Jak założyć firmę sprzątającą

Czy chcesz rozpocząć nową działalność, która ma minimalne koszty?

Może być kilka firm, które przychodzą na myśl, gdy o tym pomyślisz, ale dzisiaj jesteśmy tutaj, aby przedstawić Ci opcję, którą wcześniej rozważałeś lub nie: komercyjną firmę sprzątającą. 

Jest to jeden z rodzajów działalności, który ma znacznie niższe koszty wstępne niż inne, a także taki, który można rozpocząć szybko i dość łatwo bez potrzeby posiadania dużego kapitału. 

Jest to również taki, który nie wymaga dużego doświadczenia ani wcześniejszej wiedzy. Nawet jeśli nie masz jeszcze kontaktów, nie oznacza to, że nie możesz znaleźć sukcesu w tej branży. 

Jednak czyszczenie komercyjne jest również rodzajem działalności, która wymaga ciężkiej pracy i zrozumienia, że wzrost zysku prawdopodobnie nastąpi powoli. 

Jeśli brzmi to jak coś, co może być na, czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak można rozpocząć działalność komercyjną sprzątanie dzisiaj.

Łatwe Części rozpoczęcia komercyjnego sprzątania

Zacznijmy od łatwych rzeczy, abyś mógł rozwinąć swój pomysł. 

Zarejestruj swoją firmę

Choć niekoniecznie Zabawne części komercyjnej firmy sprzątającej, istnieją pewne rzeczy, które można uzyskać z drogi, które pomogą Ci podjąć kroki we właściwym kierunku. 

Jedną z tych rzeczy jest zarejestrowanie twojego biznesu w stanie. Masz kilka różnych opcji, jeśli chodzi o wybór rodzaju działalności, którą chcesz zarejestrować. 

  • Jednoosobowa działalność gospodarcza. Ten rodzaj działalności jest najlepszy dla tych, którzy rozpoczynają działalność na własną rękę i chcą mieć jak najwięcej kontroli, jak to możliwe. Należy jednak pamiętać, że jednoosobowa działalność gospodarcza nie oddziela aktywów biznesowych od aktywów osobistych. Tak więc, w przypadku, gdy coś pójdzie nie tak z Twoją firmą, twoje aktywa osobiste są zagrożone.
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC). Jest to najczęstszy rodzaj działalności, którą ludzie wybierają dla komercyjnych firm sprzątających, i to przede wszystkim dlatego, że, w przeciwieństwie do jednoosobowej działalności gospodarczej, oddziela aktywa osobiste od aktywów biznesowych. Jednak w przypadku tego typu działalności jesteś samozatrudniony, więc nadal musisz płacić podatki od samozatrudnienia, takie jak Medicare i Social Security.
  • Partnerstwo. Jest to rodzaj rejestracji, który chcesz wybrać, jeśli wprowadzasz się do swojej komercyjnej firmy sprzątającej z inną osobą. Możesz zdecydować się na spółkę komandytową lub spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
  • Korporacja. Jeśli szukasz maksymalnej ochrony, jest to rodzaj działalności, jako którą możesz się zarejestrować. Jedynym minusem jest to, że korporacje są najdroższe w tworzeniu. Musisz zapłacić podatek dochodowy od swoich zysków i jesteś opodatkowany oddzielnie. 

Wdrożenie czyszczenia oprogramowania biznesowego

Na początku może wydawać się przytłaczające, aby wszystko było zorganizowane w Twojej komercyjnej firmie sprzątającej, a to uczucie może rosnąć, gdy Twoja firma się rozwija, a Ty zatrudniasz więcej pracowników i zdobywasz więcej klientów. 

Aby pomóc ci utrzymać porządek bez względu na to, na jakim etapie działalności jesteś, sugerujemy zainwestowanie w oprogramowanie, które może pomóc w ułatwieniu pracy, w szczególności oprogramowanie do zleceń. 

Jednym z takich narzędzi jest Jobber. 

To oprogramowanie działa najlepiej w przypadku usług terenowych, takich jak to, co będziesz robić w swojej komercyjnej firmie sprzątającej. Pomaga tobie i Twojemu zespołowi łatwo organizować i planować sprzątanie, a także wystawiać faktury klientom, dzięki czemu wszystko działa płynnie w Twojej firmie. 

Jobber oferuje różnego rodzaju narzędzia, które omówimy poniżej, ale możesz uzyskać do nich dostęp z przyjaznego dla użytkownika pulpitu nawigacyjnego, który optymalizuje wydajność. 

Ceny dla Jobbera zaczynają się od 29 USD za użytkownika miesięcznie. 

Trudne części rozpoczęcia działalności komercyjnej czyszczenia

Aby odnieść sukces w komercyjnym biznesie sprzątającym, musisz ubrudzić sobie ręce, dosłownie i w przenośni. To oznacza przeforsowanie trudnych części zakładania tego rodzaju firmy. 

Aby ci w tym pomóc, dzielimy się jedną z rzeczy, o których powinieneś wiedzieć, że będą stanowić wyzwanie przy rozpoczynaniu komercyjnej działalności sprzątającej. 

Badania rynku

Zanim zanurzysz się zbyt głęboko w budowaniu swojej firmy, musisz upewnić się, że istnieje rynek dla Twojej firmy.

Ile firm w Twojej okolicy potrzebuje sprzątania komercyjnego? Dlaczego mieliby zatrudniać Ciebie w przeciwieństwie do kogoś innego? 

Oto niektóre z najlepszych sposobów, aby rozpocząć badania rynku.

  • Utwórz ankietę online, którą wysyłasz do firm w Twojej okolicy, które mogą potrzebować usług sprzątania. Możesz je wysłać za pośrednictwem poczty e-mail lub LinkedIn.
  • Podnieś telefon i zadzwoń do właścicieli firm w Twojej okolicy. Zaproponuj, aby zabrać je na kawę, aby porozmawiać o tym, jak możesz im pomóc.
  • Wskakuj na strony z recenzjami, takie jak Yelp i Google, aby zobaczyć, jakie firmy mogą potrzebować usług sprzątania.
  • Rozważ oferowanie bezpłatnych produktów czyszczących potencjalnym klientom, aby wypróbowali je sami. 

Robiąc wszystkie powyższe, chcesz również myśleć o konkurentach w okolicy. Czego brakuje w usługach, które możesz zaoferować? 

Poza tym, znać swoje granice podczas wykonywania badania rynku. Na początku prawdopodobnie zaczynasz od małych, więc bądź realistyczny, jakie projekty możesz podjąć. Spróbuj zbadać rynki, na których ogromne wielopiętrowe budynki biurowe szukają profesjonalnych środków czyszczących, nie jest to coś, z czym możesz sobie poradzić od samego początku.

Krok 1: Zarejestruj Swoją Firmę

Pierwszym krokiem, który chcesz podjąć w swojej komercyjnej firmie sprzątającej, jest uczynienie go oficjalnym. To wymaga zarejestrowania firmy w stanie, w którym będziesz wykonywać swoją pracę. 

Jak wspomniano powyżej, istnieje kilka opcji do wyboru przy podejmowaniu decyzji, jaki rodzaj podmiotu biznesowego rozpocząć. Może to być dobry pomysł, aby porozmawiać z prawnikiem o zaletach i wadach każdego z nich i który z nich jest najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie na teraz, a także na przyszłość.

Krok 2: Zdobądź Ubezpieczenie

Jedną z najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić, rozpoczynając działalność komercyjną w zakresie czyszczenia, jest zapewnienie ochrony. 

Robisz to, kupując komercyjne ubezpieczenie firmy sprzątającej. Obejmuje to cię, jeśli jakikolwiek wypadek lub uraz wystąpi w pracy. Bez tego ryzykujesz wypłatę dużej sumy pieniędzy w szkodach, co może spowodować, że Twoja firma upadnie. 

Aby tego uniknąć, Ubezpiecz się od początku. Poniżej znajdują się różne typy, które warto rozważyć.

Ogólne Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej

To ubezpieczenie chroni Twoją firmę przed wypadkami osób trzecich, a także uszkodzeniami mienia, obrażeniami podczas pracy i nie tylko.

Ubezpieczenie Odszkodowań Dla Pracowników

Jeśli chcesz zatrudnić pracowników, którzy pomogą Ci w komercyjnym sprzątaniu, musisz uzyskać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej pracowników. Chroni to twoich pracowników, jeśli ucierpią w pracy lub zachorują.

Komercyjne Auto Ubezpieczenia

Jeśli planujesz mieć samochody firmowe do sprzątania (co jest typowe w tej branży), potrzebujesz również ubezpieczenia samochodu komercyjnego.

Krok 3: zorganizuj przepływ

Ważne jest, aby od samego początku uzyskać dobry przepływ z komercyjną firmą sprzątającą. Zamiast być zdezorganizowanym i używać archaicznych systemów do planowania czyszczenia dla klientów, klientów faktur i innych, zastosuj narzędzie, które sprawi, że wszystkie te rzeczy będą łatwe dla Ciebie i Twoich klientów. 

Najlepszym sposobem na to jest użycie oprogramowania do zleceń pracy, takiego jak Jobber. 

To oprogramowanie jest idealne do usług w terenie, takich jak świadczone w komercyjnej firmie sprzątającej. 

Jednym z największych bonusów tego narzędzia jest aplikacja mobilna.

Z Jobberem możesz zrobić prawie wszystko z telefonu, w tym: 

  • Śledź swój zespół
  • Komunikuj się z klientami
  • Dowiedz się, jak wygląda sytuacja w Twojej firmie
  • Zaplanuj sprzątanie
  • Zobacz szczegóły oferty
  • Faktura 

Między aplikacją A wersją jobber na komputery stacjonarne zyskujesz dostęp do wszelkiego rodzaju funkcji, które sprawią, że prowadzenie komercyjnej firmy sprzątającej będzie płynnym procesem. Niektóre z funkcji, które pokochasz, to: 

  • Automatyczne monitorowanie z klientami
  • Planowanie w czasie rzeczywistym
  • Wysyłanie w czasie rzeczywistym
  • Fakturowanie wsadowe
  • Rezerwacja online dla klientów
  • Niestandardowe listy kontrolne
  • Markowe profesjonalne oferty, które można wysłać za pomocą wiadomości tekstowej
  • E-mail i postcard marketing
  • Płatności Online
  • Sprawozdawczość
  • SMS” w drodze” 

Wprowadzając to oprogramowanie do swojej firmy, przekonasz się, że sprawy idą o wiele sprawniej, a twoi klienci są znacznie szczęśliwsi. 

Istnieje kilka różnych opcji pakietu dla Jobber w zależności od konkretnych potrzeb.

  • Rdzeń. $ 29 miesięcznie. 1 użytkownik. Zapewnia podstawy organizacji firmy.
  • Połącz. 99 dolarów miesięcznie. Do 7 użytkowników. Zapewnia narzędzia, które pomogą Ci połączyć zespół i stworzyć silne relacje z klientami.
  • Grow. $ 199 miesięcznie. Do 30 użytkowników. Zapewnia narzędzia pomagające skalować firmę i automatyzować procesy.

Krok 4: Zaplanuj Swój Budżet

Chociaż koszty ogólne i rozruchowe komercyjnej firmy sprzątającej nie są tak duże, jak inne firmy, wiążą się z tym pewne wydatki. 

Dwa największe wydatki z firmy sprzątającej są dostawy i transport. Ilość, którą wlejesz na te rzeczy, zależy od wielkości twojej firmy. Są szanse, że nie będziesz musiał przydzielać ogromnego budżetu, ponieważ dopiero zaczynasz od bardzo niewielu (jeśli w ogóle) pracowników oprócz siebie i minimalnych klientów. Jednak wraz z rozwojem to się zmieni. 

Oto zestawienie rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę w swoim budżecie.

Transport

Do sprzątacza należy dotarcie do miejsca prowadzenia działalności klienta, więc jeśli planujesz zatrudnić pracowników, Twoim obowiązkiem jest dostarczenie ich do iz sprzątania. Tak więc, trzeba zaplanować budżet na transport, czy to zapewnienie im samochodów służbowych lub dając im stypendium gazowe.

Zaopatrzenie

Aby dobrze wykonywać swoją pracę, potrzebujesz odpowiednich środków czyszczących. Niektórzy klienci mogą pozwolić ci uzyskać własne środki czyszczące, które najlepiej kupić luzem. Inni klienci mogą preferować korzystanie z określonych produktów, które dostarczają. Określ, który jest najlepszy dla Ciebie i odpowiednio zaplanuj budżet.

Wyposażenie

Część pracy czyszczenia może wymagać dostępu lub zakupu własnego sprzętu lub maszyn do takich rzeczy, jak czyszczenie dywanów, podłóg specjalnych, tapicerki i innych. Poświęć trochę czasu, aby usiąść i obliczyć, czy powinieneś wynająć te Maszyny i urządzenia, lub czy bardziej sensowne jest, aby od razu kupić sprzęt, który masz pod ręką, gdy go potrzebujesz.

Krok 6: Znajdź Klientów

Twoja komercyjna firma sprzątająca nie odniesie sukcesu, chyba że znajdziesz klientów do sprzątania. Może to być jedna z trudniejszych części rozpoczęcia działalności, dlatego musisz skupić swoje wysiłki na tym, gdy już wszystkie inne szczegóły biznesowe uporządkowane. 

Istnieje kilka różnych sposobów, w jakie możesz znaleźć klientów, aby utrzymać swoją firmę.

Bibliografia

Kiedy dotrzesz na zimno do nowych klientów, najlepiej jest mieć pod ręką referencje z poprzednich miejsc pracy, które możesz zapewnić. Pokazywanie poprzedniej pracy potencjalnym klientom jest dość trudne, jeśli chodzi o usługi sprzątania, więc musisz polegać na referencjach od poprzednich lub obecnych klientów, aby pokazać swoją pracę. 

Możesz podać te referencje za pośrednictwem poczty e-mail lub umieścić je na swojej stronie internetowej, aby każdy potencjalny klient mógł je zobaczyć.

Skierowania

Gdy masz bardziej ugruntowaną bazę klientów, polecenia będą najlepszym sposobem na pozyskanie nowych klientów. Jest to jeden z powodów, dla których tak ważne jest nawiązanie silnych relacji z obecnymi klientami – nie tylko po to, aby nadal byli twoimi klientami, ale także po to, aby rozpowszechniali informacje o Twojej dobrej pracy.

Krok 7: Ustaw Ceny

Ten krok nieco wyrównuje się z krokiem numer 6 znajdowania klientów. 

Aby pozyskać klientów i utrzymać ich powrót, twoje ceny muszą być konkurencyjne. Aby znaleźć konkurencyjne ceny, musisz wziąć pod uwagę kilka różnych rzeczy: 

  • Lokalizacja
  • Usługi
  • Ile jest konkurencji 

Po przeprowadzeniu badań nad tymi rzeczami chcesz zdecydować, czy chcesz pobierać opłaty od klientów za godzinę, za metr kwadratowy, czy za pomocą stawki ryczałtowej. 

Cokolwiek robisz, nie wybieraj tylko losowych cen. Poświęć trochę czasu na zbadanie rynku i zobacz, jakie inne komercyjne firmy sprzątające pobierają opłaty i jak Twoje stawki powinny się porównywać.

Total
0
Shares
Related Posts