23 sposoby na więcej polubień na Facebooku

Każdy, kto korzysta z Facebooka w swojej firmie, zadaje sobie to samo pytanie:

“Jak zdobyć więcej polubień i akcji?”

Facebooku, czytelnicy mogą nadal udostępniać Twoje treści na Facebooku,aby pomóc ci uzyskać jeszcze większy ruch.

Dla 99% firm z obecnością w Internecie sensowne jest uzyskanie jak największej liczby akcji i polubień.

Za każdym razem, gdy użytkownik Facebooka udostępni lub polubi Twoją zawartość, ta zawartość zostanie ujawniona wszystkim znajomym tego użytkownika.

Pomaga uzyskać większy ruch, subskrybentów i ostatecznie klientów.

Nie zrozum mnie źle. Inne platformy społecznościowe, takie jak Twitter, Instagram, Snapchat i YouTube, są również ważne. Ale solidna Fundacja social media zaczyna się od Facebooka.

Chcesz Więcej Ruchu?

Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.

Rozpocznij

 

Trudno zignorować fakt, że Facebook ma 2,2 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Bazując tylko na tym, nieuniknione jest, że twój rynek docelowy jest aktywny na tej platformie.

Ale utworzenie strony biznesowej na Facebooku i publikowanie treści nie wystarczy, aby odnieść sukces. Jeśli ludziom nie podoba się Twoja strona, nikt nie zobaczy Twoich promocji i tego, co oferujesz.

Istnieje powszechne błędne przekonanie, że zachęcanie ludzi do śledzenia Cię na Facebooku jest kosztowną inwestycją.

Tylko dlatego, że niektóre marki wydają pieniądze na reklamy na Facebooku, nie oznacza, że musisz. W rzeczywistości nie musisz wydawać nic, aby konsumenci polubili Twoją stronę na Facebooku.

Nie wierzysz mi? Czytaj dalej, żeby dowiedzieć się jak. Dam ci najlepsze wskazówki i najlepsze praktyki, aby uzyskać więcej polubień i akcji na Facebooku bez wydawania pieniędzy.

1. Twórz udostępniane treści

Jeśli nie jesteś nową firmą, która właśnie stworzyła stronę na Facebooku, zakładam, że nie zaczynasz od zera polubień. Jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś zrobić, jest skorzystanie z ludzi, którzy już lubią Twoją stronę.

Poproś tych ludzi, aby ujawnili Twoje posty swoim znajomym. Najprostszym sposobem na to jest publikowanie treści, które można udostępnić.

Według Buzzsumo, są to top ten najczęściej udostępniane posty 2017:

image7 4

Jak widać, cztery z dziesięciu najlepszych postów były filmami. Dokładniej, trzy z tych czterech były teledyskami.

Zdaję sobie sprawę, że nie byłoby rozsądne dla większości z was tworzenie teledysków. Publikowanie teledysku może nie mieć znaczenia dla wizerunku Twojej marki. Ale to nie znaczy, że powinieneś się poddać.

Quizy i artykuły informacyjne również miały wysoki udział w tej liście.

Czasami nawet nie trzeba być kreatywnym. Wystarczy poprosić użytkowników o udostępnienie treści.

W przeciwnym razie musisz dołożyć wszelkich starań, aby produkować wysokiej jakości treści, które są wyjątkowe i intrygujące dla odbiorców.

Czy właśnie wymyśliłeś nowe przełomowe badania? Czy możesz wyprodukować film, który z łatwością stanie się wirusowy? Tego typu rzeczy mogą wyróżnić Twoje treści.

Wszystko, co szokujące, kontrowersyjne lub warte opublikowania, może wywołać dyskusję i spowodować, że ludzie udostępnią Twoje posty.

Po udostępnieniu treści posty te będą widoczne dla znajomych tych, którzy je udostępnili.

Ale teraz istnieje zwiększona szansa, że więcej osób polubi Twoją stronę, dzięki czemu będą mogli regularnie oglądać tego typu treści.

2. Czas jest wszystkim

Zastanów się, jak często publikujesz na Facebooku.

Raz dziennie? Raz w tygodniu? Tylko raz w miesiącu?

Musisz również przeanalizować porę dnia, którą publikujesz na Facebooku. Wszystko to ma znaczenie, jeśli chodzi o zwiększenie zaangażowania i uzyskanie większej liczby polubień.

Badania pokazują że to najlepsze dni i czasy na publikowanie treści na Facebooku:

image2 4

Na podstawie tych danych będziesz mieć większe zaangażowanie w późniejszym tygodniu i w weekendy. Jeśli się nad tym zastanowić, to ma sens.

Ludzie mają pracę i są zwykle bardziej zajęci w ciągu tygodnia. Ale w miarę zbliżania się weekendu mogą się trochę denerwować i odpuszczać, jeśli wyprzedzają harmonogram.

Więc mogą spędzać więcej czasu na Facebooku. Ludzie są również szczęśliwsi w weekendy, więc są bardziej skłonni do polubienia, udostępniania i komentowania Twoich postów.

Musisz również rozważyć, kto lubi Twoją stronę na Facebooku. Na przykład, jeśli 90% Twoich obserwujących pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, publikowanie w 3 AM EST nie przyniesie wysokich wskaźników zaangażowania.

Wtedy możesz skorzystać z Moje ulubione narzędzia marketingu społecznościowego oszczędzające czas.

Użyj tych narzędzi automatyzacji, aby zaplanować swoje posty na Facebooku w najbardziej optymalnym czasie, więc nie będziesz musiał tego robić ręcznie każdego dnia.

Twój harmonogram delegowania również musi pozostać spójny. Trzymaj się swojej strategii. Nie publikuj regularnie przez miesiąc, a potem milcz.

Ale nie chcesz też spamować swoich obserwujących i publikować zbyt często.  Badania pokazują 46% osób przestanie obserwować markę w mediach społecznościowych, jeśli opublikuje zbyt często. Ale 18% faktycznie przestanie obserwować marki, jeśli nie opublikuje wystarczająco dużo.

Znajdź ten słodki punkt między tymi dwoma skrajnościami.

3. Utrzymuj krótkie posty

Nikt nie będzie czytał ogromnych bloków tekstu w mediach społecznościowych.

Jest po prostu zbyt wiele dla nich, aby zobaczyć od swoich przyjaciół i rodziny. Czytanie długich postów ze stron marki nie będzie na szczycie listy priorytetów.

Platformy społecznościowe, takie jak Facebook, są przeznaczone dla użytkowników do szybkiego przewijania treści.

Należy również wziąć pod uwagę, ilu użytkowników Facebooka uzyskuje dostęp do treści z ich urządzenia mobilne:

image1 4

Akapity na ekranie komputera będą wyświetlane jeszcze dłużej na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo długie bloki tekstu są trudne do odczytania.

Jeśli obecnie publikujesz długie treści, może to być powód, dla którego nie otrzymujesz wystarczającej liczby polubień.

Jak długie powinny być Twoje posty? Badania przeprowadzono na pięciu najpopularniejszych stronach na Facebooku do analizy długości ich treści:

  • Fox News
  • NBC News
  • Huffington Post
  • BBC News
  • BuzzFeed

Naukowcy odkryli, że 33% stanowisk w tym badaniu składało się z dziesięciu lub mniej słów. Dobra zasada jest taka, że krótszy jest zawsze lepszy.

Jeśli ludzie zobaczą, że Twoje posty nie są długie, będą mniej niezdecydowani, aby polubić Twoją stronę.

4. Zachęcaj do komentarzy (i odpowiadaj na nie)

Zachęcanie użytkowników Facebooka do komentowania Twoich postów to świetny sposób na uzyskanie ekspozycji na swojej stronie. Im większa ekspozycja, tym więcej polubień doprowadzi do.

To dlatego, że przyjaciele tych, którzy komentują, nawet jeśli nie śledzą Twojej strony, zobaczą te uwagi. Post i komentarze pojawią się na ich osi czasu.

Teraz, gdy inne osoby mogą zobaczyć Twoje posty, możesz uzyskać więcej polubień.

Ponadto, jeśli użytkownicy zobaczą, że odpowiadasz innym osobom, będą chcieli jeszcze bardziej zaangażować się w Twoją stronę. Istnieje kilka różnych powodów, dla których chcesz odpowiedzieć na komentarz:

  • odpowiedz na pytanie użytkownika
  • dziękuję komuś za pozytywne opinie
  • Uznaj inną opinię

Nie każdy będzie miał coś miłego do powiedzenia lub zgodzić się z tobą cały czas.

W porządku. Nadal możesz odpowiadać na te komentarze. Po prostu upewnij się, że wszystko jest profesjonalne przez cały czas i pozostań na marce.

Nie chcesz wdawać się w kłótnię, którą zobaczy cały świat. To powiedziawszy, nie ma nic złego w odrobinie nieporozumień, o ile odbywa się to z szacunkiem. Więc stąpaj ostrożnie, gdy zbliżasz się do tego.

Zobacz jak Hydroflask skorzystałem z sekcji komentarzy, aby odpowiedzieć na reklamację klienta:

image6 4

Ważne jest, abyś reagował na komentarze w odpowiednim czasie.

Wiemy 80% konsumentów spodziewaj się, że marka odpowie na swój komentarz w mediach społecznościowych w ciągu 24 godzin. Zbyt długie oczekiwanie na odpowiedź może mieć negatywny wpływ na strategię marketingową w mediach społecznościowych.

5. Komentarz na innych stronach

Porozmawiajmy dalej o komentarzach.

Aby pomóc twojej stronie na Facebooku uzyskać ekspozycję, możesz komentować również inne strony.

Znajdź posty ze stron w Twojej branży. Komentuj ich treść, aby wywołać rozmowę i ułatwić dyskusję.

Nie mówię, że musisz przejść bezpośrednio do strony konkurenta na Facebooku, aby to zrobić, chociaż polecam korzystanie z narzędzi do monitorowania konkurencji.

Ale w tym przypadku lepiej jest znaleźć alternatywne strony do komentowania. Na przykład, powiedzmy, że Twoja marka sprzedaje sprzęt sportowy.

Zamiast odwiedzać stronę innej firmy zajmującej się odzieżą sportową na Facebooku, możesz komentować strony dotyczące siłowni i centrów fitness. Widzisz różnicę?

Tylko upewnij się, że nie spamujesz innych postów. Twoje komentarze powinny być prawdziwe, a nie tylko linki do produktów w witrynie ecommerce.

Prawidłowe wykonanie tej taktyki może zwrócić uwagę na Twoją stronę i doprowadzić do większej liczby polubień.

6. Udostępniaj autentyczne zdjęcia i filmy

Chociaż możesz być sprytny w słowach, nie powinieneś publikować tylko tekstu.

Dołącz także zdjęcia i treści wideo. Dlaczego? Tego typu posty generują większe zaangażowanie.

Zobacz też wskaźniki zaangażowania filmów i zdjęć w porównaniu z linkami na Facebooku:

image8 3

Dodawanie zdjęć i filmów do strony zapewni więcej polubień, komentarzy i udostępnień.

W rezultacie więcej osób je zobaczy, a Twoja strona będzie wystawiona na szerszą publiczność. Teraz masz większą szansę na to, że nowi użytkownicy polubią Twoją stronę biznesową.

7. Stwórz skuteczne zdjęcie profilowe i zdjęcie okładkowe

Łączy się to z moim ostatnim punktem dotyczącym udostępniania odpowiednich zdjęć.

Najważniejsze obrazy na twojej stronie to te, które ludzie mogą zobaczyć przez cały czas. Są to również pierwsze rzeczy, które można zobaczyć, gdy ktoś przechodzi do twojej strony.

Dlatego tak ważne jest, abyś nauczył się jak stworzyć ciekawe zdjęcie na okładkę.

Nie wybieraj czegoś przypadkowego. Twoje logo może być dobrym pomysłem, ale sięgnij głębiej. Znajdź coś, co naprawdę przemawia do Twoich odbiorców i odzwierciedla Twoją kampanię marketingową.

To proste. Nie chcesz mieć zdjęcia na okładce, które jest mylące. Powinien być odważny i mieć wyraźny punkt skupienia.

Ważne jest również, aby przejrzeć Facebook cover photo guidelines. Nie chcesz przesyłać niczego, co narusza zasady Facebooka.

Jest jeszcze coś do rozważenia. Nie należy po prostu ustawić i zapomnieć swoje zdjęcie profilowe i zdjęcie na okładkę.

Pomieszaj. Zmień go w zależności od sezonu lub promocji, którą prowadzisz.

Zmiana tych obrazów pokaże ludziom, że zawsze aktualizujesz swoją stronę. To daje im więcej powodów do polubienia Twojego profilu.

8. Oferuj rabaty i promocje

Dlaczego ludzie śledzą marki na Facebooku?

Według badań, oprócz zainteresowania ich produktami i usługami, ludzie podążali za markami, ponieważ byli zainteresowani otrzymywanie promocji:

image3 4

Jeśli opublikujesz ekskluzywne oferty promocyjne i rabaty na swojej stronie na Facebooku, podasz ludziom więcej powodów, aby cię śledzić.

Odnosi się to również do mojej wcześniejszej dyskusji na temat tworzenia treści udostępnianych.

Ludzie mogą chcieć podzielić się tymi promocjami ze swoimi przyjaciółmi i rodziną, co jest świetnym sposobem na uzyskanie jeszcze większej liczby polubień na swojej stronie.

9. Bądź trafny

Musisz wziąć pod uwagę jakość i czas swoich postów. O co chodzi?

Opublikuj najnowsze treści. Nie dziel się wczorajszymi wiadomościami. Ludzie słyszeli by o tym gdzie indziej.

Musisz być na bieżąco z popkulturą, zwłaszcza jeśli jest ona istotna dla Twojej firmy.

Tylko upewnij się, że zawsze pozostajesz na marce.

Kiedy dzieje się coś, co jest warte opublikowania, spróbuj znaleźć sposób, aby to spin i uczynić to istotne dla Twojej firmy.

Na przykład, powiedzmy, że sprzedajesz ubrania. Jeśli burza zimowa zmierza w kierunku określonego regionu kraju, możesz jej użyć do promowania ciepłego sprzętu, takiego jak czapki, rękawiczki, buty i płaszcze.

Ale unikaj drażliwych tematów, takich jak polityka, religia itp. Omawianie tych tematów może zaszkodzić wizerunkowi Twojej marki.

10. Uruchom konkursy

Konkursy i promocje to świetny sposób na zwiększenie zaangażowania odbiorców na Facebooku.

Prowadzenie konkursu, który zachęca do treści generowanych przez użytkowników wyświetli Twoją stronę szerokiemu gronu odbiorców. W rezultacie otrzymasz więcej polubień na swojej stronie.

Konkursy z podpisami to świetny sposób, aby uzyskać więcej komentarzy do każdego postu.

Ale jeśli możesz skłonić użytkowników do publikowania zdjęć i filmów do własnych osi czasu i oznaczania marki, będzie to jeszcze lepsze dla kampanii ekspozycji marki.

Oto świetny przykład konkursu prowadzonego przez REI na swoim profilu na Facebooku:

image5 4

Jest inteligentny, ponieważ zachęca użytkowników do udostępniania zdjęć noszących sprzęt zakupiony od firmy.

Zwiększenie świadomości marki na Facebooku pomoże firmie uzyskać więcej polubień na swojej stronie.

11. Skorzystaj z Facebook Live

Na żywo.

Transmisja wideo na żywo na Facebooku to jeden z najlepszych sposobów na zaangażowanie się w publiczność.

Istnieje nieskończona liczba opcji do rozważenia przy transmisji na żywo. To świetna okazja, aby zaprezentować produkt. Możesz również rozważyć ekskluzywne wycieczki po swoim obiekcie.

Użyj transmisji na żywo, aby wyświetlić podgląd nowych produktów, które są w fazie rozwoju. Poproś klientów o ich opinię, aby poczuli się tak, jakby byli częścią procesu tworzenia.

Facebook nie jest jedyną platformą społecznościową z opcją wideo na żywo, ale to najpopularniejsze.

image4 4

Możesz użyć tego kanału jako alternatywnej metody prowadzenia konkursów i promocji, o których wcześniej rozmawialiśmy.

Ważne jest, abyś był autentyczny i Wierny sobie. Nie próbuj zostać aktorem ani być kimś, kim nie jesteś.

Jeśli jesteś zabawny, opowiadaj dowcipy. Bądź zabawny.

Jeśli możesz zaoferować rozrywkę użytkownikom Facebooka, powiedzą o tym swoim znajomym. Im więcej osób dostroi się do Twojej transmisji na żywo, tym więcej polubień otrzyma Twoja strona.

12. Wykorzystaj swoje kanały dystrybucji

Do tej pory wszystko, o czym rozmawialiśmy, dotyczy tego, jak sprawić, by ludzie polubili Twoją stronę bezpośrednio z poziomu platformy Facebook.

Ale to nie jedyny sposób.

Masz inne kanały dystrybucji treści, z których możesz skorzystać.

Jednym z pierwszych miejsc, które powinieneś odwiedzić, jest lista subskrybentów poczty e-mail. Założę się, że osoby, które zapisały się do otrzymywania od Ciebie promocji e-mail, mają również aktywną stronę na Facebooku. Niech ci się spodobają.

Bądź bezpośredni. Facebook: “Polub nas na Facebooku.”

Możesz mieć podobny przycisk na swojej stronie. Dołącz link do swojej strony na Facebooku w opisie swoich filmów w YouTube.

Korzystaj z innych kanałów mediów społecznościowych na swoją korzyść, aby zwiększyć ruch na swojej stronie na Facebooku.

13. Chodzi o “Ciebie”

Sieci społecznościowe są o użytkowniku.

Każdy tworzy swoje własne profil, który pokazuje, kim myślą, że są dla wszystkich swoich przyjaciół.

Chodzi o dostosowanie własnego doświadczenia i oglądanie treści od ludzi i połączeń, których chcą.

W pewnym sensie media społecznościowe to platforma przeznaczona dla użytkowników, którzy mogą skupić się na sobie.

Powodem, dla którego jest to tak ważne, jest to, że musisz zrozumieć, że użytkownicy koncentrują się głównie na treściach skierowanych do nich.

Idealnie oznaczałoby to oznaczanie użytkowników, aby otrzymywali powiadomienia.

Oczywiście nie jest to możliwe dla większości firm.

Jednak nadal możesz się z tego uczyć, dzięki czemu Twoje posty na Facebooku będą bardziej informować o użytkowniku, który je czyta.

W prostych słowach: użyj słów “ty” oraz “Twój” bardzo.

Oto o czym mówię…

Kiedy zamieszczam na stronie Neila Patela na Facebooku, zamieszczam dwa główne rodzaje rzeczy:

  • linki do treści bloga
  • inspirujące wiadomości i cytaty

Dla drugiego typu skupiam się na wiadomościach, które skupiają się na czytelniku (wspomnij”ty”):

image21

Użycie słowa ” Ty ” przypomina pisanie czyjegoś imienia-sprawia, że czytelnik zwraca uwagę.

Zasada ta dotyczy również pisania treści w ogóle.

Zawsze, gdy to możliwe, staram się używać “ty” w moich nagłówkach i treściach:

image19

14. CTA działają na twojej stronie internetowej lub na Facebooku

Wezwania do działania (CTA) są niewiarygodnie skutecznymi narzędziami, dzięki którym czytelnicy mogą podjąć działania w niemal każdej sytuacji.

Są jednym z najważniejszych czynników, jeśli chodzi o Współczynnik konwersji strony docelowej.

Głównym powodem, dla którego są tak skuteczne, jest to, że prawie zawsze istnieje różnica między tym, czego chcesz, a tym, co inni myślą,że chcesz.

Czego szukasz, gdy publikujesz link do swoich treści na Facebooku? Przede wszystkim lubi i dzieli się (może komentuje) z powodów, o których rozmawialiśmy wcześniej.

Ale pomyśl o tym z punktu widzenia użytkownika.

Powiedzmy, że klikają i kochają treść.

I co potem? Chociaż jest dla ciebie oczywiste, że chcesz udostępniać treści, nie jest to większość czytelników.

Ale jeśli poprosisz ich, aby udostępnili twój post, jeśli im się to podoba, to nagle to is wyjaśnij, co chcesz, żeby zrobili.

A jeśli naprawdę spodobały im się te treści, wielu czytelników nie będzie miało nic przeciwko udostępnieniu ich.

Dan Zarrella przeprowadził kilka naprawdę interesujących badań dotyczących CTA na różnych portalach społecznościowych.

Najpierw spojrzał na Twittera.

Odkrył, że najbardziej retweetowane posty zawierały jeden z sześciu popularnych zwrotów/słów w nich.

Każdy z nich był wezwaniem do działania lub częścią wezwania do działania.

image23

Dodanie “Proszę Retweet” do tweeta ponad dwukrotnie zwiększa oczekiwaną liczbę akcji—to ogromny.

Co ważniejsze dla nas tutaj, spojrzał również na posty na Facebooku.

Odkrył, że posty ze słowem “Udostępnij” (jak w “proszę udostępnij to…”) mają około dwa razy więcej akcji niż posty bez niego.

image17

Innym interesującym odkryciem jest to, że w tym słowo “Udostępnij” prawie podwaja liczbę polubień, które otrzymuje post.

Jedzenie na wynos jest bardzo proste:

Jeśli chcesz, aby konkretny post otrzymał dodatkowe udziały, po prostu dołącz wezwanie do działania, takie jak “Proszę podzielić się tym postem.”

Chociaż jeszcze nie widziałem go zbadanego, ma sens, że takie podejście byłoby najbardziej skuteczne, gdy używasz go tylko raz na jakiś czas.

Jeśli w każdym poście umieścisz ten sam typ wezwania do działania, to maj stracić swoją moc (w zależności od tego, jak często publikujesz).

15. Wskakuj na popularne tematy wcześnie

Większość sposobów na uzyskanie większej liczby polubień i udostępnień koncentruje się na tym, aby Twoje treści były bardziej atrakcyjne dla istniejących odbiorców.

Inną opcją jest jednak uzyskanie statusu przed nową publicznością, która chętnie polubi i udostępni posty.

Sposobem na to jest skakanie na popularne tematy.

Możesz je znaleźć w prawym górnym rogu Twojego kanału informacyjnego:

image10

Użytkownicy, którzy spędzają dużo czasu, patrząc na popularne tematy, to ci, którzy dbają o to, aby najpierw wiedzieć rzeczy.

Oni chcesz polubić i udostępnić takie posty, aby pokazać swoim znajomym, że są ” w wiedzy.”

Gdy użytkownik kliknie jeden z tych linków, zobaczy wszystkie powiązane z tym trendem posty.

Nie musisz robić nic specjalnego, aby się tam pojawić, pod warunkiem, że link do artykułu z głównym słowem kluczowym (tekst kotwicy linku) w nagłówku lub wspomnisz o nim w swoim opisie.

image12

Mając to na uwadze, wyniki priorytetowo traktują stanowiska o wysokim zaangażowaniu. Tak więc pierwsze posty, które użytkownik zobaczy po kliknięciu trendu, będą miały wiele polubień, komentarzy i akcji.

Jednak nawet przy kilkudziesięciu polubieniach powinieneś uzyskać przyzwoitą ilość dodatkowej ekspozycji.

Najtrudniejsze jest znalezienie odpowiedniego trendu biznesowego.

To nie zadziała dla każdej firmy, ale jeśli twoja ma coś wspólnego z rozrywką, może to być świetny sposób na zwiększenie liczby odbiorców i uzyskanie dodatkowych udziałów.

16. Ograniczenie konkurencji społecznej

W przypadku wielu witryn sensowne jest priorytetowe traktowanie największych sieci społecznościowych.

Zamiast próbować uzyskać ruch z kilku sieci, po prostu wybierz dwie lub trzy, w tym Facebooka.

Być może zauważyłeś, że z czasem zmniejszyłem liczbę przycisków udostępniania po stronie postów Quick Sprout.

W chwili pisania tego posta są tylko dwa przyciski.

image20

Jeśli czytelnik chce udostępnić Twoje treści, zazwyczaj decyduje, w której sieci ma to zrobić (jeśli używa więcej niż jednego) na podstawie wyświetlonych przycisków.

Ograniczając wybory, kontrolujesz, gdzie skończy się większość twoich akcji.

Jest to bardzo ważne, ponieważ dzielenie się działa wykładniczo. Każda dodatkowa część ma potencjał wysyłania coraz większej ilości ruchu.

Mówiąc prościej, lepiej jest uzyskać 50 akcji na Facebooku niż uzyskać 5 akcji w 10 różnych sieciach.

Drugą zaletą zmniejszenia liczby przycisków walczących o uwagę czytelników jest to, że może wzrosnąć Twoje ogólne udziały również.

Jest klasyczny przykład tego, jak ograniczony wybór może zwiększyć wydajność.

W 1995 roku przeprowadzono badanie mające na celu zbadanie, w jaki sposób wybory wpłynęły na zakup dżemu.

Badacze naprzemiennie wyświetlali 24 rodzaje dżemu, a wyświetlali tylko 6 dżemów.

Chociaż wybór dżemu 24 przyciągnął większą uwagę, tylko 3% osób, które próbowały próbki, kupiło słoik.

Z drugiej strony, 30% osób, które spróbowały jednego z 6 dżemów, kupiło słoik.

Ograniczenie wyborów faktycznie zwiększyło Współczynnik konwersji o 1000%.

Ludzie są przytłoczeni, gdy mają zbyt duży wybór. Rozważenie korzyści i wad wszystkich opcji staje się obowiązkiem.

Jeśli obok treści znajdują się przyciski udostępniania 6-8, czytelnik będzie musiał poświęcić więcej czasu i wysiłku, aby zdecydować, w której sieci udostępnić zawartość.

Chociaż posiadanie przycisków udostępniania nie jest jak sprzedaż dżemu, to nie przypadek, że wielu innych dostawców treści odkryło, że nie otrzymują żadnych dodatkowych udziałów z większą liczbą przycisków udostępniania.

17. Zajmijcie stanowisko, aby się wyróżnić

Ludzie dzielą się rzeczami, aby kształtować sposób, w jaki inni je postrzegają.

Jeśli chcesz być traktowany jako opiekuńczy miłośnik zwierząt, udostępniasz posty na temat wolontariatu dla schronisk dla zwierząt.

Jeśli chcesz być postrzegany jako super fajny marketer, udostępniasz posty Quick Sprout, prawda? 😉

Więc jeśli chcesz, aby Twoje treści były udostępniane dużo, musi stań na coś.

Jest na to spektrum.

Możesz napisać artykuł w stylu ” 11 wskazówek dla Content Marketingu.”Jeśli ktoś się nią podzieli, pokaże znajomym swoje zainteresowanie marketingiem.

Jednak tak naprawdę nie zajmuje stanowiska w niczym.

Ich przyjaciele, którzy rzeczywiście wiedzą coś o marketingu, z pewnością nie pomyślą, że sharer jest ekspertem w tym temacie.

Ludzie nie chcą być postrzegani jako zainteresowani czymś dla nich ważnym. Chcą, aby inni myśleli, że to ogromna część ich życia i że są w tym ekspertami.

Zastanów się nad różnicą, że dzielenie się artykułem takim jak ten poniżej:

W porządku Google, wygrywasz … nigdy więcej nie użyję prywatnych sieci blogowych!

Prywatne sieci blogowe to kontrowersyjny temat. Stanowczo oświadczając, że stoisz po jednej stronie, wyrażasz swoją opinię.

To robi dwie rzeczy:

  • przyjaciele, którzy się z Tobą zgadzają, myślą, że “znasz się na rzeczy”
  • przyjaciele, którzy się z tobą nie zgadzają, myślą, że jesteś idiotą.
  • znajomi, którzy nic o tym nie wiedzą, myślą, że przeciwstawiasz się Google, a to oznacza, że musisz robić coś imponującego

Jeśli Twoi znajomi podzielają Twoje opinie, co często się zdarza, gdy zajmujesz stanowisko w kontrowersyjnym temacie, to tylko wzmacnia ich pogląd na Ciebie. Dlatego większość ludzi robi to nie zdając sobie z tego sprawy.

Ten post o prywatnych sieciach blogowych jest prawdziwy, tak przy okazji. Wygenerował ponad 480 komentarzy i setki akcji.

Możesz skorzystać z tej motywacji za dużo dzielenia się w prawie każdej niszy.

Wybierz kontrowersyjny temat, a następnie jasno określ, po której stronie jesteś.

Na przykład w Stanach Zjednoczonych przyszłość Zabezpieczenia Społecznego (zasadniczo planu emerytalnego) jest bardzo kontrowersyjnym tematem.

Bernie Sanders opublikował bardzo jasne oświadczenie i link, który pokazuje, że popiera rozszerzenie Ubezpieczeń Społecznych:

image22

Każdy, kto chciał pokazać swoim przyjaciołom, że dbają o dobre samopoczucie osób starszych (i przyszłych), ma dodatkową motywację do dzielenia się czymś takim.

Podzielali to również ludzie, którzy chcą pokazać, że są aktywni politycznie.

Połącz to wszystko, a ten post otrzymał ponad 1,000 akcji i 6,200 polubień w ciągu pierwszych 18 godzin.

Ludzie chcą udostępniać posty, które je odzwierciedlają i które pokazują innym, kim są. Podejmij stanowisko dzielone przez wiele osób na ważny temat, a będą one dodatkowo zmotywowane do udostępnienia Twojego postu.

18. Dane mówią ci, co działa najlepiej

Najtrudniejszym aspektem wielu z tych taktyk jest to, że potrzeba trochę wiedzy i praktyki, aby wszystko działało w sam raz.

Chociaż możesz wypróbować dowolną z tych taktyk od razu, może minąć kilka postów (lub więcej), zanim zaczniesz zauważać znaczny wzrost udziałów i polubień.

Im więcej je robisz, tym bardziej zrozumiesz zasady, które się za nimi kryją i w ten sposób się ich nauczysz.

Jednak nie wszystkie taktyki są takie, w tym ta.

Idealnym scenariuszem jest zminimalizowanie zgadywania. Aby to zrobić, musimy dane oraz analiza.

Co powinieneś zrobić, przynajmniej raz na kilka tygodni, to spojrzeć na to, jak sprawdziły się Twoje posty:

image03

Zapisz wszystkie swoje polubienia, udostępnienia, a nawet liczbę komentarzy w prostym arkuszu kalkulacyjnym.

Należy jednak również umieścić je w kategorii.

image05

Są to dość szerokie kategorie, od których można zacząć. Po napisaniu ponad stu postów możesz zacząć bardziej szczegółowo opisywać swoje kategorie.

Na przykład, zamiast tylko “pisać”, możesz podzielić te posty na:

  • Pisanie lepiej
  • Szybsze pisanie
  • Narzędzia do pisania
  • Edycja

Celem tego jest sprawdzenie, które typy postów otrzymują najwięcej polubień i udziałów.

Gdy masz przyzwoity rozmiar próbki (co najmniej 20 postów w każdej kategorii), możesz obliczyć średnią liczbę akcji i polubień.

image07

To są tylko hipotetyczne wyniki, które mogłem uzyskać z moich postów (Nie liczby rzeczywiste).

Jedzenie na wynos jest dość oczywiste: pisać więcej o mediach społecznościowych, a mniej o przedsiębiorczości i pisaniu.

Liczby wyraźnie pokazują, że posty na temat mediów społecznościowych są zdecydowanie najbardziej zaangażowane, podczas gdy posty dotyczące przedsiębiorczości nie mają wiele.

Po prostu pisząc więcej o tematach, które zyskują więcej polubień i akcji, natychmiast uzyskam lepsze średnie zaangażowanie.

Dodatkowo pomogłoby to mojemu Edgerankowi, co spowodowałoby jeszcze więcej polubień i udziałów w przyszłości.

19. Twórz posty, które sprawiają, że użytkownicy czują się zobowiązani do udostępniania

Innym dużym powodem, dla którego ludzie udostępniają posty na Facebooku, jest chęć uświadomienia sobie problemu.

Tworzenie postów, które podkreślają ważny problem lub przyczynę dla obserwujących, a także zawierają wezwanie do działania, spowoduje uzyskanie znacznie większej liczby udziałów niż zwykle.

Ponownie poprawi to EdgeRank innych postów, co spowoduje jeszcze większy długoterminowy ruch, udostępnienia i Polubienia.

Spójrzmy na przykład tego, o czym mówię.

Humanitarne społeczeństwo prowadziło zbiórkę żywności w celu zebrania żywności dla właścicieli zwierząt domowych w potrzebie.

Łatwo zrozumieć, dlaczego ten gest może kogoś dotknąć, nie mówiąc już o prawdziwych właścicielach zwierząt, wolontariuszach i aktywistach, którzy śledzą stronę Stowarzyszenia na Facebooku.

Napisali o tym post na Facebooku i chociaż opis mógł być napisany skuteczniej, nadal zdobył ponad 300 polubień i akcji 75.

image14

Najlepsze Tematy na tego typu posty to organizacje charytatywne. Twoi obserwatorzy czują, że robisz swoją część, aby pomóc i powinni również udostępniać post.

Jest to jedna z niewielu taktyk, które są trudne do wdrożenia, jeśli jesteś w niszy marketingowej, ponieważ nie dzieje się wiele charytatywnych.

Jednak w większości innych nisz możesz po prostu przejść do Google News i wyszukać “(twoja nisza) wydarzenia charytatywne.

image01

Post na jeden z tych tematów zyskałby duże zaangażowanie i byłby idealny dla każdej firmy w niszy zwierzęcej.

20. Jeden rodzaj postu dostaje więcej akcji niż cała reszta

Badanie dotyczące treści na Facebooku wykazało, że niektóre rodzaje treści uzyskują więcej określonych rodzajów zaangażowania.

image06

Jest kilka rzeczy, które się wyróżniają.

Po pierwsze, posty statusowe otrzymują dużo wyżej procent komentarzy niż wszystkie inne typy.

Jeśli chcesz więcej komentarzy do swoich postów, zacznij publikować bardziej interesujące aktualizacje statusu w przeciwieństwie do linków, zdjęć i filmów.

To ma sens, kiedy o tym pomyślisz.

Aktualizacje statusu są publikowane głównie przez zwykłych Użytkowników, aby mogli je zobaczyć ich znajomi, a znajomi rozmawiają ze sobą.

Ale działa to tak samo, nawet jeśli masz stronę na Facebooku. Michael Hyatt od czasu do czasu zadaje pytania, aby pobudzić dyskusje.

Ten ma ponad 35 komentarzy:

image00

Inną rzeczą, która naprawdę się wyróżnia, jest to, że filmy mają znacznie wyższy procent udziału niż jakikolwiek inny rodzaj postu.

Akcje są zazwyczaj uważane za bardziej wartościowe niż Polubienia, ponieważ są skutecznie poparciem dla Twoich treści. Zazwyczaj (ale nie zawsze) prowadzą do większego ruchu i zaangażowania na słupie.

To proste: Jeśli chcesz więcej akcji na swoich postach, zacznij włączać więcej wideo.

image18

Idealnie, tworzyć własne filmy, aby uzyskać korzyści z widoków treści, jak również.

Ale zawsze możesz publikować Popularne Filmy związane z Twoją niszą, jeśli uważasz, że Twoi obserwatorzy będą się nimi cieszyć.

Na koniec pamiętaj, że powinieneś to przetestować dla swojej konkretnej firmy. Wyniki tych badań zostały zaczerpnięte ze wszystkich nisz.

Osobiście widziałem wideo działa naprawdę dobrze na Facebooku w niektórych niszach, ale nie w innych.

Dobrym planem jest przetestowanie, jak Twoi obserwatorzy reagują na treści wideo, udostępniając filmy wykonane przez innych na początku. Jeśli pójdzie dobrze, wtedy zacznij tworzyć własne.

21. Optymalizuj każdy post do udostępnienia

SEO i optymalizacja społeczna mają kilka cech wspólnych.

Jednym z elementów jest użycie meta tagów. Ale używają różnych typów metatagów.

W przypadku sieci społecznościowych należy uwzględnić w treści określone meta tagi og (Open graph), aby mogły one optymalnie formatować w sieciach społecznościowych (w tym na Facebooku).

Pisałem w przeszłości o tym, jak tworzenie niestandardowych tytułów i opisów w tych tagach doprowadziło do 174% wzrostu ruchu na Facebooku do Quick Sprout. Łatwo zacząć to robić, ale może przynieść duże rezultaty.

Jak to wygląda: Jeśli nie umieścisz żadnych metatagów w swoich treściach, Facebook zrobi wszystko, co w jego mocy, gdy ktoś udostępni link do twojej witryny.

Czasami zrobi to dobrze, ale innym razem znajdzie tylko tytuł i wprowadzenie, a twój link będzie wyglądał mniej więcej tak:

image08

Szczerze, to okropne. Nie będzie się wyróżniać od wszystkich innych dobrze sformatowanych treści w typowym kanale. Jest mało prawdopodobne, aby spowodować dodatkowy ruch.

Ale kiedy dodasz odpowiednie metatagi, Facebook dokładnie wie, skąd pobrać tytuł, opis i obraz. Możesz upewnić się, że bez względu na to, kto udostępnia link na Facebooku, to Wola pokaż się zgodnie z przeznaczeniem.

image11

Ustawianie tagów: Istnieje mnóstwo tagów og, które możesz ustawić, ale prawie wszystkie sieci społecznościowe pobierają dane tylko z kilku głównych.

Warto skupić się na nich, aby zaoszczędzić czas:

1. og: tytuł – Nagłówek, który pojawia się na Facebooku (zwykle taki sam jak post)

Przykład: < meta property=”og:title” content = “Jak mam zamiar osiągnąć $ 100k miesięcznie wyzwanie bez użycia Mojego Imienia” / >

2. og: Typ – Określ typ zawartości. W ten sposób Facebook wie, czy jest to film, post, a nawet wynik lokalny. Istnieje wiele typów; wybierz z tej pełnej listy.

Przykład: < meta property=”og:type” content = “article” / >

3. og: obraz – Adres URL preferowanego polecanego obrazu.

Przykład: < meta property=”og:image” content=”https://www.quicksprout.com/wp-content/uploads/2013/02/quicksprout.png” / >

Uwaga: możesz utworzyć więcej niż jeden Tag obrazu. Jeśli tak, Facebook (i inne sieci) wybierze obraz o najlepszym rozmiarze dla swoich użytkowników.

4. og: url – Oryginalny (kanoniczny) adres URL Twojego postu.

Przykład :< meta property= “og: url” content=”https://www.quicksprout.com/2015/05/11/how-im-going-to-achieve-the-100k-a-month-challenge-without-using-my-name/”/>

5. og: opis – Mały opis, który pojawia się pod nagłówkiem na większości portali społecznościowych.

Przykład: <meta property=”og: description” content=” W zeszłym tygodniu napisałem o moim niepowodzeniu w Wyzwaniu $100,000. Niektórzy z was byli zadowoleni z dotychczasowych wyników, inni byli rozczarowani tym, jak mu” / >

Chociaż możesz ręcznie edytować te Tagi dla wszystkich treści, najprostszym sposobem na to jest zainstalowanie wtyczki Yoast WordPress SEO. Za każdym razem, gdy edytujesz post, możesz przewinąć w dół do wtyczki, aby dodać najważniejsze tagi w odpowiednich sekcjach:

image15

22. Umieść przyciski udostępniania na obrazach swojej witryny

Ta zmiana zajmuje mniej niż minutę, ale regularnie zapewnia dodatkowe udziały ze wszystkich treści.

Jednym z problemów z czytelnikami udostępniającymi Twoje treści na Facebooku lub innych głównych sieciach jest to, że po prostu publikują link.

Możesz to naprawić, tworząc tagi, które pokazałem powyżej.

Jednak jest jeszcze jedna sytuacja, która wymaga naprawy:

Niektórzy użytkownicy chcą po prostu udostępniać zdjęcia.

Wszystkie główne sieci społecznościowe to wizualnie. Zdjęcia przyciągają największą uwagę użytkowników. Z kolei większość użytkowników szuka dobrych zdjęć do udostępnienia, aby uzyskać polubienia, komentarze i ponowne udostępnienie.

Kiedy znajdą dobre zdjęcie na stronie, większość musi zapisać kopię, a następnie przejść do sieci społecznościowej, zalogować się i przesłać picture…it to ból.

I jak ty might ludzie są leniwi.

Ponadto często psują link lub opis.

Możesz bardzo łatwo udostępniać zdjęcia ze swojej witryny na Facebooku za pomocą wtyczki SumoMe image sharer.

Dodaje przycisk udostępniania do każdego zdjęcia w witrynie dla dowolnych sieci społecznościowych:

image13

Teraz Facebook wystarczy kliknąć przycisk, a otworzy obraz gotowy do udostępnienia na Facebooku ze wszystkim wypełnionym poprawnie.

23. Dodaj przyciski udostępniania do transmisji e-mail

Ostatnią taktyką, której możesz użyć, aby uzyskać więcej udziałów i polubień, jest poproszenie subskrybentów e-maili o nie.

Są to ludzie, którzy najbardziej lubią twoje treści i którzy zwykle będą najbardziej skłonni pomóc ci je rozpowszechnić.

Idealnie, chcesz mieć link, który mówi coś takiego:

Kliknij tutaj, aby udostępnić ten post na Facebooku

Aby to zrobić, utwórz dowolny tekst zakotwiczenia, ale ustaw adres na:

http://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u={Twój URL tutaj}

Na przykład Strona główna Quick Sprout będzie:

https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?u=http%3A//www.quicksprout.com

Łatwo jest zepsuć, więc proponuję użyć tego darmowego generatora linków do udostępniania. Wystarczy wkleić adres URL w polu Facebook:

image16

A narzędzie wypluwa link do użycia.

Gdy subskrybenci go klikną, zobaczą coś takiego w nowej karcie:

image09

Ponownie, jeśli masz skonfigurowane metatagi, możesz mieć pewność, że Twoje posty będą dobrze wyglądać po udostępnieniu.

Wniosek

Zdobywanie większej liczby udziałów społecznościowych i polubień na Facebooku jest ważne. Jest to główne źródło ruchu dla firm w prawie każdej niszy.

Przedstawiłem 23 różne taktyki, których możesz użyć, aby uzyskać więcej polubień i akcji.

Nie próbuj używać ich wszystkich na raz. Lepiej używać kilku na raz, obserwować wyniki i optymalizować strategię.

Z czasem próbuj więcej, dopóki nie przejdziesz wszystkich 23 taktyk. Do tego czasu Twoje typowe Polubienia i akcje powinny się podwoić.

Stworzyłem również infografikę poniżej, która omawia podstawy tego, co musisz zrobić, aby uzyskać większy ruch na Facebooku.

Kliknij na obrazek poniżej, aby zobaczyć większy widok:

how to increase your facebook engagement by 275%

Postępuj zgodnie z poradami w tym przewodniku, a będziesz na swojej drodze do ton nowych polubień na Facebooku w krótkim czasie.

Chcesz Więcej Ruchu?

Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.

Rozpocznij

Total
0
Shares
Related Posts