Jak założyć firmę cateringową

Branża gastronomiczna przyciąga wszelkiego rodzaju przedsiębiorców-ludzi, którzy lubią gotować, jak urządzanie imprez, są doświadczonymi planistami wydarzeń lub po prostu uważają to za potencjalnie lukratywne.

Jednak firma cateringowa jest nadal trudnym przedsięwzięciem do uruchomienia.

Jest o wiele więcej rzeczy, o które musisz zadbać, niż Wkładanie jedzenia na talerze. Musisz zaplanować wydarzenia, przygotować się na nieoczekiwane, zebrać fundusze … lista jest nieskończona.

W tym artykule omówię wszystko, czego potrzeba, aby rozpocząć i sfinansować własną działalność gastronomiczną i zabezpieczyć się na szybkiej drodze do sukcesu.

Łatwe Części rozpoczęcia działalności gastronomicznej

Założenie firmy cateringowej to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorcy, który kocha jedzenie i rozumie trendy w jedzeniu. Możesz robić to, co kochasz i zarabiać pieniądze, gdy to robisz.

Elastyczność i skalowalność firmy to kolejne korzyści. Nie musisz ograniczać się do pracy od 9 do 5 i możesz wybrać swoich klientów, zdecydować, co obsługiwać i ile spotkań bierzesz. 

Kolejną zaletą branży gastronomicznej jest jej różnorodność. Ponieważ istnieje tak wiele różnych rodzajów imprez, od przyjęć urodzinowych po wesela, imprezy firmowe po wieczory w domu, nie musisz zaspokajać wydarzeń, które nie są wygodne w cateringu.

Trudne części rozpoczęcia działalności gastronomicznej

Zarządzanie i satysfakcjonujące klientów są ręce w dół najtrudniejszym aspektem posiadania firmy cateringowej.

Znajdziesz się do czynienia z wymagających klientów, którzy mogą mieć nieuzasadnione wymagania. Wtedy będą klienci, którzy nie będą zadowoleni z Twoich usług. W końcu nie możesz zadowolić wszystkich. 

Chociaż jest to nieodłączna część bycia właścicielem firmy, niezadowolony klient może spowodować poważne szkody w branży gastronomicznej. Złe recenzje zaszkodzą twojej reputacji i mogą łatwo pogorszyć twoją firmę—nawet jeśli nie jesteś winny.

Dodatkowo musisz upewnić się, że wszystkie produkty spożywcze są prawidłowo obsługiwane i przetwarzane. Przechodzenie częstych inspekcji prowadzonych przez władze jest również kluczowe, jeśli chcesz kontynuować działalność.

Innym wyzwaniem jest pozostanie zaangażowanym. Po zaakceptowaniu spotkania cateringowego nie można wykonać pracy podrzędnej. W rzeczywistości nie pojawianie się lub nie zakłócanie wydarzenia może spowodować problemy z odpowiedzialnością. 

Krok 1: Zaplanuj Swój Biznes

Musisz dokładnie wiedzieć, jaki rodzaj działalności gastronomicznej chcesz otworzyć. Niezależnie od tego, czy chcesz zaoferować pieczone smakołyki, czy pełne dania, menu, które zamierzasz skonfigurować, i wszystkie inne szczegóły.

Kluczowe znaczenie ma również stworzenie realnego biznesplanu. Zapewni to dokładnie przemyślaną ścieżkę do naśladowania i podejmowania świadomych decyzji, które są zgodne z celami końcowymi. 

Wybierz Swoją Niszę Cateringową

Jeśli planujesz catering na każdą imprezę w Twojej okolicy, mam dla ciebie radę: nie.

Rozciągniesz się zbyt cienko i ustawisz się na porażkę, próbując zaoferować wszystko wszystkim. Zamiast tego wybierz niszę i zaoferuj unikalne lub specyficzne usługi w tej niszy, które dają ci przewagę nad konkurencją.

Na szczęście Istnieje mnóstwo nisz gastronomicznych, które możesz wziąć pod uwagę, w tym:

  • Imprezy firmowe
  • Przyjęcia urodzinowe
  • Wesela
  • Imprezy szkolne
  • Imprezy wakacyjne
  • Wydarzenia sportowe
  • Festiwale, konwencje i rekolekcje
  • Imprezy dla dzieci lub rodziny (mogą pokrywać się z innymi niszami)

Dobrą wskazówką przy wyborze niszy gastronomicznej jest rozważenie Typ jedzenia, które chcesz przyrządzić.

Na przykład, jeśli wolisz przygotowywać sałatki i kanapki, imprezy firmowe lub funkcje szkolne będą lepiej dopasowane. Ale jeśli jesteś ekspertem w serwowaniu fantazyjnych przystawek lub ciast, powinieneś zaspokoić wesela i imprezy okolicznościowe. 

Równie ważne jest przeprowadzenie dokładnych badań rynku. 

Czy są jakieś luki w dostępności cateringu? Która nisza jest nasycona największą konkurencją w Twojej okolicy? Jaka jest struktura cenowa i koszty konkurencji?

Prowadzenie badań pomoże Ci odpowiedzieć na wszystkie te problemy, oczyszczając drogę do sukcesu. Będziesz lepiej przygotowany, aby zrozumieć swoją konkurencję, określić grupę docelową i unikalną propozycję usług (USP), a co ważniejsze, zacząć zarabiać pieniądze.

Dowiedz się, jakie są koszty

Wiele firm cateringowych rozpoczyna swoje przedsięwzięcie z domu, ale szybko wyrastają z tej przestrzeni, jeśli zobaczą jakikolwiek sukces. 

W takich przypadkach chcesz kupić lub wynająć miejsce w komercyjnej kuchni na miarę potrzeb. Czynsz jest zwykle płacony co godzinę, a początkowe opłaty wynoszą średnio około 75 USD.

Po znalezieniu miejsca do pracy będziesz potrzebować kilku dodatkowych przedmiotów i wyposażenia. Wynajęty sprzęt może kosztować od $100 – $400 miesięcznie. Wtedy będziesz musiał zapłacić dodatkowo za sztućce, szkło i pościel. 

Gorąco polecam wynajem od lokalnej firmy. Takie firmy nie tylko dostarczają rzeczy bezpiecznie i na czas, ale także planują odbiór i czyszczą je po imprezie. Lokalne firmy są znacznie bardziej skłonne (1) znać swój obszar i lokalną branżę eventową, a także Ciebie, (2) oferować bardziej spersonalizowaną obsługę i (3) potencjalnie oferować zniżki innym lokalnym i/lub małym firmom, takim jak one. 

Zakup samochodu dostawczego do transportu czegokolwiek na imprezę i oprogramowanie cateringowe, które pomoże ci zaplanować, sprzedać, zarezerwować imprezy i promować swoje usługi, jest również kluczowe. Podczas gdy te pierwsze mogą kosztować między $7000-$75,000, te ostatnie będą kosztować około $70-$135 miesięcznie, jeśli hostujesz oprogramowanie i $1200 – $3500, jeśli kupisz oprogramowanie od razu.

Nie zapominajmy, że będziesz musiał również zapłacić za stronę internetową, opracowanie materiałów marketingowych i ubezpieczenie.

Ustaw Swoje Ceny

To, jak wyceniasz swoje usługi, zależy od tego, gdzie znajduje się Twoja Firma i od tego, jaki catering robisz. 

Większość firm gastronomicznych oferuje wielopoziomowe ceny, które zapewniają określony poziom usług i udogodnień dla różnych kwot. Ale możesz również oferować niestandardowe propozycje w oparciu o wymagania klienta.

Aby dać ci pomysł, cena za osobę może wahać się od $8 – $10 dla lekkich przekąsek do $80+ dla bardziej wymyślnych posiłków z wieloma daniami i / lub fantazyjniejszymi przystawkami, takimi jak owoce morza i steki.  

Stwórz biznes Plan

Biznesplan określa, jak osiągnąć przyszłe cele. Pomyśl o tym jako o planie, który pokaże Ci, jak Twoja firma osiągnie sukces i przyniesie zyski.

Każde przedsiębiorstwo potrzebuje własnego biznesplanu, ponieważ ma własne cele, wyzwania i styl funkcjonowania. Pomimo tego istnieje kilka wspólnych sekcji, które znajdziesz we wszystkich biznesplanach, takich jak:

  • Streszczenie: Opisuje treść biznesplanu.
  • Przegląd: Obejmuje tło biznesowe, jego strukturę prawną i inne istotne szczegóły.
  • Analiza Branżowa: Daje przegląd branży, takich jak jego wielkość, charakter i wszelkie aktualne trendy.
  • Analiza Konkurencji: Przegląda konkurencję.
  • Marketing: Zawiera strategie marketingowe i sposób, w jaki planujesz dotrzeć do klientów.
  • Plan Operacyjny: Opisuje działalność Twojej firmy.
  • Zarządzanie: Obejmuje wartości i umiejętności zespołu zarządzającego.
  • Finanse: Przegląd bieżących i przyszłych przychodów.

Banki, aniołowie inwestorzy i liderzy non-profit często wymagają biznesplanu przed rozszerzeniem funduszy. Tak więc posiadanie firmy może również pomóc w pozyskaniu wystarczających środków na utrzymanie dodatnich przepływów pieniężnych.

Krok 2: Uporządkuj swoją przestrzeń i zapasy

Musisz postępować ostrożnie w tym kroku, ponieważ chcesz jak najlepsze oferty i jakość bez przekraczania budżetu. To trudne, ale nie niemożliwe. Wszystko czego potrzebujesz to właściwe wskazówki, cierpliwość i pewne solidne umiejętności negocjacyjne.

Stwórz Swoje Menu

Ponieważ masz już niszę na uwadze, zawężenie wyboru menu nie będzie zbyt trudne.

Pomyśl o docelowej demografii. Uwzględnij produkty spożywcze, w których się specjalizujesz. Rozważ różnorodność, którą chcesz zaoferować.

Nie chcesz menu ze zbyt dużą ilością produktów spożywczych lub przedmiotów wykonanych ze składników, które nie są łatwo dostępne. Nie tylko spowoduje to niepotrzebny stres dla ciebie, ale może również rozczarować klientów, gdy nie uda się dostarczyć. 

Twoje menu powinno również zawierać opcje wegetariańskie, wegańskie, bezmleczne i bezglutenowe, aby wspierać klientów z ograniczeniami dietetycznymi.

Polecam przetestowanie menu na kilku znajomych i członków rodziny, aby uzyskać ich opinię. Zachęcaj do szczerości na temat tego, co działa, a co nie, i odpowiednio zmieniaj menu.

Znajdź Wiarygodnych Dostawców

Tworzenie menu da ci lepszy pomysł na temat składników, które musisz ugotować, po czym możesz skupić się na zastanawianiu się, jak pozyskiwać świeże i wysokiej jakości składniki.

Na początkowych etapach działalności możesz zrobić to, kupując składniki w hurtowym klubie w Twojej okolicy. Ale wraz z rozwojem firmy będziesz potrzebować więcej składników, aby zaspokoić rosnącą liczbę wydarzeń.

Skontaktuj się z dostawcami restauracji, lokalnymi rolnikami, dostawcami usług gastronomicznych—lub dowolnym innym źródłem, które oferuje masowy zakup składników po obniżonych cenach.

Znajdź lokal do wynajęcia

W zależności od tego, gdzie mieszkasz, możesz nie być w stanie korzystać z kuchni mieszkalnej, aby przygotować jedzenie dla swojej firmy cateringowej. 

Jeśli planujesz pracować z domu, będziesz musiał skontaktować się z Departamentem Zdrowia w Twojej okolicy, aby dowiedzieć się przepisów dotyczących działalności gastronomicznej w domu, w tym wymagań pozwolenia i kontroli.

Jeśli zdecydujesz się wynająć miejsce na swoją kuchnię, masz dwa sposoby, aby to zrobić.

  • Możesz wynająć komercyjną kuchnię do pracy na pełny etat. Jest to droższa opcja, ale konieczna (przynajmniej w końcu), jeśli planujesz catering jako główną pracę.
  • Możesz wynająć miejsce na godzinę, jeśli planujesz zaspokoić okazjonalnie lub w weekendy. Jest to bardziej przystępne, ponieważ nie musisz kupować sprzętu ani martwić się o płacenie stałego czynszu.

Krok 3: Zarejestruj Swoją Firmę Cateringową

To tutaj kładziesz podwaliny własnej firmy gastronomicznej, czyniąc ją osobą prawną. 

Musisz wybrać strukturę firmy, otworzyć konto bankowe firmy, zabezpieczyć niezbędne zezwolenia i licencje oraz uzyskać ubezpieczenie firmy. Każdy z tych procesów jest ważny ze względów prawnych i wiąże się z papierkową robotą—wiele z nich. Więc bądź na to przygotowany.

Można również rozważyć wynajęcie business formation services lub pełnomocnika, aby uzyskać prawidłową poradę prawną i uniknąć płacenia wysokich grzywien lub kar. 

Wybierz strukturę firmy

Twój wybór struktury biznesowej wpływa na to, jak jesteś opodatkowany i czy będziesz osobiście odpowiedzialny, jeśli firma zostanie pozwana przez osoby trzecie.

Ale zanim to zrobisz, musisz pomyśleć o nazwie firmy. 

Spróbuj burzy mózgów chwytliwe nazwy firm, które odzwierciedlają Twoją markę. Użyj narzędzia generator nazw firm, jeśli chcesz trochę inspiracji.

Gdy zerujesz potencjalne nazwy, przejdź do strony internetowej Sekretarza Stanu, aby upewnić się, że nie są one już używane przez inną firmę.

Masz nazwę firmy? Świetnie. Następnie musisz zdecydować o strukturze biznesowej.

Ogólnie rzecz biorąc, masz trzy opcje:

  • Jednoosobowa Działalność Gospodarcza: Ta struktura biznesowa jest łatwa do stworzenia-wystarczy Nazwa firmy i numer ubezpieczenia społecznego. Twoje wydatki biznesowe zostaną odliczone poprzez osobiste zeznanie podatkowe.
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC): Możesz założyć firmę LLC samodzielnie, płacąc minimalne koszty state LLC lub wynająć usługę LLC za niewielką dodatkową opłatą. Najlepszą częścią tej struktury biznesowej jest to, że nie możesz zostać pociągnięty do odpowiedzialności za długi swojej firmy.
  • Korporacja: Podobnie jak LLC, korporacja oferuje dodatkowe korzyści podatkowe-pod warunkiem, że jesteś gotowy do obsługi dodatkowych dokumentów. Ponownie, wszystkie twoje aktywa osobiste są chronione, jeśli firma zostanie pozwana.

Poza powyższymi można rozważyć struktury spółki jawnej, spółki komandytowej, spółki komandytowej i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Skonsultuj się z prawnikiem lub księgowym, aby dowiedzieć się więcej o swoich opcjach i określić najlepsze dla Ciebie dopasowanie.

Po wybraniu struktury biznesowej musisz zarejestrować działalność gastronomiczną w państwie, w którym działasz. Odwiedź stronę internetową Sekretarza Stanu i uiść wymagane opłaty. Jeśli chcesz działać w wielu miastach, musisz zarejestrować się w każdym stanie.

Na koniec złóż niezbędne dokumenty, aby uzyskać numer identyfikacyjny pracodawcy (ein) od IRS, aby móc zatrudniać pracowników Teraz lub w przyszłości.

Zdobądź stosowne zezwolenia i licencje

Ubieganie się o zezwolenia jest niezbędne do prowadzenia działalności zgodnie z prawem. Zrób to na początku gry, ponieważ uzyskanie wymaganych zezwoleń może potrwać tygodnie, a nawet miesiące.

Co więcej, przepisy stanowe i lokalne dotyczące wymagań dotyczących zezwoleń i licencji różnią się, więc musisz przeprowadzić pewne badania, aby dowiedzieć się, które zezwolenia mają zastosowanie do Twojej firmy. Oto niektóre z zezwoleń i licencji, które zwykle są potrzebne podczas prowadzenia firmy gastronomicznej:

  • Licencje biznesowe
  • Licencje na obsługę żywności
  • Zezwolenia zdrowotne
  • Licencje na alkohol

Aby dowiedzieć się więcej o wymaganych licencjach, procesie składania wniosków i opłatach, skontaktuj się z lokalnym Departamentem Zdrowia, Państwową Komisją kontroli napojów alkoholowych i innymi lokalnymi agencjami stanowymi i prawnymi.

Uwaga: Będziesz poddawany regularnym kontrolom z lokalnego departamentu zdrowia, obejmującym Usuwanie odpadów, temperaturę przygotowanej i przechowywanej żywności, Bezpieczeństwo i stan sprzętu do gotowania i tak dalej. Nie musisz się jednak onieśmielać! To nie jest niekonwencjonalne dla firm z branży gastronomicznej.

Otwórz konto bankowe dla firm

Słyszałeś kiedyś o określeniu ” Przekłuwanie korporacyjnego welonu?”

Jest to termin prawa gospodarczego używany w sytuacjach, w których twoje aktywa osobiste są zagrożone, gdy Twoja firma zostanie pozwana, ponieważ nie prowadziłeś oddzielnego konta osobistego i firmowego.

Dlatego musisz mieć dedykowane konto bankowe i kredytowe dla firm.

Oprócz zapewnienia ochrony majątku osobistego, otwarcie konta bankowego ułatwi prowadzenie księgowości i rozliczeń podatkowych. Uzyskanie wizytówki pomoże Ci również oddzielić wydatki osobiste i biznesowe, umieszczając wydatki biznesowe w jednym miejscu, jednocześnie budując historię kredytową firmy.

Uzyskaj Ubezpieczenie Biznesowe 

Uzyskanie ubezpieczenia biznesowego jest pewnym sposobem ochrony firmy gastronomicznej. Co więcej, masz wiele opcji ubezpieczenia do rozważenia jako catering, takich jak:

  • Ogólne ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej
  • Ubezpieczenia majątkowe
  • Błędy i zaniechania (E&o) ubezpieczenia
  • Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za alkohol
  • Ubezpieczenie OC pracownika 

Należy pamiętać, że wymagania ubezpieczeniowe różnią się od stanu. Porozmawiaj z lokalnym agentem ubezpieczeniowym, aby dowiedzieć się o przepisach stanowych i stworzyć spersonalizowaną polisę ubezpieczeniową na życie dla Twojej firmy gastronomicznej.

Krok 4: zdobądź niezbędne fundusze, sprzęt i narzędzia

Potrzebujesz pieniędzy, aby prowadzić firmę i odpowiedni zestaw narzędzi/sprzętu, aby zapewnić jej płynne działanie. W branży gastronomicznej sprzęt ma pierwszeństwo przed oprogramowaniem, ale to ostatnie może być użyteczne w celu zwiększenia wydajności i wyeliminowania błędów.

Złóż wniosek o dofinansowanie dla biznesu

Pokryliśmy koszty, które napotkasz podczas otwierania firmy cateringowej. Teraz nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jak za nie zapłacić.

Chociaż zbliżanie się do banku jest tradycyjną opcją, istnieje kilka innych opcji finansowania, które możesz rozważyć:

  • Wykorzystaj swoje oszczędności
  • Poproś znajomych lub rodzinę o pomoc
  • Użyj firmowej lub osobistej karty kredytowej
  • Uzyskaj finansowanie sprzętu lub dostawcy
  • Zarejestruj się na stronie crowdfundingowej, aby uzyskać pomoc społeczności
  • Złóż wniosek o pożyczkę osobistą, która może być wykorzystana na rozpoczęcie działalności gospodarczej 
  • Uzyskaj pożyczkę dla małych firm lub linię kredytową

Zdobądź odpowiedni sprzęt i narzędzia

Pozyskiwanie i obsługa wszystkich urządzeń zaangażowanych w prowadzenie firmy gastronomicznej może stać się przytłaczająca.

Potrzebne będą naczynia, sztućce, miski, talerze i kubki. Jest to dodatek do tac rozgrzewających, sternos oraz dużych i małych garnków. Następnie będziesz potrzebował konta magazynowego, aby przechowywać cały sprzęt gastronomiczny i uchronić swój dom przed przekształceniem się w magazyn.

Najlepiej jest rozważyć koszty wynajmu i zakupu sprzętu. Witryny takie jak Amazon i eBay mogą być doskonałymi opcjami do kupowania małych przedmiotów luzem.

Nie ma tu dobrej ani złej odpowiedzi. Po prostu skup się na dokonywaniu najlepszego wyboru dla siebie i swojej firmy.

Należy rozważyć inwestowanie w pewne narzędzia do efektywnego prowadzenia działalności. Oprócz oczywistego oprogramowania gastronomicznego do zarządzania wszystkimi aspektami Twojej firmy, możesz rozważyć wdrożenie oprogramowania księgowego i oprogramowania do przetwarzania płatności, aby śledzić wydatki i obsługiwać płatności.

Krok 5: Zdefiniuj i reklamuj swoją markę

Twoja marka jest tym, co reprezentuje Twoja Firma i jak postrzega cię opinia publiczna. Oczywiście posiadanie silnej marki pomoże Twojemu nowemu biznesowi gastronomicznemu wyróżnić się na tle konkurencji. 

Twórz stronę www

Pewnie wiedziałeś, że tak będzie.

Stworzenie strony internetowej jest niezbędnym krokiem, niezależnie od branży i wielkości firmy. Nic więc dziwnego, że potrzebujesz go również do swojej firmy cateringowej.

Budowa strony internetowej nie musi być zbyt skomplikowana. Możesz użyć kreatora stron internetowych, który pozwala wybrać szablon, dostosować czcionki i kolory, dodać obrazy i teksty oraz uruchomić witrynę w ciągu kilku minut—nie jest wymagane doświadczenie w projektowaniu stron internetowych.

Tworzenie Profili W Mediach Społecznościowych

Media społecznościowe są niesamowite. Możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, utrzymać długotrwałe relacje z istniejącymi klientami i ustanowić silną obecność w Internecie bez wydawania ani jednego dolara.

Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest i wiele innych stron biznesowych polecam. Dodaj na tych platformach swoje dane kontaktowe, obszary usług i rodzaje wydarzeń, które obsługujesz, a także zdjęcia z poprzednich wydarzeń i jedzenie. Możesz także utworzyć profil zawierający inne istotne szczegóły, takie jak menu, cenniki i referencje.

Sieć i Rynek podczas własnych wydarzeń

W niszy gastronomicznej najlepszy czas na znalezienie klienta to czas, gdy jesteś już odpowiedzialny za wydarzenie. 

Zapewnij doskonałą obsługę i jedzenie, a będziesz miał ludzi śpiewających twoje pochwały i chcących zatrudnić cię na swoje imprezy. Ale to nie jedyny sposób. 

Możesz reklamować się na LinkedIn, jeśli prowadzisz catering korporacyjny. Opłacenie ludziom pukania do drzwi i rozdawania ulotek podczas imprez firmowych może również zadziałać. Podobnie udział w pokazach ślubnych, w których przynosisz próbki jedzenia lub kupujesz stoisko, byłby dobrą inwestycją biznesową, jeśli zaspokoisz wesela. 

Krok 6: Zatrudnij Swój Zespół

Jeśli nie planujesz robić super małych wydarzeń lub nie masz nadludzkich mocy, nie możesz zaspokoić wszystkiego sam. Więc zatrudnianie i szkolenie personelu jest wymogiem.

Podczas zatrudniania kucharza i serwerów nie trzeba się zastanawiać, możesz również uzyskać barmanów, kelnerów, hostess, planistów wydarzeń i przełożonych.

Musisz być bardzo, bardzo czujny przy zatrudnianiu. W końcu Twoja firma cateringowa jest tak dobra, jak twoje menu i ludzie, którzy dla ciebie pracują.

Zamieszczaj ogłoszenia o pracę na popularnych rynkach pracy w branży gastronomicznej. Dowiedz się, w jaki sposób konkurenci Twojej firmy zatrudniają swoich pracowników lub poproś ludzi w Twojej sieci, aby polecili niezawodnych ludzi.

Pomocne mogą być również lokalne Agencje Pracy Tymczasowej.

To wszystko, czego potrzebujesz, aby uruchomić piłkę i uruchomić firmę cateringową. Wystarczy skupić się na starannym planowaniu, przygotowaniu i strategicznym pożyczaniu, a wkrótce staniesz się właścicielem udanego przedsięwzięcia.

Total
0
Shares
Related Posts

ZenBusiness Review

ZenBusiness jest jedną z najbardziej renomowanych i popularnych usług tworzenia biznesu na rynku. Jeśli zakładasz LLC lub korporację,…