Zasięg Facebooka jest szalony.
To, co zaczęło się w pokoju Harvarda Marka Zuckerberga, zrewolucjonizowało świat.
Oznacza to jedno dla marketerów online: nieograniczone możliwości.
Facebooka od lat używają oczywiście marketerzy, ale ostatnio Facebook PPC stał się trendem marketingowym.
To ciekawe, bo nie tak dawno pamiętam, że właściwie jedyną platformą PPC na radarach marketerów był Google AdWords.
To był AdWords albo nic.
Ale Facebook ma 1.86 miliard aktywnych użytkowników miesięcznie od Q4 2016, łatwo zrozumieć, dlaczego Facebook PPC eksplodował.
Wystarczy spojrzeć na rozwój Facebooka w latach 2008-2016:
Ale wiem z doświadczenia, że rozpoczęcie pracy z nową platformą PPC może być trochę wstrząsające.
Chcesz się upewnić, że nie marnujesz swojego budżetu marketingowego i chcesz uzyskać uzasadnione wyniki z pieniędzy, które wkładasz.
Ten artykuł jest przeznaczony dla tych z Was, którzy dopiero zaczynają moknąć stopy z Facebookiem PPC i nie mają doświadczenia.
Przeprowadzę Cię przez początkowe kroki, abyś mógł skonfigurować swoją pierwszą reklamę i mieć pewność, że będzie dobrze działać.
Wybierz cel reklamy
Jednym ze sposobów, w jaki Facebook PPC różni się od platform takich jak AdWords, jest to, że reklamodawcy mogą mieć kilka różnych typów celów.
Podczas gdy w AdWords twoim celem jest kierowanie kwalifikowanego ruchu na stronę docelową, na Facebooku możesz mieć wiele celów.
Oto kilka przykładów:
- Budowanie świadomości marki
- Generowanie leadów
- Zachęcanie ludzi do instalacji Twojej aplikacji
- Uzyskiwanie wizyt w sklepie
Ważne jest, abyś miał krystalicznie jasny obraz tego, co chcesz osiągnąć, ponieważ będzie to dyktować konkretne podejście.
Polecam zrobić burzę mózgów wcześniej, więc wiesz dokładnie, jaki jest twój cel reklamowy.
Oto pierwsza rzecz, którą zobaczysz rozpoczynając kampanię:
Załóżmy, że twoim celem jest zwiększenie zaangażowania poprzez uzyskanie większej liczby polubień strony.
Klikasz na “zaręczyny”, a to pojawi się na dole:
Facebook poda ci ogólną nazwę kampanii. W tym przypadku jest to “Zaręczyny.”
Ale możesz go zastąpić dowolną nazwą kampanii.
Użyję ” kampanii zaręczynowej Neila.”
Po wprowadzeniu nazwy kampanii kliknij ” Utwórz konto reklamowe.”
W tym miejscu musisz wybrać swój kraj, walutę i strefę czasową.
Teraz kliknij ” Kontynuuj.”
Wybór odbiorców
Tu robi się coraz trudniej.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to wybrać odbiorców.
Ważne jest, aby dotrzeć do grupy docelowej i być tak specyficznym, jak to możliwe.
W przeciwnym razie możesz marnować pieniądze, jeśli nieistotne lub niewykwalifikowane osoby znajdą Twoją reklamę.
Oto, co zobaczysz:
Jest to dość oczywiste, ale musisz być skrupulatny w wypełnianiu tych informacji, zwłaszcza jeśli jesteś biznesem stacjonarnym z ograniczoną demografią w danym regionie.
Nie zakładaj, że chcesz namierzyć ” wszystkich w tej lokalizacji.”
Zamiast tego uważnie zastanów się, do kogo próbujesz dotrzeć.
- Gdzie mieszkają?
- Ile mają lat?
- Jaka jest ich płeć?
- W jakim języku mówią?
Dlatego tak ważne jest, aby mieć jasne zrozumienie grupy docelowej. Jeśli nigdy nie przeszedłeś procesu tworzenia i zrozumienia swojej docelowej postaci, jest to dobry moment, aby to zrobić.
Tuż poniżej znajdują się “szczegółowe targetowanie” i “połączenia.”
Bardzo podoba mi się funkcja” szczegółowe kierowanie”, ponieważ mogę być hiper-konkretny, kto widzi moje reklamy.
Dla mnie to bardzo ważne. Nie chcę marnować cennych dolarów na reklamę na Facebooku na ludzi, którzy nie będą zainteresowani!
Kliknij “Przeglądaj”, a będziesz mógł zawęzić grupę odbiorców na podstawie danych demograficznych, zainteresowań, zachowań i innych.
W moim przypadku zamierzam kliknąć “zainteresowania” > “biznes i Przemysł” > ” Marketing.”
To dlatego, że kieruję reklamy do ludzi, którzy chcą ulepszyć swoje strony internetowe i zwiększyć ruch.
Oczywiście będziesz chciał kierować reklamy do konkretnych odbiorców.
Proponuję poświęcić trochę czasu na to i przeglądać wszystko, aby wybrać ściśle określony segment użytkowników Facebooka.
Tuż pod “szczegółowym kierowaniem” zobaczysz ” połączenia.”
Tutaj możesz dodać typ połączenia na podstawie:
- Strony Na Facebooku
– Ludzie, którzy lubią Twoją stronę
– Znajomi osób lubiących Twoją stronę
– Wyklucz osoby, które lubią Twoją stronę - Aplikacje
– Osoby, które korzystały z aplikacji komputerowej
– Znajomi osób, które korzystały z aplikacji komputerowej
– Wyklucz osoby, które korzystały z aplikacji komputerowej - Wydarzenia
– Osoby, które odpowiedziały na Twoje wydarzenie
– Wyklucz osoby, które już odpowiedziały na Twoje wydarzenie
Dodaj konkretne połączenia, aby jeszcze bardziej segmentować. Uratuj tę widownię.
Staże
Masz dwie opcje dotyczące sposobu wyświetlania reklam.
Są “automatyczne miejsca docelowe” i ” edytuj miejsca docelowe.”
Polecam trzymanie się “automatycznych miejsc”, jeśli dopiero zaczynasz, dopóki nie opanujesz wszystkiego.
Jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego CTR (click-through rate), zawsze możesz wrócić i później “edytować miejsca docelowe”.
Budżet i harmonogram
Masz dwie opcje dla swojego budżetu.
Jest “budżet dzienny” i ” budżet na całe życie.”
HubSpot wyjaśnia różnicę między tymi dwoma:
- Budżet dzienny. Jeśli chcesz, aby Twoja reklama działała nieprzerwanie przez cały dzień, jest to opcja, którą chcesz wybrać. Korzystanie z dziennego budżetu oznacza, że Facebook będzie tempo wydatków dziennie. Należy pamiętać, że minimalny dzienny budżet zestawu reklam wynosi 1,00 USD I musi wynosić co najmniej 2x CPC.
- Dożywotni budżet. Jeśli chcesz wyświetlać reklamę przez określony czas, wybierz opcję budżet dożywotni. Oznacza to, że Facebook będzie przyspieszać twoje wydatki w okresie, który ustawiłeś na wyświetlenie reklamy.
Sugeruję, aby na początku twój budżet był dość niski.
Jeśli kiedykolwiek korzystałeś z jakiejkolwiek platformy PPC, prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę z nieodłącznej krzywej uczenia się.
Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to zrzucić ogromną ilość pieniędzy bez wcześniejszego zorientowania się i poznania subtelnych niuansów platformy.
Im więcej dowiesz się o reklamach na Facebooku, tym więcej prawdopodobnie będziesz chciał wydać później.
Jeśli chodzi o harmonogram, możesz zezwolić na ciągłe wyświetlanie reklam lub wybrać określoną datę rozpoczęcia i zakończenia.
Jeśli chcesz, aby reklamy były wyświetlane tylko w określone dni lub o określonych porach, wybierz tę drugą opcję.
Zmień datę i godzinę na określone ustawienia.
Tworzenie reklamy
Teraz, gdy mamy już wszystkie wstępne kroki z drogi, nadszedł czas, aby przejść do sedna: tworzenie reklamy.
Masz dwie opcje.
Jednym z nich jest użycie istniejącego posta. Drugim jest stworzenie nowej reklamy.
Jeśli chcesz promować post, który już opublikowałeś na Facebooku, skorzystaj z istniejącego postu.
W przeciwnym razie, jeśli chcesz utworzyć reklamę od zera, kliknij ” Utwórz nową reklamę.”
Oto pierwsza rzecz, którą zobaczysz, jeśli pójdziesz tą trasą.
Po prostu wybierz tę opcję, która ma największy sens.
Następną rzeczą, którą zobaczysz, jest sekcja “obrazy”.
Jeśli masz już określony obraz, którego chcesz użyć, możesz go pobrać z biblioteki lub przesłać z komputera.
W przeciwnym razie możesz użyć ” darmowych zdjęć stockowych Facebooka.”
Uwielbiam tę funkcję, ponieważ zapewnia natychmiastowy dostęp do dużej biblioteki wysokiej jakości, profesjonalnie wyglądających obrazów.
Następnie połączysz swoją stronę na Facebooku i wprowadzisz tekst, którego chcesz użyć.
Oto jak bufor ustrukturyzował swoją reklamę:
A oto mała rada na temat twojej kopii.
Mów krótko, słodko i jasno. Kluczem jest zachęcenie użytkowników Facebooka do odwiedzenia Twojej strony, aby mogli dowiedzieć się więcej.
W tym momencie możesz przekonać ich do dokonania zakupu.
Zauważ, jak krótka i zwięzła jest kopia bufora. To rodzaj zwięzłości, którą chcesz modelować.
Ludzie na Facebooku szybko przeglądają, skanują i przeglądają.
Jeśli twój post jest bardzo wciągający, mogą go przeczytać. W przeciwnym razie zeskanują go. super szybko i ruszaj dalej.
Umieszczenie
Na koniec musisz zdecydować, gdzie chcesz wyświetlić reklamę.
W tej chwili możesz wybrać jedną z następujących opcji:
Chociaż pulpit news feed może być twoim pierwszym instynktem, dobrym pomysłem jest przeprowadzenie testów, aby zobaczyć, które opcje osiągają największe wyniki.
Składanie zamówienia
Gdy jesteś zadowolony ze swojej reklamy, kliknij “Złóż zamówienie” w zielonym polu W prawym dolnym rogu ekranu.
Facebook przejrzy go zanim zostanie uruchomiony. Po uruchomieniu otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem z Facebooka.
To jest sedno prowadzenia pierwszej kampanii PPC na Facebooku.
Wstępny proces konfiguracji jest dość prosty.
Ale oczywiście istnieje wiele różnych zmiennych, które ostatecznie zadecydują o skuteczności kampanii.
Kiedy wszystko jest powiedziane i zrobione, chcesz, aby Twoje reklamy się przekonwertowały i zapewniły Ci jak najwięcej za złotówkę.
Mówiąc dokładniej, chcesz zminimalizować koszt kliknięcia (CPC) i zobaczyć solidny CTR.
Jest to ogromny temat do rozwiązania, a ja nie mam czasu, aby odpowiednio zająć się tym w tym poście.
Wniosek
Jeśli bawiłeś się z pomysłem korzystania z Facebooka PPC, ale nie do końca się do tego przyzwyczaiłeś, teraz jest świetny czas, aby zanurzyć się.
Facebook PPC to rozległa dziedzina. Istnieją dziesiątki marketerów, trenerów, kursów, przewodników i guru, którzy mogą wziąć Twoje pieniądze i pokazać, jak to zrobić.
Ale jeśli chcesz zaoszczędzić trochę pieniędzy, nauczyć się bezcennych umiejętności i przenieść swoją grę marketingową na wyższy poziom, możesz to zrobić sam. Nawet jeśli jesteś całkowicie niedoświadczony.
Chociaż przewiduję, że reklamy na Facebooku staną się dość nasycone w nadchodzących latach, nadal jest dużo miejsca dla Twojej marki.
A przy średnim CPC wynoszącym tylko 0,64 USD (dla AdWords jest to 2,32 USD) masz duże szanse na korzystny zwrot z inwestycji.
Gdy już poznasz tę platformę, możesz wprowadzić niezbędne poprawki, aby poprawić wydajność kampanii.
Myślisz, że Facebook PPC może kiedykolwiek konkurować z Google AdWords?