Jak założyć firmę Digital Marketing

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego kupujesz produkty lub usługi od niektórych marek lub firm? 

Marka lub firma była w stanie z powodzeniem przyciągnąć twoją uwagę, rozwiązać problem dla Ciebie, a tym samym stworzyć obopólnie korzystną relację, w której kupujesz coś, czego naprawdę chcesz, a oni otrzymują klienta, który naprawdę je lubi. 

Ta cała relacja istnieje dzięki skutecznemu marketingowi. Chociaż tradycyjny marketing jest tym, co większość ludzi zna i jest tym, co było najbardziej popularne 30 lat temu, wiele się zmieniło. Dziś króluje marketing cyfrowy. Ta forma marketingu wygląda na strony internetowe, wyszukiwarki, media społecznościowe, e-mail i inne, aby budować silne relacje z potencjalnymi i obecnymi klientami. 

Dzięki tej formie marketingu ludzie mogą podejmować decyzje (zakupy) w ciągu kilku minut. Wszystko jest wygodne i (prawie) natychmiastowe, a ludzie szczęśliwie otrzymują swoje zakupy znacznie szybciej niż w czasach tradycyjnego marketingu. 

Marketing cyfrowy ułatwił firmom, niezależnie od ich lokalizacji, dotarcie do konsumentów na całym świecie i zwiększenie świadomości marki za pomocą mediów społecznościowych, reklam cyfrowych, SEO i innych. 

Teraz bardziej niż kiedykolwiek, marketing cyfrowy jest jednym z najważniejszych aspektów firmy. I wiesz co? Nie każdy w pełni rozumie świat marketingu cyfrowego i wiele osób nie ma czasu ani zainteresowania, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

Tu wkraczasz Ty. Nie jest to łatwy proces opanowania sztuki marketingu cyfrowego, ale kiedy to zrobisz, będziesz zaskoczony, jak wiele możliwości jest dla Ciebie dostępne. 

Jeśli brzmi to jak coś, co Cię interesuje, Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak rozpocząć działalność w zakresie marketingu cyfrowego.

Łatwe Części rozpoczęcia działalności marketingu cyfrowego

Rozpoczęcie biznesu marketingu cyfrowego w XXI wieku jest niezwykle ekscytujące. 

Jest to lukratywny przemysł, który dopiero się rozwija. Nie wygląda na to, że w najbliższym czasie wszystko odejdzie od cyfryzacji, jeśli w ogóle.

W ten sposób istnieje świetna okazja, aby znaleźć sukces i przyjemność w rozpoczynaniu tego rodzaju działalności.

Na szczęście to nie musi być ciężka praca. Istnieje kilka elementów rozpoczęcia działalności marketingu cyfrowego, które są łatwiejsze w obsłudze, więc zacznijmy od nich. 

Zbuduj stronę internetową

Chociaż nie jest to pierwszy krok w rozpoczęciu działalności w zakresie marketingu cyfrowego (jest wiele rzeczy, które są przed tym, które omówimy poniżej), budowanie strony internetowej jest bardzo ważną częścią twojej firmy. I to nie musi być trudne. 

Możesz spróbować swoich sił w budowaniu własnych, korzystając z narzędzia do tworzenia witryn typu “zrób to sam”, takiego jak WordPress lub Squarespace, i korzystając z szablonów, które oferują. 

Wiele szablonów na tych stronach internetowych jest zbudowanych, więc wystarczy przeciągnąć i upuścić informacje na stronie internetowej i jest gotowa do pracy. 

Jeśli nie jesteś gotowy na wyzwanie budowania własnej strony internetowej, możesz zatrudnić kogoś innego, aby zrobił to za Ciebie. Jest to sposób, aby przejść, jeśli nie masz czasu lub cierpliwości, aby nauczyć się, jak zrobić stronę internetową na własną rękę. 

Skonfiguruj Google Analytics

Po zbudowaniu witryny jedną z pierwszych rzeczy, które chcesz zrobić, jest skonfigurowanie Google Analytics. 

Google Analytics jest jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingu cyfrowego, jakie istnieją. Nie chcesz mieć swojego biznesu marketingu cyfrowego bez podłączenia do niego Google Analytics. 

I jedną z najlepszych części tego ważnego narzędzia jest to, że jest za darmo

Chociaż wiele osób uważa, że to narzędzie polega tylko na patrzeniu na ruch na twojej stronie, jest w nim o wiele więcej. 

Google Analytics pozwala zobaczyć, że gdy konkretna kampania marketingowa przynosi ruch do witryny lub witryny klienta. Pozwala to analizować, co działa i co trzeba zrobić, aby utrzymać ten sukces. 

Pozwala również zobaczyć, gdzie trzeba włożyć więcej pracy, gdzie niektóre strategie nie produkują wyniki, na które liczyłeś, dzięki czemu można dostosować.

Trudne części rozpoczęcia działalności marketingu cyfrowego

Tak bardzo, jak chcielibyśmy, aby to była zabawa i gry i sukces przy minimalnym wysiłku, tak po prostu nie jest tak, jak dzieje się jako właściciel firmy. 

Musisz włożyć czas i pracę, aby Twoja firma odniosła sukces, zwłaszcza gdy ta firma jest marketingiem cyfrowym. 

Przejdźmy więc do niektórych trudnych części rozpoczynania własnego biznesu marketingu cyfrowego, abyś wiedział, na co uważać. 

Znalezienie potrzeb klienta i dostarczenie rozwiązania

Firmy odnajdują sukces w marketingu cyfrowym, ponieważ są w stanie znaleźć potrzeby lub problem klienta i zaoferować rozwiązanie tego problemu. 

Tak więc, jest to kluczowa część budowania firmy marketingu cyfrowego, ale nie jest tak proste, jak może się wydawać. 

Zacznij od określenia, jakie są niektóre z potencjalnych problemów klientów. W czym potrzebują pomocy, jeśli chodzi o marketing cyfrowy?

Najlepszym sposobem, aby przejść o określenie, co potencjalny klient potrzebuje i jak można spełnić te potrzeby jest wykonując następujące kroki: 

  • Określ, czego potrzebują poprzez badanie słów kluczowych
  • Brainstorm solutions
  • Twórz treści promujące Twoje rozwiązanie
  • Zbierz opinie na temat tego, jak Twoje rozwiązanie pomaga im 

Tworzenie strategii pozyskiwania klientów

Twój biznes marketingu cyfrowego nie może przetrwać bez klientów.

Więc jak zdobyć tych klientów? 

Tworząc strategię. 

To może wydawać się łatwe, ale wymaga czasu i pracy, aby zrobić z powodzeniem. Oto niektóre z najlepszych sposobów, które można znaleźć klientów:

  • Zimne maile. Skontaktuj się z potencjalnymi klientami, którzy potrzebują twoich umiejętności marketingu cyfrowego, aby pomóc im w biznesie.
  • Networking. Jednym z najlepszych sposobów na znalezienie klientów dla Twojej agencji marketingu cyfrowego jest pójście na wydarzenia i sieci, w których znajdziesz przedsiębiorców i właścicieli firm. Nigdy nie wiesz, kogo spotkasz na tych wydarzeniach, a są szanse, że spotkasz kogoś, kto szuka pomocy w marketingu cyfrowym.
  • Boiska reklamowe. Doskonalenie swojego stanowiska w zakresie tego, w jaki sposób możesz pomóc marce w marketingu cyfrowym, jest kluczowe. To boisko musi obejmować Twoją strategię marketingową i to, w jaki sposób firma może czerpać korzyści z zatrudnienia. 

Krok 1: Zdefiniuj swoją ofertę i grupę docelową

Zanim wejdziesz zbyt głęboko w głąb swojej działalności marketingu cyfrowego, ważne jest, aby najpierw zacząć od podjęcia decyzji, co oferujesz klientom. 

Po ustaleniu, jaka jest Twoja oferta, chcesz określić, kto jest twoją grupą docelową

ROI

Jaki jest zwrot z inwestycji, który otrzymają z Twoich usług marketingu cyfrowego? Co otrzymają z pieniędzy, które zainwestują w zatrudnienie Ciebie–i jak szybko je dostaną?

Jeśli nie jesteś w stanie uzasadnić swojej wartości, twoi klienci nie będą w stanie uzasadnić wydawania pieniędzy na ciebie – to takie proste.

Grupa Docelowa

Może cię przytłaczać oferowanie usług marketingu cyfrowego każdemu rodzajowi firmy. Zamiast tego, nisza w dół do czegoś, co czujesz, że jesteś ekspertem. 

Aby pomóc ci określić grupę docelową, będziesz chciał zadać sobie następujące pytania dotyczące idealnego klienta? Ten klient może być prawdziwą firmą, z którą marzysz o współpracy lub hipotetyczną firmą, która sprawdza wszystkie odpowiednie pola. 

  • Ile zarabia mój potencjalny klient?
  • Ilu mają pracowników?
  • W jakiej branży pracują?
  • Jakie są największe problemy, z którymi boryka się ten klient?
  • Jakie rozwiązanie oferuję, które jest wyjątkowe? 

Odpowiadając na niektóre z tych pytań, będziesz miał jasną wizję tego, co oferujesz i komu możesz to zaoferować.

Krok 2: Stwórz swoją obecność online

Teraz, gdy masz pomysł na swój biznes marketingu cyfrowego gotowy do pracy, nadszedł czas, aby podzielić się nim ze światem.

Pierwszym krokiem w tym kierunku jest stworzenie obecności online zarówno za pośrednictwem strony internetowej, jak i mediów społecznościowych, jeśli działa to z grupą docelową.

Strona internetowa

Strona internetowa jest nie do negocjacji dla Twojego biznesu marketingu cyfrowego. Ludzie potrzebują miejsca, gdzie można uzyskać więcej informacji i zobaczyć niektóre z prac, które wykonałeś dla swoich klientów. 

Jeśli czujesz się przytłoczony myślą o zbudowaniu strony internetowej, ponieważ nie jest to coś, co jest w twojej głowie, nie martw się-mamy rozwiązanie: Squarespace. 

Squarespace to platforma, na której możesz zbudować swoją stronę internetową, aby przyciągnąć swoich wymarzonych klientów. I to nie musi być tak trudne, jak myślisz, budowanie strony internetowej jest.

Squarespace oferuje mnóstwo przyciągających wzrok szablonów, które ułatwiają przeciąganie i upuszczanie informacji i szybkie uruchamianie witryny. Możesz dostosować szablony tak bardzo lub tak mało, jak chcesz, i możesz zmienić sposób, w jaki wygląda Twoja strona Squarespace w dowolnym momencie. 

Może się okazać, że wraz z rozwojem Twojego biznesu marketingu cyfrowego może się to zmienić i możesz łatwo odzwierciedlić te zmiany w swojej witrynie za pomocą Squarespace. 

Squarespace oferuje szereg narzędzi dla Twojej witryny, w tym portfolio, blog, analizy, pomoc w SEO i integracje. 

Ta platforma oferuje kilka różnych pakietów, dzięki czemu możesz wybrać, który z nich działa najlepiej dla ciebie. Jednak rozpoczynając działalność w zakresie marketingu cyfrowego, sugerujemy skorzystanie z pakietu biznesowego. 

Opcja biznesowa jest wyceniona na 18 USD miesięcznie i obejmuje: 

  • Darmowa domena niestandardowa
  • Bezpieczeństwo SSL
  • Nieograniczona przepustowość i pamięć masowa
  • Funkcje SEO dla widoczności witryny
  • Szablony dopasowane do każdej potrzeby
  • Nielimitowani współpracownicy
  • Strony internetowe zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych
  • Obsługa klienta 24/7
  • Podstawowe parametry strony internetowej
  • Rozszerzenia Squarespace
  • Profesjonalny e-mail od Google
  • Integracje i bloki Premium
  • Pełna personalizacja za pomocą CSS i JavaScript
  • Zaawansowana analityka strony internetowej
  • Do 100 USD kredytów Google Ads
  • Promocyjne pop-upy i banery
  • W pełni zintegrowany e-commerce
  • 3% opłaty transakcyjne
  • Sprzedawaj nieograniczone produkty
  • Przyjmuj darowizny
  • Karty podarunkowe 

Media Społecznościowe

Facebook i Instagram.możesz zdecydować, że Twoja firma marketingu cyfrowego skorzysta z założenia konta na Instagramie i Facebooku. 

W zależności od grupy docelowej może się okazać, że konto TikTok może również pomóc w rozwoju Twojej firmy. 

Aby właściwie korzystać z tych narzędzi, ważne jest, abyś zapoznał się z nimi, a także nauczył się marki, aby ludzie mogli rozpoznać Twoje treści, gdy zobaczą je na ich kanale. 

Twoje konta w mediach społecznościowych stanowią doskonałą okazję do zapewnienia klientom i potencjalnym klientom pomocnych i pouczających treści.

Zamiast patrzeć na swoje konta w mediach społecznościowych jako na sposób sprzedaży ludzi za pośrednictwem treści, chcesz podchodzić do swoich treści w sposób, który tworzy społeczność, która dostarcza ludziom informacji i sprawia, że wracają.

Krok 3: Zbuduj model biznesowy

Zanim zdobędziesz pierwszego klienta, zastanów się, jak zamierzasz rozliczyć tego klienta. 

Zapłacą ci za godzinę? Będziesz miał płaski uchwyt? A może zdecydujesz się na model oparty na wydajności?

Zapłać za godzinę

Płacenie według godzin zapewnia, że otrzymasz wynagrodzenie za każdą godzinę pracy. Może to być dobre miejsce, aby rozpocząć działalność w zakresie marketingu cyfrowego.

Płaski element ustalający

Jednak w miarę jak stajesz się lepszy i bardziej wydajny w swojej pracy, możesz zdecydować, że model płaskiego elementu ustalającego jest dla ciebie lepszy. Oznacza to, że klient co miesiąc otrzymuje taką samą kwotę, bez względu na to, ile godzin poświęca na swoją pracę.

Oparte na wydajności

Kiedy budujesz więcej zaufania do siebie i swojej firmy, możesz rozważyć przejście na model oparty na wydajności. Dzięki temu modelowi możesz zgodzić się ze swoim klientem, aby uzyskać procent całej sprzedaży, którą firma zamyka. Ta opcja jest łatwa do skalowania i pokazuje klientowi, jak bardzo pomagasz w prowadzeniu sprzedaży.

Krok 4: Generowanie Potencjalnych Klientów

Teraz, gdy masz uporządkowaną strukturę swojego biznesu marketingu cyfrowego i masz wysokiej jakości treści, aby pokazać swoje umiejętności, w tym swoją stronę internetową i konta w mediach społecznościowych, nadszedł czas, aby zacząć przyciągać tych klientów.

Praca Pro bono

Kiedy po raz pierwszy zaczynasz swoją działalność, skupiasz się na niszy, na której zdecydowałeś się skupić. Może to zająć trochę czasu, być może nawet lata

Jednym ze sposobów, w jaki możesz to zrobić szybciej, jest zaoferowanie swoich usług za darmo kilku klientom, którzy Twoim zdaniem pomogą Ci zbudować reputację. 

Wybierając, komu zaoferować swoją pracę pro-bono, chcesz spojrzeć na wpływowych i liderów biznesu, którzy pracują w twojej niszy. Ci ludzie są zaufanymi liderami w swojej branży i są zazwyczaj dobrze znani. Oznacza to nie tylko, że mają dużą sieć, z której możesz skorzystać, ale także potencjał promocji na ich platformach. 

Ponadto możliwość stwierdzenia, że zrobiłeś marketing cyfrowy dla konkretnego influencera lub lidera biznesowego, może pomóc ci uzyskać więcej biznesu. 

Poświęć czas na zbadanie wpływowych i liderów biznesu w swojej niszy i skontaktuj się z nimi za pośrednictwem poczty e-mail lub mediów społecznościowych, aby sprawdzić, czy są zainteresowani współpracą z Tobą za darmo.

Zimny e-mail

Jak wspomniano powyżej, zimne e-maile to świetny sposób na generowanie potencjalnych klientów dla usług marketingu cyfrowego.

Oto kilka porad ekspertów, o których należy pamiętać podczas tworzenia zimnych wiadomości e-mail: 

  • Zachowaj krótką wiadomość e-mail. Nie pozwól, aby twój e-mail był dłuższy niż 3 akapity. 
  • Wyślij serię e-maili. Nie oczekuj, że osoba odpowie za pierwszym razem i przygotuje silną wiadomość e-mail. 
  • Mieć krótki temat. Coś w stylu “szybkie Pytanie” lub podobny temat jest o wiele lepszy niż długie. 
  • Spróbuj ich połączyć z telefonem. Wymyśl hak, który sprawi, że wskoczą na rozmowę z tobą. Uzyskanie ich przez telefon sprawia, że częściej Cię zatrudniają, ponieważ nawiązują z Tobą bardziej osobiste połączenie. 

Krok 5: Zamień potencjalnych klientów w Klientów

Gdy masz kilka potencjalnych klientów dla swoich usług marketingu cyfrowego, nadszedł czas, aby zrobić, co możesz, aby te prowadzi nowych klientów. 

Oto kilka sztuczek, jak to zrobić.

Badania naukowe

Musisz poświęcić trochę czasu na zbadanie firmy, a także osoby z tej firmy, z którą rozmawiasz. LinkedIn jest doskonałym źródłem do tego. 

Badanie kontaktu w firmie pozwala stworzyć z nimi połączenie i daje rzeczy do rozmowy poza stricte biznesowymi. 

A badanie firmy jest ważne, ponieważ pokazuje, że masz osobisty interes w firmie i masz ich cele i sukces na sercu.

Obecne liczby

Kiedy spotkasz się z potencjalnymi klientami, upewnij się, że zabierasz ze sobą prezentację, która pokazuje numery twojej pracy. 

Niezależnie od tego, czy spotkanie odbywa się osobiście, przez Zoom, czy tylko przez e-mail, potencjalni klienci będą chcieli zobaczyć Liczby i jak pomogłeś innym ludziom zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem marketingu cyfrowego. Wiele osób korzysta w tym celu z prezentacji pokazu slajdów.

Total
0
Shares
Related Posts