Jak uzyskać DBA

Twoja firma może mieć jedną nazwę, która należy do Twoich dokumentów prawnych, i inną nazwę, którą wszyscy znają, tak jak Twoje imię i nazwisko.

Ludzie często zmieniają swoje nazwiska z powodów osobistych lub zawodowych. Może to być drugie imię, skrócone imię lub pseudonim—wszystko, co wydaje się bardziej naturalne i pasujące.

„Doing Business As” lub DBA, jak to jest powszechnie znane, jest komercyjnym odpowiednikiem pseudonimu.

Jest to doskonałe narzędzie dla firm do tworzenia różnych produktów,usług i działów pod unikalnymi markami.

Proces składania DBA różni się w zależności od stanu-czasami nawet od powiatu do powiatu.

W tym przewodniku, dam ci krok po kroku, jak uzyskać DBA.

Gotowy?

Łatwe Części uzyskania DBA

DBA może być fantastyczną rzeczą dla marki Twojego przedsiębiorstwa. Zamiast trzymać się nazwy prawnej, możesz wybrać coś bardziej ekscytującego i przyciągającego uwagę. Uzyskanie DBA wiąże się z dużą ilością papierkowej roboty i wysiłku, ale biorąc pod uwagę korzyści, które otrzymujesz, warto.

Ogólnie Rzecz Biorąc, bazy danych są łatwe i niedrogie do pliku. Istnieje również większa elastyczność w wyborze nazwy, która spełnia Twoje rozwijające się i ewoluujące wymagania biznesowe.

Na przykład, jeśli Martha 's Cookbooks, LLC uruchomi nową stronę internetową, mogą złożyć DBA dla MarthaCooks.com aby działalność gospodarcza tej witryny była objęta ochroną pierwotną LLC (Martha’ s Cookbooks, LLC).

W rzeczywistości Książki kucharskie Marthy mogą składać zamówienia na każdą nową usługę, którą uruchamia, począwszy od oferowania prywatnych usług kucharskich po sprzedaż sztućców pod tą samą nazwą.

Czy to nie wspaniałe i o wiele wygodniejsze?

Ponadto złożenie DBA dla Twojej firmy pozwala legalnie używać nazwy firmy bez włączania jej jako LLC lub korporacji oraz wysyłania i odbierania płatności w nazwie firmy.

Możesz również pominąć całą tę ciężką pracę, po prostu zaciągając się do usług firmy tworzącej biznes. Niezależnie od tego, czy masz jednoosobową LLC, czy C-Corp, Te usługi online mogą zająć się rezerwacjami baz danych, EINs i nazw firm.

Trudne części uzyskania DBA

DBA to nazwa dla Twojej firmy.

Oczywiście chcesz czegoś ekscytującego i wyjątkowego, ale może to już być zrobione przez kogoś innego. Korzystanie z nazwy, która została już przejęta przez inną firmę, naraża Cię na ryzyko pozwu, w którym możesz zapłacić wysokie grzywny i kary.

Następny na liście wyzwań jest na bieżąco z zasadami i przepisami stanowymi i powiatowymi. Sprawy mogą stać się coraz bardziej skomplikowane, jeśli planujesz uruchomienie firm w różnych stanach z różnymi kryteriami i wymaganiami dba kwalifikowalności.

Co więcej, złożenie DBA nie jest tym samym, co ochrona znaku towarowego.

Nie możesz powstrzymać nikogo innego przed używaniem tej samej nazwy firmy. Jeśli chcesz uzyskać wyższy poziom ochrony, musisz zarejestrować znak towarowy-coś, co wymaga czasu i wysiłku. Często zdarza się również, że znaki towarowe są odrzucane, dlatego możesz stale uzupełniać dokumenty.

Istnieje powszechne błędne przekonanie, że DBA jest strukturą korporacyjną. Złożenie takiego nie czyni cię częścią parasola korporacyjnego, takiego jak LLC, więc nie otrzymasz żadnych specjalnych ulg podatkowych.

Krok 1: Zero w nazwie DBA

Nie możesz złożyć DBA, jeśli nie masz na myśli nazwy firmy. Właśnie dlatego pierwszą rzeczą na liście rzeczy do zrobienia jest burza mózgów. Ale zanim to zrobisz, powinieneś wiedzieć, czy naprawdę potrzebujesz DBA, czy nie.

Dowiedz się, czy potrzebujesz DBA

DBAs to świetna opcja, jeśli jesteś jedynym właścicielem prowadzącym działalność pod inną nazwą niż Twoja.

W ramach jednoosobowej działalności gospodarczej Twoja nazwa prawna jest zarejestrowaną nazwą Twojej firmy. Jeśli to zmienisz lub nawet dodasz słowo lub dwa do swojego imienia, nadal będziesz potrzebował DBA. Na przykład, jeśli nazywasz się John Doe i zdecydujesz się prowadzić kawiarnię pod kawiarnią Johna Doe, będziesz potrzebował DBA.

Bazy danych są również niezbędne, jeśli masz LLC, korporację lub inny zarejestrowany podmiot gospodarczy. Podmiot musi jednak włączyć pod swój parasol inne sklepy lub przedsiębiorstwa, które używają innej nazwy.

Kontynuując nasz poprzedni przykład, jeśli włączysz swoją działalność kawiarni jako John Doe ’ s Café, Inc., potrzebowałbyś DBA, gdyby korporacja prowadziła sklep o nazwie Café & Cremé.

Możesz również rozważyć uzyskanie DBA, jeśli planujesz sprzedawać różne dane demograficzne lub grupy wiekowe. Pozwoli to na dostosowanie materiałów reklamowych i marketingowych w celu zwiększenia zasięgu, nawet jeśli sprzedajesz ten sam rodzaj produktów lub usług.

Burza mózgów potencjalne nazwy DBA

Wybierz nazwę firmy, która jest wyjątkowa, łatwa do zapamiętania, wymówienia i przeliterowania. Ta część jest niezwykle ważna, więc musicie to zrobić dobrze.

Twoja nazwa firmy powinna również pomóc potencjalnym klientom powiązać Twoją firmę z rodzajem sprzedawanych produktów lub usług. Na przykład, podczas gdy kawiarnia Johna Doe to świetna nazwa dla restauracji, nie ma sensu, gdy jest używana w sklepie elektronicznym. Najlepiej jest wybrać nazwę, która daje klientom jasny obraz tego, co sprzedajesz.

Inną ważną rzeczą jest unikanie nazw, które potencjalnie ograniczają Twoją firmę. Zawsze starałem się unikać dodawania nazw geograficznych lub konkretnych produktów lub usług, chyba że jest to konieczne. Może to ograniczyć przyszły wzrost lub spowodować zamieszanie, jeśli sprzedajesz na arenie międzynarodowej.

Na podstawie powyższych wskaźników Utwórz listę potencjalnych nazw dla swojej firmy.

Sprawdź Dostępność

Następnie należy sprawdzić dostępność DBA z Sekretarzem Stanu i przejrzeć inne zapisy, aby upewnić się, że nazwa nie jest jeszcze w użyciu.

Staraj się unikać używania znanej nazwy lub marki—nawet jeśli sprzedajesz coś zupełnie innego—aby nie zostać pozwanym. Przyjęcie nazwy, która jest już używana przez kogoś innego, naraża Cię na ryzyko pozwu, a ponadto bardzo trudno jest zarejestrować nazwę i ubiegać się o ochronę znaku towarowego.

Podmioty gospodarcze (LLC, korporacje) muszą zarejestrować się w Sekretariacie Stanu w każdym stanie. W związku z tym biuro Sekretarza Stanu zawsze będzie mieć zarejestrowaną bazę danych nazw, którą możesz sprawdzić, aby upewnić się, że wybrana nazwa nie jest jeszcze używana.

Jeśli twój DBA jest już zajęty, możesz rozwiązać problem, dodając myślniki, podkreślniki i/lub liczby. Należy pamiętać, że dodanie tych dodatkowych znaków może być trudne do uruchomienia.

Oprócz sprawdzania stanowej lub powiatowej bazy danych zarejestrowanych nazw, możesz również wykonać szybkie wyszukiwanie w Internecie. Tak dla bezpieczeństwa.

Krok 2: Zarejestruj wybrany DBA

Gdy wymyślisz nazwę swojej firmy, musisz ją zarejestrować zgodnie z wymaganiami twojego stanu. Obejmuje to lokalizowanie i wypełnianie wymaganych dokumentów, wypełnianie formularzy DBA i publikowanie zawiadomienia w gazecie.

Dowiedz się wymagania dba swojego państwa

Jak wspomniano wcześniej, różne państwa mają różne wymagania dotyczące rejestracji fikcyjnej lub przybranej nazwy firmy.

Możliwe jest również, że niektóre stany nie mają żadnych wymagań rejestracyjnych. Jednak nawet w Stanach, które tego nie robią, poszczególne hrabstwa w obrębie Stanów mogą mieć szczególne zasady dotyczące DBAs. Kilka stanów wymaga złożenia dokumentów rejestracyjnych zarówno w agencjach stanowych, jak i powiatowych.

Właśnie dlatego najlepiej jest sprawdzić wymagania rejestracyjne dla wszystkich stanów i hrabstw, w których planujesz prowadzić działalność.

Uzupełnij Swoje Dokumenty

Po pierwsze, musisz uzyskać wszystkie odpowiednie formularze, aby zarejestrować DBA w swojej jurysdykcji. Chociaż można je znaleźć w Internecie, możesz również skontaktować się ze swoim powiatem lub stanem, aby je nabyć.

Wypełnij wszystkie wymagane informacje w formularzach, w tym informacje o firmie i właścicielu, nazwę DBA, której chcesz użyć, strukturę firmy i adres głównej lokalizacji firmy.

Ponownie upewnij się, że żądana nazwa DBA jest dostępna w stanie przed wypełnieniem formularzy. Lepiej też unikać nazw, które brzmią zbyt podobnie do już działających marek.

Twoje formularze DBA muszą być podpisane przez odpowiednie strony, tj. właścicieli lub urzędników firmy. Ponadto, jeśli Twoja firma podlega umowie operacyjnej lub regulaminie, ważne jest, abyś przestrzegał wszystkich wymagań dokumentu podczas opracowywania i wykonywania DBA.

Większość jurysdykcji dokonała notarializacji podpisów, więc to kolejna rzecz, na którą należy zwrócić uwagę.

Zapłać opłatę za zgłoszenie DBA

Na koniec pozostaje tylko uiścić odpowiednią opłatę za zgłoszenie i złożyć dokument w odpowiedniej agencji.

Krok 3: Opublikuj zawiadomienie w lokalnej gazecie i zdobądź EIN

Kilka powiatów sprawiło, że firmy muszą publikować zawiadomienia o ich nowym DBA w gazecie na ograniczony okres. Jeśli okaże się, że Twoja firma podlega temu wymogowi, upewnij się, że znasz terminy i opublikuj notę prawną w lokalnej gazecie, aby ją spełnić.

Numer identyfikacyjny pracodawcy lub EIN można uzyskać z urzędu skarbowego po opublikowaniu zawiadomienia.

Opublikować zawiadomienie DBA w Gazecie

Biuro Powiatowe może mieć listę zatwierdzonych gazet. Upewnij się, aby sprawdzić go krzyż, aby uniknąć błędów. Urząd poinformuje cię również o szczególnych wymaganiach dotyczących terminu publikacji i czasu trwania ogłoszenia.

Po opublikowaniu zawiadomienia złóż oświadczenie lub inny dowód publikacji w państwowej lub powiatowej agencji.

Zamów EIN z urzędu skarbowego

Nie można składać podatków i innych formularzy rządowych i dokumentów bez EIN. Jako jedyny właściciel możesz nadal korzystać z numeru ubezpieczenia społecznego, ale zaleca się, aby ein przechowywał dokumentację biznesową i transakcje oddzielnie od prywatnych informacji.

Możesz ubiegać się o EIN z IRS, odwiedzając ten link.

Otrzymaj certyfikat DBA

Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych wymagań, powinieneś otrzymać certyfikat DBA od agencji państwowej lub powiatowej. Może to potrwać nawet cztery tygodnie po złożeniu wniosku, być może dłużej, jeśli opublikujesz zawiadomienie i dokument potwierdzający publikację.

Krok 4: Złóż wniosek o ochronę znaku towarowego

Możesz zarejestrować znak towarowy w dowolnym stanie, ale złożenie wniosku o federalny znak towarowy w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych ochroni nazwę Twojej firmy w całym kraju—pod warunkiem, że kwalifikuje się do tego DBA.

Na tym etapie możesz również rozważyć zatrudnienie adwokata, aby zrozumieć wnioski o znak towarowy i inne aplikacje. Alternatywnie możesz zarejestrować się w niezawodnej usłudze tworzenia biznesu, aby wykonać tę pracę za Ciebie. Są nie tylko niezwykle wydajne i niedrogie, ale także niezawodne, jeśli chodzi o pomoc w rozpoczęciu działalności.

Total
0
Shares
Related Posts

Jak Zrobić Badania Rynku

Niezależnie od tego, czy rozpoczynasz nową działalność, wprowadzasz nowy produkt, aktualizujesz ceny, czy wprowadzasz nową ofertę usług, badania…