Jak zbudować listę e-mail na swoim blogu

Blogowanie jest prawdopodobnie najlepszą strategią tworzenia treści do promowania Twojej witryny.

Regularne publikowanie blogów zwiększa ruch w witrynie, dodaje wartość SEO, generuje potencjalnych klientów, pomaga budować linki zwrotne i zwiększa wewnętrzne możliwości łączenia. Blogowanie daje odwiedzającym Twoją witrynę powód, aby wracać do twojej witryny i pozostać na swoich stronach przez dłuższy czas.

Co więcej, blogi są bardzo łatwe do udostępnienia. To świetny sposób na zwiększenie ekspozycji na innych platformach.

Lista jest długa. Mógłbym tu siedzieć cały dzień i rozmawiać o korzyściach płynących z blogowania. Dlatego regularnie publikuję tak wiele blogów i robię to od lat.

Więc dla tych z Was, którzy mają już aktywnego bloga, to świetna wiadomość. Jesteś na dobrej drodze.

Ale teraz nadszedł czas, aby przenieść bloga na wyższy poziom. Możesz użyć tej części swojej witryny jako narzędzia do generowania leadów. Najlepszym sposobem na to jest budowanie listy e-mail.

Nie ma znaczenia, jaki rodzaj strony internetowej masz; ta strategia może być zastosowana. Niektórzy z was mogą mieć witrynę ecommerce z blogiem jako stroną uzupełniającą. Inni mogą mieć stronę internetową, która jest ściśle poświęcona blogowaniu. Reszta z was prawdopodobnie wpadnie gdzieś pomiędzy.

Niezależnie od wyjątkowej sytuacji, musisz użyć swojego bloga, aby uzyskać subskrybentów wiadomości e-mail. Oto dlaczego.

E-mail marketing daje ogromny zwrot z inwestycji. Badania pokazują, że marketerzy średnia $ 44 zwrot dla każdego $1 wydają na kampanie e-mail. To 4400% zwrotu!

Osoby z twojej listy subskrybentów poczty e-mail wydadzą więcej pieniędzy niż inni klienci.

Spend After Email

Plus, pozornie każdy na świecie używa poczty elektronicznej. Cóż, przynajmniej każdy, kto ląduje na twoich stronach bloga.

Według Statisty do końca 2019 roku na całym świecie będzie około 5,6 miliarda aktywnych kont e-mail. W Stanach Zjednoczonych 91% wszystkich użytkowników Internetu ma konto e-mail.

Jest jeszcze coś do rozważenia. 99% osób posiadających konto e-mail codziennie sprawdza swoje wiadomości. 73% millenialsów twierdzi, że e-mail jest ich preferowaną metodą komunikacji z firmami.

Mówiąc najprościej, e-mail marketing działa.

Zanim jednak będziesz mógł skorzystać z tych kampanii, musisz zbudować swoją listę. To właśnie zainspirowało mnie do napisania tego przewodnika. Pokażę Ci, jak zmienić swój blog w maszynę do wysyłania wiadomości e-mail.

Wybierz usługę e-mail marketingu

Zanim będziesz mógł zbierać wiadomości e-mail, musisz zarejestrować się w usłudze e-mail marketingu.

Nie będziesz wysyłać pojedynczych wiadomości ani masowych wiadomości e-mail ręcznie-To tylko szalona rozmowa. Oprogramowanie e-mail ułatwia zbieranie, zarządzanie i kontakt z subskrybentami.

Ponadto zyskasz cenny wgląd w sukces swoich kampanii. Usługi e-mail marketingu powiedzą ci takie rzeczy jak:

  • Otwarte stawki
  • Współczynniki odrzuceń
  • Wskaźniki spamu
  • CTR
  • Anuluj subskrypcję

Dla tych z Was, którzy mają już oprogramowanie do marketingu e-mailowego, możesz pominąć tę część; chyba że oczywiście chcesz zmienić dostawców. Oto niektóre z najlepszych opcji e-mail marketingu dostępnych obecnie na rynku:

  • Stały Kontakt
  • MailChimp
  • ActiveCampaign
  • GetResponse
  • AWeber

Istnieją dziesiątki innych legalnych usług e-mail marketingu, które możesz wziąć pod uwagę, ale wszystkie są bardzo podobne.

Ceny są zazwyczaj oparte na liczbie subskrybentów, których masz na liście. W miarę jak lista rośnie, ceny również rosną. Nie martw się, to dobrze. Chcesz mieć ogromną listę e-mail. Ponadto, jak powiedzieliśmy wcześniej, możesz spodziewać się wysokiego zwrotu z inwestycji w kampanie e-mail marketingowe.

Wybór oprogramowania poczty e-mail jest oparty na osobistych preferencjach. Przed sfinalizowaniem decyzji warto rozważyć bezpłatną wersję próbną, aby przetestować nawigację, wrażenia użytkownika i funkcje.

Ale w większości przypadków naprawdę nie możesz się pomylić, jeśli wybierzesz jedną z opcji wymienionych powyżej.

Utwórz formularz opt-in

Teraz, gdy zarejestrowałeś się w usłudze, musisz utworzyć formularz opt-in, aby umieścić go w swojej witrynie.

Zdecydowanie powinieneś mieć dedykowaną stronę docelową na swojej stronie do rejestracji e-mail. Ale będziesz także chciał mieć formularze rejestracji na innych stronach swojej witryny, w tym na stronie głównej bloga i na każdym blogu, który publikujesz.

Formularze te można tworzyć za pomocą oprogramowania poczty e-mail. Ponownie, instrukcje i sformułowania będą się nieznacznie różnić w zależności od usługi, z której korzystasz. Ale powinno być bardzo proste i łatwe do znalezienia.

Następnie po prostu Wygeneruj krótki kod formularza, aby osadzić go na swojej stronie internetowej. Prawdopodobnie stworzysz kilka z nich, o których wkrótce porozmawiamy bardziej szczegółowo.

Oto podstawowy przykład z Krainy wyszukiwarek, jak będzie wyglądać ostateczna wersja tych formularzy opt-in na Twoim blogu.

Optin Form

Ten zrzut ekranu pochodzi ze strony głównej bloga.

To bardzo proste. Po prawej stronie ekranu znajduje się opcja dla odwiedzających, aby zapisać się do newslettera.

Jedyną informacją wymaganą do dołączenia do tej listy mailingowej jest adres e-mail. Krótkie formularze opt-in zwiększają szanse, że więcej osób zarejestruje się.

Jeśli Twoje formularze wymagają imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu, kodu pocztowego, ulubionego koloru i nazwiska panieńskiego matki, masz wrażenie, że jesteś o krok od poproszenia o numer ubezpieczenia społecznego danej osoby. To przesada.

Pomyśl o tym. Wszystko, czego naprawdę potrzebujesz, to ich adres e-mail.

Inne informacje ułatwiają personalizację obsługi klienta, ale możesz się o to martwić, prosząc go o utworzenie profilu użytkownika lub konta. Na razie skup się na ich subskrybowaniu.

Search Engine Land nadal stosuje tę strategię na wszystkich swoich blogach.

Search Engine Land Optin

Oto jak to wygląda po kliknięciu pojedynczego posta na blogu.

Przed tytułem dają ci kolejną szansę na zgłoszenie się za pomocą prostego formularza. Jak widzicie, nie jest to zupełnie to samo co pierwsza forma, ale jest bardzo podobne.

Tu też się nie kończą. Istnieje inny formularz opt-in na dole każdego postu na blogu, jak również.

Footer Optin

Umieszczając te formularze opt-in na całym blogu, Zwiększa to szanse, że ludzie się zarejestrują.

Zauważ, co wszystkie te formy mają ze sobą wspólnego. Żaden z nich nie jest natrętny.

Odwiedzający witrynę nadal mogą nawigować i czytać bez konieczności radzenia sobie z wyskakującymi oknami, suwakami lub czymkolwiek innym, co mogłoby zrujnować ich wrażenia.

Jak powiedziałem wcześniej, będziesz chciał utworzyć wiele wersji formularza opt-in, aby łatwiej było ci śledzić. W końcu uruchomisz testy, aby zobaczyć, które z nich działają najlepiej. Ale o tych testach opowiem później.

Dodaj zachętę

Dlaczego ktoś powinien się zarejestrować, aby otrzymywać e-maile od Ciebie?

To uczciwe pytanie. Oczywiście, chcesz ich adres e-mail, abyś mógł je zarabiać, ale co tak naprawdę dostają w zamian?

Jeśli nie dasz ludziom powodu do rejestracji, prawdopodobnie tego nie zrobią.

Zastanów się, ile e-maili dostajesz codziennie. Jeśli to do mnie podobne, dostaniesz setki. W rzeczywistości przeciętny pracownik biurowy otrzymuje codziennie 121 e-maili!

Nie wszyscy będą tak chętni, aby po prostu zapisać się do każdej formy opt-in, którą widzą, nie zastanawiając się dwa razy nad tym. Ale dodając motywację, może znacznie zwiększyć swoje szanse.

Oto świetny przykład z bloga Conversion XL.

ConversionXL Optin

Ten prosty formularz rejestracyjny jest podobny do przykładów, które widzieliśmy wcześniej.

Jednak ten rzuca odwiedzającego witrynę pod innym kątem. Zamiast po prostu mówić “Subskrybuj cotygodniowe aktualizacje” lub coś w tym stylu, oferują bezpłatny ebook.

Jak widać, książka jest o opanowaniu optymalizacji konwersji. Aby otrzymać darmowy ebook, osoba musi podać swój adres e-mail. Poniżej tego wiersza znajduje się pole mówiące, że użytkownik będzie również otrzymywać aktualizacje za pośrednictwem poczty e-mail.

Istnieje mnóstwo sposobów na zastosowanie tej strategii również na swoim blogu.

Załóżmy na przykład, że prowadzisz witrynę e-commerce. W swoich postach na blogu możesz podać kod rabatowy do dołączenia do listy e-mailowej. Zaoferuj kwotę dolara lub procentowy rabat od następnego zakupu odwiedzającego.

Po prostu pomyśl o czymś, co wykracza poza ” Zarejestruj się.”Dowiedz się, jak stworzyć idealną propozycję wartości i dodać ją do formularzy opt-in.

Użyj lepkiego paska

Jeśli nie chcesz, aby formularz opt-in znajdował się na pasku bocznym lub w samej treści, jak w poprzednich przykładach, które omówiliśmy, zawsze możesz użyć lepkiego paska jako alternatywy.

Gdy użytkownik przewija Twojego bloga, lepki Pasek pozostanie na miejscu u góry strony.

Jest to kolejny nie natrętny sposób zbierania adresów e-mail na swoim blogu. Oto przykład, w jaki sposób HubSpot wykorzystuje tę strategię.

Hubspot Optin

Przycisk “Subskrybuj” znajduje się u góry każdego wpisu na blogu.

Tak więc zawsze będzie to widoczne, gdy ludzie czytają bloga. Jeśli klikniesz ten przycisk, zobaczysz następujące opcje:

Subscribe

Subskrybuj przez e-mail to najlepsza opcja.

Gdy ktoś kliknie na to, otrzyma formularz rezygnacji podobny do tego, który widzieliśmy wcześniej.

Pamiętaj, że te dodane kroki mogą nie generować tak wielu subskrybentów, jak inne metody. Ale mając to na uwadze, odwiedzający witrynę, którzy przechodzą ten proces, będą bardziej wykwalifikowanymi potencjalnymi klientami. Wiesz, że są zainteresowani otrzymywaniem wiadomości e-mail, jeśli wykonają dodatkowe kroki.

Sprawdź mój przewodnik dotyczący tworzenia strony docelowej double opt-in jako sposobu na zakwalifikowanie potencjalnych klientów.

Ten rodzaj lepkiego paska jest kolejnym podejściem do rozważenia.

Tworzenie wizualnego CTA

Zamiast tradycyjnego formularza opt-in, Możesz spróbować zrobić coś, co jest trochę bardziej zachęcające do zwrócenia uwagi na listę e-mail.

W tym przypadku niestandardowy obraz wizualny z CTA powinien załatwić sprawę. Możesz umieścić to na górze lub na dole swoich postów na blogu.

Oto jak to wygląda na blogu IMPACT.

ImpactBlog CTA

Zauważ, jak wygląda to inaczej niż w innych przykładach, które przyjrzeliśmy się do tej pory.

Cały wizualny jest poświęcony pozyskiwaniu subskrybentów. Zawiera zdjęcie, propozycję wartości i przycisk CTA. IMPACT kusi czytelników do zapisywania się przez moc w liczbach.

Psychologicznie, jeśli 50 000+ ludzi coś robi, to musi być dobre, prawda? Taka jest idea tej strategii.

Podoba mi się również to, jak obraz pokazuje biuletyn na urządzeniu mobilnym. To bardzo nawiązujące do publiczności. Opowiada historię kogoś, kto może uzyskać aktualizacje swojego telefonu, co jest bardzo wygodne.

Ponieważ 61% wszystkich wiadomości e-mail jest otwieranych na urządzeniach mobilnych, ma to sens. Ogólnie rzecz biorąc, jest to kreatywny sposób na zwrócenie uwagi na listę e-mail na blogu.

Uruchom testy A / B

Każdy element formularzy opt-in e-mail na Twoim blogu powinien zostać przetestowany.

  • Rozmiar
  • Kolor
  • Położenie
  • Sformułowanie
  • Czcionka

Zacznij od jednego pomysłu, a następnie przejdź do drugiego. Ideą testów A / B jest to, że zawsze można wszystko poprawić. Możesz pomyśleć, że masz idealną strategię opt-in, ale nie zawsze tak jest.

Niektórzy z was będą zaskoczeni, gdy dowiedzą się, że subtelna zmiana może drastycznie zwiększyć współczynniki konwersji rejestracji.

Poświęcę chwilę, aby powrócić do tego, co omówiliśmy wcześniej w zakresie tworzenia wielu formularzy opt-in. Ułatwia to testowanie różnych elementów i odmian.

Dla tych z Was, którzy planują podejście takie jak formularze gruntów i miejsc w wyszukiwarkach w wielu obszarach na blogu, możesz dowiedzieć się, który z nich osiąga najwyższe wyniki. Możesz ostatecznie zdecydować, że jeden z nich można wyeliminować.

Następnie możesz kontynuować testowanie A / B najpopularniejszych formularzy, aby upewnić się, że konwertuje się z najwyższą możliwą szybkością.

Wniosek

Nie wykorzystujesz w pełni swojego bloga, dopóki nie zaczniesz go używać jako narzędzia do budowania listy e-mailowej.

Pierwszym krokiem do realizacji tej strategii jest wybór oprogramowania do e-mail marketingu. Następnie użyjesz tego oprogramowania do tworzenia formularzy opt-in do umieszczenia na swoim blogu.

Od tego momentu wystarczy dowiedzieć się, w jaki sposób zaprezentujesz ten formularz odwiedzającym witrynę. Dodawanie motywacji, używanie lepkiego paska lub tworzenie wizualnego CTA to tylko trzy sposoby napędzania konwersji.

Ostatecznie będziesz chciał przetestować wszystkie swoje strategie, aby upewnić się, że twój blog działa na najwyższym możliwym poziomie.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts