Dziś jest dużo szumu na temat Milenium i tego, jak je sprzedawać.
Marketerzy często mówią, że aby odwołać się do Milenium, musisz wejść na Snapchat i inne popularne kanały społecznościowe.
Musisz nauczyć się tworzyć wideo, które stanie się wirusowe.
Musisz upewnić się, że masz wystarczająco dużo równowagi zwykłych i niezwykłych wiadomości, które próbujesz dostarczyć.
Nie możesz zapomnieć o uwagach na temat zmieniania świata.
Podczas gdy my, jako marketerzy, możemy zrobić to wszystko i więcej, może to być wyczerpujące!
Dlaczego tworzymy większość naszych wiadomości dla millenialsów, kiedy jest 74,9 miliona wyżu demograficznego, którzy również chcą kupić nasze produkty?
Robimy to, ponieważ liczba millenialsów przekroczyła liczbę wyżu demograficznego. Obecnie jest 75,4 miliona millenialsów (millenialsów definiuje się jako tych w wieku od 18 do 34 lat). Ale różnica między Milenium i wyżu demograficznego jest niewielka.
Marketing do Milenium może czuć się szalony. Oznacza to wysokoenergetyczny, szybko zużywalny, szalony marketing, ponieważ mają “strach przed utratą”, znany również jako FOMO.
Baby boomers, urodzeni między 1946 a 1964, również mają potrzebę bycia poinformowanym, ale są trochę bardziej cierpliwi.
To prawda, że żadna firma nie może skupić się tylko na jednym pokoleniu. Musisz mieć strategię atrakcyjną dla wszystkich na pewnym poziomie, i dlatego kierowanie jest tak ważne.
Ilekroć współpracuję z firmą, aby zdefiniować jej klienta, koncentruję się na zrozumieniu jej rynku docelowego, a następnie na jego segmentacji.
Często okazuje się, że jeden produkt lub usługa mogą być sprzedawane do każdego z trzech segmentów pokoleniowych:
- Baby boomers-Urodzeni w latach 1946-1964
- Pokolenie X-urodzone w latach 1965-1980
- Milenium-Urodzeni w latach 1981-2000
Pokolenie, które często jest pomijane, to pierwsze-baby boomers!
Jeśli chodzi o demografię 50+, tylko 10% budżetów marketingowych jest wykorzystywane do osiągnięcia tej generacji.
Dlaczego tak jest? Dlaczego tak niskie wydatki marketingowe na pokolenie, które, jak wam pokażę, może być niesamowicie lukratywne?
Niektórzy marketerzy uważają, że pokolenie boomer jest nudne. Nie są seksowne. Starzeją się. Są ustawione na swój sposób. Nie znają się na technologii. Po co się trudzić?
To wielki błąd! Boomers może być sexy; nie są tak starzy, jak myślisz; nie są tak nastawieni na swoje sposoby; i są niesamowicie doświadczeni technologicznie.
Po co się męczyć? Ponieważ pokolenie baby-boomu jest prawdopodobnie najgorętszym segmentem marketingu zdefiniowanym w wieku, do którego możesz się przyłączyć.
Baby boomers mają pieniądze
Milenium może przekroczyły boomers w liczbach, ale więcej niż 70% dochodu rozporządzalnego w USA pochodzi z wyżu demograficznego.
I chodzi o to. Wydali je!
Ile wydają?
3,2 biliona rocznie.
Tak. Bilion. Przez “t”.
A to tylko USA.
Jeśli chcesz wiedzieć, kto będzie przejść z tej karty kredytowej zakupu online, prawdopodobnie należy postawić na wyżu demograficznego.
Spójrzmy prawdzie w oczy. Większość milenialsów nie ma dużo pieniędzy.
Spójrz na podział pokoleniowy. Kto ma największą wartość netto? A kto ma największy całkowity dochód?
Odpowiedzi: Boomers, i boomers.
Wspaniale jest pobudzić i podekscytować millenialsów, ale na koniec dnia nie mają wspólnej mocy, aby zamienić tę energię w pieniądze dla Ciebie.
Baby boomers są w mediach społecznościowych, big time
Dużym błędem dotyczącym wyżu demograficznego jest to, że są Starzy i tradycyjni, więc nie korzystają z mediów społecznościowych.
W rzeczywistości połowa osób w wieku od 50 do 64 lat korzysta z mediów społecznościowych, prawdopodobnie na bardziej tradycyjnych i ugruntowanych platformach, takich jak Facebook.
Najważniejsze jest to, że nie musisz robić całego marketingu na Peryskopie lub Snapchacie.
Największą dotychczas widownię w mediach społecznościowych ma Facebook. Będziesz mieć swoje baby boomers tam więcej niż gdziekolwiek indziej.
Ale co te boomery do w mediach społecznościowych?
Myślę, że to fascynujące. Patrzą! Jedno z badań społecznych wykazało, że Baby boomers to przede wszystkim “widzowie”.”
Innymi słowy, twój dziadek może nie być tym, który zaczyna Reddit flamewar, ale on jest czytanie jego kanał informacyjny na Facebooku.
Pójdźmy o krok dalej.
Oznacza to, że baby boomers stanowią największy potencjał oglądalności reklamy na Facebooku!
Możesz kierować reklamy na Facebooku demograficznie. Kiedy to zrobisz, dlaczego nie poszerzyć grupy wiekowej o wyżu demograficznego?
Spójrz na to badanie aktywności baby boomer w mediach społecznościowych:
Social media marketing to przede wszystkim zaręczyny. Dane pokazują nam, że wyżu demograficznego są niezwykle prawdopodobnym źródłem takiego zaangażowania.
Baby boomers robią zakupy, aby poprawić swój styl życia
Musisz pamiętać, że wyżu demograficznego stworzyli przedmieścia, jakie znamy. Kupili domy. Opuścili rozkład miast. Zaczęli żyć w komfortowych społecznościach.
Jeden z FORBES marketing writer ujął to w ten sposób:
[Baby boomers] chcą być sami, w bardziej luksusowym miejscu … aktywnie szukają nowo wybudowanych domów, w których mogą kontynuować aktywny tryb życia w otoczeniu najnowszych udogodnień.
Każdy chce się zabawić, prawda? Milenium, pokolenie X – wszyscy chętnie się bawimy.
Jednak baby boomers, bardziej niż jakiekolwiek inne pokolenie, mają zarówno czas, jak i pieniądze na wygodę, udogodnienia, rozrywkę i rekreację.
Odwołaj się do tych aspiracji, a będziesz mówił do nich w sposób, który z nimi rezonuje.
Ludzie kupują produkty i usługi dla innych, nie tylko dla siebie
Boomers uwielbiają inwestować w produkty i usługi edukacyjne, szczególnie dla swoich wnuków (ahem, Milenium).
Jeśli możesz sprzedawać swoje produkty w ten sposób, przyciągniesz ich uwagę.
Cenią edukację, lojalność i autentyczność, a każdy rodzaj treści lub produktu, który spełni ten cel, będzie dla nich interesujący.
Pracowałem z firmami, które tworzą aplikacje zaprojektowane, aby pomóc rodzicom monitorować zdrowie i Dobre Samopoczucie małych dzieci. (Pomyśl o niani i powiązanych aplikacjach.)
Kiedy zagłębiliśmy się w marketing, odkryliśmy, że duży odsetek ich kupujących był w pokoleniu baby-boomu!
Dalsze badania wykazały, że wiele osób z wyżu demograficznego przyjęło rolę głównych opiekunów swoich wnuków.
Gdy młodzi rodzice kontynuowali swoją karierę, Ci dziadkowie wykorzystywali emeryturę, aby zapewnić opiekę wnukom.
I dlatego twój produkt skoncentrowany na rodzicach lub zabawka w wieku szkolnym może skorzystać z reklamy ukierunkowanej na baby-boomer!
Boomers są aktywnymi kupującymi online
Boomers są zainteresowani oszczędzaniem pieniędzy. Oprócz zakupów, robią inne rzeczy online, które ułatwiają życie. Bankowcy inwestycyjni próbują je przekonwertować za pomocą tej porady inwestycyjnej online, co jest interesującą perspektywą.
Ponieważ tak wielu z nas próbuje przekonać odbiorców do inwestowania w nasze marki, odwołanie się do wyżu demograficznego może być korzystne dla obu stron.
Boomers są bardzo doświadczeni technologicznie
Być może dorośli kupują wszystko w domu towarowym i korzystają z faksów, ale dziś nie boją się zakupów online.
W rzeczywistości ” 66% osób powyżej 50 roku życia w Stanach Zjednoczonych rutynowo dokonuje zakupów u sprzedawców internetowych.”
A E-mail? Są wszyscy.
Nie tylko to, ale prawdopodobnie klikną i sprawdzą promocję, o której im piszesz!
Według eMarketer, ” większość wyżu demograficznego posiada teraz smartfony.”
Nie używają smartfonów jako gloryfikowanej linii stacjonarnej. Robią zakupy, badają i kupują!
Jeśli nie jesteś marketing do baby boomers na urządzeniach mobilnych, tracisz na łatwych pieniędzy dla swojej firmy.
Boomers reagują na hipsterskie style reklamowe
Niektórzy nazywają boomers ” nowymi hipsterami.”To pokolenie Woodstock, które dorastało i stało się odpowiedzialne.
Kupują modne ubrania. Reagują na hipsterskie reklamy.
Mieszkają nawet w hipsterskich dzielnicach!
Dziś lojalność i poczucie dobrego samopoczucia są dla nich ważne przy wyborze firm, którym dają pieniądze, ale od czasu do czasu możesz obudzić ich nostalgię dobrym zdjęciem.
Wniosek
Baby boomers jako całość wydają się być ciężko pracującymi ludźmi, skłonnymi do wydawania pieniędzy i uczenia się nowych rzeczy.
Chcą być informowani o wydarzeniach na świecie i chcą wchodzić w interakcje ze swoimi markami w sposób osobisty. Chcą, abyś pomógł im w rozwiązywaniu problemów i liczą na to, że dostarczysz dobry produkt, gdy powiesz, że to zrobisz.
Są również gotowi czekać na Twoje wiadomości i komunikację znacznie dłużej niż Milenium.
Nie będą tolerować ignorowania ich, ale nie oczekują, że będziesz ich stale zabawiać.
Znając te kluczowe cechy dotyczące wyżu demograficznego jest moc w rękach marketingu, ponieważ można dostosować swoją wiadomość, aby odwołać się do tej dużej grupy ludzi.
Nie wpadaj w pułapkę odwoływania się tylko do millenialsów z każdą wiadomością.
Wyżu demograficznego stanowią populację prawie równą Milenium i są bardziej aktywni w mediach społecznościowych i aplikacjach mobilnych niż kiedykolwiek.
Przyjrzyj się uważnie swojemu produktowi lub usłudze.
Czy Baby boomer byłby zainteresowany?
Nie lekceważ tego pokolenia. Istnieje bardzo niewiele produktów lub usług Baby boomer wouldn ‘ t zainteresuj się, jak widzieliśmy powyżej.
Przynajmniej możesz spróbować. Dostosuj swoje wiadomości; wypróbuj nowe kierowanie reklam; i zobacz, co się stanie!
Czy masz produkt lub usługę, która spodoba się wyżu demograficznego?