Teraz to pytanie.
Pierwsze sześć słów III aktu Hamleta, scena 1 soliloquy są bez wątpienia najsłynniejszą linijką Williama Szekspira, jaką kiedykolwiek napisał. Jest to również jeden z najbardziej rozpoznawalnych cytatów w świecie anglojęzycznym.
I ani jednego słowa na trzy litery.
Lekcja? To proste. Dobra kopia jest napisana jasnymi, zwięzłymi, prostymi słowami, które przekazują twój punkt widzenia. To rozmowa.
Możesz złamać sporadyczną regułę gramatyki, jeśli pomoże Ci to uczynić twoje pisanie bardziej strawnym. Fragmenty zdań, akapity jednozdaniowe, zaczynające się na spójniki i kończące na przyimki są w porządku, nawet pożądane.
I nie zapomnij użyć mnóstwo kul i numerowane listy.
Myślisz, że twoja publiczność jest na to zbyt wyrafinowana? Nie bądź taka pewna.
Badania wykazały, że ponad 50 procent studentów na czteroletnich uniwersytetach i ponad 75 procent na dwuletnich uczelniach w Stanach Zjednoczonych nie mogło:
- zinterpretuj tabelę o ćwiczeniach i ciśnieniu krwi;
- zrozumieć argumenty redakcji gazet; lub
- porównaj oferty kart kredytowych z różnymi stopami procentowymi i opłatami rocznymi.
Na złe wieści jest to, że te dzieci są bardziej piśmienne niż przeciętny dorosły USA, co nie jest tak zaskakujące, biorąc pod uwagę, że zdecydowana większość z nas dorosłych ma mniejsze wykształcenie.
Więc … niech to będzie proste i jasne. Nikt nigdy nie będzie narzekał, że Twoje pisanie jest zbyt łatwe do zrozumienia.
Pobierz za darmo Copywriting 101 ebook oraz 14 innych tytułów.
Subskrybuj Copyblogger aby dowiedzieć się, jak stosować te podstawowe zasady do działań marketingowych online.