Jak założyć firmę sprzątającą

Niezależnie od tego, czy chcesz zbudować firmę sprzątającą w pełnym wymiarze godzin, czy rozpocząć zgiełk poboczny, potrzebujesz czegoś więcej niż Mopy i miotły.

Każdy chce czystego domu lub biura, a jeśli możesz im to dać, nie będziesz miał problemu z pozyskaniem nowych klientów.

Firma sprzątająca ma wiele możliwości, aby czerpać duże nagrody, gdy już zaczniesz, ale rozpoczęcie działalności wymaga trochę pracy nóg.

Ten przewodnik nie tylko pomoże Ci założyć firmę sprzątającą, ale także Rynek i rozwijać ją.

Łatwe Części rozpoczęcia działalności sprzątającej

Rozpoczęcie działalności sprzątającej wiąże się z niższymi inwestycjami finansowymi niż wiele innych rodzajów firm. Mówimy o mniej niż $10,000.

Sprzątanie to potencjalnie lukratywna branża, co oznacza ogromny zwrot z inwestycji w czasie.

Dzięki elastycznemu harmonogramowi możesz rozpocząć działalność samodzielnie lub zatrudnić zespół do współpracy.

Sprzątanie nie wymaga żadnych certyfikatów ani formalnego wykształcenia. Gdy zaczniesz zdobywać klientów, udowodnisz swoje umiejętności poprzez pracę i obsługę klienta. Kiedy zadowolisz klientów, będą Cię zatrudniać w kółko.

Możesz pomyśleć, że tworzenie kalendarza rezerwacji online, fakturowanie i generowanie szacunków będzie trudne, ale zgadnij co? Istnieje proste rozwiązanie tego wszystkiego i nie tylko.

Oprogramowanie może pomóc w planowaniu i wielu innych zadaniach, dzięki czemu uruchomienie firmy jest jeszcze bardziej bezproblemowe. Housecall Pro pomaga ponad 3000 firm sprzątających nie tylko księgować klientów, ale także wystawiać faktury, pokazywać wyniki i raportować, tworzyć szacunki, a nawet dbać o płatności kartą kredytową.

Housecall Pro pomaga zarządzać firmą, dzięki czemu można skupić się na jej rozwoju.

Housecall Pro zaczyna się od $ 49 miesięcznie i obejmuje rezerwację online, planowanie przeciągnij i upuść, wysyłanie w czasie rzeczywistym, fakturowanie bez papieru, szacunki, konfigurowalny pulpit nawigacyjny, przetwarzanie płatności mobilnych i wiele innych. Wersja aplikacji mobilnej jest dostępna dla systemów iOS i Android.

Możesz wypróbować Housecall Pro za darmo przez 14 dni, aby przetestować funkcje i upewnić się, że działa dla Twojej firmy.

Trudne części rozpoczęcia działalności sprzątającej

Najważniejszym wyzwaniem związanym z uruchomieniem firmy sprzątającej jest znalezienie odpowiednich pracowników. Rynek pracy może być bardzo konkurencyjny, więc samo zaoferowanie uczciwej stawki może nie wystarczyć. Wiele firm oferuje płatne mileage, wyższe płace, premie i możliwości awansu / podwyżek. 

Jeśli chodzi o świetnego pracownika, potrzebujesz ludzi, którzy są niezawodni, niezawodni, pracowici, punktualni, uczciwi i troskliwi dla klientów. Muszą być nie tylko świetnymi i wydajnymi środkami czyszczącymi, ale także odzwierciedlać wartości Twojej firmy. Nie będziesz mógł być w każdej pracy, gdy się rozwijasz, więc Twoi pracownicy Cię reprezentują. Sprawdzenie przeszłości, sprawdzanie referencji i konkretne szkolenia powinny być częścią procesu rekrutacji. 

Udany biznes sprzątający to również znacznie więcej niż tylko bycie świetnym w odkurzaniu i mopowaniu. Po rozpoczęciu działalności gospodarczej należy rozważyć wybór specjalności.

To trudniejsze niż się wydaje. Twoje umiejętności mogą nie odpowiadać potrzebom Twojego obszaru.

Trudno wyróżnić się w branży sprzątania. Uczenie się odróżnić swoją firmę od konkurencji może oznaczać różnicę między klient wybierając ciebie nad inną firmą.

Wczesne pozyskiwanie klientów wymaga również prób i błędów. Musisz zrozumieć swoją grupę docelową i rynek dla nich.

Jeśli nie dotrzesz do swojego rynku docelowego, nie zdobędziesz klientów.

Kiedy już zdobędziesz klientów, nie możesz przestać marketingu. Przekonasz się, że dobra praca pomaga utrzymać klientów, których masz, ale kontynuowanie działalności wymaga budowania pozytywnej reputacji.

Trzecim wyzwaniem jest wybór odpowiednich produktów do użycia. Czy twoi klienci chcą zrównoważonych produktów, czy też nie mają nic przeciwko, jeśli tylko wykonują swoją pracę? A jeśli chodzi o droższe produkty, czy podnosisz ceny, aby odzwierciedlić ten koszt?

Krok 1: Utwórz biznesplan

Od nadania nazwy firmie przez stworzenie planu pięcio – i dziesięcioletniego po budżetowanie sprzętu-plan biznesowy jest szczegółowym dokumentem, który pokazuje, w jaki sposób planujesz prowadzić i rozwijać swoją firmę.

Biznes plany zazwyczaj obejmują takie rzeczy jak nazwa i opis firmy, badania rynku, budżet i finanse, analiza konkurencji, plany sprzedaży i marketingu i inne. W tej sekcji omówię trzy ważne części.

Biznes plan to świetne narzędzie do podejmowania lepszych decyzji podczas budowania i uruchamiania firmy, a także narzędzie do generowania finansowania lub uzyskania kredytu bankowego.

Wybierz nazwę firmy

Wybranie nazwy firmy w tym momencie ułatwia przejście przez resztę procesu rozpoczynania działalności sprzątającej.

Pomaga promować, budować witrynę, rejestrować firmę i nie tylko. Nazwa znajduje się wszędzie tam, gdzie promujesz swój biznes.

Bądź świadomy i przemyślany w wyborze go. Chcesz, aby był niezapomniany, ale odpowiedni dla twojej grupy docelowej, jednocześnie wyjaśniając, co robi Twoja firma. Idź na niezapomniane i proste.

Zaplanuj Swój Budżet

Musisz uwzględnić środki czyszczące i sprzęt, koszty rozruchu, marketing, Transport i inne elementy w budżecie planu biznesowego. Dowiedz się, gdzie planujesz zdobyć materiały, dzięki czemu możesz podać dokładne ceny.

Nie zapomnij wziąć pod uwagę kosztów pojazdu, który może przetransportować twoje zapasy, sprzęt i paliwo do tego pojazdu. Sprzęt nie powinien być częstym wydatkiem, ale będzie znaczący z góry.

Dowiedz się, które wydatki są w toku. Uwzględnij koszty marketingowe, ponieważ będziesz musiał prowadzić marketing swojej firmy tak długo, jak ją posiadasz, oraz wszelkie potrzeby związane z Oprogramowaniem lub technologią, takie jak oprogramowanie do planowania i usługa telefonu biznesowego.

I nie zapominaj, ile będziesz musiał zapłacić swoim pracownikom!

Zaplanuj swój budżet według miesięcy lub kwartałów, aby określić, ile musisz wydać, aby rozpocząć i ile musisz zarabiać co miesiąc, aby pokryć swoje wydatki.

Tworzenie Celów Biznesowych 

Cele biznesowe różnią się w zależności od firmy.

Wiedz, ile zamierzasz pobierać za swoje usługi. Uwzględnij swoje specjalności, rynek docelowy, strategię znajdowania klientów oraz kiedy i w jaki sposób planujesz rozwijać swój biznes.

Na przykład, czy planujesz rozpocząć działalność samodzielnie, ale zatrudnić pracowników później? Uwzględnij, kiedy chcesz to zrobić, ile osób chcesz zatrudnić i jak chcesz rozwinąć swoją firmę w przyszłości.

Stwórz plan na rok, pięć i dziesięć lat i jak chcesz osiągnąć swoje cele.

Krok 2: Wybierz Swoją Niszę

Kiedy sprzątasz dla rodziny lub przyjaciół, możesz uciec od uogólniania. Jeśli chcesz się rozwijać, ludzie muszą wiedzieć, w jaki sposób pomożesz im lepiej niż inne usługi.

Poznaj swoją specjalność i rynek docelowy, zbadaj inne firmy sprzątające w Twojej okolicy i wybierz, jakiego rodzaju klientów planujesz obsługiwać, zanim się tam pojawisz.

Poznaj Swój Rynek

Zanim zaczniesz sprzedawać swoją firmę, musisz zrozumieć ludzi, którym chcesz sprzedawać.

To jest czas, aby wybrać swoich klientów. Najpierw zdecydujesz, czy planujesz przejść do sprzątania mieszkaniowego lub komercyjnego.

Mieszkanie jest zazwyczaj łatwiejsze do rozpoczęcia, Ale wiedz, że większość pracy wykonasz sam. Komercyjne sprzątanie zazwyczaj ma większą konkurencję z większymi korporacjami.

Poświęć czas na badanie i czytanie opinii od ludzi na twoim rynku docelowym. Czego najbardziej potrzebują od serwisu sprzątającego? Czy to Elastyczne godziny, specjalne usługi sprzątania, takie jak czyszczenie dywanów, mycie okien itp.? Określ, czego chcą i dowiedz się, w jaki sposób je dostarczysz.

Wybierz swoich klientów w oparciu o to, co możesz obsłużyć i stwórz plan, aby wprowadzić je na rynek.

Zbadaj konkurencję

Zanim oficjalnie wybierzesz swoją niszę, sprawdź, kto jeszcze robi to samo w Twojej okolicy. Na przykład, jeśli planujesz specjalizować się w czyszczeniu dywanów, zbadaj środki do czyszczenia dywanów w pobliżu.

Dowiedz się, ile ich jest, co oferują, obszary, które obsługują i wiele więcej. Przeczytaj ich recenzje, aby zobaczyć, co ludzie lubią lub nie lubią. To pomoże Ci dowiedzieć się, które dziury na rynku można wypełnić.

Badanie konkurencji pomaga dowiedzieć się, jak wyróżnić się i zdobyć klientów, którzy potrzebują twoich usług.

Wybierz specjalność

Posiadanie specjalności pozwala zarządzać obciążeniem pracą i pozyskiwać klientów, którzy naprawdę cię potrzebują. Wykorzystuje Twoje umiejętności i wiedzę na temat twojej branży.

Wybór specjalności ma zastosowanie bardziej, jeśli masz już wiedzę niezbędną do świadczenia specjalistycznej usługi. Z pewnością można mieć uogólniony biznes sprzątający, ale specjalność może pomóc odróżnić i zawęzić rynek docelowy.

Twoja specjalność nie musi być konkretnym rodzajem czyszczenia. Możesz również dostosować go do osobistych potrzeb lub preferencji klientów, takich jak szybka obsługa lub głębokie czyszczenie.

Ustaw Swoje Ceny

Nie czekaj do ostatniej chwili, aby ustawić swoje ceny. Dowiedz się, ile Twoja usługa jest warta pod względem kosztów pracy, sprzętu i dostaw, transportu i innych części Twojej firmy, a także odpowiednio ceny.

Ustalanie stawek zastrasza wielu właścicieli firm. Zbadaj ceny podobnych usług w Twojej okolicy, aby dowiedzieć się, co możesz pobierać i co ludzie są gotowi zapłacić.

Musisz znaleźć równowagę między tym, co chcesz zarobić, a tym, co ludzie zapłacą, ale upewnij się, że nie tracisz pieniędzy.

Zainwestuj W Oprogramowanie Dla Biznesu

Oprogramowanie może pomóc w prowadzeniu firmy po jej rozpoczęciu, ale nie chcesz czekać, aż będziesz przytłoczony pracą, aby w nią zainwestować i musisz nadrobić zaległości. Housecall Pro może pomóc Ci zorganizować firmę sprzątającą i zaplanować klientów od samego początku.

Housecall Pro ma funkcje takie jak planowanie, wysyłanie, szacunki, fakturowanie. Oferuje automatyczny marketing w postaci podziękowań e-maili, sezonowego marketingu pocztówek i innych funkcji, które zapewniają najwyższy poziom obsługi klientów. Może również zwiększyć wydajność Twojej usługi poprzez zawieranie umów serwisowych.

Housecall Pro ułatwia klientom łączenie się z Tobą za pomocą tekstu, co usprawnia rezerwację. Live map GPS pomaga śledzić, gdzie są Twoi pracownicy. Pomaga również rozwijać firmę dzięki zaawansowanemu raportowaniu.

Housecall Pro ma trzy pakiety do wyboru. Pakiet Start zawiera podstawowe informacje, w tym planowanie, wysyłanie, fakturowanie i szacunki. Otrzymasz także konfigurowalny pulpit nawigacyjny, generowanie recenzji, profesjonalne członkostwo społeczności i aplikację mobilną.

Grow ma wszystkie funkcje Start, a także bardziej zaawansowane, takie jak Quickbooks i integracje Zapier. Można również korzystać z czasu pracy i śledzenia GPS i pocztówki i e-mail marketingu.

Warstwa XL zawiera zaawansowane raporty, które pomogą Ci szybciej rozwijać firmę. Możesz pracować ze specjalistą ds. wdrażania kluczowych kont, więc nie musisz się martwić o samodzielne opracowanie systemu. Otrzymasz Narzędzie propozycji sprzedaży, powtarzające się plany usług i Kreator stron internetowych, aby stworzyć obecność online.

Krok 3: Uzyskaj Finansowanie

Nie każdy ma wszystkie środki potrzebne do rozpoczęcia działalności gospodarczej z kieszeni. Jeśli nie, możesz wziąć kredyt biznesowy. Finansowanie jest jednym z najważniejszych kroków do rozpoczęcia działalności i zapewnienia, że możesz to zrobić.

Weź kredyt na działalność gospodarczą

Prawdopodobnie nie potrzebujesz dużego kredytu biznesowego, aby rozpocząć działalność sprzątającą. Możesz go w ogóle nie potrzebować i możesz zacząć od oszczędności lub pożyczać pieniądze od ludzi, którzy mogą cię wspierać.

Aby uzyskać kredyt, wiedzieć, co bank musi rozważyć Ciebie. To pomaga, jeśli masz dobry kredyt, ale są opcje dla ludzi, którzy nie.

Powinieneś mieć informacje o swojej firmie, w tym:

  • Jak długo jesteś w biznesie
  • Twoja branża i specjalności
  • Twoja ocena kredytowa i historia kredytowa
  • Zabezpieczenie
  • Twoja branża

Dowiedz się, jakiego rodzaju pożyczki chcesz, czy jest to pożyczka dla małych firm, tradycyjna pożyczka Bankowa, czy jedna z wielu innych opcji. Przygotuj niezbędne dokumenty—Twój pożyczkodawca powie Ci, czego potrzebujesz.

Dowiedz się, czego potrzebujesz dla swojej firmy

Wiedza o tym, czego potrzebujesz w zakresie sprzętu, materiałów eksploatacyjnych, oprogramowania, transportu i innych pomoże Ci określić, ile pieniędzy potrzebujesz na pożyczkę.

Większość tych informacji znajdziesz w swoim biznes planie. Posiadanie go sprawi, że będziesz bardziej zorganizowany i zapewni, że fundusze, które otrzymasz, pokrywają twoje potrzeby biznesowe.

Krok 4: Zarejestruj Swoją Firmę

Rejestracja firmy czyni ją legalną i legalną. To, co musisz zrobić, aby móc płacić podatki biznesowe. Istnieją również inne kwestie prawne, o których należy pamiętać w miarę rozwoju.

Prywatne a firmowe usługi porządkowe

Zdecyduj między świadczeniem usług konsumenckich a komercyjnych. Wybrany przez Ciebie Typ może mieć długoterminowy wpływ na rozwój Twojej firmy.

Firmy sprzątające dla konsumentów sprzątają prywatne domy, podczas gdy komercyjne sprzątają firmy i budynki biurowe. Zwykle łatwiej jest zacząć od czyszczenia konsumenckiego, ponieważ ma większe zapotrzebowanie. Większe korporacje sprzątające dominują w korporacyjnym świecie sprzątania. 

Inne Względy Prawne

Zastanów się, jakich formularzy potrzebujesz do podatków, takich jak formularz wykonawcy 1099, jeśli zarabiasz ponad $600 z jednym klientem biznesowym rocznie.

Ważne jest, aby prawidłowo zarejestrować swoją firmę, niezależnie od tego, czy jesteś jedynym właścicielem, LLC, spółką osobową, czy czymś innym, aby móc prawidłowo płacić podatki.

Wybierając strukturę biznesową, zapoznaj się z naszym Przewodnikiem po różnych podmiotach gospodarczych, czym jest każdy z nich i jak go wybrać.

Krok 5: Promuj Swoją Firmę

Marketing jest jednym z najtrudniejszych elementów rozpoczynania i budowania firmy. Musisz stworzyć obecność online, używać odpowiednich reklam i dotrzeć do konkretnych odbiorców, aby zdobyć klientów. Bez marketingu rozwój firmy trwa znacznie dłużej.

Zbuduj stronę internetową

Niezależnie od tego, czy wykonasz ten krok samodzielnie, czy zatrudnisz profesjonalnego projektanta stron internetowych, potrzebujesz strony internetowej. Obecność w Internecie jest ważna zarówno na twojej stronie, jak i w mediach społecznościowych.

Twoja witryna powinna mieć wszystko, co klient chciałby wiedzieć o Tobie, w tym:

  • Nazwa firmy
  • Usługi, które oferujesz
  • O stronie
  • Cennik
  • Strona kontaktowa
  • Twoja lokalizacja
  • Obszar usług

Strona internetowa to doskonałe miejsce na statyczne treści i szybkie informacje dla klientów. Odwiedzający częściej zatrudniają cię, gdy czują, że jesteś godny zaufania i przejrzysty w Internecie. Śledź najlepsze praktyki w witrynie, aby stworzyć witrynę wysokiej jakości.

Jeśli budujesz swoją pierwszą stronę internetową, zalecamy Wix, z bezproblemowymi narzędziami do tworzenia stron internetowych, mnóstwem szablonów i łatwym w użyciu interfejsem. Wix jest jedną z wielu świetnych opcji, które możesz zobaczyć tutaj.

Kieruj reklamy do odbiorców

Marketing polega na Poznaniu odbiorców. Kieruj reklamy do osób, które potrzebują twoich usług.

Jeśli robisz sprzątanie konsumenckie, powiedz im, jakie usługi oferujesz dla domów. Pokaż korzyści i wartość korzystania z firmy nad konkurencją.

Upewnij się, że celujesz w odpowiednich ludzi. Jeśli brakuje Ci rynku, brakuje Ci również ich biznesu.

Użyj Housecall Pro Automated Marketing

Housecall Pro pomaga dać przemyślany dotyk do marketingu.

Wysyła pocztówki i e-maile, aby podziękować klientom i dać im znać, co oferujesz sezonowo. Pokazuje im również, że o nich myślisz i że oni też powinni myśleć o Tobie. Narzędzie może nawet generować opinie od klientów.

Krok 6: Zdobądź i zachowaj klientów

Pozyskiwanie klientów jest jedną z najtrudniejszych części posiadania firmy, ale staje się łatwiejsze dzięki dobremu marketingowi i doskonałej pracy. Pozyskiwanie klientów polega nie tylko na marketingu.

Musisz sprawić, by klienci chcieli powiedzieć o Tobie innym ludziom. Oznacza to utrzymanie wysokiej jakości usług tak długo, jak długo jesteś właścicielem firmy.

Word Of Mouth

Word of mouth nadal jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów rozwoju firmy. Gdy ludzie otrzymają rekomendację od zaufanej osoby, chętniej zatrudnią Cię niż gdyby zobaczyli Twoje reklamy.

W miarę rozwoju firmy coraz więcej klientów poleci Cię innym, którzy potrzebują twoich usług. Ta część często pojawia się po początkowej fazie marketingu, ale możesz mieć przyjaciół lub rodzinę, którzy mogą Ci pomóc.

Zbuduj reputację

Dobra praca sprawia, że ludzie chcą cię polecić. W ten sposób budujesz swoją reputację, dzięki czemu zyskujesz lepsze recenzje i więcej osób zainteresowanych Twoimi usługami.

Wraz ze wzrostem reputacji Twoja firma rośnie wraz z nią.

Housecall Pro może pomóc, dostarczając zaawansowane raporty o Twojej firmie, dzięki czemu wiesz, gdzie możesz się poprawić i gdzie już odnosisz sukcesy, a także prosząc klientów o opinie, aby zacząć tworzyć reputację online.

Mieć Referencje i skierowania

Z firmą sprzątającą powinieneś mieć obecnych lub byłych klientów, których możesz użyć jako referencji, jeśli potencjalny klient zapyta. To powinni być ludzie, którzy byli zadowoleni z Twojej usługi.

Twoi potencjalni klienci mogą rozmawiać z tymi ludźmi, co zachęci ich do zatrudnienia Ciebie. Możesz również poprosić obecnych klientów o napisanie polecenia do opublikowania na swojej stronie. Te polecenia pokazują, że zbudowałeś zaufanie między sobą a swoimi klientami.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts