Jak Zrobić Badania Rynku

Niezależnie od tego, czy rozpoczynasz nową działalność, wprowadzasz nowy produkt, aktualizujesz ceny, czy wprowadzasz nową ofertę usług, badania rynku pomogą Ci podjąć decyzje.

Bez badań rynkowych możesz marnować mnóstwo pieniędzy na pomysł, którego rynek nie zwalidował.

Poświęcając czas na zbadanie grupy docelowej, konkurencji, branży i trendów, będziesz miał znacznie lepsze zrozumienie możliwości w swojej niszy. 

Badania rynku pomagają zidentyfikować problemy konsumentów, dzięki czemu można odpowiednio dostosować produkty i kampanie marketingowe. 

Ten przewodnik wyjaśni wszystko, co musisz wiedzieć o prowadzeniu badań rynkowych, abyś mógł to zrobić za pierwszym razem-nawet jako kompletny początkujący.  

Łatwe Elementy badań rynkowych

Badania rynku mogą być onieśmielające. Ale istnieje kilka szybkich wygranych, od których możesz zacząć, aby pomóc ci nabrać rozpędu. Gdy już zaczniesz, trudne części prowadzenia badań rynkowych nie będą wydawać się tak trudne. 

Badanie trendów w branży i statystyk rynkowych jest najlepszym miejscem do rozpoczęcia. 

Jest to zwykle tak proste, jak wyszukiwanie w Google “[Twoja branża] + trendy” lub “[Twoja branża] + statystyki.”Powinieneś być w stanie znaleźć wiele wiarygodnych i solidnych danych na temat wszystkich aspektów Twojego rynku, które mogą cię zainspirować.

Następnie możesz użyć tych trendów, aby rozpocząć burzę mózgów pomysłów i ulepszeń w swojej firmie, a następnie zagłębić się w dodatkowe badania. 

Oto naprawdę prosty przykład, aby pokazać mój punkt: Załóżmy, że prowadzisz witrynę e-commerce. Jeśli badasz najnowsze trendy w branży, szybko dowiesz się o znaczeniu handlu mobilnego, aplikacji mobilnych dla witryn ecommerce i wpływu czasu ładowania strony na konwersje ecommerce. 

To tylko kwestia wzięcia jednego aspektu tego, czego się nauczyłeś i wykorzystania go do przeprowadzenia bardziej szczegółowych badań. Możesz więc wziąć trendy dotyczące konwersji mobilnych i przekształcić je w test A/B, aby zobaczyć, który przepływ kasy daje najwyższe konwersje. 

Istnieje wiele prostych narzędzi i oprogramowania do badania klientów tam, które można wykorzystać, aby pomóc swoje badania rynku wysiłki. Ale Qualtrics to najlepsze oprogramowanie do badań rynkowych dla firm, które chcą zaawansowanego rozwiązania. 

Qualtrics to internetowa platforma do badań rynku, która zapewnia wszystkie narzędzia do badań rynku, których potrzebujesz od jednego dostawcy. 

Pozwala ustawić konkurencyjny benchmarking, informacje zwrotne na temat rozwoju produktu, badania cen, analizę zachowań zakupowych i testy A/B. Oprogramowanie jest Świetne do badania trendów rynkowych, tworzenia paneli badawczych i wielu innych.

Qualtrics to oparty na danych sposób prowadzenia badań rynkowych. Oprogramowanie posiada również narzędzia do pomiaru wpływu i śledzenia zwrotu z inwestycji. 

Ponad 13 000 marek polega na Qualtrics w badaniach rynku. Będziesz mieć nawet dostęp do ekspertów i doradców ds. badań rynkowych. Możesz poprosić o demo z Qualtrics, aby rozpocząć. 

Trudne części badań rynkowych

Walidacja teorii jest najtrudniejszą częścią prowadzenia badań rynkowych. Łatwo jest sformułować założenia dotyczące produktów i zachowań klientów. Ale kroki wymagane do sprawdzenia wszystkiego mogą być czasami żmudne i czasochłonne.

W niektórych przypadkach będziesz musiał przeprowadzić wiele testów i eksperymentów, aby potwierdzić jedną teorię. 

Skuteczne badania rynku wymagają dużo czasu i wysiłku. Możesz spędzić tygodnie, a nawet miesiące na prowadzeniu badań, zanim będziesz odpowiednio wyposażony w potrzebne informacje.

Nawet po zakończeniu wstępnego etapu badań nadal musisz przeanalizować wszystkie zebrane dane. To samo w sobie jest kolejnym wyzwaniem, jeśli Twoje dane nie zostały zorganizowane w Wykresy, Wykresy i inne wizualizacje do pomiaru trendów. 

Może to być naprawdę frustrujące po miesiącach spędzonych na konkretnym eksperymencie, zbieraniu opinii, zbieraniu odpowiedzi ankietowych i przeprowadzaniu wywiadów—tylko po to, aby dowiedzieć się, że twoje badania były niejednoznaczne.  

Badania rynku są procesem ciągłym. Nie jest to coś, co kończy się po napisaniu biznesplanu lub wprowadzeniu nowego produktu. Jeśli chcesz mieć przewagę konkurencyjną w swojej branży, musisz prowadzić bieżące badania rynku. 

Krok 1: zorganizuj się określ cel swoich badań

Kuszące jest zanurzenie się, rozpoczęcie analizy trendów i rozpoczęcie eksperymentów. Ale te wysiłki będą bezużyteczne, jeśli nie masz konkretnego poczucia kierunku.

Więc weź głęboki oddech, cofnij się i zawęź koncentrację. 

Dlaczego przeprowadzasz badania rynku? Istnieje dziesiątki potencjalnych odpowiedzi na to pytanie. Przykłady obejmują:

  • Rozpoczęcie nowego biznesu
  • Uruchomienie nowego produktu lub usługi
  • Dostosowanie strategii cenowej
  • Uczenie się, jak Twoja firma jest postrzegana na tle konkurencji
  • Analiza nowych możliwości rynkowych
  • Identyfikacja najbardziej dochodowych klientów
  • Dowiedz się, czy spotykasz punkty bólu klientów
  • Optymalizacja kampanii marketingowych i materiałów promocyjnych
  • Ulepszanie istniejącego produktu lub usługi
  • Ocena reakcji rynku na opakowania produktów i projekty logo
  • Identyfikacja nowych klientów
  • Wyznaczanie realistycznych celów i poziomów odniesienia dla Twojej firmy

Ta lista jest zasadniczo niekończąca się. 

Zarejestruj Się Na Oprogramowanie Do Badania Rynku

Po określeniu celu badania rynku nadszedł czas, aby wyposażyć się w odpowiednie narzędzia i oprogramowanie, aby odnieść sukces. 

Chociaż Qualtrics for Market Research jest zdecydowanie jednym z bardziej zaawansowanych rozwiązań w kategorii oprogramowania do badań rynku, nadal możesz utworzyć bezpłatne konto i zacząć od podstawowych przypadków użycia.

Wszystko, czego potrzebujesz, to e-mail, aby utworzyć bezpłatne konto do ankiet Qualtrics. Jest to bezpłatne na zawsze, a do rejestracji nie jest wymagana karta kredytowa. 

Bezpłatny plan zawiera ponad 50 szablonów ankiet, osiem rodzajów pytań, odpowiedzi 100, raporty online i typy podsumowań. Jest to podstawowe narzędzie do rozpoczęcia badań rynkowych.

Aby uzyskać zaawansowany plan od Qualtrics do badań rynkowych, musisz poprosić o demo i omówić swoje potrzeby z zespołem sprzedaży. AI i automatyzacja napędzają te zaawansowane rozwiązania.

Krok 2: Określ Grupę Docelową

Bez względu na rodzaj badań rynkowych, które przeprowadzasz, wszystko musi dotrzeć do Twoich klientów. Dotyczy to nowych możliwości rynkowych, ogólnych badań branżowych i wszelkich innych powodów, dla których możesz prowadzić badania rynku.

W końcu twoim głównym celem jest zarabianie pieniędzy. Nie możesz tego zrobić bez mocnego zrozumienia swoich klientów.

Musisz zrozumieć, że nie wszyscy będą częścią twojej grupy docelowej. Firmy, które starają się zadowolić wszystkich, rozprzestrzeniają się zbyt cienko i rzadko odnoszą sukcesy. 

Zacznij od założenia, do kogo chcesz trafić, a ostatecznie potwierdzisz te założenia, kontynuując. 

Stwórz osobę Kupującego

Osoby kupujące posuwają grupę docelową o krok dalej. Pomagają one stworzyć głębszą reprezentację idealnych klientów. Zacznij od kilku kluczowych cech, takich jak:

  • Wiek
  • Płeć
  • Lokalizacja
  • Dochody
  • Zawód
  • Stan cywilny
  • Wielkość rodziny
  • Wyzwania i punkty bólu

Na przykład, powiedzmy, że Twoja firma sprzedaje obuwie. Możesz zawęzić swoją osobowość kupującego, kierując reklamy do profesjonalistów z branży biurowej W dużych miastach USA, zarabiając od 90 000 do 149 000 USD rocznie.

Persona może zawęzić uwagę jeszcze bardziej do ludzi, którzy pracują w bankowości, ubezpieczeniach i finansach. Problemem kupującego jest to, że chcą wygodnych butów, które nadal wyglądają profesjonalnie, gdy są w pracy i dojeżdżają do pracy po mieście. 

Segmentuj Swoich Odbiorców

Zdecydowana większość firm oferuje produkty i usługi, które będą odwoływać się do różnych segmentów w persona nabywcy. To zupełnie normalne. 

Na przykład niektórzy klienci mogą być kuponerami—osobami, które kupują tylko wtedy, gdy wysyłasz ofertę promocyjną. Innym przykładem segmentu rynku może być ktoś, kto jest świadomy środowiska. Więc kiedy celujesz w tę osobę, chcesz pokazać, jak twój proces produkcyjny pozostawia niski ślad węglowy.

Samodzielne segmentowanie odbiorców może być trudne, dlatego tak cenne jest korzystanie z oprogramowania do segmentacji rynku.

Oprogramowanie ułatwia identyfikację, co działa, a co nie działa dla każdego segmentu klientów. 

Możesz go używać do zwiększania popytu dzięki produktom i usługom zaprojektowanym specjalnie dla każdej unikalnej osoby kupującej. Qualtrics pozwala usprawnić kampanie marketingowe, trafiając w odpowiedni cel z optymalnym Komunikatem w idealnym czasie. 

Oprogramowanie pomaga nawet zidentyfikować najlepsze kanały marketingowe dla każdego segmentu. Na przykład niektórzy odbiorcy mogą preferować komunikację e-mail, podczas gdy inni konwertują lepiej, gdy wysyłasz im powiadomienie push z aplikacji mobilnej.

Krok 3: Zbierz Dane

Teraz, gdy jasno zdefiniowałeś swój cel i zawęziłeś grupę docelową, nadszedł czas, aby zacząć zbierać cenne informacje. 

Twoje metody zbierania danych będą się różnić w zależności od tego, co próbujesz osiągnąć, budżetu, osoby kupującego i innych czynników. 

Poniżej omówimy niektóre z najpopularniejszych opcji do rozważenia.

Ankiety i sondaże

Ankiety są jednym z najprostszych sposobów zbierania odpowiedzi od największej liczby osób. Zazwyczaj są one szybkie i nie wymagają od klientów przechodzenia przez zbyt wiele kroków, aby je ukończyć.

Czasami może być konieczne zachęcenie ludzi do wypełnienia ankiety. Coś takiego jak procentowy rabat lub kupon od przyszłego zakupu zwykle wystarcza, aby wykonać zadanie. 

Na przykład, oto przykładowa ankieta demograficzna, którą możesz utworzyć za pomocą Qualtrics.

Możesz użyć tego szablonu jako ankiety po zakupie, aby dowiedzieć się więcej o tym, kto kupuje Twoje produkty lub usługi. Może to ostatecznie pomóc w poprawie segmentacji rynku, jak już wcześniej omawialiśmy. 

Wywiady

Wywiady są nieco bardziej zaawansowane niż ankieta. Są to rozmowy indywidualne prowadzone osobiście lub wirtualnie. Aby zachować wygodę dla rozmówcy, Twoje wywiady nie powinny trwać dłużej niż pięć minut.

Jeśli masz stacjonarną obecność, możesz zapytać klientów, czy mają czas na szybką rozmowę, gdy wchodzą lub wychodzą ze sklepu.

Zaletą wywiadu w porównaniu do badania jest to, że pozwala na bardziej naturalny przepływ gromadzenia danych zamiast uogólnionych odpowiedzi ankietowych. Masz również możliwość oceny mowy ciała, tonu i innych czynników podczas wywiadu, aby ocenić sentyment rozmówcy.

Grupy Fokusowe

Grupa fokusowa obejmuje garstkę starannie wyselekcjonowanych osób. Jest to idealne rozwiązanie do testowania produktów, demonstracji lub opinii na temat konkretnych pomysłów.

Na przykład możesz użyć grupy fokusowej do przetestowania różnych rozważanych opcji pakowania produktów. 

Fokus sesje grupowe wydają się być nieco dłużej niż wywiad, ale zazwyczaj nie będzie więcej niż godzinę na Grupę. Najlepsze sesje grupowe mają neutralnego moderatora, aby ułatwić dyskusję i zachęcić użytkowników do dostarczenia jak największej ilości informacji. 

Badania Oparte Na Obserwacji

Badania oparte na obserwacji przenoszą testowanie produktów i usług na wyższy poziom.

Możesz na przykład użyć oprogramowania do monitorowania sposobu, w jaki użytkownicy poruszają się po twojej witrynie. Możesz obserwować, jak przechodzą przez proces realizacji transakcji i identyfikować obszary, w których utknęły. Jest to również świetny sposób na określenie, w jaki sposób i kiedy ludzie porzucają Wózki lub klikają z twojej strony. 

Krok 4: Zidentyfikuj i zbadaj swoich konkurentów

Analiza konkurencji jest kluczowym aspektem prowadzenia badań rynkowych. 

Twoja firma nie działa w próżni. Czynniki zewnętrzne, w tym konkurencja, będą miały bezpośredni wpływ na sposób podejmowania konkretnych decyzji. 

Konkurencyjne badania mogą pomóc dowiedzieć się, co klienci uważają, że konkurencja radzi sobie dobrze i co muszą poprawić. Wypełniając zidentyfikowane luki RYNKOWE, możesz wyróżnić się na tle konkurencji i mieć przewagę nad tymi firmami. 

Na przykład, być może wszyscy twoi konkurenci celują w ludzi z pewnym dochodem, ale ignorują segment rynku, który wymaga niższej ceny. Jeśli uda ci się dotrzeć do tego segmentu, a jednocześnie osiągnąć zyskowne marże, możesz mieć okazję zabłysnąć.

Qualtrics ma kompleksowe rozwiązanie badawcze do konkurencyjnego benchmarkingu.

To rozwiązanie daje Ci głębokie zrozumienie tego, na czym stoisz w stosunku do konkurencji. Dowiesz się więcej na temat kluczowych czynników odróżniających, aby znaleźć luki w możliwościach w produktach i usługach. 

Zlecając to zadanie profesjonalistom z Qualtrics, nie będziesz musiał wykonywać lwią część pracy na własną rękę. Musisz tylko usiąść i czekać na raport. 

Krok 5: Przeanalizuj Swoje Badania

Ostatnim etapem badania rynku jest faza analizy. Nadszedł czas, aby przetrawić całą pracę, którą wykonałeś w ciągu ostatnich kilku tygodni lub miesięcy i zrozumieć informacje.

Jest to o wiele łatwiejsze, gdy wyniki są zorganizowane w raporty, wykresy, wykresy i wizualizacje.

To kolejna zaleta, którą można uzyskać, gdy korzystasz z oprogramowania do badań rynkowych, takiego jak Qualtrics.

Przykładami wyników, które możesz odkryć w swoich badaniach rynkowych mogą być:

  • Prognozowany rozwój biznesu
  • Cena, którą Twoi klienci są gotowi zapłacić za Twoje produkty
  • Rodzaje grup klientów
  • Trendy zakupowe w branży
  • Twój procent udziału w rynku i przewidywany procent udziału w rynku
  • Wielkość przemysłu i tempo wzrostu przemysłu
  • Rabaty i promocje, które planujesz zaoferować
  • Pomysły na kampanię marketingową

Po przeanalizowaniu badań rynkowych nadszedł czas, aby wprowadzić wyniki w życie dzięki decyzjom opartym na danych. 

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts