Populacja świata wynosi prawie 7,8 miliarda ludzi. A według ostatnich badań ponad jedna czwarta z nich robi zakupy online-26%!
Nie można zaprzeczyć, że zakupy online są istotną częścią naszego współczesnego życia, zwłaszcza jeśli chodzi o firmy takie jak Amazon i Alibaba.
Jednak jest coś w fizycznej lokalizacji biznesowej, którą ludzie nadal kochają. Podczas gdy zakupy online są wygodne i łatwe, ludzie nadal uwielbiają sklep z oknami, oglądać i dotykać towarów, przymierzać rzeczy i uzyskać głębsze połączenie z firmą.
Tak jest z pewnością w przypadku sklepów detalicznych i restauracji, ale kluczowe znaczenie ma również lokalizacja biznesowa dla biura i innych firm, które nie mają kontaktu z klientem.
Musisz poświęcić trochę czasu przy wyborze „domu” dla firmy. Nie jest to coś, co wybierasz po prostu dlatego, że lubisz przestrzeń. Znacznie więcej idzie w to, aby zapewnić najlepszą lokalizację dla Twojej firmy.
Nie wiesz, jakie są te rozważania? Nie martw się.
Aby pomóc ci w tym przedsięwzięciu, stworzyliśmy ten przewodnik. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć o lokalizacjach biznesowych.
Podstawy lokalizacji firm
Niezależnie od celu budynku, jest to fizyczne miejsce, w którym Twoja firma wykonuje swoją pracę. Może to być sklep detaliczny, restauracja lub biuro dla Twoich pracowników.
Lokalizacja firmy, którą wybierzesz, zależy od rodzaju prowadzonej działalności.
Lokalizacja, którą wybrałbyś dla sklepu detalicznego, ma bardzo inne wymagania niż te dla start-upu technologicznego.
Oto kilka różnych rodzajów lokalizacji biznesowych, dzięki czemu możesz zdecydować, który najlepiej pasuje do Twoich potrzeb.
Handel Detaliczny
Ten rodzaj działalności sprzedaje rzeczywiste towary lub usługi konsumentowi w celu ich wykorzystania. Handel detaliczny musi być gdzieś z dużym natężeniem ruchu pieszego i popularnym miejscem dla ludzi, aby przejść obok.
Firmy detaliczne obejmują restauracje, sklepy odzieżowe i obuwnicze, Sklepy papiernicze, sklepy ze świecami i inne. Są to firmy, które często polegają na lokalnych klientach.
Podczas gdy witryny sklepowe w miejscach takich jak centrum miasta lub centrum handlowe są idealne dla sklepów detalicznych, możesz również uzyskać kreatywność i wybrać lotniska, pop-up shops, a jeśli Twoja firma jest wystarczająco duża, wolnostojący budynek.
Biznes Handlowy
Ten rodzaj działalności to taki, w którym sprzedawane są towary lub usługi. Biznes komercyjny może oznaczać wszystko poza produkcją lub produkcją produktów, ponieważ są one uważane za przedsiębiorstwa przemysłowe.
Przykładami działalności komercyjnej są firmy z branży nieruchomości, firmy inżynieryjne, Brokerzy Ubezpieczeniowi, mechanicy, firmy architektoniczne i inne profesjonalne usługi.
Przestrzeń, którą chcesz dla tego typu działalności nie musi polegać na dużym natężeniu ruchu pieszego.
Biznes W Domu
Z większą liczbą osób pracujących w domu niż kiedykolwiek, może się okazać, że w domu nie można mieszkać oraz pracując w nim, wraz z innymi, z którymi zajmujesz tę przestrzeń.
Firmy domowe mogą być dowolne, od fotografa,grafika, innych freelancerów, a nawet salonów. Firmy z siedzibą w domu różnią się znacznie w rodzaju działalności, które są i co sprzedają.
Wraz z rozwojem firmy może być konieczne rozważenie lokalizacji firmy, takiej jak wynajem powierzchni biurowej, studio lub rozbudowa sklepu.
Mobilny Biznes
Takie rzeczy jak food trucki i pop-up shopy stają się coraz bardziej popularne wraz z wprowadzeniem mobilnych czytników kart, które można podłączyć do smartfona. Ponadto, biorąc pod uwagę obecne wysokie ceny nieruchomości, opcja ta oferuje mniejszą barierę wejścia niż stałe lokalizacje.
Może masz firmę, która będzie dobrze nadaje się do skakać z miejsca na miejsce lub pracować z czegoś takiego jak ciężarówka.
Przemysł
Lokalizacje dla czegoś takiego jak biznes przemysłowy są bardziej ograniczone niż niektóre inne rodzaje firm.
Dzieje się tak dlatego, że z firmą przemysłową prowadzisz działalność produkcyjną lub dystrybucyjną, a zatem potrzebujesz dużo miejsca do przechowywania tego, co robisz i/lub sprzedajesz. Twoja fabryka, gospodarstwo lub inna firma przemysłowa zwykle ma specyficzne potrzeby dotyczące przestrzeni i sprzętu, których nie mają małe firmy detaliczne.
Możesz rozważyć lokalizację w pobliżu głównych autostrad lub lotnisk, aby ułatwić transport towarów lub jedną na obrzeżach miasta dla niższych cen nieruchomości za metr kwadratowy.
Ponadto będziesz musiał spojrzeć na zanieczyszczenia, które mogą być produktem ubocznym Twojej firmy, aby określić odległość, jakiej potrzebujesz od centrum miasta, aby zapewnić bezpieczeństwo powietrza i bliskość bezpiecznego usuwania.
3 narzędzia do poprawy lokalizacji firm
Ponieważ lokalizacja jest tak istotną częścią twojej firmy, musisz mieć odpowiednie informacje i narzędzia, które pomogą Ci znaleźć najlepszą lokalizację dla ciebie.
Niektóre świetne opcje dostarczają informacji, które pomogą Ci podjąć świadomą decyzję o tym, gdzie powinna znajdować się Twoja firma.
Mapcite
Ta wielokrotnie nagradzana platforma oprogramowania pomaga firmom uzyskać dostęp do danych o lokalizacji i korzystać z nich. Robi to poprzez tworzenie niestandardowych zestawów danych w oparciu o konkretne potrzeby firmy.
Dzięki tym informacjom Mapcite pomaga przekształcić dane w użyteczne dane o lokalizacji, aby pomóc ci określić najlepszą lokalizację dla Twojej firmy.
To narzędzie jest idealne dla osób, które nie są dobrze zaznajomione z analizą lokalizacji i potrzebują pomocy w zbieraniu i zrozumieniu informacji.
Mapcite posiada również aplikację, która pozwala na:
- Wyszukiwanie informacji na podstawie aktualnej lokalizacji
- Uzyskaj nowe informacje i obrazy na podstawie swojej lokalizacji
- Ustaw wirtualne granice wokół obszarów (geofences), aby utworzyć „wyzwalacze” do odkrywania informacji
Mapcite oferuje bezpłatną wersję, która umożliwia ograniczony dostęp do aplikacji.
Oferuje również te plany cenowe:
Za darmo. Bezpłatny plan zawiera udostępnioną chmurę, do 1000 wierszy danych, obsługę poczty e-mail i ograniczony dostęp do aplikacji.
Standard. 99 dolarów miesięcznie. Obejmuje to przestrzeń dyskową w chmurze, od 1000 do 100 000 wierszy danych, do pięciu użytkowników, obsługę poczty e-mail i dostęp do subskrypcji w chmurze do zaawansowanej wizualizacji map i analiz.
Company/Organization-Wide. Miesięcznik POA. Zapewnia to lokalną lub dedykowaną chmurę, nieograniczoną liczbę wierszy danych, wsparcie telefoniczne i e-mailowe oraz możliwość wdrożenia Mapcite w całej organizacji.
Mapbox Studio
Chcesz mieć możliwość łatwego przesyłania i wizualizacji danych geodezyjnych?
Wypróbuj nowy intuicyjny interfejs użytkownika Mapbox Studio.
To studio oferuje wszelkiego rodzaju produkty i funkcje, w tym:
- Mapy w czasie rzeczywistym
- Możliwość projektowania niestandardowych map
- Budowanie danych
- Biblioteka JavaScript dla map wektorowych
- Usługa kafelkowania Mapbox
- Mapy statyczne
- Wyszukaj interesujące miejsca
- Dane dotyczące ruchu
Dane o ruchu mogą być jedną z najważniejszych części, które należy sprawdzić w lokalizacji firmy. Zapewnia aktualne informacje o tym, gdzie jest najwięcej ruchu ludzi, co przyda się przy wyborze witryny.
Cena Mapbox Studio zależy od tego, z czego korzystasz. Mają darmowy poziom każdego produktu w swoim pakiecie, dzięki czemu możesz się do niego wprowadzić przed głębszym nurkowaniem. Oferują również rabaty ilościowe, które pozwalają uzyskać ceny ilościowe w miarę wzrostu zużycia.
Aby uzyskać więcej informacji na temat ich cen, odwiedź tutaj.
Targomo
Ta oparta na sztucznej inteligencji platforma do analizy lokalizacji w Wielkiej Brytanii została stworzona do analizowania, planowania i przewidywania danych o sieci lokalizacyjnej.
Dzięki informacjom zebranym przez Targomo możesz uzyskać przewagę konkurencyjną w swojej lokalizacji biznesowej.
To oprogramowanie integruje dane socjodemograficzne, a także analizę mobilności w celu określenia wydajności różnych sklepów. Pomaga również przewidzieć, w jaki sposób konkurent może wpłynąć na Twoją firmę, co może być wielką korzyścią.
Targomo oferuje bezpłatną opcję, która pozwala na korzystanie z niektórych podstaw oprogramowania, w tym:
- Analityka
- Darmowe zestawy danych
- Bezpłatne raportowanie
Płatne plany cenowe są następujące:
Za darmo. Warstwa bezpłatna obejmuje jednego użytkownika, 10 Lokalizacji, jeden projekt, statystyki populacji, dane dotyczące budynków i infrastruktury oraz niektóre analizy.
Pro. Od 899 Euro miesięcznie (około 1062 USD). Dzięki temu otrzymasz narzędzia do optymalizacji sieci, ulepszenia analizy lokalizacji, korzystania z dogłębnych danych o lokalizacji i tworzenia zaawansowanych raportów.
Enterprise. Kontakt w sprawie wyceny. Ten pakiet oferuje wszystko, co robi pakiet Pro i możliwość powtórzenia sukcesu za pomocą geo AI, otrzymania niestandardowej konfiguracji i uzyskania konsultacji z nauką danych i CSM.
6 sztuczki dla znalezienia świetnych lokalizacji biznesowych
Teraz, gdy masz lepsze zrozumienie lokalizacji biznesowych i dostępnych narzędzi, które pomogą Ci znaleźć najlepszą lokalizację, nadszedł czas, aby zapoznać się z kilkoma wskazówkami i najlepszymi praktykami, które pomogą określić, co jest najlepsze dla Twojej firmy.
Poznaj Swój Budżet
Może się to wydawać oczywiste, ale zdziwiłbyś się, jak wiele osób zaczyna szukać lokalizacji, które są poza ich budżetem.
Ustalając swój budżet, musisz wziąć pod uwagę więcej niż miesięczny czynsz lub cenę zakupu–w budżecie jest znacznie więcej.
Niektóre dodatkowe koszty mogą napotkać obejmują:
- Podatki
- Nowy sprzęt
- Remonty i aktualizacje
- Minimalne wymagania płacowe (jeśli masz pracowników)
- Aktualizacje narzędzi
- Licencje i ubezpieczenia
- Licencjonowanie pojazdu (jeśli dotyczy)
Patrząc na koszt nowej witryny, należy pamiętać o wszystkich kosztach personelu i sprzętu, ponieważ są one również częścią ogólnego budżetu. Przed podpisaniem nowej umowy najmu lub kupnem ziemi, upewnij się, że kosztujesz wszystko, czego potrzebujesz do zakupu lub Wydania, aby firma mogła działać w nowej lokalizacji.
Pozostań Na-Marce
Możesz znaleźć przestrzeń, którą kochasz, która ma duży ruch pieszy, ale czy pasuje do marki Twojej firmy?
Jeśli zajmujesz się produkcją okularów przeciwsłonecznych Średniej klasy, prawdopodobnie nie chcesz umieszczać swojej siedziby produkcyjnej w środku wysokiej klasy dzielnicy handlowej.
Bądź świadomy, jaka jest Twoja marka i gdzie najlepiej pasuje. Zobacz, jakie inne firmy znajdują się w wybranej przez Ciebie lokalizacji i zobacz, jak sobie radzą lub czy występują na siebie nakładki. Spójrz na swoich konkurentów – jakie lokalizacje wybrali i dlaczego?
Weź Pod Uwagę Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo jest ważnym czynnikiem przy znalezieniu właściwej lokalizacji dla Twojej firmy. Niezależnie od tego, czy Twoja firma będzie sprzedażą detaliczną, czy miejscem dla pracowników, każdy, kto przychodzi do twojej witryny, musi czuć się bezpiecznie.
Oprócz zapewnienia bezpieczeństwa dla ludzi, musisz również wybrać bezpieczne miejsce na ekwipunek, które nie będzie narażone na ryzyko włamania lub kradzieży.
Ponadto pomyśl o kosztach środków bezpieczeństwa, takich jak alarmy, kamery, ochroniarze, ogrodzenia lub inne rzeczy. Jeśli chcesz je wdrożyć, musisz uwzględnić je w budżecie na lokalizację.
Zwróć uwagę na popyt
Nie chcesz wybierać lokalizacji dla swojej firmy, która jest tuż obok konkurencji. Zamiast tego znajdź obszar, w którym twój produkt lub usługi są bardzo poszukiwane, co w większości przypadków oznacza miejsce, w którym konkurencja nie jest powszechna.
Zbadaj dane demograficzne obszarów, w których szukasz, aby zobaczyć, gdzie znajduje się twój rynek docelowy, czego szukają i jaka konkurencja jest w pobliżu. Zrozumienie rynku i popytu na twoje produkty lub usługi jest niezwykle ważne.
Uwaga Parking
Niezależnie od tego, jaki rodzaj działalności prowadzisz (Handel detaliczny, komercyjny, mobilny, przemysłowy), musisz znaleźć lokalizację, która oferuje duży parking. Nie tylko musi być dużo miejsca parkingowego, ale parking musi być również wygodny.
Weź pod uwagę, czy Dostępny parking będzie wymagać od ludzi za to zapłacić. Jeśli tak, to ile? W takim przypadku możesz zaoferować walidację.
Twoim celem jest ułatwienie ludziom dostępu do Twojej firmy.
Rozważ Swoich Pracowników
Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest sklepem detalicznym, czy tylko biurem, pracownicy będą regularnie przychodzić i wychodzić. Chcesz ułatwić pracownikom pracę.
Aby pomóc w tym, rozważ lokalizację w pobliżu transportu publicznego (jeśli jest dostępna), aby mieli łatwy sposób dotarcia do pracy. Jest to cenne dla pracowników i może pomóc w znalezieniu pracowników wyższej jakości.
Co dalej
Podczas poszukiwania lokalizacji biznesowej ważne jest, aby oprócz interesów swoich pracowników i klientów (jeśli dotyczy) mieć na uwadze najlepsze interesy firmy.
Jak widać, wiele czynników wpływa na decyzję, czy konkretna lokalizacja będzie działać, i nie jest to zadanie, które należy lekceważyć.
Aby ci pomóc, jednym z pierwszych kroków jest zdefiniowanie tożsamości Twojej firmy. Pomoże Ci to zbudować fundament firmy, który pozwoli Ci się rozwijać, co jest niezbędne przy wyborze stałej lokalizacji. Oto artykuł o tym, jak można zdefiniować tożsamość swojej firmy.
Po uporządkowaniu lokalizacji firmy możesz zacząć myśleć o tym, czego potrzebujesz w przestrzeni, aby stała się miejscem do prowadzenia działalności. Jedną z często pomijanych rzeczy jest Digital signage. Niezależnie od tego, czy masz sklep detaliczny, czy biuro, ważne jest, aby mieć oznakowanie prezentujące Twoją markę i tożsamość. Jednym z rozwiązań do rozważenia jest telemetria TV. Sprawdź nasze głębokie zanurzenie w tym produkcie tutaj.