Jak założyć firmę odzieżową

Istnieje wiele wspaniałych powodów, aby dostać się do branży odzieżowej.

Rynek odzieży jest lukratywny i istnieje duży potencjał, aby zdobyć niezależność finansową.

Firma odzieżowa może być również świetną drogą do oddania swojej kreatywności i zbudowania marki.

Ale trasa, którą powinieneś podjąć, rozpoczynając działalność odzieżową, nie jest dokładnie oczywista.

W tym przewodniku omówię krok po kroku, jak rozpocząć nowy biznes odzieżowy.  

Łatwe Części rozpoczynania działalności odzieżowej

Założenie firmy odzieżowej to niekoniecznie spacer po parku. Ale niektóre aspekty rozpoczęcia są o wiele łatwiejsze niż wiele osób myśli. Na przykład utworzenie sklepu internetowego może wydawać się zniechęcające. Ale możesz założyć działający sklep internetowy w ciągu jednego dnia. Co więcej, nie potrzebujesz nawet żadnego doświadczenia w kodowaniu.

Shopify, Platforma ecommerce, pozwala łatwo zbudować witrynę sklepu internetowego w zaledwie kilku krokach. Możesz migrować swój stacjonarny sklep online bez utraty rytmu (jeśli go posiadasz). Shopify jest również wyposażony w wbudowane narzędzia, które pomagają Ci opracowywać i realizować cyfrowe kampanie marketingowe bez wcześniejszego doświadczenia w marketingu cyfrowym.

Jeśli nigdy wcześniej nie stworzyłeś biznesplanu, to zadanie może być onieśmielające. Jednak organizacje takie jak U. S. Small Business Association (SBA) oferują kompleksowe zasoby, które pomogą Ci stworzyć biznesplan. Szczegóły dotyczące tworzenia biznesplanu omówimy w innej sekcji. 

Znalezienie dostawcy odzieży do pracy może być również trudne. Ale znowu są zasoby, które pomogą Ci w tym kroku. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć znalezienie dostawcy, istnieje wiele darmowych katalogów online, z których możesz korzystać. Niektóre z tych katalogów nawet vet dostawców przed dodaniem ich do rynku.

Alternatywnie, rynki internetowe, takie jak AliExpress i Alibaba, pomagają łączyć się bezpośrednio z producentami odzieży w Chinach. Wielu sprzedawców preferuje pozyskiwanie z Chin, ponieważ często jest to tańsze niż współpraca z producentami z USA. 

Trudne części założenia firmy odzieżowej

Chociaż nie jest to niemożliwe do osiągnięcia, niektóre części rozpoczynania działalności odzieżowej są trudniejsze. Aby rozpocząć, trzeba będzie przeprowadzić badania rynku. To badanie rynku pomoże Ci przeanalizować konkurencję, dowiedzieć się o cenach produktów, zidentyfikować luki rynkowe i możliwości biznesowe oraz dowiedzieć się o nasyceniu rynku.

Narzędzie takie jak Google Trends to świetna platforma startowa. To narzędzie może dać ci wstępny wgląd w to, co jest popularne i trendy dla wybranej odzieży. Ale musisz kopać trochę głębiej, aby w pełni zrozumieć swój rynek. Branża odzieżowa jest zaciekle konkurencyjna, a dokładne zrozumienie twojej niszy daje największą szansę na sukces.

Może być konieczne przyjęcie różnych podejść, w tym ankiet online, wywiadów telefonicznych, wywiadów osobistych, grup fokusowych i badań terenowych. Proces ten może być pracochłonny,ale nagrodą są istotne dane, które dokładnie odzwierciedlają bazę klientów i konkretną działalność. Następnie możesz wykorzystać te dane do podejmowania lepszych decyzji biznesowych i przewidywania trendów.

Oto jak uruchomić sklep odzieżowy krok po kroku.

Krok 1-Wybierz niszę odzieżową

To może być kuszące, aby zaoferować tyle różnych rodzajów odzieży, jak można myśleć. Ale ta strategia może być sprzeczne z intuicją na wielu frontach. Zamiast tego, osiedlenie się w niszy odzieżowej pomoże Ci skupić wszystkie wysiłki na określonym obszarze, zwiększając Roi (zwrot z inwestycji).

Twoja nisza pomoże Ci stworzyć biznesplan, zidentyfikować luki na rynku, odkryć grupę docelową i ograniczyć konkurencję. Aby zawęzić swoją niszę:

Rozważ swoje umiejętności i pasje

Rozpoczęcie działalności gospodarczej to wyzwanie. Będą wzloty i upadki. Pasja jest istotnym czynnikiem, który pomoże Ci przeforsować trudniejsze odcinki. Pomyśl o swoich pasjach i zainteresowaniach. Mogą to być Odzież męska, Odzież damska, Moda miejska lub popkultura. Rynek odzieży jest bardzo zróżnicowany. Powinieneś być w stanie znaleźć niszę odnoszącą się do twoich pasji.

Dodatkowo twoje umiejętności dadzą ci przewagę jako nowy przedsiębiorca. Twoi klienci, szczególnie ci, którzy pasjonują się Twoimi produktami, mają dużą wiedzę. Będą w stanie stwierdzić, czy nie jesteś wykwalifikowany w swoim rzemiośle od razu nietoperza.

Niektóre popularne nisze pomysły na początek obejmują:

  • Odzież popkulturowa
  • Odzież sportowa
  • Zrównoważona Moda
  • Odzież Vintage
  • Moda bez płci
  • Odzież Athleisure
  • Bielizna nocna
  • Odzież męska
  • Odzież damska sukienka
  • Bielizna

Wybierz swój rodzaj odzieży

Nie będziesz w stanie uchwycić całego rynku odzieżowego. Jest to kosztowne, jeśli nie niemożliwe. Zawęź rodzaj odzieży, którą będziesz oferować. Możesz zacząć od kilku opcji. W miarę rozwoju Twojej działalności zawsze będzie miejsce na skalowanie, a Ty będziesz mógł dodawać kolejne produkty i zdobywać większy udział w rynku.

Niektóre rodzaje odzieży do rozważenia to:

  • Koszule Z Długim Rękawem
  • Koszule Z Krótkim Rękawem
  • Bluzy
  • Bielizna
  • Skarpetki
  • Spodnie
  • Legginsy

Sprawdź potencjał zarobkowy swojej niszy

Innym powodem do przeprowadzenia badań rynku jest znalezienie potencjału zarabiania swojej niszy. Niektóre nisze wydają się być bardziej lukratywne niż inne. Ostatecznie, jesteś coraz do biznesu, aby zarabiać pieniądze. Dlatego chcesz się upewnić, że Twoja nisza nie jest tak niejasna, że nie możesz racjonalnie oczekiwać, że zarobisz dobre pieniądze.

Krok 2-Wybierz platformę Ecommerce

Zazwyczaj na tym etapie tworzenie witryny sklepu internetowego może być przedwczesne. Ale biorąc pod uwagę funkcje Shopify, jest to doskonały czas, aby je utworzyć. Niektóre z tych funkcji będą potrzebne w następujących krokach.

Wybierz Swój Plan

Gorąco polecam Shopify, jeśli dopiero zaczynasz. Ta platforma e-commerce jest prosta w użyciu. Możesz skonfigurować swój sklep od podstaw, w tym stworzyć witrynę sklepu internetowego i tworzyć projekty ubrań. Shopify oferuje trzy poziomy cen. Należą do nich:

  • Podstawowe Shopify: $29 miesięcznie
  • Shopify: $79 miesięcznie
  • Zaawansowane Shopify: $299 miesięcznie

Podstawowy plan Shopify jest wystarczająco dobry, jeśli dopiero zaczynasz. Niektóre funkcje obejmują:

  • Sklep internetowy, w tym Strona e-commerce i blog
  • Dwa konta pracowników
  • Nieograniczone produkty
  • Kanały sprzedaży
  • Do czterech lokalizacji zapasów
  • Kody rabatowe
  • Darmowy certyfikat SSL

Krok 3-Wybierz Model Biznesowy

Istnieje kilka sposobów na założenie firmy odzieżowej. Opcja, którą wybierzesz, w dużej mierze zależy od rodzaju firmy odzieżowej, którą chcesz stworzyć. Niektóre modele biznesowe są łatwiejsze do wykonania niż inne. Ponadto każdy model biznesowy ma swoje zalety i wady. Rozważ każdą opcję uważnie przed przejściem do przodu.

Model biznesowy Print-on-Demand

Print-on-demand (POD) to popularny model biznesowy odzieży dla osób poszukujących niskiej bariery wejścia. Model ten jest również najtańszym sposobem na wejście do branży odzieżowej. Tutaj firma print-on-demand drukuje Twój projekt i logo na pustej odzieży. Wiele firm przechowuje również zapasy i realizuje zamówienia dla Ciebie. Nie musisz posiadać zapasów w tym modelu.

Popularne usługi POD obejmują:

  • Printful
  • Printify
  • Lulu Xpress
  • Teelaunch

Ale nie polecam tej trasy. Chociaż tanie i łatwe, marże zysku są często ponure. Ponadto drukowanie na żądanie jest niezwykle konkurencyjne ze względu na niską barierę wejścia na rynek. Trudno odróżnić się od milionów innych graczy sprzedających te same lub podobne produkty. Nawet w przypadku logo i projektu opcje dostosowywania nie są wystarczająco wszechstronne, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Niestandardowy model biznesowy Cut-and-Sew

Niestandardowy model biznesowy cut-and-sew oznacza, że obsługujesz całą operację, aż do projektowania i produkcji ubrań. Oczywistą zaletą jest to, że masz pełne panowanie, aby stworzyć dokładnie taki rodzaj odzieży, który przemawia do Twojego rynku docelowego. Jest tu wiele kreatywnego miejsca, aby zaprojektować unikalne i niestandardowe ubrania, które nie są dostępne nigdzie indziej.

Minusem niestandardowego cięcia i szycia jest to, że jest drogi. Musisz zapłacić za wszystko, w tym za materiały, robociznę, magazynowanie, realizację zamówień i wiele innych. Opcja ta jest również bardzo pracochłonna, z dużą barierą wejścia. Tak, ja również nie polecam tej opcji z wyjątkiem kilku przypadków, w których masz siłę roboczą i budżet do obsługi całego procesu produkcji i sprzedaży detalicznej.

Model Biznesowy Private Label

Gorąco polecam model biznesowy private label przy rozpoczynaniu pierwszej działalności odzieżowej. To świetny kompromis między POD I cut-and-sew. Tutaj pozyskujesz dostawców hurtowych odzieży pustej lub bez etykiet. Następnie po prostu dodasz swój projekt lub logo do odzieży i sprzedasz je pod swoją marką.

Otrzymasz również rozsądną cenę za zakup hurtowy, więc ostatecznie będzie to tańsze niż drukowanie na żądanie. Masz również pełne panowanie kreatywne dzięki opcjom projektowania i logo. POD ogranicza cię tylko do opcji dostosowywania, które oferuje usługa, co zwykle nie jest zbyt wiele. Model ten doskonale współpracuje również z Shopify.

Krok 4-Stwórz Swoją Linię Ubrań

Idealnie, chcesz produkować i projektować swoją linię odzieży od podstaw. Ale takie podejście jest pracochłonne, kosztowne i wymaga wiedzy, której możesz nie mieć. Drugą najlepszą alternatywą jest pozyskiwanie pustej odzieży. Następnie możesz oznaczyć odzież swoimi projektami. W ten sposób można skorzystać z zasobów i wiedzy istniejących producentów i dostawców.

Stwórz Swoje Projekty

Stwórz kilka projektów, które Twoim zdaniem spodoba się twój rynek docelowy. Dobrą wiadomością jest to, że niekoniecznie potrzebujesz doświadczenia projektowego, aby stworzyć swoją linię odzieży. Zamiast tego możesz zatrudnić projektanta, który pomoże Ci urzeczywistnić Twoją wizję. Możesz również zajrzeć do innych sklepów z odzieżą online, aby znaleźć pomysły na projekt i inspiracje. Pamiętaj tylko, żeby nie kopiować niczyich projektów.

Wybierz producenta

Istnieje kilka czynników, które idą do wyboru producenta marek własnych. Po pierwsze, wiele firm woli zajmować się krajowymi producentami. Ci producenci oferują krótkie czasy wysyłki, szybszą komunikację i produkty dobrej jakości.

Będziesz także musiał zbierać oferty od potencjalnych producentów. Ponownie, zakupy cenowe pomogą Ci znaleźć najlepszą ofertę. Jednak cena to nie wszystko. Dostajesz to, za co płacisz, więc upewnij się, że nie poświęcasz jakości za niskie ceny.

Większość dostawców ma również minimalną ilość zamówienia. Upewnij się, że możesz spełnić minimalne wymagania dotyczące zamówień swoich dostawców. Wielu dostawców oferuje również zniżki dla większych zamówień. Na koniec należy zapytać o czas realizacji wysyłki i warunki płatności.

Dobrym pomysłem jest również poproszenie o próbki od różnych producentów przed podjęciem współpracy. Próbki te są często niedrogie i pozwalają ocenić jakość produkcji.

Uruchom małą produkcję

To dobry pomysł, aby zacząć od małych, aby uniknąć martwych zapasów. Chcesz również przetestować rynek przed zainwestowaniem większej ilości zasobów niż musisz. Minimalna ilość zamówienia producenta powinna być wystarczająca do przetestowania rynku.

Krok 5-Zakończ Konfigurowanie Sklepu Internetowego

Teraz, gdy masz swoje fizyczne produkty, nadszedł czas, aby zakończyć konfigurowanie sklepu odzieżowego.

Wybierz nazwę firmy

Twoje imię jest zazwyczaj pierwszym punktem kontaktu z potencjalnymi klientami. Dlatego musisz sprawić, aby Nazwa Twojej firmy miała wpływ, jeśli masz nadzieję zostawić ślad w biznesie. Możesz zacząć od wymienienia swoich wartości, tego, co chcesz, aby reprezentowała Twoja marka, a także wszelkich potencjalnych nazw, które masz na myśli.

Następnie poszukaj synonimów dla swoich pomysłów i zobacz, czy coś wpadnie ci w oko. Alternatywnie możesz wprowadzić swoje pomysły lub słowa kluczowe do generatora nazw firm. Shopify ma doskonałegostanownik nazwy marki, którego możesz użyć. Generator sprawdza nawet dostępność domen dla nazw firm.

Jest jeszcze kilka rzeczy do rozważenia, zanim rozliczysz się z nazwą firmy. Po pierwsze, upewnij się, że nazwa nie jest już znakiem towarowym ani używana przez inną firmę. Po drugie, możesz również potwierdzić, że nazwa nie jest obraźliwa lub nieodpowiednia, gdy zostanie przetłumaczona na inny język. Ten środek ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz sprzedawać na arenie międzynarodowej.

Twoje logo nie musi być skomplikowane. Niektóre z niezapomnianych logo są proste. Niektóre przykłady obejmują McDonald ‘ s golden arches lub Nike swoosh. Twoje logo będzie twarzą Twojej marki, więc musi dokładnie reprezentować to, co masz do zaoferowania.

Jest kilka rzeczy do przemyślenia przed zaprojektowaniem logo. Należą do nich:

  • Dlaczego założyłeś swój biznes?
  • Jakie są wartości Twojej firmy?
  • Co wyróżnia cię na tle konkurencji?

Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci zidentyfikować najbardziej wyróżniające się cechy twojej marki. Przejrzyj także jak najwięcej logo. Zapisz te, które lubisz i zastanów się, co sprawia, że są dla Ciebie atrakcyjne. To świetny sposób na zdobycie inspiracji, jeśli nie masz solidnego pomysłu na logo.

Możesz użyć darmowego kreatora logo, aby pomóc Ci zaprojektować swoje logo. Hatchful od Shopify to doskonały przykład popularnego darmowego kreatora logo. Nie musisz nawet być sprzedawcą Shopify, aby z niego korzystać. Narzędzie jest dostarczane z intuicyjnym studiem projektowym. Możesz łatwo dodawać ikony, dostosowywać kolory i edytować układy, aby stworzyć unikalne logo. 

Hatchful oferuje również logo specyficzne dla branży. Tutaj możesz wprowadzić wartości swojej marki, a narzędzie pomoże Ci zaprojektować odpowiednie logo. Alternatywnie możesz zatrudnić doświadczonego projektanta, jeśli masz na to budżet.

Dodaj Swoje Produkty

Dodawanie produktów do Shopify jest bardzo łatwe. Po prostu przejdź do Produkty > Dodaj Produkt aby utworzyć listę produktów.

Będziesz mógł dodawać tytuły produktów, opisy produktów, zdjęcia i inne. Zaprezentuj swoje produkty i pamiętaj, aby szczegółowo je opisać. W opisach należy również uwzględnić słowa kluczowe produktu.

Dołącz wysokiej jakości zdjęcia swoich ubrań. Pamiętaj, aby uchwycić różne kąty odzieży, aby dać klientom dobry pomysł na to, co kupują. Jeśli to możliwe, mieć obrazy prawdziwych ludzi noszących ubrania, a nie tylko na wieszaku lub manekinie. 

Krok 6-Rozpocznij Sprzedaż

Cała twoja ciężka praca się opłaci. W zaledwie kilku krokach w końcu będziesz w stanie rozpocząć sprzedaż. Mamy nadzieję, że będzie to opłacalne przedsięwzięcie, aby zwiększyć skalę, gdy zdobędziesz więcej doświadczenia biznesowego i zbudujesz lojalną bazę klientów.

Wyceniaj Swoje Produkty

Ceny produktów wpływają na każdą część twojej firmy. Dlatego musisz długo i ciężko myśleć o tym, jak wycenić swoje kawałki. Niektóre czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wycenie odzieży, to grupa docelowa, wydatki, marża zysku i podatek od sprzedaży. Staraj się podążać linią między przyciąganiem klientów a finansowaniem kosztów produkcji. Sprawdź, za co inne sklepy sprzedają podobne produkty i upewnij się, że twoje ceny są konkurencyjne.

Uporządkuj Wysyłkę

Do tej pory włożyłeś w to dużo pracy. Jednak słaba wysyłka może szybko cofnąć całą ciężką pracę. Jest wiele do omówienia, gdy wymyślasz strategię wysyłki. Niektóre z czynników, które należy wziąć pod uwagę, to:

  • Niezależnie od tego, czy oferujesz zryczałtowaną wysyłkę, bezpłatną wysyłkę, czy przekazujesz koszt wysyłki do klienta
  • Rodzaj opakowania
  • Waga produktu

Możesz zaoszczędzić sobie wielu kłopotów, korzystając z Shopify Shipping. Ta usługa pozwala cieszyć się do 88% zniżki na wysyłkę od głównych przewoźników, w tym UPS, USPS i DHL. Będziesz także mógł kupować i drukować etykiety wysyłkowe oraz realizować zamówienia bezpośrednio z Pulpitu nawigacyjnego.

Sprzedaj Swój Biznes Odzieżowy

Świadomość marki jest nieodłączną częścią prowadzenia udanego sklepu odzieżowego. Facebook Instagram, Facebook ads, influencer marketing, e-mail marketing I search engine optimization (SEO) są dostępne na wielu kanałach, w których możesz skutecznie promować swój sklep. Celem twojej strategii marketingowej jest ustawienie się jako sklep go-to w swojej niszy.

Konfiguracja sklepu odzieżowego za pomocą Shopify ma również zalety marketingowe. Uzyskasz dostęp do sklepu z aplikacjami Shopify, który jest pełen ponad 4000 aplikacji marketingowych i sprzedażowych. Większość z tych aplikacji nie wymaga żadnego doświadczenia marketingowego i łatwej integracji ze sklepem.

Total
0
Shares
Related Posts