dla nich, może zadziałać dla Ciebie. W końcu będziesz musiał przetestować swoje wezwania do działania, jeśli chcesz dowiedzieć się, co jest najlepsze dla twojej bazy użytkowników.

Wielkim wyjściem z tego posta na blogu jest to, że musisz stale przeprowadzać testy A/B. Jeśli nie spróbujesz poprawić współczynników konwersji, nie wzrosną. Nie bój się przetestować!

W jaki inny sposób możesz poprawić swoje wezwania do działania?

Total
0
Shares
Related Posts