Rozmawiałem ostatnio z zatroskanym klientem.
Po skorzystaniu z mojej rady jego ruch i komentarze na blogu zaczęły spadać. Mieliśmy trzy lub cztery sesje, a on sumiennie wykonał wszystko, co zasugerowałem, i wdrażał, bawił się i ekscytował się swoim biznesem.
Ale ten wykres ciągle spadał. I zaczynało do niego docierać.
Szczerze mówiąc, Widziałem, skąd się wziął. Zatrudniasz trenera, a on mówi ci, co masz robić, a twoje liczby spadają w dół?
Super.
Ale tu jest druga strona:
W tym samym czasie, gdy spocił czytelnictwo i kilka zer nad sekcjami komentarzy, dostał swoją pierwszą dużą sprzedaż. Potem jego druga wielka wyprzedaż.
Jego liczba zapytań klientów również wzrosła — rosnąca Pula osób, które jeszcze go nie zatrudniły, ale były na dobrej drodze, aby to zrobić.
Powiedziałem mu, żeby przestał się martwić o korki. Jego celem nie było przyciągnięcie jak największej liczby gałek ocznych do swojej strony. To, czego naprawdę chciał, to znaleźć chętnych do akcji i klientów-ludzi, którzy go kochali i udowodnili to za pomocą swoich portfeli.
Bez względu na to, jaka jest Twoja firma, celem nie jest gromadzenie jak największej ilości surowca. (Dla firmy skupionej wokół bloga, ten” surowiec ” to zazwyczaj ruch.)
Celem jest przesianie tego surowca, wyrzucenie śmieci i znalezienie niewielkiej ilości prawdziwego złota w środku.
Małe i zaangażowane jest lepsze niż duże i niejasno zainteresowane
Kiedy trzecie plemię otworzyło swoje podwoje na początku tego roku, Sonia i ja rozmawialiśmy na pierwszym seminarium o małości naszych list. Sonia powiedziała, że wielcy Guru będą się śmiać z wielkości jej listy, a ja powiedziałem Sonii, że ona będzie śmiała się z mojej.
Od tego czasu niewiele się zmieniło. Relatywnie mówiąc, nadal nie mam dużej listy e-mail. Nie mam dużego ruchu na moim blogu.
Ale nie obchodzi mnie to, bo to, co mam, to związek ze stosunkowo małą grupą ludzi, którzy są czystym złotem.
Są tacy jak ja. Lubią mnie. Podobają mi się. Mogę z nimi rozmawiać jak starzy przyjaciele. Potrafię opowiedzieć dowcip z pogranicza i nikt nie wychodzi, bo wszyscy mamy to samo poczucie humoru.
Mogę złożyć im ofertę, która moim zdaniem jest świetna i być cholernie pewnym, że oni też będą myśleć, że jest świetna.
Moi ludzie i ja czujemy się bardziej jak Klub niż tłum. Nie jesteśmy wielką grupą, ale nawiążę ścisłe więzi z kilkoma osobami nad większą, ale bardziej rozłączoną grupą ludzi, którzy” czytają rzeczy od jakiegoś faceta gdzieś w Internecie ” lada dzień. Jesteśmy mali, ale jesteśmy jednostką. Zespół Johnny, jeśli chcecie.
To nie stało się przez przypadek. Musiałem przesiać i sortować, aby znaleźć tych ludzi, a robienie tego jest o wiele trudniejsze niż ” zwiększenie ruchu.”
Nie obchodzi mnie ruch, jeśli jest niefiltrowany i niespecyficzny. Cholera, mógłbym zwiększyć ruch jutro, gdybym chciał, ale jeśli to nie ruch, który zamienia się w Sprzedaż, to po co?
Proszenie o większy ruch jest jak proszenie o więcej niejasno zainteresowanych ludzi, aby krzyczeli przez megafon. Nie obchodzi mnie to. Chcę nowych członków do zespołu Johnny ‘ ego, więc zależy mi na tym tłumie tak długo, jak długo trzeba przesiać go, aby znaleźć złoto.
Prosty, dwuetapowy plan na znalezienie własnego złota
Niezależnie od tego, czy twój ruch wzrasta lub maleje-lub czy liczba komentarzy wzrasta lub spada — pytanie, które zawsze powinieneś zadać, brzmi: “czy dostaję więcej złota w mojej patelni, czy po prostu zbieram bezsensowne skały i brud?”
Komentatorzy są dla mnie bardziej interesujący niż surowy ruch, ale nawet komentatorzy są niewłaściwymi ludźmi, jeśli tylko spędzają czas.
Więc jeśli chcesz znaleźć złoto w Thar hills, oto jak się do tego zabrać:
1. Pobierz przewodnik
Nie musisz tylko wiedzieć, gdzie szukać złota. Musisz również wiedzieć, czego konkretnie szukasz (tj. złoto jest zwykle w małych płatkach, a nie w wielkich bryłkach — i odpowiednio, twoi idealni ludzie mogą nie być tym, kim myślisz, że są) i jak odróżnić prawdziwe rzeczy od złota głupca.
Twoim przewodnikiem w dążeniu do znalezienia więcej tych najlepszych ludzi jest intymna znajomość Twojego idealnego czytelnika.
Pisanie treści jest sposobem blogera na wędrowanie po szlakach i klęczenie w rzekach w poszukiwaniu tego błysku złota. Ten szkic twojej idealnej osoby jest twoją mapą, więc trzymaj się jej i nie włócz się, próbując pisać dla wszystkich. Myśl wąsko i precyzyjnie.
Gdyby Mapa poszukiwacza pokazywała Stumilowy okrąg z legendą “Złoto jest gdzieś tutaj”, byłaby bezużyteczna jako mapa skarbów.
2. Przesiać i wyrzucić śmieci
Ludzie patrzą na ruch i komentarze na blogu, ponieważ są niezwykle łatwe do zobaczenia i zmierzenia. Ale ludzie zapominają również, że są one w dużej mierze nieistotne.
Nie obchodzi cię, ile osób odwiedza Twoją witrynę; obchodzi cię, ile osób kocha Twoją witrynę — i dalej podejmuj działania, które chcesz, aby podjęły.
Nie obchodzi cię, ile osób komentuje; obchodzi cię, ile z nich wraca i używa sekcji komentarzy jako sposobu na poznanie, polubienie i zaufanie.
Nie obchodzi cię, ile osób patrzy na twoje produkty i usługi ani ile oczu widzi Twoje oferty.
Nie wyłączaj ruchu, który przychodzi przez przypadek, ponieważ więcej oczu oznacza więcej potencjalnych klientów. Wszyscy potrzebujemy korków. Ale ostatecznie zależy ci na tym, ilu ludzi kup twoje rzeczy, nie tylko surowa liczba odwiedzających.
Wrzuć cały ten brud do koryta rzeki przez sito i puść wszystko, co nie jest złotem.
Nie bój się, jeśli ludzie opuszczą Twoją witrynę lub zrezygnują z twojej listy e-mailowej, ponieważ nie są to osoby, których szukasz.
Pytanie, które chcesz zadać, to, czy Twoje połączenie z ideał ludzie rosną? Czy widzisz więcej sprzedaży lub więcej zapytań o możliwą sprzedaż? Liczą się metryki.
Jedno szybkie Ostrzeżenie
Czy znasz inny powód zmniejszonego ruchu i zmniejszonych komentarzy?
Te rzeczy zdarzają się również, gdy Twoje treści są do bani. Więc nie zawsze oznacza to, że robisz rzeczy dobrze, jeśli twoje statystyki spadną. Właściwie to daleko.
Lekcją tutaj nie jest ignorowanie lub pogardzanie ruchem, ale zamiast tego zwracanie większej uwagi na liczby, które naprawdę mają znaczenie.
- Czy generujesz więcej prawdziwych fanów?
- Czy ludzie kupują Twoje rzeczy, czy kupują według Twojej rekomendacji?
- Mówią o Tobie swoim przyjaciołom?
- Czy zadają pytania dotyczące twoich produktów i usług?
- Czy mówią ci, że naprawdę kochają Twoje niesamowicie niesamowite Darmowe treści?
Jeśli robią więcej tego, znajdujesz swoje złoto, a ruch staje się premią.
A teraz zbierajcie poszukiwania!
O autorze: Johnny B. Truant zakłada blogi WordPress za darmo w tym tygodniu. Zdobądź swój, zanim skończy się czas!
P. S.
Jeśli szukasz mapy do złota w Twój biznes online, zapisz się na bezpłatny biuletyn e-mail Copyblogger, Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi. Rozpoczyna się od 20-częściowego samouczka, w jaki sposób zwiększyć liczby, które naprawdę mają znaczenie w Twojej firmie.