Jak założyć firmę Ecommerce

Obecna pandemia przyspieszyła handel elektroniczny o pięć lat. 

Klienci zamienili centra handlowe na Amazon i sprzedawców internetowych. JCPenney, Century 21 i Forever 21 złożyli wniosek o bankructwo. 

W 2020 r. odnotowano wzrost e-commerce o 27%, który w tym roku ma wzrosnąć o kolejne 14%.

Krótko mówiąc, nigdy nie było lepszego czasu na rozpoczęcie działalności ecommerce.

Ale pytanie brzmi, jak rozpocząć działalność ecommerce od zera? 

Ten przewodnik QuickSprout pomoże ci uzyskać od 0 do w pełni funkcjonalnego biznesu ecommerce, a my omówimy wszystkie niuanse, aby uniknąć błędów.

Łatwe Części rozpoczęcia działalności Ecommerce

Rozpoczęcie działalności ecommerce sprawia, że świat jest Twoim ostryg. 

Nie musisz ograniczać się do małej grupy odbiorców ani ograniczać się do lokalizacji sklepu i możesz sprzedawać na całym świecie. Co więcej, istnieje mnóstwo narzędzi, których możesz użyć do uruchomienia witryny ecommerce.

Na przykład BigCommerce sprawia, że budowanie sklepu ecommerce jest bardzo proste. Facebook, Instagram i ma partnerstwa z popularnymi rozwiązaniami płatniczymi, takimi jak PayPal i Square.

Ponadto, w przeciwieństwie do tradycyjnego sklepu stacjonarnego, rozpoczęcie działalności ecommerce wiąże się z niższymi kosztami uruchamiania. Brak ogromnych kosztów wynajmu lub innych znacznych wydatków, o które należy się martwić!

Trudne części rozpoczęcia działalności Ecommerce

Rozpoczęcie działalności ecommerce wiąże się z częścią obowiązków. 

Jesteś odpowiedzialny za utrzymanie jakości produktów, rozmowy z hurtownikami, księgowymi, kurierami i rozwiązywanie zapytań klientów. Nawet marketing i reklama Twoja firma spada na twoje barki.

Bezpieczeństwo i oszustwa związane z kartami kredytowymi to również ogromne ryzyko, z którym musisz sobie poradzić.

Musisz również być przygotowany na wysoce konkurencyjny krajobraz e-commerce.

Rośnie liczba sklepów internetowych i firm, co utrudnia wyróżnienie się na tle konkurencji. Tak, możesz stosować różne taktyki, takie jak SEO i płatne reklamy, ale nadal jest to trudne.

Ale to nie znaczy, że nie warto.

Krok 1: Zrób Swoje Badania

Dokładne i dokładne badania rynku to kluczowy krok dla każdej firmy. Nie możesz operować na podstawie przeczucia. 

Każda decyzja ma swoje plusy i minusy. Musisz upewnić się, że twoja decyzja działa najlepiej dla Twojej firmy po rozważeniu wszystkich opcji.

Wybierz Swoją Niszę

Aby rozpocząć udany biznes online, potrzebujesz odpowiedniej niszy. Zbyt szeroka pozycja utrudni sprzedaż Twojej firmy i wybranie produktów, które przemówią do Twoich odbiorców.

Jakie produkty chcesz sprzedawać? Czym się zajmujesz? Jaką posiadasz wiedzę lub umiejętności? Gdzie te umiejętności pasują do Twojego rynku?

Odpowiedź na te pytania da ci poczucie rodzaju działalności, którą chcesz prowadzić. Alternatywnie, można również spojrzeć na innych firm w wybranym sektorze i co robią dobrze lub źle. Pomyśl o następujących kwestiach:

  • Jak twoi konkurenci docierają do klientów?
  • Co ci się podoba w ich stronie internetowej?
  • Jaki jest ich model biznesowy-B2B, B2C, C2C, czy C2B?

Kolejnym ważnym aspektem jest planowanie logistyki. Oto lista kilku pytań logistycznych, na które musisz odpowiedzieć:

  • Jakie produkty chcesz sprzedawać-fizyczne czy cyfrowe?
  • Jeśli jest to produkt cyfrowy, jak zamierzasz go pozyskać?
  • Czy poradzisz sobie z produkcją samodzielnie, czy potrzebujesz pomocy (producenta, pracowników itp.)?
  • Jak chcesz oprzeć swój biznes? Jednorazowe zamówienia, Pakiety, a może wolisz model subskrypcji?

Biorąc pod uwagę wysoce konkurencyjny krajobraz e-commerce, chcesz poważnie pomyśleć o tym, co wyróżnia Ciebie i twoją firmę przed rozpoczęciem działalności.

Wykorzystaj swoją wiedzę. Nie musisz ograniczać się do towarów. Możesz oferować usługi, takie jak pisanie treści, projektowanie stron internetowych lub płatne kursy online.

Przeprowadzić Dokładne Badania Rynku

Oprócz konkurencji, trzeba również zidentyfikować różne bariery wejścia w swojej dziedzinie. 

Jak możesz je pokonać? Czy będziesz musiał zainwestować w reklamy lub kupić oprogramowanie e-commerce? Jeśli musisz zainwestować, ale nie masz pieniędzy, jakie są obejścia? Co możesz zrobić z tym, co już masz?

Nie ma nic złego w rozpoczynaniu działalności na małą skalę, więc brak pieniędzy nie powinien powstrzymywać cię od rozpoczęcia podróży przedsiębiorczej. Dodatkowo zawsze możesz ubiegać się o pożyczki dla małych firm.

Następnie powinieneś zidentyfikować luki na rynku, które Twoim zdaniem mogą wypełnić twój produkt lub usługa. 

Jeśli twój produkt lub usługa jest czymś, co już istnieje, nie zniechęcaj się. Skup się na dostarczaniu tego w sposób, którego nikt inny nie może. Stwórz emocje i zainteresowanie, i znajdź sposoby, aby wyróżnić się. Zbadaj swoich konkurentów i ich opinie, aby zobaczyć, gdzie można wypełnić luki na rynku.

Chodzi o to, aby zrozumieć swoje miejsce na rynku i jaką wartość możesz wnieść do klienta. Następnie przeprowadź analizę SWOT (mocne, słabe strony, szanse i zagrożenia), aby zidentyfikować potencjalne przeszkody i zaplanować przyszłość swojej firmy.

Krok 2: Wybierz swoje produkty i określ swój rynek docelowy

Potrzebujesz doskonałego produktu, aby wyróżnić się na rynku ecommerce. 

Na szczęście istnieje kilka wypróbowanych i przetestowanych strategii do wyboru-coś, co rozwiązuje wspólny punkt bólu klienta, coś, co przemawia do małego rynku niszowego, takiego jak hobbyści, lub coś, co pochyla się na Twoją pasję.

Zdefiniuj Swój Rynek Docelowy

Kto jest Twoim idealnym klientem? Jakie mają cechy?

Doskonałym sposobem na odpowiedź na te pytania jest stworzenie personas klienta. 

Personas to fikcyjne wersje idealnych klientów, które ułatwiają przewidywanie zachowań klientów. Korzystając z nich, możesz stworzyć obraz osoby, którą Twoim zdaniem najlepiej obsługiwałby twój produkt lub usługa. Wtedy możesz dowiedzieć się, jak odwołać się do tej osoby.

Aby stworzyć postać, zadawaj pytania takie jak:

  • Gdzie mieszka ta osoba?
  • Ile mają lat?
  • Ile zarabiają?
  • Co jest dla nich najważniejsze?

Ta wiedza pomoże Ci zrozumieć, gdzie Twoi docelowi klienci mogą być online i na jakie wiadomości mogą odpowiedzieć. Pomoże Ci to skutecznie promować swój produkt, gdy nadejdzie czas, aby uruchomić sklep ecommerce.

Brainstorm produkty do sprzedaży

Pomyśl o swoich osobistych doświadczeniach. Czy pracowałeś w konkretnej branży, która daje Ci wiedzę, której inni nie mają? 

Równie ważne jest śledzenie trendów. Czy istnieje jakiekolwiek otwarcie na rynku produktu lub usługi, które ludzie będą wkrótce potrzebne w oparciu o trendy w branży? Jeśli uda Ci się rozpoznać odpowiedni trend, możesz szybko ugruntować pozycję lidera na rynku.

Oto kilka wskazówek, jak dostrzec trendy:

  • Przeglądaj strony e-commerce i agregatory: Używaj stron takich jak łowca trendów lub różne subreddity w swojej niszy, aby podpowiedzieć, jak rozwijać trendy, zanim staną się większe.
  • Analizuj Media Społecznościowe: Przejrzyj różne kanały mediów społecznościowych odwiedzane przez odbiorców docelowych i zobacz, co mówią i robią. Przeglądaj również popularne hashtagi i korzystaj z narzędzi do słuchania w mediach społecznościowych, aby zbierać informacje i cenne spostrzeżenia.
  • Śledź Trendy Wyszukiwania: Google Trends to świetne miejsce, aby zobaczyć, czego szukają popularne produkty i rozwiązania. Można go również użyć do identyfikacji powszechnie używanych słów kluczowych w wyszukiwaniu.

Opinie klientów to kolejna kopalnia złota do zbierania danych. Przejrzyj opinie o produktach podobnych do tych, które masz na myśli, aby zobaczyć, co ludzie mówią. Spróbuj zidentyfikować, czego brakuje podobnych produktów i upewnij się, że twój produkt lub usługa je posiada.

Krok 3: Potwierdź Swój Pomysł Na Produkt

Na tym etapie masz już pomysł na produkt i znasz swoją ogólną grupę docelową. 

Następnie musisz dowiedzieć się, czy możesz zrealizować swój pomysł i zrozumieć, czy Twoja firma jest rzeczywiście opłacalna. Aby ocenić żywotność produktu, możesz mieć dwie kategorie oceny: rynkową i produktową. Oto jak się do tego zabrać.

Kryteria RYNKOWE

Na produkt i model biznesowy wpływa kilka czynników rynkowych, dlatego należy wziąć pod uwagę następujące aspekty:

  • Wielkość rynku i popyt na twój produkt / usługę
  • Twoi konkurenci
  • Niezależnie od tego, czy jest to rozwijający się rynek, czy rynek płaski
  • Czy jest jakiś trend czy moda
  • Czy klienci mogą uzyskać ten produkt lub usługę lokalnie
  • Twoi docelowi klienci

Kryteria Oparte Na Produktach

Po przyjrzeniu się czynnikom rynkowym będziesz wiedzieć, dokąd zmierza rynek i do kogo kierujesz marketing. Następnym celem będzie twój produkt. W tym celu musisz zbadać następujące kwestie:

  • Twoja potencjalna Cena sprzedaży
  • Potencjalny rynek dla Twojego produktu lub usługi
  • Liczba stylów lub rodzajów produktów, które będziesz mieć w magazynie
  • Czy zaoferujesz abonament
  • Czy możesz doświadczyć sezonowych wahań zakupów
  • Rozmiar, waga i trwałość produktu-pod warunkiem, że planujesz sprzedawać produkty fizyczne 
  • Niezależnie od tego, czy twój produkt lub usługa rozwiązuje problem bólu 
  • Niezależnie od tego, czy produkt jest zużywalny, łatwo psujący się czy jednorazowy
  • Wszelkie odpowiednie ograniczenia lub przepisy dotyczące produktu

Analiza Wyników Oceny

Powinieneś teraz mieć pojęcie, ile będziesz potrzebował, aby Twoja firma ecommerce zaczęła działać. 

Na przykład, jeśli planujesz sprzedawać produkty cyfrowe, są one znacznie tańsze w tworzeniu i mogą być wyceniane bardziej w zależności od wartości, którą zapewniają. Z drugiej strony, jeśli chcesz zaoferować fizyczny produkt o niskiej cenie, musisz sprzedać ich więcej, aby uzyskać zysk niż produkt z wyższą premią.

Niezależnie od tego, powinieneś mieć uczciwy obraz potencjału swoich produktów lub usług i być w stanie uniknąć typowych błędów popełnianych przez sprzedawców e-commerce. Kontynuuj pomysł na produkt tylko wtedy, gdy masz całkowitą pewność, że istnieje wystarczająco dużo rynku dla Twojego produktu lub usługi.

Krok 4: Zaplanuj Swój Biznes Ecommerce

Następnym celem powinno być pozyskiwanie produktu i zarządzanie zapasami oraz prowadzenie firmy. 

Chociaż możesz stworzyć produkt cyfrowy z dowolnego miejsca, jeśli sprzedajesz produkty fizyczne, musisz wiedzieć, jak je uzyskać. Co więcej, potrzebujesz również planu działania, aby utrzymać firmę na dobrej drodze, czyli tam, gdzie wchodzi w grę biznesplan.

Określ Swój Model Przychodów

Sprzedając produkty fizyczne, musisz dowiedzieć się, w jaki sposób uzyskasz i wyślesz zamówienia do swoich klientów. Na szczęście istnieje sporo modeli, które można zbadać i wybrać w zależności od wygody.

DIY

W takim przypadku sam wykonujesz produkt i wysyłasz go do klienta. 

Jest to zalecana opcja, jeśli twój produkt znajduje się po przystępnej stronie spektrum, takiej jak ceramika lub domowe mydło. Możesz kupić składniki w mniejszych partiach, aby rozpocząć, i chociaż oznaczałoby to, że marża zysku byłaby mniejsza, będziesz mieć pełną kontrolę nad kosztami i ryzykiem. 

Dodatkowo możesz zwiększyć skalę, gdy masz więcej zasobów.

Współpraca z producentem / dostawcą

Jeśli nie masz wiedzy lub zasobów do samodzielnej produkcji produktu, możesz rozważyć współpracę z producentem lub innym dostawcą. 

To powiedziawszy, ta opcja jest wykonalna tylko wtedy, gdy masz produkt, który planujesz zobaczyć (lub kupić) w dużych ilościach, ponieważ producenci zwykle wymagają zamówienia luzem. Może to być klient dokonujący dużych zakupów lub kupujący zapasy luzem i wypełniający zamówienia z domu. Ponadto musisz dowiedzieć się, w jaki sposób pokryjesz koszty dużych zamówień.

Niektórzy producenci realizują mniejsze zamówienia i wysyłają je do klienta, ale musisz porozmawiać z wieloma producentami i porównać, co mogą zrobić, aby ustalić, czy jest to dobre dopasowanie do Twoich potrzeb.

Dropshipping

Dropshipping jest doskonałą opcją, jeśli nie chcesz zajmować się prowadzeniem zapasów samodzielnie.

Tutaj współpracujesz z inną firmą, która przejmuje odpowiedzialność za wysyłkę Twojego produktu do klienta. Wystawiasz produkty na swojej stronie, a twój partner dropshipping realizuje zamówienie. Ponieważ nie ma kosztów startowych, aby produkt po twojej stronie, twój margines wynosi tylko około 20%. 

Ta opcja ma pewne wady, takie jak długi czas wysyłki i nie zawsze znając jakość produktu. Zapoznaj się z naszym szczegółowym przewodnikiem po rozpoczęciu działalności dropshipping, aby uzyskać więcej informacji.

Sprzedaż Hurtowa Produktów

W takim przypadku kupujesz komercyjne lub niezależne wersje pożądanego produktu, a następnie sprzedajesz je za pośrednictwem sklepu na marży. 

Pamiętaj, że nie będziesz miał dużej kontroli nad cenami, ponieważ producent ustawi cenę zakupu, podczas gdy rynek ustawia marżę.

Oferta Produktów Cyfrowych

Produkty cyfrowe to najnowszy produkt ” it ” w branży ecommerce. 

Wszystko, co można pobrać-książki, pliki PDF, szablony, filmy, zasoby—może być produktem cyfrowym. Ale możesz również zaoferować usługi takie jak pisanie, projektowanie graficzne lub terapia w tej kategorii.

Produkty lub usługi cyfrowe są wygodniejsze dla klientów i mają dla Ciebie niski koszt ogólny. Gorąco polecam oferowanie produktów cyfrowo, gdy zaczynasz oszczędzać pieniądze. Nie bój się eksperymentować z różnymi produktami, dopóki nie trafisz w coś bardziej odpowiedniego dla odbiorców i biznesu.

Opracuj Swój Biznes Plan

Pisanie biznesplanu pomoże Ci ustalić cele, a także uzyskać szczegółowe informacje o tym, czego potrzebujesz, aby je osiągnąć. Dodatkowo, dzięki wszystkim wyraźnie zarysowanym, będziesz miał większą szansę, aby utrzymać swoją firmę na dobrej drodze.

Napisałem również dogłębny przewodnik, który pomoże założycielom startupów napisać biznesplan. Jeśli chcesz uzyskać więcej pomocy, możesz to sprawdzić tutaj, aby uzyskać wszystkie szczegóły.

Krok 5: załatw formalności swojej firmy

Jest to bardziej oczywisty krok rozpoczęcia działalności ecommerce.

Przed uruchomieniem firmy musisz wybrać nazwę firmy i strukturę prawną. Dodatkowo będziesz musiał ubiegać się o odpowiednie licencje i zezwolenia, aby pozostać po prawej stronie prawa.

Nazwij Swoją Firmę

Nazwanie firmy może być zaskakująco trudne. Musisz wymyślić coś, co brzmi atrakcyjnie, opisuje Twoją markę ecommerce i oczywiście nie zostało jeszcze zrobione przez kogoś innego.

Aby sprawdzić dostępność, można uruchomić wyszukiwanie w U. S. Patent and Trademark office. 

W niszy e-commerce Nazwa firmy i nazwa domeny powinny być takie same. Ułatwia klientom zapamiętanie Twojej witryny, a także ustanawia tożsamość marki. 

Wybierając nazwę, upewnij się, że jest ona również dostępna jako domena. I sprawdź, czy dostępne są również uchwyty mediów społecznościowych!

Zdecyduj O Swojej Strukturze Biznesowej

Możesz zarejestrować swoją firmę jako jedną z następujących firm:

  • Jednoosobowa działalność gospodarcza
  • Spółka Jawna
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC)
  • S-Corp lub C-Corp

Każda z powyższych struktur ma swoje zalety i wady. Lepiej więc skonsultować się z prawnikiem lub innym ekspertem prawnym, aby ustalić, który najlepiej pasuje do Ciebie i odpowiednio zarejestrować swoją firmę ecommerce.

Możesz również skorzystać z usługi tworzenia biznesu, aby utworzyć swoją firmę i uzyskać EIN i zająć się wszystkim za Ciebie. Najlepszą usługą, którą polecamy jest LegalNature. LegalNature pomaga w tworzeniu biznesu, zarządzaniu firmami, a nawet pomaga w potrzebach HR. Ceny zaczynają się od $40 za usługi tworzenia biznesu.

Złóż wniosek o EIN, licencje i zezwolenia

Nie wszystkie firmy potrzebują numeru identyfikacyjnego pracownika (EIN), ale pomaga oddzielić Finanse osobiste i biznesowe i jest zalecany. Będziesz go również potrzebował, jeśli chcesz otworzyć konto bankowe lub zatrudnić pracowników później.

Musisz również ubiegać się o wszelkie stosowne zezwolenia lub licencje, których Twoja firma będzie potrzebować do działania w Twoim stanie. Oczywiście nie będziesz potrzebował tego samego rodzaju zezwoleń, co sklep stacjonarny, jeśli prowadzisz swoją firmę ecommerce z domu. Mimo to, będziecie chcieli zabezpieczyć swoje bazy.

Sprawdź stronę internetową swojego Samorządu, aby zobaczyć, jakie pozwolenia i licencje biznesowe mogą być potrzebne. Mogą one obejmować pozwolenia na podatek od sprzedaży, licencje zawodowe i handlowe dla określonych branż, pozwolenia na oznakowanie oraz pozwolenia na zdrowie, bezpieczeństwo i środowisko.

Krok 6: Stwórz i Sprzedaj swój sklep internetowy

Na tym etapie jesteś gotowy do uruchomienia swojej działalności ecommerce. Gratulacje!

Wszystko, co pozostało, to wybrać platformę do budowy sklepu internetowego.

Istnieje mnóstwo platform e-commerce do wyboru, więc będziesz chciał przeprowadzić badania, aby określić właściwą opcję dla swojej firmy. Po utworzeniu sklepu będziesz musiał promować swój biznes online, aby zwiększyć swój zasięg.

Wybierz platformę Ecommerce

Najlepsze platformy ecommerce umożliwiają wykonywanie niezliczonych zadań, w tym tworzenie i uruchamianie sklepu internetowego, dostosowywanie projektu, dodawanie (lub kupowanie) domeny, zarządzanie zapasami, otrzymywanie płatności, przyjmowanie i wysyłanie zamówień i wiele innych. 

Gorąco polecam BigCommerce dla małych firm. Jest to solidna platforma e-commerce all-in-one, która oferuje mnóstwo natywnych funkcji, bez wyższych kosztów. Ale możesz także wypróbować Shopify, Zyro i Square Online.

Zareklamuj Swój Biznes

Następnie nadszedł czas, aby opowiedzieć światu o swoim sklepie ecommerce i zacząć sprzedawać swoje produkty.

Możesz zastosować następujące taktyki marketingu cyfrowego, aby zwiększyć swój zasięg:

  • Płatne reklamy w mediach społecznościowych zwiększają ruch
  • E-mail marketing informujący, aktualizujący i przypominający twoim obecnym i potencjalnym klientom o najnowszych wiadomościach związanych z Twoją firmą i produktami
  • Inwestowanie w SEO dla bardziej organicznych leadów
  • Pisanie angażujące, Pouczające i odpowiednie artykuły, które odpowiadają na pytania klientów

Z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej jest korzystać z wielu kanałów, aby promować swoją bazę klientów. Na przykład, jeśli masz bloga, powinieneś promować go na swoich kanałach społecznościowych. Współpraca z marketerami afiliacyjnymi i korzystanie z kupowanych stron docelowych również działa dobrze. 

Total
0
Shares
Related Posts