Jak założyć LLC w Kalifornii

Kalifornijska gospodarka jest jedną z najpotężniejszych na świecie, a małe firmy stanowią 99,8% wszystkich firm w Kalifornii. 

LLC stanowią 35% małych firm w USA. Dzieje się tak, ponieważ oferują niektóre korzyści korporacji, takie jak ochrona aktywów osobistych bez kłopotów i papierkowej roboty. 

Założenie LLC w Kalifornii może być szybkim i prostym procesem przy niewielkiej pomocy. 

Twoja LLC może zacząć generować zyski szybciej niż myślałeś, że to możliwe; po prostu wykonaj poniższe kroki.

Łatwe Części założenia LLC w CA

Podobnie jak większość formalnych procesów, rozpoczęcie LLC brzmi skomplikowanie, ale jest dość proste. Proces polega głównie na wypełnianiu formularzy podstawowymi informacjami, takimi jak nazwa firmy, adres i to, co robi Twoja firma. 

LLC są najszybszą drogą do sukcesu dla większości małych firm ze względu na przyjazne dla właściciela zasady, takie jak opodatkowanie przelotowe i Ochrona odpowiedzialności.

Ochrona odpowiedzialności pozwala chronić aktywa osobiste, takie jak dom lub samochód podczas tworzenia startupu. Opodatkowanie przelotowe umożliwia członkom twojej LLC pominięcie podatków korporacyjnych na rzecz indywidualnych federalnych podatków dochodowych.

Artykuły organizacji brzmią formalnie i kompleksowo, ale ta forma jest szybka i łatwa do wypełnienia w Kalifornii. Uzyskanie EIN z IRS jest również łatwym procesem. Możesz pobrać jeden online za darmo.

Trudne części założenia LLC w Kalifornii

Wystarczy szybkie wyszukiwanie, aby dowiedzieć się o potencjalnych negatywach prowadzenia firmy w Kalifornii. Ale kiedy patrzysz na tworzenie LLC, nawet zła wiadomość nie jest taka zła.

Nazwanie LLC w Kalifornii może być trudne ze względu na listę wymagań. Ale te zasady mają na uwadze Twoich klientów. Są dobrym przewodnikiem do naśladowania bez względu na to, w jakim stanie licencjonujesz swoją LLC, zwłaszcza jeśli planujesz kiedyś działać w kraju.

Istnieją również pewne rodzaje LLC, takie jak seria LLC, na które Kalifornia nie zezwala, chyba że jesteś obcym podmiotem. Jeśli masz już jasny biznesplan, potwierdź, że struktury LLC w Kalifornii umożliwią Ci wykonanie go zgodnie z opisem.

Kolejną wadą prowadzenia LLC w Kalifornii są kosztowne roczne podatki franczyzowe. Te pochodzą z minimum $800 rocznie, bez względu na to, jak mało Twoja firma zarabia.

Umowa operacyjna LLC może być również trudna do ukończenia, ale jest wspólna dla każdej LLC. W stanie znanym z procesów sądowych, takich jak Kalifornia, ten dokument może być silną warstwą ochrony dla Ciebie i Twojej firmy.

Licencje lokalne i stanowe mogą być bardziej złożone w Kalifornii z tego samego powodu. Utrzymanie LLC w Cali oznacza zwracanie uwagi na regularne zmiany w prawodawstwie. Najważniejsze zmiany z ostatnich kilku lat obejmują kalifornijską zmienioną ustawę o odpowiedzialności cywilnej oraz kalifornijską ustawę o ochronie prywatności konsumentów. 

Tego rodzaju przepisy mogą sprawić, że bieżąca zgodność z przepisami stanie się problemem dla właścicieli małych firm.

Usługi LLC, takie jak ZenBusiness, mogą pomóc stworzyć Twoją LLC i zachować jej zgodność. Oszczędza to czas i wysiłek, dzięki czemu możesz skupić się na rozwijaniu swojej nowej firmy.

Krok 1: Wybierz nazwę firmy

Wybór nazwy dla Twojej firmy brzmi łatwo i przyjemnie, ale jest to bardzo ważna decyzja. Ten krok może być dość czasochłonny, ponieważ Kalifornia ma rygorystyczne wytyczne dotyczące nazewnictwa. Istnieje kilka miejsc, w których warto sprawdzić duplikaty, zanim będzie można wybrać nazwę firmy. 

Pomysły na nazwę burzy mózgów

Gdy myślisz o swojej idealnej nazwie firmy, napisz długą listę pomysłów na nazwy. Jeśli wskoczysz na imię, które Ci się podoba, może być już używane przez inną firmę lub stronę internetową. Będziesz chciał uniknąć kłopotów z negocjowaniem wybranej nazwy firmy.

Dodaj LLC

Dodaj jedną z nich do nazwy firmy, jeśli jeszcze jej nie zawiera:

  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
  • LLC
  • L. C. C.
  • Limited
  • LTD.
  • Przedsiębiorstwo
  • Co 

Możesz się zastanawiać, jak nazwa firmy wpłynie na Twoją markę, nazywając swoją LLC. W takim przypadku możesz złożyć DBA (“doing business as”), który jest jak pseudonim Twojej firmy. Musisz przedstawić swój DBA lub fikcyjną nazwę firmy w hrabstwie, w którym prowadzisz swoją firmę.

Cut confusion

Nazwa LLC w Kalifornii nie może zawierać słów, które mogłyby prowadzić klientów do mylenia Twojej firmy z agencją stanową lub federalną. Unikaj takich nazwisk jak FBI: Fun Business Institute czy San Diego Treasury.

Niektóre terminy, takie jak bank, uniwersytet lub adwokat, mogą wymagać wykazania, że licencjonowana osoba w tej branży jest częścią Twojego zespołu. 

Będziesz także chciał unikać słów, które wskazują, że Twoja firma oferuje ubezpieczenie lub warunki, które wskazują, że Twoja firma jest korporacją, a nie LLC.

Przepisy te pomagają upewnić się, że firmy nie wprowadzają w błąd opinii publicznej.

Wybierając nazwę firmy, zapytaj znajomych lub współpracowników, co przychodzi ci do głowy, gdy zobaczą Twoją nazwę firmy. Może to pomóc Ci upewnić się, że dajesz ludziom właściwe wyobrażenie o tym, co robi Twoja firma.

Szukaj duplikatów stanu

Gdy masz garść dobrych nazw firm, wykonaj wyszukiwanie firmy w stanie Kalifornia, aby sprawdzić, czy Twoje ulubione nazwy są dostępne. Jeśli wybrana nazwa jest zbyt podobna do istniejącej firmy, możesz odrzucić aplikację LLC.

Szukaj w sieci

Domeny internetowe to gorące towary. Sprawdź, czy domena dla Twojej firmy jest dostępna, nawet jeśli nie planujesz od razu zbudować witryny.

Rezerwacja i zmiana imienia i nazwiska

Jeśli nadal zastanawiasz się nad czymś, ale chcesz zachować nazwę firmy na wszelki wypadek, możesz zarezerwować dostępną nazwę na okres do 60 dni. Wystarczy złożyć wniosek o rezerwację imienia!

Możesz także później zmienić nazwę firmy. 

Krok 2: Zarejestruj się w ZenBusiness LLC Formation Services

Kalifornia ma więcej jedynych w swoim rodzaju zasad i przepisów niż większość innych stanów. Ich przepisy również zmieniają się częściej niż można się spodziewać. Utrzymanie LLC będzie oznaczać uważną uwagę na terminy rocznych raportów, opłat i podatków. Ważne jest również, aby dokładnie przestrzegać ich wytycznych przy zakładaniu LLC.

Usługi tworzenia biznesu, takie jak ZenBusiness, zajmują się trudnymi częściami rejestracji firmy jako LLC. Mogą również pomóc w utrzymaniu statusu LLC. 

Ceny ZenBusiness zaczynają się od $49 za Plan Starter, w tym przygotowanie i złożenie dokumentów LLC, Usługi raportu rocznego, szablonu umowy operacyjnej i gwarancji dokładności 100%. Plan Pro wynosi $199 i obejmuje przyspieszone składanie, EIN, pomoc w zakresie zgodności i wiele innych. Najwyższy plan to Premium w $299. Ma” szybką ” szybkość składania, a także zawiera witrynę biznesową, nazwę domeny, adres e-mail i wiele innych.

Agent obsługi procesu

Kalifornia wymaga, aby firmy miały zarejestrowanego agenta, zwanego agentem usługi procesu.

Ta osoba fizyczna lub podmiot gospodarczy musi być rezydentem w pełnym wymiarze godzin lub korporacją w Kalifornii. Muszą być one dostępne dla działalności firmy w normalnych godzinach pracy każdego dnia firma jest otwarta w ciągu roku. Agent obsługi procesu otrzymuje dokumenty prawne, takie jak formularze podatkowe i zawiadomienia o pozwie.

Utrzymują również kalendarz zgodności, aby upewnić się, że California LLC jest na szczycie wymaganych raportów. Twój agent prowadzi również archiwum dokumentów prawnych. Ułatwia to Twojej firmie zachowanie zgodności w przypadku zmiany wymagań.

ZenBusiness oferuje bezpłatną usługę zarejestrowanego agenta przez pierwszy rok jako LLC. Usługa jest przystępna cenowo i niezbędna dla każdej firmy z małym zespołem i napiętym budżetem. 

Zadbają o zgodność Z LLC, więc nie musisz się martwić o roczne zgłoszenia i inne terminy. Mają również wsparcie ekspertów, aby poprowadzić firmę przez wyzwania, które mogą się pojawić.

Zdecyduj o zarządzaniu

Decyzja o tym, czy twoi członkowie lub zewnętrzny menedżer będą zarządzać Twoją LLC, jest ważna. Przewodnik dla początkujących dla członków kontra menedżerów w LLC może pomóc w podjęciu tej krytycznej decyzji.

Jest to coś, o czym musisz zdecydować przed oficjalnym zgłoszeniem, ponieważ odpowiedź jest wymagana w artykułach organizacji. Będziesz wybierać między spółką LLC zarządzaną przez członka lub zarządzaną przez menedżera.

Krok 3: Zgłoś swoje artykuły organizacji

Będziesz współpracować z ZenBusiness, aby złożyć swoje artykuły o organizacji.

Przed przesłaniem należy dokładnie sprawdzić swoje formularze. Upewnij się, że ty i twoi partnerzy jesteście na tej samej stronie o szczegółach. 

Możesz złożyć wniosek online, osobiście lub pocztą, a to kosztuje $70. Istnieje dodatkowa opłata za zwrot w wysokości 15 USD, jeśli zdecydujesz się przesłać formularze osobiście. 

Czas przetwarzania po przesłaniu artykułów organizacji wynosi zwykle pięć dni. Za dodatkowe $ 750 państwo może przetworzyć Twoje zgłoszenie tego samego dnia, w którym je złożysz! 

Każda poprawka do oryginalnych artykułów organizacji kosztuje $30. Ten proces wymaga wypełnienia innego formularza.

Krok 4: Utwórz umowę operacyjną LLC

Umowa operacyjna jest mandatem California LLC. Umowa operacyjna określa zasady i oczekiwania, które członkowie LLC uzgodnili, że LLC będzie przestrzegać. Nie wszystkie państwa tego wymagają, ale nawet tam, gdzie nie jest to wymagane, jest wysoce zalecane.

Dokument ten jest prawnie wiążący i pomoże chronić firmę przed wewnętrznymi sporami, gdy pojawią się wyzwania. 

Nie musisz formalnie składać umowy operacyjnej, ale musisz zachować pisemną umowę lub zmiany w swoich rejestrach biznesowych LLC.

Użyj szablonu umowy operacyjnej

Twój plan ZenBusiness zawiera szablon umowy operacyjnej. To naprawdę może uprościć ten skomplikowany proces. 

Wybory dotyczące podziału zysków i strat, podziału własności i struktury członkowskiej mogą być trudne do uzgodnienia. Począwszy od tego szablonu można wygładzić ścieżkę do logicznych decyzji.

Inne rzeczy zawarte w umowie operacyjnej obejmują prawa głosu, dodawanie lub usuwanie członka LLC, a nawet procedury rozwiązania.

Większość z nas nie chce myśleć o końcu, gdy projekt dopiero się zaczyna. Ale nakreślenie planu rozwiązania Twojej LLC pomoże zapewnić wszystkim członkom jasny obraz przyszłych opcji dla Twojego nowego startupu.

Umowa operacyjna pomoże również zapewnić sądom utrzymanie statusu California LLC. Jest to na wypadek, gdyby twój zespół zrobił coś, co naraża Twoją firmę na niebezpieczeństwo rozwiązania, takie jak zapomnienie o opłaceniu opłat za zgłoszenia lub wprowadzenie zmian w firmie bez zmiany artykułów organizacji.

Krok 5: Złóż wstępne oświadczenie o informacji

Musisz również złożyć wstępne oświadczenie o informacji w ciągu 90 dni od utworzenia California LLC. To kosztuje dodatkową bezzwrotną opłatę w wysokości 20 USD i możesz się tym zająć online, osobiście lub pocztą.

Po wstępnym złożeniu należy złożyć to Oświadczenie co dwa lata. Ten raport będzie zawierał podstawowe informacje o Twojej firmie. Zaktualizowano adresy i inne dane kontaktowe, a także potwierdzono główne działania Twojej firmy.

Jeśli będziesz się ich trzymać, ZenBusiness zaakceptuje, zeskanuje i zarchiwizuje legalną pocztę dla Twojej firmy. Zapewnia to, że te krytyczne komunikaty są w jednym miejscu. To sprawia, że Twoje rekordy LLC są łatwe do znalezienia, co ułatwia utrzymanie statusu LLC.

Krok 6: zgodność Z podatkiem Kalifornijskim, podatkiem federalnym i innymi wymogami regulacyjnymi

Lokalizacja i funkcja Twojej California LLC może oznaczać, że będziesz potrzebować dodatkowych licencji biznesowych do zgodnego działania Twojej LLC. 

Na przykład, jeśli otwierasz Sklep odzieżowy LLC w Berkeley w Kalifornii, możesz również potrzebować:

  • Zaświadczenie o podatku dochodowym od osób prawnych z miasta
  • Oświadczenie DBA z hrabstwa Alameda
  • Certyfikat CalGold w zakresie norm bezpieczeństwa i higieny pracy

Jeśli działasz w więcej niż jednym mieście w Kalifornii, możesz również potrzebować licencji w każdym mieście, w którym działasz. Strona internetowa CalGold jest pomocnym miejscem, aby zacząć. 

Możesz również wynająć Usługi prawne, aby upewnić się, że wszystko zostało pokryte. Incfile to najlepsza usługa prawna online dla startupów. Mogą pomóc Twojemu zespołowi w spełnieniu wymogów prawnych w lokalnej społeczności w Kalifornii.

Kalifornijski podatek od sprzedaży i podatki pracownicze

Twoja California LLC może również wymagać rejestracji w kalifornijskim urzędzie podatkowym. Kalifornia to złożony stan podatkowy. Same podatki pracodawcy w Kalifornii obejmują:

  • Podatek u źródła dla pracownika
  • Podatek od szkoleń zawodowych
  • Podatek od bezrobocia i ubezpieczenie od inwalidztwa

Nasz przewodnik po zrozumieniu, jak działają podatki LLC, przeprowadzi Cię przez różne rodzaje podatków, które może napotkać LLC. Może dać ci wyobrażenie o tym, jak przygotować swoją firmę na te podatki.

Kalifornijskie podatki franczyzowe

Kolejnym zadaniem na liście podatkowej California LLC jest płacenie rocznego podatku franczyzowego.

Kalifornijska opłata jest droższa niż większość innych stanów. Jest to roczna opłata w wysokości 800 USD, niezależnie od dochodu firmy. LLC zarabiające więcej niż $250,000 muszą również uiścić dodatkową opłatę.

Niektóre LLC mogą być zwolnione z tego podatku franczyzowego. Dobrym pomysłem jest współpraca z doradcą podatkowym, aby zapewnić, że Twoja firma płaci Minimalne podatki i opłaty państwowe za zgodność z przepisami.

Krok 7: Zdobądź swój EIN

EIN to numer identyfikacyjny pracodawcy przypisany przez Urząd Skarbowy. Ten numer identyfikacyjny będzie potrzebny do złożenia i zarządzania podatkami stanowymi i federalnymi w Kalifornii oraz do otwarcia konta bankowego dla LLC. IRS oferuje szybki formularz online, aby poprosić o EIN.

EIN jest również wymagany, jeśli planujesz zatrudnić pracowników do swojej firmy. Ten identyfikator jest unikalny dla Twojej LLC, więc musisz poprosić o nowy EIN, nawet jeśli miałeś go dla swojej firmy przed złożeniem wniosku o LLC.

Total
0
Shares
Related Posts