Kiedy po raz pierwszy miałem insane genialny pomysł na założenie firmy i wyjście z rzekomego bezpieczeństwa korporacyjnego świata, zacząłem od przeczytania wszystkiego, co mogłem znaleźć.
Chciałbym pamiętać, gdzie wątek się dla mnie zaczął. To mógł być Dan Kennedy, to mógł być Michael Port, to mógł być osobisty MBA.
Każdy dobry zasób doprowadził do trzech kolejnych. W pewnym momencie znalazłem Copybloggera, Probloggera i Setha Godina.
Setki książek i tysiące dolarów w produktach informacyjnych później, dałem sobie edukację. Czy to było drogie? Pewnie, że tak.
Ale nie droższe niż czyjeś wykształcenie. Nawet edukacja, która jest całkowicie darmowa, jest kosztowna w czasie i wysiłku.
I tak jak senior powinien być w stanie uzyskać więcej z klasy niż jego kolega z pierwszego roku, stałem się bardzo dobry w skutecznym wydobywaniu informacji, których potrzebuję, pomijając to, czego nie robię, i unikając informacji, które nie są warte mojego czasu.
(Bo tak, ciągle uczę się kompulsywnie, cały czas. Zawsze można się czegoś więcej nauczyć.)
Większość z nas, którzy prowadzą firmy internetowe, ma wykształcenie podobne do mojego. Dostajemy trochę darmowych rzeczy z naszych ulubionych blogów, możemy zapłacić za niektóre informacje w kursie domowym lub ebooku, a my zbieramy wiele z czystej obserwacji.
Dzisiaj opowiem o tym, czego się nauczyłem, więc jeśli jesteście nieco wcześniej na ścieżce, możecie uniknąć ślepych zaułków.
Zawsze chodzi o podstawy
Może słyszałeś o zasadzie Pareto. (Nazywa się to również zasadą 80/20.) Jest to spostrzeżenie, że w niesamowitej różnorodności okoliczności 80% produkcji pochodzi z 20% danych wejściowych.
Co oznacza, że 20% twoich klientów zapewnia 80% Twoich przychodów. 20% czasu spędzanego za komputerem zapewnia 80% najlepszej pracy. A 20% tego wspaniałego posiłku, który wczoraj zjadłeś, zapewniło 80% przyjemności. (To było ciasto z musem czekoladowym, prawda?)
Ze względu na zasadę Pareto, zawsze jest ” 20%”, na które powinieneś spędzać czas. W prawie każdej dyscyplinie jest to znane jako podstawy.
Większość ludzi prześciga się w podstawach, aby dostać się do tego, co uważają za Zabawne – ezoterycznego,” Zaawansowanego ” dziwnego materiału, którego nikt nie zna.
Czy uważasz, że podstawy w Twoim temacie są trochę nudne? W takim razie, co myślisz o mistrzostwie?
Faktem jest, że prawdziwi mistrzowie każdego przedsięwzięcia są przerażająco dobrzy w podstawach. Przeczytaj biografię każdej osoby odnoszącej ogromne sukcesy, którą podziwiasz, od Michaela Jordana po Warrena Buffetta, a odkryjesz kogoś, kto stał się niesamowicie dobry w tym, co wannabe hot shots uważają za “nudne podstawy.”
Zrozum 20% Pareto w swojej dziedzinie i pracuj nad tym w kółko.
Więc popracuj nad tym jeszcze.
Inspiracja jest świetna, ale wykonanie opłaca rachunki
Jest jeden facet, którego rzeczy uważam za cudownie inspirujące.
Zawsze czuję się pobudzony po przeczytaniu jego biuletynu papierowego lub słuchaniu jego płyt CD. Mam odnowione poczucie entuzjazmu dla mojego zawodu, jestem pełen nadziei i energii, jestem gotowy na wszystko.
I wszystko to jest w porządku. Problem w tym, że trwa to około 20 minut.
Ciesz się inspiracją, ale nie poprzestań na tym. Zamiast tego wykorzystaj energię z całej tej inspiracji i przetłumacz tylko jeden pomysł na działanie (może być niewiarygodnie małe), które zamierzasz podjąć, aby ruszyć swój biznes do przodu.
Więc zrób to. Naprawdę to weź, nie zamierzaj.
Co prowadzi do:
Tylko jedna rzecz
Jeśli książka, strona członkowska, ebook lub program do nauki w domu jest dobry, prawdopodobnie będziesz miał więcej do działania, niż możesz zrobić w tym tygodniu, w tym miesiącu lub ewentualnie w tym roku.
Pomocne może być przypomnienie sobie rady Davida Allena. Nie możesz. do cały projekt. Możesz wykonać tylko kolejną akcję w tym projekcie.
Niezależnie od tego, czy jesteś wielbicielem kultu produktywności Allena Getting Things Done (I am), idea “następnej akcji” jest krytyczna, jeśli chcesz iść naprzód w czymś złożonym.
Pisanie wstępnego szkicu dla autorespondera wiadomości e-mail jest kolejną czynnością. Spędzanie 20 minut na burzy mózgów pomysłów na zawartość kamienia węgielnego (i umieszczanie ich w miejscu, w którym można je ponownie znaleźć) to kolejna akcja.
“Dowiedz się, jak rozpocząć działalność online” nie jest.
Nie zaniedbuj małych rzeczy, ponieważ szukasz dużych rezultatów. Wielkie rzeczy składają się z realizacji wielu, wielu małych rzeczy.
Edukacja sama w sobie może być inspirująca i zabawna (i chętnie zostałbym na studiach licencjackich na zawsze, gdyby była taka opcja). Ale jeśli masz praktyczne cele poza nauką, pamiętaj, aby trzymać te cele na pierwszym miejscu.
Odwiedź ponownie najcenniejsze rzeczy
Ludzie są małpą szukającą Nowości. Pociąga nas to, co nowe i inne.
Ale miej oko na te rzadkie zasoby, które warto odwiedzić ponownie i ponownie.
Kiedy dojeżdżałem do pracy, słuchałem w kółko tych samych płyt marketingowych. Spalili ścieżkę neuronową w moim mózgu. Informacja stała się drugą naturą, tak samo automatyczną, jak zmiana kanału, gdy Leno się włącza.
Przeczytaj ponownie klasykę w swojej dziedzinie. Dla mnie to Robert Cialdini Wpływ, Seth Godin ‘ s Permission Marketing, Eugene Schwartz ‘ s Przełomowa Reklama i garść zdecydowanie oldskulowych książek o copywritingu.
Kiedy możesz uzyskać nieskazitelne wersje audio, podnieś je oprócz wersji drukowanych i słuchaj ich podczas jazdy lub w pociągu.
W sferze cyfrowej wciąż wracam do kul marketingowych Gary ‘ ego Bencivengi, naszego własnego nauczania (byłem studentem, zanim kiedykolwiek marzyłem o byciu partnerem) i Jeffa Walkera Formuła Wprowadzenia Produktu Na Rynek.
Nie szukam radykalnych nowych spostrzeżeń. Szukam jednej małej rzeczy, którą mogę dodać do tego, co teraz robię.
Bądź gotowy, aby stać się większym, niż myślałeś, że będziesz
Kiedy zaczynałem z całą tą samokształceniem, wszystko, co chciałem zrobić, to przekonać ludzi, aby zatrudnili mnie do copywritingu. Byłem w tym dobry i podobało mi się to, i chciałem się pozbyć tej pracy w korporacji.
Ale zanim zorientowałem się, jak promować moje niezależne pisanie, zdałem sobie sprawę, że copywriting był małym podzbiorem tego, co naprawdę lubiłem robić, i chciałem szerszego obrazu.
Więc jeśli zamierzasz rozwinąć swoje myślenie, zbudować nowe umiejętności, nabrać nowego sposobu myślenia i zacząć tworzyć nowe połączenia neuronowe (i społeczne, i finansowe), możesz znaleźć swoje życie w niesamowitym nowym kierunku, który nigdy nie był możliwy.
Nie mów, że cię nie ostrzegałem.
Gotowy na wysokiej jakości Darmowe informacje? Mamy wszystko pod kontrolą. Sprawdź nasz newsletter, Marketing internetowy dla mądrych ludzi. To kurs crash na temat podstaw, który pozwoli Ci zbudować lepszy biznes online.
O autorze: Sonia Simone jest starszym redaktorem Copyblogger i współzałożycielem Inside The Third Tribe.