Jesteś artystą marketingu lub naukowcem?

Spójrzmy prawdzie w oczy, znasz już odpowiedź na to pytanie.

Instynktownie wiesz, czy należysz do odzianej w czerń bohemy, popijającej kawę i absynt w fajnych kawiarniach, bazgrającej w swoim moleskine i wpatrującej się w Przestrzeń, gdy wymarzysz swoją najnowszą kreację …

… lub czy jesteś bardziej w domu z Gadżet-toting maniaków, chrupanie liczb, Uruchamianie testów, porównywanie zestawów danych i wyciąganie wniosków wystarczająco solidne, aby przetrwać rygorystyczne peer review. 

To nie jest świadoma decyzja, czy coś, co można zmienić – wiesz w intuicji, do którego plemienia należysz.

Jeśli najbardziej lubisz pisać urzekający post na blogu, przeprowadzać wywiady z fascynującym gościem do swojego podcastu lub tworzyć scenariusze do fajnego filmu, są szanse, że jesteś naturalnym Marketing Artist

Ale jeśli wolisz zoptymalizować słowa kluczowe w poście na blogu, przeanalizować wskaźnik wzrostu subskrybenta podcastu lub przetestować Współczynnik konwersji na stronie docelowej wideo, jesteś bardziej Specjalista Ds. Marketingu.

Nie ma tu dobrej ani złej odpowiedzi — obie drogi mogą prowadzić do sukcesu. 

Sposób artysty marketingu

Jeśli wybierzesz tę ścieżkę, odniesiesz sukces jako marketer, wykorzystując w pełni swój kreatywny talent.

Niezależnie od tego, czy jesteś pisarzem, artystą, ilustratorem, fotografem, filmowcem, muzykiem, mówcą lub innym kreatywnym specjalistą, content marketing-jeden z największych trendów we współczesnym marketingu — jest twoim naturalnym medium.

Oto moja definicja content marketingu:

Treści multimedialne, które nie # patrz jak marketing ale funkcje jako marketing.

Co najważniejsze, tego rodzaju treści mają niezależna wartość – to powinno pomóc ludziom zaraz za bramą, bez względu na to, czy dziś coś kupią. 

Musi być oryginalny, fascynujący, zabawny, niezwykły i/lub wystarczająco użyteczny, aby ludzie chcieli podzielić się nim ze swoimi przyjaciółmi, komentować i wchodzić w interakcje z twórcą, a także subskrybować więcej tego samego.

A kto jest ekspertem w tworzeniu tego rodzaju oryginalnych treści? To Ty. 

Ponieważ tworzenie mediów jest tym, co przychodzi ci naturalnie, masz nieuczciwą przewagę w content marketingu. Możesz pisać (lub malować, projektować, rozmawiać lub odtwarzać muzykę) przez cały dzień, wiedząc, że jest dużo więcej inspiracji. 

I wierzcie lub nie, firmy na całym świecie wyrywają sobie teraz włosy, ponieważ zdają sobie sprawę, że muszą zacząć tworzyć tego rodzaju treści, zamiast bombardować ludzi tymi samymi starymi wiadomościami sprzedażowymi. 

Zgadza się.: w dobie content marketingu Twoje kreatywne umiejętności cieszą się dużym zainteresowaniem. Nic dziwnego, że Brian nazywa 2013 Rokiem pisarza online.

Twoja pięta achillesowa

Uwielbiasz tworzyć treści — to świetna zabawa, część ciebie z przyjemnością zrobi to za darmo. Co oznacza, że możesz zostać wciągnięty w tworzenie dla własnego dobra, bez zatrzymywania się, aby zmierzyć, czy faktycznie zbliża cię to do Twoich celów. 

Za dużo sztuki, za mało nauki i możesz skończyć pracując za darmo. (Nie ma w tym nic złego, jeśli to jest to, co chcesz zrobić. Tylko nie oszukuj się, że to marketing.)

Rygorystyczna nauka marketingu

Jako marketingowiec, są to trudne pytania, które musisz zadać-i jesteś przygotowany, aby odpowiedzieć: 

To wszystko jest bardzo dobrze ubijanie postów na blogu i odpalanie e-maili i tweetów, ale jaki jest wpływ na wynik finansowy?

Kierujesz odpowiednie słowa kluczowe?

Jak oceniasz konkurencję – i dlaczego?

Jaki jest współczynnik klikalności? Współczynnik konwersji? 

Jak dobrze zoptymalizowany jest lejek sprzedaży?

Jak gęstość słów kluczowych na ważnych stronach? 

Jaki jest zwrot z inwestycji w kampanie PPC? 

A co z czasem “zainwestowanym” w media społecznościowe?  

Czy Twoje zyski są niszczone przez nieefektywne systemy?

Masz narzędzia do zbierania i analizowania odpowiedzi na te pytania. I rodzaj mózgu, który dostrzega ważne wzorce i ekstrapoluje ich implikacje dla Twojej firmy.

Po przeprowadzeniu analizy wiesz, jak zoptymalizować obecność w wyszukiwaniu, współczynniki konwersji, model biznesowy i procesy, aby uzyskać maksymalną wydajność i rentowność. 

Rozumiesz ból związany ze słabą kompatybilnością przeglądarek i przyjemności płynące z dobrze wykonanego badania eye-tracking. 

Masz możliwość wzięcia popularnej strony internetowej lub fragmentu treści i uczynienia jej nie tylko więcej popularne, ale opłacalne.

Twoja pięta achillesowa: 

Logika i liczby zaprowadzą cię tylko tak daleko, ponieważ biznes polega zasadniczo na pomaganiu ludzie – a ludzie kierują się emocjami. 

Aby przyciągnąć ich uwagę, oczarować, edukować, budować zaufanie i autorytet oraz skłonić do działania, musisz połączyć twardą naukę z “miękkimi umiejętnościami” artysty. 

Aby odnieść sukces, potrzebujesz tego, co najlepsze z obu światów

Przez długi czas udało się osiągnąć sukces poprzez opanowanie albo The fine Art lub czysta nauka marketingu. 

Dla każdego blogera, który miał tak namiętną publiczność, że nie musiała się przejmować SEO, był Ninja PPC, który mógł uzyskać wystarczająco dużo odpowiednich słów kluczowych w odpowiedniej cenie, aby uzyskać czysty zysk.

Ale świat się zmienia i staje się coraz bardziej złożony. Czarno-białe wyróżnienia się załamują, a konkurencja rośnie. 

Artyści marketingowi odkrywają, że ich skwierczące treści nie gwarantują już takiej samej liczby akcji, subskrybentów i sprzedaży jak wcześniej. 

Statystycznie znaczący odsetek naukowców zajmujących się marketingiem dochodzi do nieuniknionego wniosku, że mogą wykładniczo zwiększyć zwrot z inwestycji w testy PPC, SEO i A/B — poprzez włączenie kreatywnych treści do swojej strategii marketingowej.

Bo prawda jest taka, że marketing nie jest ani sztuką, ani nauką. To i to.

A obecna zbieżność treści, wyszukiwania i społecznej oznacza, że nie można już polegać na emocjonalnym atrakcyjności swojej sztuki lub logiki danych-jeśli Twoja firma ma osiągnąć swój pełny potencjał, musisz połączyć te dwie dyscypliny.

Jeśli jesteś artystą marketingowym, musisz zrozumieć kilka podstawowych zasad nauki o marketingu, takich jak badanie słów kluczowych i SEO copywriting oraz to, co dane mówią nam o kopiowaniu, które konwertuje. 

Na przykład, jako pisarz i poeta, jestem mocno w obozie artystów. Blogowanie w celu przyciągnięcia linków i akcji? Nie ma sprawy. Optymalizacja na stronie? Przez lata, moja odpowiedź brzmiała: “może później.”Następnie zacząłem korzystać z informacji zwrotnych od skryby, aby zrewidować kluczowe strony w moich witrynach i byłem mile zaskoczony, widząc, jak duża różnica może zrobić kilka małych poprawek.

Jeśli jesteś marketingowcem musisz zrozumieć zasady skutecznego tworzenia treści – jak przyciągnąć uwagę nagłówkiem, trzymać go z fascynującą historią, edukować ludzi do momentu, w którym stają się klientami.

Podobnie jak kreatorzy PPC, którzy przestali wysyłać ruch bezpośrednio na stronę sprzedaży i zaczęli wysyłać je na stronę opt-in dla cennej serii edukacyjnej, dostarczanej przez autoresponder, przed złożeniem oferty-i widzieli, jak ich współczynniki konwersji rosną.

Jeśli nie możesz ich pokonać, pracuj razem

Teraz nie mówimy, że poeta może osiągnąć poziom profesjonalnego specjalisty SEO, lub że facet danych lub gal stanie się następnym Chuck Palahniuk Brian Clark. Ale to nie jest konieczne.

Po prostu kształcąc się w podstawach dyscypliny komplementarnej, możesz znacznie poprawić swoją aktualną wydajność. A kiedy możesz “mówić językiem” drugiego plemienia, możesz skuteczniej współpracować z jego członkami.

Copyblogger Media jest doskonałym przykładem zespołu artystów marketingu i naukowców pracujących razem, aby zbudować coś większego niż mogliby zrobić w izolacji. (Pozostawiam to do ciebie, aby zdecydować, kto należy po której stronie. 🙂 ) Może wasz zespół skorzystałby z podobnej mieszanki.

A jeśli potrzebujesz dodatkowego impulsu, aby zacząć rozmawiać z przeciwnym numerem, pamiętaj o rosnącym znaczeniu sygnałów społecznościowych w SEO. W nowym, odważnym świecie poszukiwań i społeczności artyści i Naukowcy odkrywają, że nie stać ich na siedzenie przy biurkach i samotność. 

Wzrost Google Plus jako udostępniania treści, podnoszenia rangi, uznanie autorów, budowanie sieci społecznych backplane oznacza, że najzdolniejsi i najbardziej przyszłościowych artystów marketingowych i naukowców zbierają się na wspólnej przestrzeni społecznej-która, szczęśliwie, stanowi również idealne forum dla nich, aby uczyć się od siebie nawzajem.

Więc … w którym obozie jesteś?

Jesteś artystą marketingu lub naukowcem?

Jakie są mocne i słabe strony Twojego preferowanego stylu?

Jakie są Twoje plany balansowania stylu z odwrotnym podejściem?

Daj nam znać w komentarzach …

Total
0
Shares
Related Posts