Jak założyć firmę księgową

Jeśli zastanawiasz się, jak rozpocząć działalność księgową, jesteś we właściwym miejscu.

Księgowość to bardzo pożądana usługa. Pomimo bycia mądrym i odnoszącym sukcesy, tak wiele osób ma trudności z organizowaniem swoich książek. 

A ponieważ każda dezorganizacja, w której chodzi o finanse, oznacza katastrofę, właściciele firm zawsze szukają wiarygodnego księgowego.

Jeśli masz talent do liczb, znasz popularne oprogramowanie księgowe i księgowe oraz masz dobrą głowę do organizacji, jesteś na dobrej drodze.

Oto przewodnik dla początkujących, który pomoże Ci rozpocząć własną działalność księgową.

Łatwe Części rozpoczęcia działalności księgowej

Najłatwiejszą częścią rozpoczęcia działalności księgowej jest rozpoczęcie działalności. 

Przy minimalnych kosztach rozruchu i braku trudnych wymagań formalnej edukacji, zostanie księgowym nie jest skomplikowane. Tak długo, jak masz dyplom ukończenia szkoły średniej i rozumiesz podstawy księgowości i oprogramowanie, jesteś gotowy do pracy.

Jeśli zdecydujesz się otrzymać specjalistyczną wiedzę i uzyskać certyfikat, to tylko zwiększy twoją zbywalność i atrakcyjność. Dodatkowe certyfikaty są świetne do budowania wiarygodności w oczach perspektywa i pobierać więcej za swoje usługi.

Dostęp do mnóstwa niesamowitych nowoczesnych narzędzi rezerwacji to kolejna zaleta.

Większość programów księgowo-rachunkowych jest bardzo zaawansowana i intuicyjna, co znacznie zmniejsza możliwość popełnienia błędów. Ponadto nie musisz się martwić o ograniczenia demograficzne. 

Możesz pracować praktycznie z dowolnego miejsca i cieszyć się szerokim rynkiem docelowym, ponieważ te narzędzia umożliwiają pracę z dowolnym klientem, niezależnie od strefy czasowej.

Trudne części rozpoczęcia działalności księgowej

Możesz użyć zaawansowanego oprogramowania do księgowości, księgowości i zarządzania praktyką, aby usprawnić przepływ pracy i zminimalizować błędy—pod warunkiem, że masz pieniądze, aby za nie zapłacić.

Większość z tych narzędzi są drogie, które mogą być ciężkie na kieszeni. Chociaż dostępne są tańsze opcje, nie ma gwarancji, że będą one tak wydajne, jak ich odpowiedniki premium.

Ponadto, podczas gdy zaawansowane oprogramowanie zmniejsza możliwość wystąpienia błędów, nie eliminuje ich całkowicie.

Masz ogromną odpowiedzialność za opiekę nad książkami klienta i zapewnienie, że pozostają one bezpieczne i z dala od nieautoryzowanych oczu. Popełnienie jakiegokolwiek błędu naraża Cię na ryzyko pozwu, kończąc na zapłaceniu wysokich grzywien i kar. Możliwe jest również, że zostaniesz poproszony o zamknięcie firmy.

Z drugiej strony, w każdej firmie są plusy i minusy, a w niszy księgowej plusy znacznie przewyższają minusy.

Krok 1: Zdobądź Certyfikat

Nie potrzebujesz specjalnego szkolenia ani doświadczenia, aby stać się dobrym księgowym. Na początek wystarczy dyplom ukończenia szkoły średniej. 

Ale coraz więcej edukacji da ci większą wiarygodność, udowadniając, że masz niezbędną wiedzę do prowadzenia ksiąg rachunkowych, płac, a nawet deklaracji podatkowych. Właśnie dlatego polecam dodanie do swoich referencji, aby umieścić najlepszą stopę naprzód. 

Oto lista certyfikatów, które pomogą Ci osiągnąć sukces:

Certyfikowany Księgowy

Ponieważ państwo nie reguluje certyfikatów księgowych, musisz uzyskać certyfikat od dużych, renomowanych organizacji. W przeciwnym razie twój certyfikat będzie bez znaczenia i może nie być przestrzegany przez potencjalnych klientów. 

Gorąco polecam następujące dwie profesjonalne organizacje księgowe:

American Institute of Professional Bookkeepers (aipb)

Ta certyfikacja księgowości jest idealna, jeśli nie masz formalnego wykształcenia w dziedzinie księgowości i rachunkowości. 

Aby uzyskać certyfikat aipb, musisz zdać egzamin certyfikacyjny i spełnić wymóg 3000 godzin pracy. Po uzyskaniu certyfikatu możesz umieścić CB poświadczenia (co oznacza Certified Bookkeeper) za swoim nazwiskiem i wyświetlić je na CV i wizytówkach.

National Association of Certified Public Bookkeepers (NACPB)

Aby uzyskać certyfikat NACPB, musisz wziąć udział w różnych kursach z zakresu księgowości, płac, QuickBooks Online i znać zasady rachunkowości. Musisz zdać egzamin na każdy kurs.

Dodatkowo, będziesz potrzebował jednego roku doświadczenia przed zgłoszeniem się na kurs. To powiedziawszy, można zastąpić doświadczenie z kursów rachunkowości kolegium, ale nadal trzeba zdać każdy egzamin.

Otrzymasz poświadczenia CPB (co oznacza Certified Professional Bookkeeper) po uzyskaniu certyfikatu.

Certyfikacja Oprogramowania Księgowego

Wiele popularnych narzędzi oprogramowania księgowego oferuje programy certyfikacji, które pomagają księgowym wykazać się biegłością z tym oprogramowaniem. Na przykład QuickBooks ma QuickBooks ProAdvisor, FreshBooks ma program partnerski FreshBooks, a Xero oferuje program partnerski Xero.

Krok 2: Wybierz swój rynek docelowy i niszę

W biznesie posiadanie planu strategicznego jest zawsze lepsze niż “nakręcanie go”.” 

Po ustaleniu celu, będziesz wiedzieć, kim są twoi idealni klienci, ich punkty bólu i jak podejść do potencjalnych klientów, aby przekształcić je w płacących klientów.

Określ Swój Cel

Ustalenie, dlaczego chcesz rozpocząć działalność, pomoże ci wyjaśnić cel twojej firmy Tobie i Twoim klientom.

Twój cel nie musi być skomplikowany. Może to być tak proste, jak ” chcę dać przedsiębiorcom bezproblemową i łatwą obsługę księgową i księgową.” 

Nie musisz o tym myśleć, ale chcesz mieć cel, który może również podwoić twoją misję.

Wybierz Swoją Niszę

Księgowość ma zastosowanie we wszystkich branżach. W końcu każdy właściciel firmy musi śledzić i optymalizować swoje finanse. 

Jednak jeśli chodzi o sukces biznesowy, podejście ogólne rzadko się sprawdza. Zamiast tego powinieneś wybrać i specjalizować się w konkretnej branży. Nie tylko będziesz zarabiać więcej pieniędzy, ale także pomoże Ci zidentyfikować swój rynek docelowy.

Zdefiniuj Swój Rynek Docelowy

Po zdefiniowaniu celu firmy, trzeba dowiedzieć się idealny profil klienta-coś można zrobić, rozwijając persona dla klienta docelowego.

Aby to zrobić, rozważ następujące pytania:

  • Do jakich branż należą Twoi odbiorcy docelowi?
  • Jakie wyzwania stoją przed nimi?
  • Ilu pracowników mają twoi klienci?
  • Jaki jest ich całkowity przychód?
  • Jak zdefiniowałbyś ich proces myślowy? 
  • Co według ciebie najbardziej do nich przemawia?

Krok 3: Stwórz biznesplan i wyceń swoje usługi

W tym kroku opracujesz biznesplan dla swojej działalności księgowej.

Biznes plany są intencją lub szereg intencji masz dla swojej firmy. Polega na szczegółowym określeniu celów i usług, które planujesz oferować dla swojej firmy. Znajomość celów biznesowych i osobistych pomoże Ci lepiej wycenić swoje usługi.

Stwórz Swój Biznes Plan

Posiadanie zdefiniowanego biznesplanu pomaga również uzyskać przewagę konkurencyjną nad rywalami i tworzyć prognozy i strategiczne plany rozwoju dla maksymalnej wydajności. Oto kluczowe elementy, które powinieneś uwzględnić w swoim biznesplanie:

  • Strona tytułowa
  • Streszczenie
  • Informacje o firmie
  • Analiza konkurencji
  • Plan marketingowy
  • Koszty uruchomienia
  • Ochrona finansowa

Możesz sprawdzić mój przewodnik, Jak napisać biznesplan dla Twojego startupu, aby dowiedzieć się, jak stworzyć realny biznesplan.

W szczególności w przypadku działalności księgowej istnieją dwie części biznesplanu, które zasługują na szczególną uwagę: 

Nazwa Firmy

Twoja nazwa firmy jest pierwszą rzeczą, którą potencjalni klienci słyszą o Twoim przedsiębiorstwie księgowym. Właśnie dlatego musisz to dokładnie rozważyć.

Zastanów się, co chcesz komunikować z nazwą firmy? Ekspertyzy? Twoja specjalność? Może chcesz porozmawiać o swojej osobowości?

Podczas skracania nazw firm, nie zapomnij uruchomić go przez znajomych i rodzinę, aby usłyszeć ich opinie. Po sfinalizowaniu opcji przeprowadź szybkie sprawdzenie bazy danych nazw firm Sekretarza Stanu, aby upewnić się, że jest dostępna.

Wyróżnianie Certyfikatów

Jeśli masz dodatkowe certyfikaty, które podkreślają twoje umiejętności zawodowe, z pewnością powinieneś wspomnieć o nich w swoim biznes planie. Pozwala to wyróżnić się na już konkurencyjnym rynku, przyciągając więcej klientów. Tak, obejmuje to również certyfikaty certyfikowane przez oprogramowanie.

Wyceniaj Swoje Usługi

Zastanów się, ile chcesz pobierać za usługi księgowe. 

Według Payscale, średnia stawka godzinowa dla księgowego wynosi około $18 za godzinę—$12 na dolnej stronie i $25 na wyższej stronie. Zanim jednak pojawią się jakiekolwiek dane liczbowe, powinieneś zrozumieć, że opłaty powinny odzwierciedlać twoje doświadczenie, wiedzę, powiadomienia i lokalizację operacji—a nie jakieś statystyki.

Rozważ wszelkie opłaty, które płacisz za oprogramowanie i inne narzędzia, i wykonaj wiele badań nad średnimi kosztami księgowości w swoim obszarze geograficznym i branży. Chcesz być konkurencyjny, ale nie najwyższe lub najniższe ceny w Twojej okolicy i branży.

Krok 4: Zarejestruj swoją działalność księgową i uzyskaj ubezpieczenie

Rejestracja Twojej firmy księgowej czyni wszystko oficjalnym. Proces ten będzie się różnić w zależności od planów zorganizowania firmy i miejsca, w którym planujesz prowadzić działalność, więc najlepiej jest sprawdzić dokładne zasady, aby uniknąć problemów.

Wybierz podmiot gospodarczy

Przed zarejestrowaniem działalności gospodarczej musisz zdecydować o swojej jednostce gospodarczej lub strukturze prawnej. Twoje wybory obejmują jednoosobową działalność gospodarczą, korporację, spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC), partnerstwo i tak dalej.

Wybrana struktura biznesowa bezpośrednio wpłynie na wysokość płaconych podatków i zakres ochrony przed odpowiedzialnością, jeśli Twoja firma zostanie pozwana. Polecam zajrzeć do jednoosobowych i opcji LLC. To ostatnie daje elastyczność, aby przyciągnąć więcej ludzi w przyszłości.

Oto przewodnik po strukturach biznesowych, aby zacząć i wyjaśnić różne rodzaje struktur, z których możesz wybierać.

Ubezpiecz Swoją Firmę

Chociaż nie jest to obowiązkowe, powinieneś rozważyć ubezpieczenie swojej działalności księgowej, aby chronić się przed kosztowną odpowiedzialnością w przypadku popełnienia błędu w księgach klientów.

Księgowość jest ryzykowna. Nawet jeden błąd może być ogromnym hitem dla Twojej firmy, firmy Twojego klienta, a czasami nawet finansów osobistych. Najlepiej jest przyjrzeć się standardowym polisom ubezpieczeniowym dla księgowych, aby pozostać po bezpiecznej stronie.

Krok 5: Skonfiguruj Infrastrukturę Biznesową

Przed rozpoczęciem działalności potrzebujesz kilku kluczowych elementów infrastruktury, a mianowicie strony internetowej i konta bankowego firmy.

Stwórz Swoją Stronę Firmy Księgowej 

Pomyśl o tym: czy kiedykolwiek zatrudniłeś kogoś lub kupiłeś coś od firmy, która nie ma funkcjonującej strony internetowej?

Dokładnie.

Twoi docelowi klienci będą chcieli spojrzeć na Twoją stronę internetową, aby dowiedzieć się więcej o Tobie i twoich doświadczeniach. Staje się to jeszcze ważniejsze, jeśli planujesz prowadzenie całkowicie wirtualnej firmy.

Możesz użyć kreatora stron internetowych, takiego jak Wix i WordPress, aby Twoja witryna została uruchomiona w mgnieniu oka. Co więcej, narzędzia te są niezwykle tanie w porównaniu do zatrudniania rzeczywistego projektanta stron internetowych lub programisty.

Upewnij się, że zaprezentujesz swoje umiejętności i posiadane certyfikaty oraz wystawisz wszelkie referencje od istniejących lub poprzednich klientów. Pokazują one potencjalnym klientom twoje umiejętności i doświadczenie.

Załóż firmowe konto bankowe

Powinieneś założyć firmowe konto bankowe, aby oddzielić Finanse Twojej firmy od finansów osobistych. W ten sposób zapewni to również osobistą ochronę odpowiedzialności.

Większość księgowych czeka, aż firma zacznie generować przepływy pieniężne, aby założyć konto bankowe firmy. To nie tak. 

Widzisz, twoje wydatki zaczynają się w momencie rejestracji firmy i musisz je śledzić, aby można je było odliczyć jako koszty początkowe.

Powinieneś również rozważyć złożenie wniosku o biznesową kartę kredytową, aby śledzić wydatki biznesowe i zbierać fundusze.

Krok 6: Zainwestuj w odpowiednie oprogramowanie

Ten krok jest bezmyślny. 

Narzędzia programowe są podstawą twojej działalności, dlatego powinieneś spróbować wybrać najlepsze narzędzie – czy to do księgowości, księgowości, płac, czy udostępniania plików—dla swojej działalności księgowej.

Aby rozpocząć, oto cztery kategorie narzędzi programowych najczęściej używanych przez księgowych:

Oprogramowanie księgowe lub księgowe

Zakładam, że zdecydowałeś się już na oprogramowanie księgowe/księgowe dla Twojej firmy. Ale jeśli nie, nie ma powodu do paniki. 

Istnieje mnóstwo fantastycznego oprogramowania zaprojektowanego, aby zaspokoić każdą potrzebę właściciela firmy. Moje najlepsze rekomendacje to jednak QuickBooks Online lub Xero ze względu na Przyjazny dla użytkownika interfejs i funkcje integracji. 

Ponadto obie opcje oprogramowania oferują kursy specjalizacyjne-coś, co może działać na Twoją korzyść.

Obsługa Płacowa

W zależności od wybranego oprogramowania księgowego / księgowego znajdziesz funkcję przetwarzania płac, której możesz użyć przy zatrudnianiu pracowników. QuickBooks jest doskonałym przykładem tego obiektu. 

W przeciwnym razie możesz zdecydować się na inne usługi płacowe online, takie jak ADP i Paychex, które pomogą Ci płacić pracownikom dokładnie i na czas. Jeśli nie chcesz zajmować się płacami lub nie planujesz zatrudniać pracowników do pracy pod tobą, pomiń to narzędzie.

Usługa Udostępniania Plików

Gdy pracownicy zdalnie pracują, usługa udostępniania plików lub system udostępniania dokumentów stają się bardziej krytyczne niż kiedykolwiek. 

Systemy te umożliwiają udostępnianie klientom informacji, takich jak wyciągi bankowe, faktury, kopie paragonu i pliki księgowe, niezależnie od ich lokalizacji. Może to zdziałać cuda, aby wyeliminować wąskie gardła i usprawnić operacje.

Zdecydowanie polecam Dropbox, który jest doskonałym narzędziem do udostępniania dokumentów do bezpiecznego przechowywania i wysyłania plików. 

Możesz utworzyć Dropbox dla każdego klienta, prosząc go o przesłanie tam swoich danych. Wszystkie strony będą potrzebować identyfikatora użytkownika i hasła, aby uzyskać dostęp do informacji. Ponadto nie ma potrzeby tworzenia kopii zapasowych, ponieważ wszystkie dane są przechowywane w chmurze.

Oprogramowanie Do Zarządzania Praktyką 

Oprogramowanie do zarządzania praktyką może uratować życie. 

Możesz go używać do organizowania i śledzenia postępów pracy oraz tworzenia portalu, aby uzyskać dostęp do książek klienta bez wychodzenia z domu. Na szczęście zarówno Xero, jak i QuickBooks oferują oprogramowanie do zarządzania praktyką, które można zintegrować z głównym oprogramowaniem księgowym.

Krok 7: Zareklamuj Swoją Działalność Księgową

Marketing jest jedną z trudniejszych rzeczy dla księgowego do opanowania. Musisz dowiedzieć się skutecznych strategii, aby znaleźć klientów i dostać piłkę toczenia.

Dobrą wiadomością jest to, że masz już stronę internetową, więc możesz skupić się na innych taktykach, aby zwiększyć swoją klientelę.

Opracuj swoją unikalną propozycję sprzedaży (USP)

Być może znasz już swoje USP podczas tworzenia biznesplanu. Jeśli nie, rozważ następujące pytania:

  • Czy wykorzystujesz swoje doświadczenie w branży księgowej?
  • Reklamujesz swoją branżową specjalizację?
  • Chcesz pracować na zasadzie freelance lub szukasz długoterminowych kontraktów?
  • Jesteś zainteresowany pracą w kraju, czy jesteś otwarty tylko na współpracę z lokalnymi firmami?

Odpowiedzi na powyższe i inne podobne pytania pomogą Ci stworzyć burzę mózgów kreatywnych sposobów na rynek swojej firmy.

Wypróbuj Strategie Networkingowe

Gdy już poznasz swój USP, spróbuj wykorzystać go, aby przyciągnąć więcej klientów. 

Na przykład możesz uczestniczyć w lokalnych wydarzeniach sieciowych i konferencjach odwiedzanych przez docelowych odbiorców. Zacznij mieszać się z ludźmi i rozmawiać o swoim biznesie. Pamiętaj, aby zabrać ze sobą kilka wizytówek i rozdać je!

Możesz również korzystać z LinkedIn. Wyszukuj odpowiednie grupy LinkedIn, docieraj do potencjalnych klientów lub publikuj posty informujące, że jesteś otwarty na biznes i chcesz przyjąć więcej klientów księgowych.

Oto sprawdzony sposób na zdobycie większej liczby klientów na LinkedIn:

  1. Otwórz pasek wyszukiwania LinkedIn i wpisz kilka słów kluczowych opisujących grupę docelową. Przykład: małe firmy Los Angeles
  2. Kliknij na Grupy zakładka znajduje się na górnym pasku menu, aby filtrować wyniki.
  1. Zobaczysz listę grup odpowiednich dla Twoich słów kluczowych. Kieruj te, które najbardziej Ci się podobają i prześlij prośbę o dołączenie do nich.

Gdy zostaniesz zaakceptowany, zacznij regularnie angażować się w te grupy, aby ustanowić siebie i swój autorytet. Zamiast rażącej autopromocji, udostępniaj skłaniające do myślenia posty lub zostawiaj cenne komentarze na postach grupowych, aby ludzie cię zauważyli.

Total
0
Shares
Related Posts