Próbowałeś zwrócić ich uwagę. Przeczytaliście właściwe książki, słuchaliście wszystkich Guru i odświeżyliście swój wygląd, ale to nie działa.
Nie jesteś zauważany przez tego, którego kochasz. Twój idealny klient nie daje Ci pory dnia. Ignorują twoje oferty. Wszystkie Twoje uwertury zostały odrzucone.
Po prostu nie przepadają za tobą.
Aby zakończyć walentynkowy tydzień na Copyblogger, omówimy, jak flirtować z potencjalnymi klientami, przyciągnąć ich uwagę i sprawić, że wpadną po uszy z Twoim produktem lub usługą. Jest to pięcioczęściowa technika, która — gdy zostanie wdrożona razem-przyciągnie najbardziej odpornego klienta.
1. Uczyń się pożądanym
Chcesz przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta? Daj im to, czego szukają.
Głód to najlepszy sos.
~ Przysłowie włoskie
Dziel się cennymi informacjami i upewnij się, że oferujesz to, co oni właściwie chcę. Możesz to zrobić przez:
- Sprawdzanie statystyk wyszukiwania, aby zobaczyć, jakich terminów ludzie używają, aby znaleźć Twoją witrynę,
- Korzystanie z witryn takich jak Twitter i Facebook, aby “słuchać” rozmów o tym, czego chcą kupujący w twojej niszy, i
- Obserwowanie tego, co ludzie faktycznie kupują (a nie tego, co myślą, że kupują).
Wysokiej jakości informacje zapewnią ci wiedzę i zbudują twój autorytet w miarę upływu czasu, a że nie można się oprzeć.
2. Pokaż im towary
Zwróciłeś ich uwagę swoją cenną, zoptymalizowaną treścią. Teraz nadszedł czas, aby uzyskać ich numer, abyś mógł pozostać w kontakcie.
Zapomnij o tych tanich tekstach, których nauczyłeś się w liceum. (Lub równie tanie linie, które są nadal nauczane przez trenerów sprzedaży, którzy najwyraźniej myślą, że idziemy od drzwi do drzwi z odkurzaczami.)
Zamiast tego powieś coś przed publicznością, co uzna za tak przydatne, tak atrakcyjne i tak kuszące, że będą spieszyć się, aby wpisać swój adres e-mail w formularzu rezygnacji.
Zaproponuj rozwiązanie problemu lub serię porad. Utwórz przewodnik lub listę kontrolną, aby uzyskać coś osiągniętego. Daj im dostęp do bezpłatnego produktu audio lub wideo.
Jest to pierwszy krok w lejku sprzedaży, który poprowadzi ich od bezpłatnego, do poziomu podstawowego, przechodząc przez średni zakres i na szczyt twojego przedziału cenowego. Naprawdę dobra Darmowa oferta sprawi, że spadną prosto na szczyt twojego lejka, zanim zorientują się, co ich uderzyło.
3. Zaskocz ich (w dobry sposób)
Po zarejestrowaniu się w bezpłatnej ofercie zaskocz ich treściami o wysokiej wartości, które wciąż dostarczasz. Jest to idealny czas, aby ustalić, że jesteś klasą i dać do zrozumienia, że nie zawiedziesz ich.
Dostarczaj treści najwyższej jakości i prezentuj je w profesjonalnie wyglądającym opakowaniu. Jeśli jest to zawartość bloga, upewnij się, że Twoja witryna wygląda świetnie i działa idealnie. Jeśli jest to e-book, poświęć trochę czasu, aby go dobrze zaprojektować. Jeśli jest to automatyczny responder wiadomości e-mail, Utwórz szablon, który jest dopracowany i łatwy do odczytania. Jeśli chodzi o dźwięk lub wideo, dostarcz go z najlepszymi wartościami produkcyjnymi, jakie możesz zdobyć.
Bo obserwują każdy twój ruch w tym momencie. Masz ich uwagę. Nie schrzań tego.
4. Odpowiedz na ich uwertury
Po wykonaniu kroków od 1 do 3 niektórzy — nie wszyscy-odbiorcy zareagują na techniki flirtu z klientami.
Możesz zacząć otrzymywać komentarze na blogu, Twitter DMs lub e-maile wysyłane ze swojej witryny.
Gdy pojawią się wiadomości, należy reagować szybko i profesjonalnie. Nie zostawiaj swojego cenionego klienta wiszącego!
Pokaż potencjalnym klientom, że mogą na ciebie liczyć, że będziesz responsywny i godny zaufania. Daj im znać, że będziesz tam, gdy będą cię potrzebować.
5. Pozostań wierny
Ostatni krok? Powtarzaj pierwsze cztery w kółko.
Spójne, wysokiej jakości treści dostarczane w czasie uczynią cię wiarygodnym, autorytatywnym źródłem informacji. “Uzyskanie ich numeru” i pozostawanie w kontakcie (za pośrednictwem wiadomości e-mail lub subskrypcji RSS) pozwoli Ci kontynuować proces zalotów. A niezawodna, elastyczna obsługa klienta przypieczętuje transakcję.
Kiedy przyjdzie czas, aby zawrócić i dokonać sprzedaży, scena zostanie ustawiona. Twoi klienci będą rozgrzani i gotowi do działania. Techniki te ułatwią zamiatanie ich z nóg.
Zanim się obejrzysz, będą w twoich ramionach z otwartymi portfelami-zachwyceni Twoimi treściami, oczarowani Twoimi usługami i niosący pochodnię dla Twoich produktów.
O autorze: Pamela Wilson wykorzystuje wszystkie powyższe techniki na blogu Big Brand System, gdzie pomaga małym firmom rozwijać duże marki poprzez skuteczny marketing i projektowanie. Zobacz je w akcji w Big Brand System.
P. S.
Chcesz dużo więcej wskazówek i technik, dzięki którym czytelnicy się zakochają? Sprawdź newsletter Marketing internetowy dla inteligentnych ludzi. Rozpoczyna się od bezpłatnego 20-częściowego samouczka na temat tego, co działa dziś w marketingu online, aby stworzyć wspaniałe relacje z klientami … i przełożyć to na sukces.