Marki B2B muszą stosować strategię marketingową inną niż marki B2C.
Niektórzy z was mogą działać jako firma B2B i B2C. W takim przypadku możliwe, że niektóre z nich zostały już zaimplementowane najskuteczniejsze sposoby generowania potencjalnych klientów dla Twojej firmy po stronie B2C.
Jednak nie wszystkie te strategie będą działać, jeśli kierujesz reklamy na inne firmy.
Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest prowadzona wyłącznie jako operacja B2B, czy jako połączenie B2B i B2C, możesz wykorzystać kampanie PPC do skalowania generowania leadów.
Jeśli nie znasz tej taktyki, PPC oznacza ” pay-per-click.”
Termin ten jest również określany jako CPC lub koszt za kliknięcie.
Koncepcja PPC jest bardzo prosta. Reklamodawcy płacą wydawcy lub wyszukiwarce po kliknięciu ich reklam.
Wydawcy zazwyczaj pobierają stałą kwotę za kliknięcie za reklamy umieszczone na ich stronach internetowych.
W wyszukiwarkach marki licytują odpowiednie słowa kluczowe i frazy, dzięki czemu ich reklamy pojawiają się, gdy potencjalni klienci wyszukują te słowa kluczowe.
Jeśli obecnie nie korzystasz z kampanii PPC do generowania nowych potencjalnych klientów dla swojej marki B2B, Gorąco polecam wypróbowanie tego. Istnieje duża szansa, że twoi konkurenci już używają tej taktyki.
W rzeczywistości, 54% firm B2B powiedzieć płatne kampanie wyszukiwania generowanie potencjalnych klientów dla swoich firm:
To porównuje się do zaledwie 37% firm B2B, które korzystają z reklamy display.
Ale kampanie PPC mogą szybko się sumować. Ważne jest, aby upewnić się, że otrzymujesz najlepsze wyniki za swoje pieniądze.
Wdrożenie skutecznej strategii PPC może Ci pomóc generowanie nowych potencjalnych klientów bez wydawania fortuny.
Jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś, wyjaśnię ci, co musisz zrobić, aby odnieść sukces.
Nawet jeśli obecnie prowadzisz kampanie PPC w ramach strategii marketingowej B2B, zawsze jest miejsce na ulepszenia. Niech ten przewodnik pokieruje Cię we właściwym kierunku.
Ustawianie parametrów UTM
Twoja firma generuje nowe leady. To świetnie.
Ale skąd pochodzą te tropy?
Nie możesz zmierzyć sukcesu swoich kampanii PPC i odróżnić ich od innych strategii generowania leadów, jeśli nie śledzisz źródeł.
Dlatego musisz się nauczyć jak śledzić potencjalnych klientów za pomocą parametrów UTM.
Tylko dlatego, że widzisz wzrost ruchu, nie możesz założyć, że pochodzi on z Twoich kampanii PPC.
Możliwe, że marnujesz pieniądze na słowa kluczowe, które nie napędzają ruchu na twojej stronie i generują potencjalnych klientów. W takim przypadku będziesz chciał traktować je jako wykluczające słowa kluczowe, ale omówimy tę koncepcję bardziej szczegółowo później.
Według badań, 63% marketerów powiedzmy, że generowanie ruchu i potencjalnych klientów jest ich największym wyzwaniem.
Konfiguracja parametrów UTM pomoże Ci śledzić wyniki.
Oto jak wygląda Kreator adresów URL kampanii na Google Analytics:
Chodzi o to, aby utworzyć niestandardowy adres URL dla wszystkich kampanii.
Jeśli korzystasz z reklam PPC w wielu witrynach, będziesz mógł zobaczyć, które z nich generują największy ruch.
Ponadto, jeśli płacisz za słowa kluczowe, możesz wprowadzić je w określonym polu formularza dla każdej kampanii.
Po wypełnieniu formularza zostanie wygenerowany niestandardowy adres URL.
Największą zaletą konfiguracji parametrów UTM za pomocą Google Analytics jest to, że platforma ułatwia śledzenie i mierzenie wyników.
Musisz użyć parametrów UTM, aby utrzymać porządek i wydajność.
Dokonaj niezbędnych korekt w oparciu o wyniki. Przestań płacić wydawcom, którzy nie generują potencjalnych klientów, i zmień słowa kluczowe, które nie działają dla ciebie.
Co więcej, Ta strategia może być używana nie tylko w kampaniach PPC. Możesz również generować unikalne linki do promocji w mediach społecznościowych lub biuletynów e-mailowych, nawet jeśli za nie nie płacisz.
Segmentuj swoje kampanie PPC
Twoi konkurenci mogą prowadzić kampanie PPC o podobnych słowach kluczowych, ale możesz uzyskać nad nimi przewagę, segmentując swoje kampanie.
Strategia ta jest szczególnie ważna dla detalistów B2B.
Wynika to z faktu, że konkretne słowa kluczowe mogą być istotne tylko w określonych porach roku i chcesz odpowiednio zmienić wartości licytacji.
Załóżmy na przykład, że produkujesz odzież i sprzedajesz swoje produkty innym firmom, które dodają swoje logo lub inne elementy projektu, aby odzież była wyjątkowa dla ich marek.
Jeden z warunki wyszukiwania możesz płacić za ” damskie ubrania.”
Tworzenie tylko jednej grupy reklam ze wszystkimi reklamami odzieży damskiej nie przyniesie najlepszej wydajności.
Zamiast tego możesz podzielić swoje produkty tak, jak w powyższym przykładzie, używając szortów, bluzek i swetrów jako subcampaigns.
Ale możesz pójść o krok dalej. Możesz złożyć ofertę dla każdego konkretnego produktu, rozdzielając je według koloru.
Powiedzmy, że wiesz, że niebieskie spodenki sprzedają się więcej niż żółte swetry. Możesz odpowiednio dostosować swoje oferty w zależności od tego, które kolory i przedmioty są najlepiej sprzedającymi się.
Odnosi się to do tego, co powiedziałem wcześniej o upewnieniu się, że Twoje kampanie PPC są opłacalne i przynoszą wysoki zwrot z inwestycji.
Nie trać pieniędzy na słowa kluczowe, które nie są jazdy prowadzi.
Zaplanuj swoje reklamy na podstawie wydajności
Firmy B2B muszą skorzystać z planowanie reklam dla swoich kampanii PPC. AdWords ma funkcję, która pozwala zarządzać harmonogramami słów kluczowych.
Nawet jeśli wyświetlasz reklamy PPC w witrynach wydawców, nadal powinieneś mieć możliwość kontrolowania czasu wyświetlania tych reklam.
Upewnij się, że jest to zgodne z umową z wydawcami.
Dlaczego to takie ważne? Pozwól mi wyjaśnić.
Standardowa witryna e-commerce B2C może wyświetlać reklamy 24/7. To dlatego, że konsumenci mogą przeglądać produkty w dowolnym momencie, w dowolnym dniu tygodnia, z dowolnego miejsca na świecie.
To nie to samo dla firm B2B.
Jest bardzo mało prawdopodobne, że potencjalny potencjalny klient będzie przeglądał wyszukiwane hasła związane z Twoimi produktami lub usługami w sobotni wieczór.
Chcesz mieć pewność, że Twoje reklamy będą wyświetlane w godzinach pracy i w godzinach pracy Twojego rynku docelowego.
Dodatkowo chcesz się upewnić, że ktoś w Twoim biurze jest dostępny, aby odebrać telefon i odpowiedzieć na wszelkie pytania, jeśli dzwoni nowy lead. Uruchamianie reklam 24/7 jest nieefektywnym wykorzystaniem Twoich środków.
Upewnij się, że słowa kluczowe są odpowiednie
Teraz rozumiesz koncepcję licytowania słów kluczowych i segmentowania kampanii.
Następnie musisz upewnić się, że słowa kluczowe dla każdej kampanii są odpowiednie dla Twojej firmy i celów marketingowych.
Na przykład, powiedzmy potencjalny klient wpisz coś w rodzaju “wyprzedaż butów rozmiar 12” w wyszukiwarce.
Twoja firma sprzedaje buty po cenach hurtowych, więc licytujesz różne słowa kluczowe, które mogą pasować do tego zapytania.
Jednak niektóre słowa kluczowe nie są istotne dla intencji potencjalnego konsumenta wyszukiwania.
Jeśli płacisz za słowa kluczowe, które pojawiają się, gdy ludzie szukają czegoś niezwiązanego z tym, co oferujesz, marnujesz pieniądze.
Google ma system, który wyjaśnia jak dobierane są słowa kluczowe do kampanii reklamowych.
Po pierwsze, priorytetyzują słowa kluczowe, które mają identyczne dopasowania do zapytania, nawet jeśli w grupie reklam znajdują się inne słowa kluczowe związane z wyszukiwaniem.
Google preferuje również reklamy z dokładnymi dopasowaniami. Jeśli masz słowa kluczowe pasujące do wyszukiwanych haseł, dokładny wynik dopasowania zostanie wyświetlony przed szerokimi dopasowaniami.
Następnie zostaną uruchomione słowa kluczowe o najwyższym rankingu reklam.
Oznacza to, że jeśli masz kilka słów kluczowych w tej samej grupie reklam, zostaną wyświetlone te z wyższą pozycją w rankingu.
To jest punkt, który próbuję wyjaśnić. Jeśli masz wiele słów kluczowych i grup reklam, możliwe, że nieistotne zostaną wywołane przed tymi, które generują leady B2B w oparciu o algorytm Google.
Niezwykle ważne jest, aby licytować tylko najbardziej odpowiednie słowa kluczowe. Możesz użyć narzędzia takiego jak Ubersuggest aby pomóc ci zidentyfikować najlepsze słowa kluczowe dla Twojej strategii B2B.
Zwiększy to twoje szanse na uzyskanie identycznych i dokładnych dopasowań, a odpowiednie słowa kluczowe o wyższym rankingu będą traktowane priorytetowo dla każdej kampanii PPC.
Tworzenie niestandardowych stron docelowych
Reklama PPC ma również wady. Nie mówię tego, żeby was zniechęcić, ale chcę, żebyście byli tego świadomi, żebyście mogli odpowiednio zaplanować.
Gdy ktoś kliknie reklamę, zapłacisz za nią.
Nie ma znaczenia, czy się nawrócą, czy nie. Może to zwiększyć koszty pozyskiwania klientów, jeśli nie uzyskujesz konwersji.
Musisz wdrożyć efektywne kosztowo pozyskiwanie klientów strategie.
Aby zmaksymalizować współczynniki konwersji kampanii PPC i uzyskać wysoki zwrot z inwestycji, musisz zbudować niestandardowe strony docelowe.
Możesz tworzyć konkretne strony docelowe na podstawie tego, skąd pochodzi lead, podkreślając znaczenie konfigurowania niestandardowych parametrów UTM, omówionych powyżej.
Te strony docelowe muszą być proste. Strony docelowe z prostymi projektami mają wyższe współczynniki konwersji.
Powinieneś mieć duże i odważne CTA, które przemawiają do odbiorców B2B.
Wystarczy spojrzeć na najważniejsze priorytety dla marketerów B2B w ciągu ostatnich dwóch lat:
Większość z tych firm chce generować więcej potencjalnych klientów i konwersji prowadzi do klientów.
Jednym z najlepszych sposobów, aby upewnić się, że strony docelowe są zaprojektowane pod kątem optymalnych wyników, jest regularne przeprowadzanie testów A/B na różnych elementach.
Przejrzyj raport z wyszukiwanych terminów
Raport Google search terms dostarczy Ci cennych informacji na temat kampanii PPC.
Ważne jest, aby regularnie przeglądać ten raport, aby sprawdzić, czy twoje słowa kluczowe generują potencjalnych klientów.
Raport pokaże ci nowe warunki o dużym potencjale korzyści dla Twoich kampanii w oparciu o istniejące słowa kluczowe.
Raport wyjaśnia również, w jaki sposób określa się dopasowania wyszukiwanych terminów.
Korzystając ze wszystkich danych w raporcie, będziesz w stanie skutecznie zarządzać swoimi słowami kluczowymi.
Jak wyjaśniłem wcześniej, chcesz mieć pewność, że licytujesz tylko na odpowiednich słowach kluczowych. Możesz dodaj wykluczające słowa kluczowe do kampanii, aby wykluczyć konkretne wyszukiwane hasła z wyników.
Jak widać w tym przykładzie, wyszukiwane hasła z czerwonym ” X ” zostały oznaczone jako wykluczające słowa kluczowe.
Strategia ta jest szczególnie ważna dla marek B2B.
Chcesz wyeliminować słowa kluczowe i wyszukiwane hasła, które przeglądają zwykli konsumenci. To strata pieniędzy, jeśli Twoje reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwania dla tych osób.
Próbujesz kierować reklamy tylko do innych firm, a to narzędzie pomoże Ci to osiągnąć.
Wstępnie kwalifikuj potencjalnych klientów ze szczegółową kopią reklamy
Oprócz dodawania negatywnych terminów wyszukiwania do kampanii, możesz także podać bardziej szczegółowe terminy, których szukałyby tylko inne firmy.
Nie bądź zbyt szeroki, albo skończysz się coraz nieistotne kliknięcia i ruchu.
Tę samą strategię można zastosować również podczas wyświetlania reklam na stronach internetowych wydawców.
Załóżmy na przykład, że Twoja firma B2B oferuje usługę subskrypcji. Zwykły konsument nie ma takiego samego budżetu jak duży biznes.
Możesz wstępnie zakwalifikować potencjalnych klientów za pomocą kopii reklamy, która mówi coś w rodzaju ” plany zaczynające się od $5,000 miesięcznie.”
Jest to kolejny scenariusz, w którym A / B testowanie kopii reklamy byłoby skutecznym sposobem na sprawdzenie, co generuje najbardziej wykwalifikowanych potencjalnych klientów.
Spójrz na tradycyjne Lejek ołowiany B2B:
Jak widać, upewniając się, że lead jest zarówno kwalifikowane do marketingu i kwalifikowane do sprzedaży jest głównym elementem procesu zakupu B2B.
Wstępne kwalifikowanie potencjalnych klientów z wyprzedzeniem zwiększa szanse, że wyższy procent tych potencjalnych klientów dotrze do etapu możliwości i przychodów tego lejka konwersji.
Wniosek
Firmy B2B nie będą generować leadów w taki sam sposób, jak marki B2C.
Jeśli chodzi o kampanie PPC, są pewne rzeczy, które musisz zrobić, aby osiągnąć sukces.
Najpierw musisz skonfigurować parametry UTM. Pomoże Ci to śledzić źródło potencjalnych klientów i mierzyć sukces każdej reklamy.
Twoje kampanie PPC powinny być podzielone. Używaj tylko odpowiednich słów kluczowych, aby zmaksymalizować wyniki.
Upewnij się, że je odpowiednio zaplanować. W przeciwieństwie do strategii marketingowej B2C, chcesz, aby Twoje reklamy były wyświetlane w regularnych godzinach pracy.
Twórz niestandardowe strony docelowe w oparciu o źródło nowych potencjalnych klientów. Pomoże to osiągnąć wyższe współczynniki konwersji.
Skorzystaj ze wszystkich dostępnych narzędzi, takich jak raport wyszukiwanych terminów. Dodaj również negatywne hasła wyszukiwania do swoich kampanii.
Pisząc szczegółową kopię reklamy, możesz wstępnie zakwalifikować swoje potencjalnych klientów i zwiększyć swoje szanse na uzyskanie większej liczby konwersji.
Jeśli zastosujesz się do wskazówek, które opisałem w tym przewodniku, Twoja firma B2B będzie w stanie generować potencjalnych klientów z kampaniami PPC.
Jak Twoja marka B2B wykorzystuje kampanie PPC, aby zdobyć nowych potencjalnych klientów?