Czy posiadasz wszystkie podstawy brandingu, ale nadal masz problemy z utworzeniem nawet wgniecenia w udział w rynku konkurencji?
Większość firm nie ma brandingu. I dla tych, którzy, często to za mało. Ale jeśli nie wymyślisz, jak wyjść z bałaganu i wyprzedzić konkurencję, Twoja firma zawiedzie.
Więc, co możesz zrobić? Zapoznaj się z poniższymi sześcioma firmami i doświadczeniami z brandingu, których nauczyły się, gdy pokonywały przeszkody na swoich rynkach.
Lekcja # 1: Zacznij od tego, dlaczego
Zbyt często firmy rozpoczynają swoją podróż brandingową, budując produkt, który, jak mają nadzieję, zmieni życie ludzi. Spędzili tysiące godzin w badaniach i rozwoju nad pomysłem, ale kiedy wysyłają, flopy produktów.
Spójrzmy na Apple, aby dowiedzieć się, dlaczego tak jest. Zamiast typowych co-jak-dlaczego przekaz reklamowy, Apple zawsze promowało dlaczego najpierw. Promowali powód, dla którego istnieją. Można sobie wyobrazić, że mówią to: “Apple istnieje, aby zakwestionować status quo. Podkreślamy piękny design. I produkujemy urządzenia komputerowe.”
To zupełnie co innego, niż gdyby powiedzieli: “Apple produkuje urządzenia komputerowe. Są pięknie zaprojektowane. Istniejemy po to, by podważać status quo.”
Jeden starty z tym dlaczego … ten drugi ends z powodu. Jest to jeden z powodów, dla których Apple pozostaje innowacyjny rok po roku i jest jedną z największych firm na świecie.
Od kilku miesięcy firma Exxon zajmuje pozycję “największej firmy na świecie”.
Apple ustanowiło ruch oparty na ich dlaczego i stworzył następujące. Wzmacniają ofertę, tworząc piękne i użyteczne products…so, sprzedaż pędzi z roku na rok.
Na lekcja kiedy każdy, kto jest zaangażowany, od założyciela aż po klienta, dokładnie wie, dlaczego Twoja firma istnieje, tworzysz znaczący sposób, aby ludzie widzieli Twoją markę, zamiast być kolejną firmą, która chce zarabiać miliony.
Więc, jaka jest Twoja firma dlaczego?
Lekcja # 2: nigdy nie zapomnij o przeszłości
W dzisiejszej gospodarce start-upów większość firm nie ma zbyt dużej historii, ponieważ nie istnieją już dłużej niż cztery lata. Ale jeśli Twoja firma ma dziesięć lat, niebezpieczne jest zapominanie o przeszłości, gdy planujesz przyszłość.
Pokażę Ci, co mam na myśli.
O firmie Blinds.com stara się na wiele sposobów zakorzenić w swojej historii:
- Zawieszali na suficie znaki z nazwami miast i ulic wszystkich urzędów. Obejmuje to nawet adresy firm, które kupili.
- Nazwali jedną ze swoich sal konferencyjnych “Laura”, ponieważ firma rozpoczęła działalność jako ceglana firma o nazwie “Laura ‘ s”.
- Nazwali kolejną salę spotkań po swojej pierwszej stronie internetowej, którą założyli w 1996 roku: NoBrainerBlinds.com.
- Nazwali kolejną salę konferencyjną po swojej pierwszej prawdziwej lokalizacji. Sala konferencyjna nazywa się ” Aleja.”
- Pokazali Wszystkie artykuły napisane na temat firmy podczas jej 16 lat działalności.
Jeśli jesteś częścią firmy z historią, ważne jest, abyś zrozumiał tę historię i przekazał ją wszystkim swoim pracownikom.
I nie zapominaj, że Fundacja obejmuje dlaczego za twoją historią-odzwierciedla to, kim jesteś. Zaniedbuj przekazywanie swojej historii, a grozisz osłabieniem potężnego narzędzia wzmacniającego Twoją markę.
Lekcja # 3: Stwórz własny rynek
Wejście na istniejący rynek może być prawie niemożliwe. Jeśli jest to konkurencyjny lub kurczący się rynek, możesz nigdy nie odnieść sukcesu. Jeśli naprawdę chcesz odnieść sukces, musisz stworzyć własny rynek.
Dawno temu, gdy e-czytniki były niczym innym jak niewyraźną koncepcją, Amazon wkroczył na rynek, dając początkującym użytkownikom coś do zabawy:
Wiele osób czuło się głupio, że podjęło tak ryzykowny ruch, ale nie mówią tego teraz wraz z rozwojem e-czytnika.
I nawet jeśli Kindle Fire nie okazał się tak wielki, jak ludzie się spodziewali, a wydawcy i biblioteki nadal sprawiają Amazon kłopoty z ich polityką prywatności i cenową, nie ma wątpliwości, że Amazon, ponieważ stworzył własny rynek, zdominuje go.
Jaka jest dla ciebie lekcja? Szukaj rynków, jakbyś był wartościowym inwestorem. Znajdź rynki, które są niedoceniane, ale mają obiecujący wzrost.
Lekcja # 4 :zmiana marki, aby uniknąć nieporozumień
Kiedy niektóre firmy dzielą się na dwie lub więcej linii biznesowych zamiast jednej, często napotykają problemy. Problem pojawia się, gdy ich nazwa nie pasuje do nowej branży.
To właśnie stało się z Formspring, firmą, która uruchomiła popularny produkt w mediach społecznościowych, który przyciągnął różne baza użytkowników niż jego produkt budujący formę, który jest bardziej ukierunkowany na firmy.
Łatwo było spowodować zamieszanie między tymi dwoma produktami,więc firma postanowiła zmienić markę. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ poprzednia nazwa była dość popularna wśród klientów.
Firma postanowiła stworzyć infografikę, która nauczyła użytkowników, jak stworzyć idealną stronę docelową z nową marką.
Kluczem do sukcesu było to, że stworzyli coś, co wykształcił swojego klienta. W ostatnim roku ponad 100 000 osób udostępniło infografikę za pośrednictwem StumbleUpon.
Czego możesz się nauczyć z tej lekcji? Postaraj się, aby Twoje produkty różniły się od siebie, jak to możliwe. A jeśli skończysz z dezorientacją marki, nie bój się zmienić marki.
Lekcja # 5: stwórz niesamowite wrażenia użytkownika
Większość produktów będzie tak podobna do siebie, że trzeba wymyślić sposób, aby je bardzo różne. Jednym z najłatwiejszych i tańszych sposobów jest stworzenie niesamowitego doświadczenia użytkownika. Nie ma znaczenia, czy sprzedajesz motorowery, czy fryzury, musisz sprawić, aby Twoi klienci czuli, że każda interakcja z tobą jest tym, co sprawia, że ty inaczej.
Spójrz na iPhone i jak wszedł na zatłoczony rynek. Telefony komórkowe były w zasadzie takie same, zanim Apple weszło na rynek. Ponieważ Apple ‘ s dlaczego opiera się na “kwestionowaniu status quo”, stworzyli doświadczenie użytkownika, które absolutnie zdmuchnęło konkurencję.
Wszystko zaczęło się od iPoda. Apple wprowadziło na rynek produkt o minimalnej żywotności, aby zobaczyć, jak na niego zareaguje. Ludzie oszaleli na punkcie iPoda, więc Apple uznało, że iPhone, który będzie kosztował więcej, nie będzie takim hazardem. Mieli rację.
Jak stworzyć niesamowite wrażenia użytkownika? Zacznij od spojrzenia na klientów swojego konkurenta i zobacz, czego brakuje im w ich doświadczeniu. Zaletą doświadczenia użytkownika jest to, że możesz ścigać dużych konkurentów bez posiadania głębokich kieszeni.
Lekcja # 6: bądź nerwowy
Nigdy nie pomyślałbyś, że 216-letnia firma produkująca whiskey spróbuje zaatakować rynek kobiet, ale dokładnie to zrobił Jim Beam.
Firma chce być bardziej zwinna i działać jak start-up, a nie ogromna firma. Kluczem do tej zmiany było spojrzenie na rynek, który większość konkurentów zaniedbuje.
Co to był za rynek? To były kobiety. Większość dużych firm alkoholowych nie zwracała uwagi na kobiety, nawet z produktami takimi jak wódka, gdzie kobiety stanowiły połowę konsumentów. Myślano, aby reklamować się mężczyznom, a kobiety pójdą za nimi. Aby pozostać nerwowym, Jim Beam postanowił traktować kobiety jako dochodowy rynek.
W końcu firma dodała kolejne marki do swoich linii produktów, w tym odmianę margarity o nazwie Bethenny Frankel ‘ s Skinnygirl Cocktails – marka numer jeden sprzedaży.
To nie jest dokładnie to, co firma z marką taką jak Jim Beam zrobiłaby, naprawdę? Ale pomaga im zachować nerwowość i, co ważniejsze,, bardzo opłacalne.
Lekcja polega na tym, że Beam odkrył to, czego chciał klient i dał im to. W tym przypadku był to smak i niższa zawartość alkoholu.
Wniosek
Czasami sama znajomość podstaw brandingu nie wystarczy, aby zbudować silną markę. Trzeba spojrzeć poza pole, podjąć pewne ryzyko i spróbować czegoś nowego, jak firmy takie jak Jim Beam i Amazon zrobił.
Innym razem będziesz musiał ponownie wymyślić siebie, tak jak zrobił to Formspring lub wykorzystać swoją historię, aby zmotywować cię do wyższych poziomów, takich jak Blinds.com udało się.