Jednym z bardziej satysfakcjonujących aspektów ponad 8 lat publikowania Copyblogger jest odnowiona pochwała dla e-mail marketingu. Błędni eksperci od lat ogłosili, że jest martwy.
E-mail, oczywiście, żyje, dobrze, i nigdy nie opuścił budynku. Dzieje się tak dlatego, że e-mail nadal konwertuje na sprzedaż w najwyższym tempie dowolnego medium online, podczas gdy media społecznościowe ledwo się rejestrują.
E-mail może być “stary”, ale działa.
Innym ulubionym celem doomsday punditry jest sama sieć. W szczególności wypróbowana i prawdziwa strona internetowa.
Najnowszym w długim ciągu “Web slayers” jest aplikacja. Wiesz, te programy na telefonie, tablecie i laptopie.
Don ‘ t Believe the Hype
George Colony, szef firmy analitycznej Forrester Research, od lat – z nieznanego powodu-próbuje uzasadnić śmierć strony internetowej na rzecz aplikacji. W jego słowach:
Strony internetowe staną się AM radio Internetu.
Jak niesamowicie treściwe – i całkowicie błędne.
Nie mam nic przeciwko analitykom, ale generalnie są bardziej biegli w hiperboli niż codzienna rzeczywistość publikacji online i marketingu. Innymi słowy, każdy chce być liderem myśli, ale jesteś mądry, aby dokładnie rozważyć, czyje myśli podążasz.
Jeśli dobrze postępuję zgodnie z rozumowaniem Pana Colony, widzi, że pokolenie millenialsów kocha aplikacje, i robią zakupy za pośrednictwem aplikacji po wyższych stawkach niż starsi ludzie. Dlatego w najbliższej przyszłości nie będzie potrzeby tworzenia stron internetowych, ponieważ na wszystko, czego potrzebujesz, jest do tego aplikacja.
Wielu ludzi lubi aplikacje, nawet starzy ludzie jak Pan Colony i ja. Moje dzieci najbardziej uwielbiają określony typ aplikacji-są to tzw. gry. I kupują przedmioty, których potrzebują, aby rozwijać się w grze za pośrednictwem tych aplikacji (kiedy im na to pozwalam). To się nazywa zakup w grze.
Juniper Research donosi, że przychody z zakupów mobilnych w grach wyniosły 2,1 mld USD w 2011 r.i mają wzrosnąć do 4,8 mld USD w 2016 r. To zdecydowana większość zakupów w aplikacji, na których do tej pory opiera się Pan Colony.
Istnieją inne aplikacje, które ułatwiają zakupy i tworzą unikalną funkcjonalność. Fitness, produktywność, jednorazowe numery telefonów … w zasadzie wszystko, co oprogramowanie może zrobić lepiej niż ty, jest do tego aplikacja.
I te aplikacje stymulują również zakupy:
… [I]zakupy n-app z powodzeniem rozprzestrzenią się poza grami. Łączne przychody z aplikacji mobilnych z płatności za pobranie, zakupu w aplikacji, subskrypcji i reklam w aplikacji wzrosną w ciągu najbliższych pięciu lat, z 8,5 mld USD w 2011 r.do 46 mld USD w 2016 r.
Spoko. Ale co z darmowymi treściami, materiałami, które produkujemy jako marketerzy treści i podstawą Internetu?
Sieć wyrzuca Twoją aplikację do treści
Jest jedna rzecz, dla której ludzie zwracają się do Internetu masowo że aplikacje nie są lepsze, a to jest swobodnie dostępna zawartość. Jeśli chodzi o content marketing (w przeciwieństwie do danych, takich jak rozkłady lotów), nie da się pokonać otwartej sieci.
Większość treści, które konsumujemy, nie jest tym, co już SUBSKRYBUJEMY. Codziennie odkrywamy i szukamy nowych treści i oczekujemy, że będziemy mogli ich doświadczyć bez pobierania aplikacji.
Na szczęście najnowocześniejsze responsywne strony internetowe są szybsze, bardziej przyjazne dla użytkownika i bardziej wydajne niż kiedykolwiek. A dzięki HTML5 można zbudować stronę internetową, aby wykonywać dowolną funkcję, jaką aplikacja może.
Z drugiej strony umieszczenie treści w tradycyjnej aplikacji oznacza:
- Twoje treści są niewidoczne dla wyszukiwarek.
- Twoje treści są zablokowane przed płynnym udostępnianiem społecznościowym.
- Prosisz ludzi o pobranie aplikacji, zanim doświadczą Twoich treści, co znacznie zmniejszy twoje wysiłki związane z budowaniem odbiorców.
To naprawdę zły pomysł.
Nawet jeśli korzystasz z aplikacji do tworzenia treści od wybranych wydawców, nie używasz ich wyłącznie, ponieważ nie w ten sposób dochodzi do świadomości i konsumpcji treści. I po prostu pomyśl o bałaganie aplikacji, które musisz znosić, gdy istnieje doskonale dobra przeglądarka internetowa, aby zarządzać tym za Ciebie.
Czy jest miejsce na aplikacje z Twoimi głównymi fanami? Oczywiście, jeśli robi coś fajnego poza wyświetlaniem treści. Ale znowu, dzięki HTML5, możesz stworzyć to doświadczenie na stronie internetowej i udostępnić je wszystkim, nie tylko tym, którzy już cię kochają na tyle, aby pobrać aplikację.
The (Silly) Song Remains the Same
Fakt, że Pan Colony pomylił się co do sieci to nic wielkiego. Po prostu widzieliśmy mądrych ludzi popełniających ten sam głupi błąd w całej krótkiej historii komercyjnego Internetu.
- The web is dead: AOL rules (1997)
- The web is dead: MySpace rules (2005)
- The web is dead: Facebook rules (2011)
Źle, źle i źle.
Argument dla aplikacji treści jest najbardziej szokująco błędny. Treść wszystkich odcieni zależy od bezproblemowego udostępniania społecznościowego, a pytania związane z problemami i pragnieniami z natury wiążą się z wyszukiwarkami. Jeśli Twoja platforma treści utrudnia wyszukiwanie społecznościowe i wyszukiwanie, gotowe.
Nie wierz w szum od ekspertów nie-praktykujących. Gdyby aplikacje były tam, gdzie są treści, używałbym ich jako marketera i sprzedawał je jako biznesmen.
Strona jest tutaj, aby zatrzymać. Na taką analizę możesz liczyć. 😉