Billy Mays, który niestety zmarł tego lata w wieku pięćdziesięciu lat, był Barkerem karnawału Atlantic City w niebieskim długim rękawie na białym podkoszulku.
Miał głośny, piskliwy i irytujący głos. I wyglądał na pochylonego do przodu, przez ekran telewizora, i włożył nos w twarz, tak jak robią to tylko miotacze.
Marketerzy marki w stylu Madison Avenue, którzy wierzą, że proszenie o zamówienie nawet raz, chyba że jest w małym szarym typie, jest niegodne, pogardliwe i po prostu złe maniery, absolutnie go nienawidzili.
Bezpośredni marketerzy go ubóstwiali.
Konsumenci, cóż, albo go kochali, albo nienawidzili … albo byli o nim zupełnie nieświadomi (prawdopodobnie właściciele Tivo).
Podsumowując: Billy sprzedał cholernie dużo rzeczy. I nie musiał wymyślać koła na nowo, żeby to zrobić.
Billy brzuchał do baru z widzem telewizyjnym i mówił prosto i do rzeczy: masz problem, mam rozwiązanie, mogę to zagwarantować lub zwrot pieniędzy, Kup teraz, a zrobię ci jeszcze lepszą ofertę.
Nieeleganckie na maksa. Ale sprzedał i zarobił miliony. Nie przez sztuczność;nie było fałszywych obrazów, oszustw lub kradzieży, po prostu świetne showmanship i sekret Wielkiego handlu.
Sekret Wielkiej Sprzedaży
Ale wielka sprzedaż, wbrew powszechnej opinii, nie polega na sprzedaży lodu Eskimosom.
Prawda jest mniej ekstrawagancka, a o wiele bardziej rozsądna.
Mówiąc najprościej, za każdym wielkim sprzedawcą stoi świetny produkt. A Billy Mays zrozumiał to lepiej niż większość.
Bo jeśli jest to świetny produkt—łatwo było Billy ‘ emu sprzedać, używając technik sprzedaży, które szlifował przez ponad dwie dekady sprzedaży.
Kto lepszy od Billy ‘ ego Maysa mógłby przyciągnąć twoją uwagę (Cześć, Billy Mays.…) … get you excited (Tak szybko i łatwo…) … sprawi, że będziesz chciał go kupić (Koniec z wgnieceniami, wgnieceniami i zadrapaniami-dzięki temu zaoszczędzisz także pieniądze…) … and get you to buy it (Ale czekaj, zamów teraz, a ja…)
Więc skąd wiesz, czy produkt, który obecnie sprzedajesz lub rozwijasz, jest świetny… i łatwy do sprzedania?
Według Billy ‘ ego Maysa…
Twój Produkt Musi Mieć Te 5 Podstawowych Cech Charakteru
1. To musi rozwiązać problem.
Jeśli nie naprawia, nie naprawia ani nie łagodzi dokuczliwego bólu, problemu, stanu lub sytuacji—dlaczego ludzie mieliby tego chcieć, a tym bardziej kupować? Musi istnieć silna, rozpoznawalna i w pewnym sensie wymierna lub znacząca korzyść z posiadania i korzystania z produktu.
2. Musi mieć masowy apel.
Być może wymyśliłeś najlepszą pułapkę na myszy, ale jeśli tylko jeden na dziesięć milionów domów ma problem z myszami … nie sprzedasz wielu pułapek na myszy. Jasne, możesz sprzedać tylko kilka w absurdalnie wysokiej cenie? Ale pułapka na myszy wyceniona na 50 000 dolarów … jak łatwa będzie sprzedaż?
3. Musi być wyjątkowy.
Jeśli jest to pierwszy lub jedyny w swoim rodzaju—to homerun! Jeśli tak nie jest, to powinien być przynajmniej inny i korzystny w sposób, który nie jest obecnie oferowany. Róża pod jakąkolwiek inną nazwą jest wciąż różą – ale różą, która nigdy nie traci swoich płatków, teraz byłaby wyjątkowa.
4. Musi oferować natychmiastową satysfakcję.
Jeśli będzie przydatny tylko na wiosnę, po co kupować go dzisiaj? Ludzie nie chcą kupować nasion. Chcą w pełni wyrosłe drzewo, posadzone i zapewniające cień teraz. Jesteśmy niecierpliwym narodem konsumentów. Nie chcemy wędki-chcemy ryby świeże, filetowane, przyprawione i podane.
5. To musi być do udowodnienia.
To prawo natury: widzieć to wierzyć. Klient musi zobaczyć na własne oczy, jak łatwo, szybko i skutecznie twój produkt robi to, co robi. Chociaż ludzie często mówią, że nie mogą ufać swoim oczom—zawsze to robią.
Ale czekaj, jest coś jeszcze.…
Nie potrzebujesz TV Air-Time, aby być skutecznym Marketerem
Demonstracja nie musi być na żywo ani w telewizji, aby była skuteczna. Jeśli sprzedajesz ze strony internetowej, diagramy, schematy, a także zdjęcia przed i po.
A jeśli nie jesteś ograniczony do 30-sekundowego lub 1-minutowego spotu telewizyjnego … możesz mieć wyraźną przewagę!
Kiedy sprzedajesz poza stroną, możesz gromadzić korzyści—tyle, ile możesz sobie wyobrazić. I, można wyróżnić funkcje i zalety w bullet-point po bullet-point.
Możesz pokazać, dlaczego twój produkt lub usługa jest lepsza od konkurencji, tworząc tabele.
Możesz dostarczyć referencje, rekomendacje … i własne imponujące referencje.
I tak długo, jak wiesz, jak utrzymać czytelnika czytającego-możesz metodycznie, krok po kroku, przekonać i przekonać czytelnika, aby kupił od Ciebie głos i styl, który jest przekonujący, wzmacniający, wiarygodny i całkowicie własny.
Jestem pewien, że tak zrobiłby Billy Mays. Zaczynał każdy list lub reklamę od ” cześć, Billy Mays tu dla…”
Dzięki, Billy. Spoczywaj w pokoju.