Przedsiębiorcy i właściciele firm zwykle wiedzą, jakiego rodzaju produkty lub usługi będą oferować i kogo będą kierować.
Ale często pomijają fundament, który zapewni silny wzrost w przyszłości-tożsamość.
Zdefiniowanie jasnej tożsamości firmy pomaga oddzielić cię od konkurencji i nawiązać kontakt z klientami na każdym etapie kontaktu.
Tożsamość marki to coś więcej niż tylko logo firmy lub misja—Twoja tożsamość będzie rezonować z odbiorcami i definiować Twoją markę.
Niezależnie od tego, czy uruchamiasz startup, czy rebranding istniejącej firmy, ten przewodnik nauczy Cię, jak zdefiniować swoją markę od podstaw.
Łatwe Elementy definiowania tożsamości Twojej firmy
Wiele osób uważa, że trudno jest zdefiniować tożsamość marki od zera, ponieważ nie wiedzą, od czego zacząć. Jest to jednak łatwiejsze niż na powierzchni.
Niezależnie od tego, czy zdajesz sobie z tego sprawę, czy nie, masz już pomysł na tożsamość marki w głowie. Teraz to tylko kwestia wzięcia tego pomysłu i przekształcenia go w rzeczywistość.
Istnieje mnóstwo wspaniałych szablonów identyfikacji marki w internecie, które możesz śledzić. Szablony te znacznie ułatwiają pisanie pomysłów, a nawet przekazywanie tożsamości za pomocą wizualizacji.
Canva jest jednym z moich ulubionych narzędzi do tego.
Canva to internetowe narzędzie do projektowania graficznego, które pozwala każdemu tworzyć światowej klasy wizualizacje bez żadnego doświadczenia w projektowaniu. Platforma ma tysiące szablonów do prezentacji, mediów społecznościowych, materiałów marketingowych, materiałów biurowych i innych. Dzięki temu możesz łatwo zdefiniować swoją tożsamość wewnętrznie i zewnętrznie w wielu kanałach.
Istnieją nawet konkretne szablony przeznaczone do identyfikacji marki. Platforma ułatwia współpracę z innymi i dzielenie się wszystkim z łatwością.
Darmowy plan Canva zawiera bezpłatne szablony 250,000+, a plan Pro zaczyna się od $ 9.99 miesięcznie. Możesz wypróbować plan Pro za darmo przez 30 dni.
Podążanie za przykładem jest kolejną łatwą częścią definiowania tożsamości firmy od podstaw. Istnieją setki marek w każdej branży, które odnoszą wielki sukces, definiując swoją tożsamość.
Możesz użyć tych różnych historii sukcesu, aby zainspirować własną tożsamość.
Trudne elementy definiowania tożsamości Twojej firmy
O ile koncepcja stworzenia tożsamości firmy jest prosta, o tyle sama implementacja wiąże się z wieloma wyzwaniami.
Tożsamość firmy to coś więcej niż tylko logo czy misja. Określa, kim jesteś jako organizacja, jak działasz i jaki rodzaj wpływu chcesz wywrzeć na świecie.
Pomyśl o swojej marce jako o żywej, oddychającej jednostce z własną osobowością. Wykracza poza slogany, slogany i nazwy-musi być użyteczny.
Jednym z najtrudniejszych elementów definiowania tożsamości Twojej firmy jest zachęcanie ludzi do wpisowego. Udana tożsamość firmy zaczyna się od ludzi, od kadry kierowniczej najwyższego szczebla, aż po pracowników początkujących, pracujących w rejestrze lub odbierających telefony. Każdy musi mieć jasne zrozumienie definicji tożsamości firmy i stosować jej pojęcia na co dzień.
Stamtąd ostatecznie zostaje rozpoznany przez potencjalnych klientów i klientów. To nie dzieje się z dnia na dzień. Jest to ciągły proces i wymaga wiele wysiłku.
To może być frustrujące, jeśli ludzie źle rozumieją Twoją wizję. Ale warto również zauważyć, że tożsamość firmy ewoluuje z czasem. Ustalenie, czy nadszedł czas na wprowadzenie zmian, może być również trudne.
Niektóre aspekty twojej marki nie będą w twoich rękach. Takie rzeczy jak uwaga mediów lub wirusowe wideo mogą stworzyć pewne postrzeganie tożsamości Twojej firmy, które może, ale nie musi, być zgodne z Twoją początkową definicją. Kiedy tak się stanie, możesz się oprzeć lub przetoczyć z ciosami.
Krok 1: zbadaj grupę docelową i znajdź inspirację
Badania rynku to kluczowy krok dla takich rzeczy, jak plany biznesowe, rozwój produktów, kampanie marketingowe i inne. Ale jest to również niezwykle ważne dla zdefiniowania tożsamości firmy od podstaw.
Jeśli Twoja tożsamość nie rezonuje z twoją grupą docelową, jest bezużyteczna. Twoja tożsamość musi przemawiać do nich na poziomie ludzkim, więc chcą wspierać Twoją markę.
Chcesz ostatecznie ustanowić persona dla swojej firmy, że konsumenci będą odnosić się do.
Badanie rynku tożsamości marki będzie się różnić od badań, które wykonujesz w innych celach. W tym scenariuszu nie próbujesz sprawdzić, czy rynek zaakceptuje twój produkt lub usługę. Zamiast tego musisz określić, jakie uczucia, emocje i wyzwalacze przyciągną perspektywy do Twojej marki.
Znajdź Swój Unikalny Punkt Sprzedaży
Co wyróżnia Twoją firmę?
Myśl poza powierzchnią produktów, usług lub cen. Spróbuj znaleźć luki na rynku w swojej branży, które spełniają potrzeby lub potrzeby odbiorców docelowych. Czy jest coś, co możesz zaoferować, czego inne firmy nie mogą? To jest Twój unikalny punkt sprzedaży (USP).
Na przykład, załóżmy, że prowadzisz piekarnię. W okolicy mogą być dziesiątki innych piekarni sprzedających dokładnie te same produkty, co Ty. Ale wszystkie z nich nie może sprzedawać bezglutenowe babeczki przy użyciu lokalnych produktów.
Odwoływanie się do ograniczeń żywieniowych i wspieranie innych lokalnych firm w Twoim regionie może być USP, które jest podstawą tożsamości Twojej firmy.
Zacznij od tego, a następnie powoli Kontynuuj budowę.
Czerp Inspirację Od Liderów Sukcesu
Zawężenie unikalnego punktu sprzedaży i to, jak przemawia do docelowych odbiorców, to dopiero początek. Teraz musisz wziąć tę koncepcję i użyć jej do zdefiniowania swojej tożsamości.
Znak na drzwiach mówi „sprzedajemy bezglutenowe babeczki przy użyciu lokalnych materiałów” nie wystarczy.
Jak zamierzasz to właściwie wprowadzić w życie? Spójrz na wielkie nazwiska z różnych branż, aby zobaczyć, jak zdefiniowali swoją tożsamość. Zobacz, które pomysły dobrze sprawdzają się w twojej wizji i spróbuj powtórzyć ten sukces.
Spójrz na światowego giganta, takiego jak Starbucks. Częścią ich tożsamości marki jest personalizacja i budowanie relacji z klientami. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego jest pisanie nazw na kubkach.
Nawet w przypadku firmy z ponad 30 000 lokalizacjami na całym świecie, ten intymny dotyk zapewnia klientom lokalną kawiarnię.
Tę tożsamość można znaleźć na stronie Starbucks i innych materiałach brandingowych. Sprawdź ten mały fragment ze strony internetowej o kulturze i wartościach firmy:
Wszystkie zaznaczone fragmenty odzwierciedlają tę samą tożsamość, którą przedstawia się poprzez pisanie imion na kubkach.
Wróćmy teraz do przykładu piekarni. Możesz podążać śladem Starbucks i umieszczać naklejki lub etykiety na opakowaniach z informacjami o lokalnych gospodarstwach, z których pochodzą produkty.
Być może Twoje babeczki z jagodami mogą używać jagód z innej farmy niż marchewka w cieście marchewkowym, ale wybrałeś te dwie różne farmy z konkretnych powodów.
To tylko jeden z przykładów na to, jak badania klientów i inspiracje od innych mogą pomóc Ci zacząć definiować tożsamość Twojej firmy od zera.
Krok 2: tworzenie wysokiej jakości kopii i wizualizacji
Po pierwszym kroku powinieneś mieć jaśniejszą wizję tożsamości, którą chcesz stworzyć. Teraz nadszedł czas, aby stworzyć różne wizualizacje, które prezentują twoją tożsamość.
Zamiast zaczynać od pustego płótna, udaj się do Canva i wybierz szablon identyfikacji marki.
Lubię używać Canva do tego kroku, ponieważ szablony są tak wszechstronne. Mają szablony identyfikacji marki do prezentacji, mediów społecznościowych, materiałów marketingowych i innych.
Zacznij od prezentacji, ponieważ zmusi cię to do przejścia przez różne kroki w celu sformalizowania tożsamości firmy.
Stamtąd możesz wziąć te informacje i przekształcić je w zawartość witryny, posty w mediach społecznościowych, nowe materiały do zatrudniania i inne treści, które można udostępnić.
Innym powodem, dla którego tak bardzo lubię Canva, jest to, że jest tak łatwy w użyciu. Nie mam doświadczenia w projektowaniu graficznym, ale mogę łatwo poruszać się po szablonach i dostosowywać wszystko za pomocą własnej treści.
Aby pokazać, jak łatwo jest zdefiniować tożsamość marki za pomocą Canva, przedstawię ci przykład za pomocą jednego z szablonów.
Wybierz szablon
Oto podstawowy przegląd interfejsu Canva podczas pracy z szablonem:
Szablon ma 25 różnych stron w prezentacji wytycznych marki. Możesz przejść przez każdy slajd po lewej stronie ekranu i po prostu dodać te, które chcesz uwzględnić dla swojej tożsamości marki.
Niekoniecznie będą potrzebne wszystkie, ale zachęcam do korzystania z jak największej liczby. Zmusi cię to do zdefiniowania różnych aspektów tożsamości Twojej firmy pod różnymi kątami.
Określ, Co Oznacza Twoja Firma
Podczas przeglądania tych stron z szablonami znajdziesz różne slajdy, które pomogą Ci zdefiniować tożsamość Twojej marki. Oto slajd, który zasadniczo prosi o opisanie, co oznacza Twoja marka w jednym lub dwóch zdaniach.
Ten następny slajd przenosi fazę tożsamości o krok dalej, stając się jeszcze bardziej szczegółowym opisem misji, marki, wartości i sloganu.
Wszystkie te slajdy są w 100% konfigurowalne. Wystarczy kliknąć tekst i wypełnić go własną kopią.
Możesz również zamienić wizualizacje na niestandardowe obrazy.
Wybierz kolory i typografię marki
Tożsamość marki można łatwo przekazać za pomocą kolorów i czcionek. Kolory i typografia sklepu z tatuażami lub klubu nocnego będą prawdopodobnie różnić się od marki sprzedającej lalki pięcioletnim dziewczynkom.
Ten szablon Canva przeprowadzi Cię przez proces, prosząc o zdefiniowanie głównego koloru, podstawowego koloru i kolorów uzupełniających.
Po ustaleniu kolorów kontynuuj używanie szablonu do definiowania typografii.
Ponownie, po prostu kliknij tekst, aby edytować zawartość za pomocą unikalnych identyfikatorów marki.
Dodaj Twarz do swojej tożsamości
Konsumenci nie chcą wchodzić w interakcje z bezimienną, bezimienną firmą. Dodając twarze do Twojej tożsamości, pomaga to nawiązać osobistą więź między tobą a Twoimi klientami.
Możesz również dołączyć unikalną biografię dla kluczowych graczy w swojej drużynie.
Pozostańmy przy przykładzie piekarni, którego używamy w tym przewodniku. Może twój szef kuchni dorastał na lokalnej farmie i nauczył się gotować tylko przy użyciu materiałów zebranych na miejscu. A może cały twój zespół pochodzi z obszaru lokalnego, wzmacniając ideę społeczności i wspierając małe firmy.
Definiowanie wymagań wizualnych, brandingu w mediach społecznościowych i nie tylko
Nie przejrzymy wszystkich 25 slajdów na szablonie. Ale to powinno dać ci dobre zrozumienie tego, co możesz osiągnąć dzięki Canva.
Inne elementy identyfikacji marki, których możesz użyć w szablonie, to:
- Wymagania dotyczące Logo
- Zmiany Logo
- Wymagania dotyczące brandingu w mediach społecznościowych
- Wytyczne dotyczące fotografii (kadrowanie, oświetlenie, filtry itp.)
- Struktura hierarchii marki
- Strategia marki
Canva naprawdę pozwala spersonalizować wszystkie te rzeczy za pomocą dźwięku, wizualizacji, Wykresów, tła i wielu innych.
Krok 3: komunikuj się i udostępniaj tożsamość swojej firmy
Po zakończeniu dostosowywania szablonu identyfikacji marki możesz go używać jako gwiazdy północnej do działania. Aby to zrobić skutecznie, musisz wszystkich na tej samej stronie.
Musisz podzielić się tożsamością ze swoim zespołem i uczynić ją widoczną dla publiczności. Materiały, których tu używasz, będą się różnić dla każdego segmentu.
Dzielenie Się Z Pracownikami
W przypadku pracowników możesz po prostu udostępnić prezentację, którą już utworzyłeś za pomocą Canva. Gdy skończysz, po prostu kliknij Podziel się lub Obecny ikony u góry ekranu, w zależności od używanego kanału.
Ten rodzaj prezentacji jest świetny do wdrażania nowych pracowników. Pomaga to wszystkim zrozumieć tożsamość Twojej firmy od pierwszego dnia, dzięki czemu mają pełne zrozumienie tożsamości Twojej firmy.
Jeśli Twoi pracownicy nie mogą się dokupić, będziesz miał problemy z wprowadzeniem swojej tożsamości do działania w prawdziwym świecie. Poproś więc o opinie i zaproś kluczowych graczy ze swojego personelu do współpracy podczas pracy nad tym.
Udostępnianie Klientom
Umieszczenie Twojej marki w oczach opinii publicznej jest nieco trudniejsze. Klienci nie będą oglądać pokazu slajdów ani prezentacji, aby dowiedzieć się, kim jesteś. Więc musisz być kreatywny.
Na szczęście nadal możesz używać do tego Canva. Użyj swojego początkowego szablonu identyfikacji marki jako przewodnika podczas tworzenia innych materiałów na swoją stronę internetową, platformy mediów społecznościowych, oznakowanie witryny sklepowej itp.
Canva ma szablony do wszystkiego, od plakatów po ulotki, wizytówki i inne.
Bądź Konsekwentny
Kolejnym kluczowym aspektem definiowania tożsamości Twojej firmy jest spójność. Wiadomość i działania powinny być takie same na wszystkich stronach i kanałach.
Pomaga to doprowadzić wiadomość do domu i rezonuje z publicznością.
Oto doskonały przykład spójności zastosowanej na stronie Vuori.
Vuori to marka odzieżowa, która jest oczywiście bardzo konkurencyjną przestrzenią. Ale ich Strona główna wyróżnia się tym, że przyciąga odbiorców zainteresowanych przyrodą i podróżami.
Sprawdź Inne Zrzuty ekranu ze strony, które naśladują tę samą tożsamość.
Każda strona witryny jest otynkowana wizualizacjami i kopiuje, które napędzają tożsamość Vuori. To naprawdę pomaga rezonować zarówno z obecnymi, jak i potencjalnymi klientami.
Tożsamość jest spójna we wszystkich kanałach, w tym w mediach społecznościowych, e-mailach, opakowaniach i witrynach sklepowych.
Jak wcześniej wspomniano, zawsze dobrym pomysłem jest podążanie za innymi odnoszącymi sukcesy markami. Możesz użyć tego jako inspiracji dla tożsamości własnej firmy.