Jak zoptymalizować sieć VOIP

Dzięki pracy zdalnej właściciele firm stają przed wyjątkowymi wyzwaniami związanymi z komunikacją między zespołem a klientem.

Ten rozproszony model wymaga bardziej starannej reorganizacji konstrukcji systemu telefonicznego wraz z dodatkową warstwą bezpieczeństwa, ponieważ większość komunikacji biznesowej odbywa się za pośrednictwem niezarządzanych sieci domowych.

Sytuacje takie jak ta są właśnie tam, gdzie Voice over Internet Protocol lub systemy telefoniczne VoIP mogą być korzystne.

Dzięki telefonii VoIP uzyskujesz wszystkie korzyści, takie jak redukcja kosztów, lepsze procedury połączeń, zwiększona mobilność i wiele innych.

Odwiedź Nextiva

  • Już od $19.95 miesięcznie
  • Przystępne plany na poziomie przedsiębiorstwa
  • Nielimitowane połączenia
  • Bezpłatny numer lokalny i bezpłatny

Wypróbuj Nextiva za darmo

Ale VoIP nie jest niezawodny. Wadliwe połączenia telefoniczne mogą pogorszyć jakość połączeń, powodując między innymi niestabilny lub zrobotyzowany głos.

Możesz napotkać problemy, ale możesz je również szybko rozwiązać-pod warunkiem, że wiesz, jak skutecznie zoptymalizować swoją sieć VoIP.

W tym przewodniku pokażę Ci dokładnie, jak to zrobić.

Czytaj dalej, aby poznać najlepsze sposoby poprawy jakości systemu telefonicznego VoIP.

Czego się spodziewać podczas optymalizacji sieci VoIP

Optymalizacja sieci VoIP obejmuje kilka prostych i łatwych kroków. Zaczynasz od identyfikacji problemu, a następnie rozwiązywania problemów.

  • Krok 1 – Zidentyfikuj Problem z systemem telefonicznym
  • Krok 2 – Sprawdź stabilność połączenia internetowego
  • Krok 3 – Określ, czy masz odpowiednią przepustowość & RAM
  • Krok 4 – Wymiana Wadliwych Elementów Sprzętowych
  • Krok 5 – Potwierdź technologię enkapsulacji VoIP (kodek)

The Good

Nie ma wątpliwości, że powinieneś priorytetowo inwestować w niezawodną usługę telefoniczną VoIP, taką jak Nextiva i RingCentral, ale jej optymalizacja pomoże Ci w pełni wykorzystać Twój system.

Natychmiast zobaczysz różnicę w jakości połączeń VoIP po wprowadzeniu kilku podstawowych zmian w sieci. Możesz także użyć narzędzi online, aby szybciej sprawdzić stabilność połączenia internetowego i przepustowość.

Identyfikacja obszarów wymagających optymalizacji jest również bardzo prosta. Istnieją zalecane standardy VoIP dla każdej dziedziny. Jeśli zobaczysz, że wyniki testu są poniżej standardu, natychmiast dowiesz się, gdzie brakuje Twojego systemu i co należy poprawić.

Masz też kilka opcji kodeków. Kodek Opus jest absolutnie najlepszy do poprawy jakości połączeń głosowych i wideo. Pomaga bezproblemowo rozwiązywać najczęstsze problemy VoIP, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność.

The Bad

Usługi telefonii VoIP nie są zaprojektowane tak, aby były równe. Jako takie, trochę prób i błędów jest nieuniknione, aby zrozumieć, co działa najlepiej dla Twojego systemu.

Na przykład możesz mieć usługę oprogramowania bez wymagań sprzętowych (Usługi telefoniczne przeznaczone dla samodzielnych przedsiębiorców). Ale niektóre narzędzia VoIP mogą wymagać specjalistycznego sprzętu (Usługi telefoniczne przeznaczone dla centrów telefonicznych klasy korporacyjnej).

Co więcej, Komunikacja VoIP jest złożona i nadal nieznana większości firm. Twój zespół administratorów sieci może nie wiedzieć zbyt wiele o wewnętrznym funkcjonowaniu systemów VoIP, rodzaju potrzebnego sprzętu lub sposobie jego konserwacji.

Nawet terminologia jest dość nieznana! Od kodeków do protokołów VoIP, takich jak H. 323, IAX, SIP do problemów z VoIP—sprawy mogą się bardzo szybko pogmatwać.

Możliwe jest również, że nawet po dokładaniu wszelkich starań, aby poprawić jakość połączeń VoIP, trafisz w ślepy zaułek. Możesz wyczerpać swoją wiedzę wewnętrzną, a także zasoby obsługi klienta i skrypt połączeń. W tym momencie—jeśli kiedykolwiek nadejdzie – nie myśl o zatrudnianiu pomocy z zewnątrz.

Obecnie konsultanci VoIP mogą zrobić więcej niż tylko instalację i konserwację systemu VoIP. Mogą wdrażać zaawansowane funkcje, takie jak zabezpieczanie jakości i transmisji, w pełni funkcjonalny automatyczny asystent oraz automatyzacja wspólnych spotkań i planowania. Więc każde wydane pieniądze będą tego warte.

Odwiedź Nextiva

  • Już od $19.95 miesięcznie
  • Przystępne plany na poziomie przedsiębiorstwa
  • Nielimitowane połączenia
  • Bezpłatny numer lokalny i bezpłatny

Wypróbuj Nextiva za darmo

Krok 1-Zidentyfikuj Problem z systemem telefonicznym

Digitalizacja głosu ma wiele problemów. Żargon techniczny może utrudnić ci zrozumienie rodzaju przeszkody, z którą masz do czynienia, dlatego zapoznam cię z niektórymi z tych terminów. Po zidentyfikowaniu i zrozumieniu, z którym problemem się borykasz, nadejdzie czas na rozwiązanie problemu.

Latencja

Źródło obrazu: dnsstuff

Jeśli występują opóźnienia echa i rozmowy, masz problem z opóźnieniem.

Problemy z opóźnieniem są spowodowane opóźnieniem transmisji. Technicznie rzecz biorąc, między transmisją pakietu a jego odbiorcą upływa czas. W rezultacie występuje opóźnienie między momentem, w którym mówisz, a momentem, w którym korespondent rzeczywiście słyszy twój głos.

Jitter

Źródło obrazu: dnsstuff

Jeśli słyszysz głosy robotów podczas rozmowy, masz problem z jitterem.

Jitter odnosi się do statystycznej wariancji opóźnienia transmisji. Czasami dwa pakiety należące do tego samego przepływu danych doświadczają różnicy w czasie między momentem, w którym powinny przybyć, a momentem, w którym faktycznie nadejdą.

Utrata Pakietów

Źródło obrazu: dnsstuff

Jeśli masz do czynienia z utratą lub usterką komunikacji, masz problem z utratą pakietów.

W VoIP głosy są przenoszone przez internet jako pakiety. Musisz DOSTARCZYĆ jak największą liczbę pakietów po przyjeździe, aby uzyskać dobrą jakość głosu. Jeśli kilka pakietów zniknie, usłyszysz ucięte lub ucięte głosy, co sprawi, że rozmowa będzie prawie niemożliwa.

Jest to powszechne, gdy sieć osiąga maksymalną pojemność. W takich przypadkach część przepustowości musi zostać uwolniona, co prowadzi do utraty pakietów.

Krok 2-Sprawdź stabilność połączenia internetowego

Niestabilność sieci jest najczęstszym problemem jakości głosu.

Możesz doświadczyć opóźnienia komunikacji, utraty pakietów i jitter z tego powodu, dlatego powinieneś najpierw sprawdzić status połączenia, jeśli chodzi o optymalizację systemów telefonicznych.

Sprawdź Status Połączenia Za Pomocą Narzędzi Online

Żyjemy w czasach, w których istnieje kilka zaawansowanych narzędzi, które ułatwiają nam życie. Sprawdzanie połączenia internetowego nie jest wyjątkiem.

Możesz użyć dowolnego z poniższych narzędzi, aby niemal natychmiast sprawdzić status połączenia. Oto kilka:

  • Test Połączenia RingCentral: Test jakości usług RingCentral symuluje połączenia VoIP między komputerem a RingCentral, dostarczając oszacowania jakości głosu, której powinieneś oczekiwać podczas korzystania z usług firmy.
  • Test Prędkości Nextiva: Nextiva ma przydatne narzędzie do pomiaru prędkości, które pomaga sprawdzić, czy Twoje połączenie spełnia zalecane wymagania sieci VoIP.
  • Fast.com: Jest to narzędzie pomiarowe dostarczane przez Netflix.
  • Netmeter.co.uk: To narzędzie pomiarowe online umożliwia pełną analizę sieci.

Nie musisz ograniczać się do naszych opcji. Dostępnych jest wiele narzędzi pomiarowych—upewnij się, że są one niezawodne i cieszą się dobrą reputacją.

Sprawdź, czy wyniki spełniają zalecane standardy VoIP

Różne aspekty połączeń VoIP mają różne optymalne limity. Poniżej zestawiliśmy listę kilku czynników wraz z zalecanymi prędkościami.

Pobierz: Jest to ogólna Pojemność za każdym razem, gdy pobierasz coś z internetu na swój komputer. Aby zapewnić wysokiej jakości połączenia VoIP, prędkość pobierania musi przekraczać 50 Mb / s.

Upload: Jest to twoja zdolność do wysyłania danych z komputera do Internetu, takich jak opublikowanie zdjęcia na stronie internetowej. Nazywa się to również twoją prędkością upstream. Powinno to być zawsze powyżej 50 Mb / s.

Jitter: Jak wspomniano wcześniej, jitter jest regularnością, z jaką Pakiety tego samego sygnału docierają do miejsca przeznaczenia. Najlepiej, aby prędkość jittera była minimalna. Im większa jest ta nieprawidłowość, tym więcej pakietów jest potrzebnych do skutecznej rekonstrukcji komunikacji w czasie rzeczywistym. Twoja prędkość jittera powinna być mniejsza niż 20 Mb/s.

Ping: Liczba ta wskazuje całkowity zwrot instalacji lub całkowity czas potrzebny na dotarcie paczki do miejsca docelowego. Twoja prędkość ping powinna być tak niska, jak to możliwe, ale ogólnie mniej niż 50 Mb/s jest wystarczająco dobre.

Pobierz Kabel Ethernet

Połącz światłowodowe połączenie internetowe z komputerem za pomocą kabla ethernet. Zapewni to lepsze wrażenia VoIP-znacznie lepsze niż korzystanie z Wi-Fi lub 4G z mniej stabilną siecią (ADSL).

Poza tym kable ethernet ograniczają utratę danych, która jest ponownie większa, gdy korzystasz z połączeń Wi-Fi i 4G.

Krok 3-Określ, czy masz odpowiednią przepustowość i pamięć RAM

Niewystarczająca przepustowość Internetu jest jedną z głównych przyczyn robotycznych lub metalicznie brzmiących głosów lub okresów ciszy. Wszyscy uczestnicy potrzebują około 100 kbps w obu kierunkach. W przeciwnym razie mogą doświadczyć utraty pakietów i złej jakości połączeń VoIP.

Połączenie internetowe powinno mieć odpowiednią przepustowość dla połączeń biznesowych i poziomów wykorzystania sieci. W tym celu masz dwie opcje: zwiększenie przepustowości lub ograniczenie korzystania z niej. Jeszcze lepiej, możesz zrobić jedno i drugie!

Zwiększenie Dedykowanej Przepustowości

Wszystkie czynności związane z pobieraniem, przesyłaniem i przesyłaniem strumieniowym stale obciążają Twoje połączenie internetowe. Udostępniasz również swoją przepustowość innym aplikacjom, co z kolei nie pozwala VoIP na optymalną wydajność.

Jeśli chcesz, aby Twoja sieć nadawała priorytet wydarzeniom w czasie rzeczywistym, takim jak mowa i wideo, musisz zapewnić dedykowaną przepustowość. Na przykład wyłączenie przepustowości dla określonych aplikacji i usług zapobiega opóźnieniom między wysyłanymi danymi (mowa ludzka) a odebranymi danymi (przełączanie jako połączenie).

Możesz sobie na to pozwolić, ponieważ inne bazy danych i CRM nie wymagają transmisji w czasie rzeczywistym. Ich występy pozostaną nienaruszone nawet w przypadku kilku. Możesz również zapewnić dedykowaną sieć VLAN lub uruchomić hostowany głos przez oddzielne połączenie internetowe, aby uwolnić usługi głosowe od konkurencyjnych aplikacji.

Poproś swojego dostawcę o zapewnienie większej przepustowości w Twoim obwodzie lub uaktualnienie linii telefonicznej, jeśli stwierdzisz, że jednoczesne połączenia przekraczają zarezerwowaną przepustowość dla Twojej telefonii.

Zmniejsz Wykorzystanie Przepustowości

Wprowadzanie prostych zmian w codziennych operacjach biznesowych może zmniejszyć wykorzystanie przepustowości. Firmy, które nie mogą kupić połączenia internetowego o wyższym współczynniku reklamacji, również skorzystają na zmniejszeniu wykorzystania przepustowości.

Oto kilka wskazówek, które mogą znacznie obniżyć wykorzystanie przepustowości:

  1. Zmniejsz liczbę jednoczesnych połączeń
  2. Wstrzymaj wszystkie pliki do pobrania za każdym razem, gdy ktoś korzysta z VoIP
  3. Zmniejsz liczbę elementów uruchomionych na komputerze Twojej firmy po uruchomieniu
  4. Przeprowadzanie transferów plików lub czynności tworzenia kopii zapasowych późno w nocy

Polecam uruchomienie testów prędkości sieci na każdym z komputerów, aby śledzić zmiany w korzystaniu z Internetu. Pozwoli to określić, kiedy Twoja firma potrzebuje największej przepustowości w ciągu dnia. Następnie możesz użyć tych informacji do wykonywania połączeń VoIP w częściach dnia, w których stosunek reklamacji jest najniższy do połączeń wychodzących.

Zwiększ ilość pamięci RAM

Powolne urządzenia są kolejną przyczyną złej jakości połączeń VoIP. Każda aplikacja VoIP wymaga pewnej ilości deszczu, aby działać płynnie. Co więcej, gdy jednocześnie korzystasz z VoIP z innym oprogramowaniem.

Zwiększ pamięć RAM komputera-minimum 6G-lub Zamknij niepotrzebne aplikacje podczas komunikacji.

Krok 4-Wymień Wadliwe Elementy Sprzętowe

Czy osoba po drugiej stronie rozmowy skarży się, że wokół ciebie jest za dużo hałasu? Czujesz, że twój głos wydaje się być odległy? Czy w Twoim środowisku pracy występuje duży hałas otoczenia?

Sprawdź sprzęt.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z roli, jaką sprzęt odgrywa w określaniu jakości komunikacji VoIP. Podzespoły sprzętowe o niskiej wydajności mogą powodować poważne problemy z jakością.

Sprawdź swój Router

Wiele firm nadal korzysta z routera, który mieli przed uzyskaniem VoIP. Chociaż nie ma z tym problemu, mogą napotkać problemy z jakością, jeśli urządzenie nie jest zoptymalizowane pod kątem ruchu głosowego.

Większość nowych routerów jest skonfigurowana do standardu 802.11 ac, który zapewnia wysoką przepustowość w paśmie 5GHz. Więc nie zawsze musisz kupować specjalistyczne urządzenie. Powinieneś spróbować zwiększyć prędkość połączenia i routera, ponieważ im lepsza prędkość, tym lepsza jakość ruchu VoIP.

Porozmawiaj ze swoim Dostawcą Usług, aby sprawdzić, czy modernizacja routera może poprawić jakość VoIP.

Sprawdź Zestaw Słuchawkowy

Klienci mają negatywne wrażenie na Twojej firmie, gdy słyszą hałas zewnętrzny z twojego biura, ponieważ sprawia, że cała sesja jest bezproduktywna. Co więcej, gdy pracownicy są zdalni, często zdarza się, że w pobliżu znajdują się dzieci lub zwierzęta domowe, co sprawia, że jest to jeszcze trudniejsze.

Mając to na uwadze, zalecam użycie zestawu słuchawkowego USB—najlepiej z opcją redukcji szumów-w celu wyeliminowania szumów otoczenia lub tła.

Sprawdź Swój Telefon

Zazwyczaj połączenia zdalne są odbierane przez telefony komórkowe, więc jakość słuchawek nie stanowi problemu. Ale jeśli członkowie Twojego zespołu zaczną używać telefonu, mogą napotkać problemy.

Powinieneś rozważyć wymianę starego telefonu na bardziej zaawansowany, jeśli zauważysz spadek jakości, najlepiej taki, który został zaprojektowany do cięższego użycia połączenia.

Krok 5-Potwierdź technologię enkapsulacji VoIP (kodek)w aplikacji VoIP

Kodek koduje komunikację do transmisji przez internet i ma duży wpływ na jakość dźwięku VoIP.

Operatorzy VoIP często używają starszych kodeków (na przykład G711 lub G729). Problem polega na tym, że te kodeki są bardzo wrażliwe na zmiany prędkości połączenia internetowego, co z kolei może powodować trzaski i przerwy. Zużywają również dużą przepustowość, co skutkuje dłuższym czasem reakcji.

Pobierz kodek Opus

Pobierz aplikacje VoIP, które używają kodeka Opus. Nie tylko zużywają mniej przepustowości, ale nawet skracają czas reakcji poniżej 20 ms. w rezultacie będziesz w stanie poprawić jakość połączeń w czasie rzeczywistym.

Kodek Opus może również poprawić jakość rozmów głosowych i wideo, a także wierność produkcji dźwięku. Koryguje nawet utratę pakietów i zapewnia lepszą kompresję głosu.

Odwiedź Nextiva

  • Już od $19.95 miesięcznie
  • Przystępne plany na poziomie przedsiębiorstwa
  • Nielimitowane połączenia
  • Bezpłatny numer lokalny i bezpłatny

Wypróbuj Nextiva za darmo

Total
0
Shares
Related Posts

Phone.com Przegląd

Chcesz się zanurzyć? Phone.com jest niedrogim dostawcą systemu telefonicznego VoIP, który jest świetny dla małych firm i przedsiębiorców. …