Napis mówi wszystko – ” dzieci jedzą za darmo w każdy poniedziałek i wtorek.”Jest przed meksykańską restauracją w drodze do domu.
To się nazywa oferta. Nie jest to główna oferta restauracji (która handluje meksykańskim jedzeniem za pieniądze). Jeśli o to chodzi, jest to prawdopodobnie trzeci najlepszy (z czterech) meksykańskich stawów żywności w moim rodzinnym mieście.
Ale w każdy poniedziałek i wtorek wieczorem, miejsce jest zapchane. Złożyli atrakcyjną ofertę, która skłoniła ludzi do działania.
“Oferta” jest terminem umownym. To zaproszenie do nawiązania relacji ekonomicznej, lub jakiegokolwiek związku w rzeczywistości. Związek opiera się na wzajemnych obietnicach. Zrobię to dla Ciebie, jeśli dasz mi pieniądze, uwagę, Seks, przyjaźń.…
Jeśli nie ma przyjęcia zaproszenia, nie ma umowy ani związku.
Uber-marketer Mark Joyner poświęca całą książkę na temat ofert. Pokazuje, że niezwykle udane firmy budowane są na Nieodparta Oferta.
Praca joynera stanowi świetny towarzysz lektury Setha Godina Wszyscy Marketerzy To Kłamcy, ponieważ obie książki mówią to samo na różne sposoby. Formułowanie nieodpartej oferty oznacza opowiadanie historii, którą ludzie chcą usłyszeć, więc naturalnie reagują.
Musisz więc przeżyj historię i spełnij ofertę.
Warto pomyśleć o ofertach w dwóch odmianach-podstawowej i promocyjnej. Wyróżnię kilka ulubionych ofert Joynera, aby zademonstrować po jednej z każdego typu.
Podstawowe Oferty: Federal Express
FedEx jest firmą wartą 27 miliardów dolarów, tak istotną, że handel korporacyjny może się zatrzymać, jeśli oni i ich potomstwo zakończą działalność. Firma powstała z pomysłu wyrażonego w dokumencie licencjackim Yale autorstwa założyciela Freda Smitha, który zgodnie z popularną historią otrzymał C od swojego sceptycznego profesora.
Firma zaspokajała wówczas ogromną potrzebę, ponieważ monopolistyczna Poczta Stanów Zjednoczonych zapewniała niedopuszczalne rezultaty naprawdę ważnym osobom, głównie na Wall Street. Fred wziął pieniądze z Wall Street i stał się niezbędny, oferując ofertę, której nie można było odrzucić – gwarantowaną dostawę z dnia na dzień.
Kiedy to absolutnie, pozytywnie musi być tam na noc.
Jedyne, czego ta oferta nie przekazuje, to cena. Gdyby cena nie była w porządku, FedEx by się nie załamał; ale na początku cena nie była pierwszym pytaniem, czy to naprawdę, absolutnie, pozytywnie musiał tam być następnego ranka.
Oferty promocyjne: Domino ‘ s Pizza
Tom Monaghan wkroczył do świata pizzy z jednym lokalem, który kupił w 1960 roku. Pizza to trudny biznes – jest to jedyny produkt spożywczy, który ma własną kategorię na żółtych stronach, a zawsze jest kilka sklepów do wyboru w rozsądnie zaludnionym obszarze.
Próbując rozszerzyć działalność, Monaghan stanął w obliczu niemal bankructwa i sporów franczyzowych, które prawie pogrzebały Domino ‘s. ale jeden pomysł promocyjny zmienił wszystko i umieścił Domino’ s w przeważającej pozycji dominującej w tej ultra-konkurencyjnej dziedzinie:
30 minut lub mniej … albo za darmo.
Ta prosta gwarancja była wybuchowa. Sekret sukcesu oferty tkwi w naturze przeciętnego zmęczonego, głodnego, pozbawionego czasu obywatela. Co wydaje się bezpieczniejszym zakładem – najsmaczniejsza pizza w mieście z nieprzewidywalnym czasem, czy pizza, która przychodzi za pół godziny, albo kończy się darmowym posiłkiem?
Ironią jest to, że zanim Domino ‘ s musiał wycofać ofertę w 1993 roku z powodu pozwu o wypadek samochodowy, Pizza do dupy. Niektórzy myślą, że nadal tak jest.
Każdego dnia ponad milion osób w ponad 50 krajach je Domino.
Złóż ofertę
Niepokojące jest to, że tak wiele firm i solówek próbuje zdobyć biznes w Internecie, ale nigdy nie składa atrakcyjnej oferty. Nie ma wyraźnego powodu, dla którego ktoś powinien wybrać cię z przeludnionego pola, ponieważ często nie składałeś żadnej wyraźnej oferty w ogóle.
Tak wiele stron internetowych zakłada, że odwiedzający będzie Pobierz oczywistą wartość, którą właściciel wie, że zapewnia. Wartość jest przekazywana za pośrednictwem ofert, a OFERTY te muszą być przekazywane szybko i wyraźnie. Zastanów się przez chwilę nad własnymi nawykami surfowania i zadaj sobie pytanie – Dlaczego moja grupa docelowa miałaby być inna?
W żargonie copywritingu bezpośredniego, oferta jest wezwanie do działania. Dla blogerów pożądane działania obejmują subskrybowanie czytelnika, dodawanie zakładek, komentowanie, odpowiadanie na ankiety i wykorzystywanie zasobów informacyjnych, które są podwójnymi narzędziami sprzedaży.
Zacznij składać oferty, jeśli chcesz działać.