Od Nike przez Coca-Colę po De Beers, renomowane marki mają równie rozpoznawalne powiedzonka.
I słusznie zakładasz, że te slogany są znakami towarowymi.
Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz być międzynarodową firmą, aby znak towarowy frazy lub sloganu.
Trzeba przyznać, że proces ten może być czasochłonny i biurokratyczny. Ale możliwe jest znak towarowy Twojej frazy, jeśli wiesz, jakie kroki należy podjąć.
W tym poście, będę podkreślać najprostszy sposób znak towarowy frazę, krok po kroku.
Łatwe części znaku towarowego frazy
Wiele osób jest zaskoczonych, że niekoniecznie musisz przejść przez żmudny proces rejestracji znaku towarowego. Common-law trademarking daje Ci prawa do frazy bez konieczności składania pojedynczego dokumentu w agencji rządowej.
Zgodnie z tym prawem o znakach towarowych wystarczy regularnie używać frazy lub sloganu w swojej firmie, aby móc uznać ją za znak towarowy. Będziesz także mógł egzekwować ten znak towarowy w obszarze geograficznym, w którym działasz. Co więcej, nie musisz nic płacić, aby uzyskać swój common-law trademark. Nie ma żadnych opłat za zgłoszenie, opłat rejestracyjnych ani żadnych opłat związanych z tym znakiem.
W niektórych przypadkach możesz nawet nadal używać swojego znaku towarowego w swoim obszarze geograficznym, nawet jeśli inna firma zarejestruje frazę w rządzie federalnym. Dodatkowo będziesz mógł używać symbolu ™ po wyrażeniu. Symbol ten wskazuje innym firmom, że posiadasz prawa do znaku towarowego common-law dla tego wyrażenia.
Haczyk polega na tym, że musisz być pierwszą firmą w swojej branży i obszarze geograficznym, aby użyć frazy, aby ta zasada działała dla Ciebie, i będziesz potrzebował sprawdzonej daty pierwszego użycia dla swojej frazy. Ta data jest dowodem na to, że użyłeś znaku towarowego zanim ktokolwiek inny to zrobił.
Na przykład, jeśli używasz znaku towarowego phrase w Los Angeles, jest on chroniony tylko w Twojej lokalizacji geograficznej. Każdy może użyć dokładnie tego samego zwrotu w San Francisco, czy gdziekolwiek indziej w Kalifornii, nie wspominając o żadnym innym stanie. Ponadto będziesz wyłącznie odpowiedzialny za egzekwowanie swojego znaku towarowego-nikt inny nie zrobi tego za Ciebie.
Ale common-law znak towarowy jest łatwym sposobem na uniknięcie biurokratycznego procesu rejestracji znaku towarowego, a jednocześnie roszczenie do frazy, której chcesz użyć.
Trudne części znaku towarowego frazy
Federalny znak towarowy oferuje znacznie większą ochronę. Ale proces ten może być długi i skomplikowany. Proces znakowania Twojej frazy może potrwać do ośmiu miesięcy. Nie ma również gwarancji, że twój znak towarowy zostanie przyznany.
Dodatkowo rejestracja znaku towarowego może być kosztowna. To dlatego, że federalny znak towarowy chroni tylko przed innymi firmami w twojej klasie. Może być konieczne złożenie wniosku o znak towarowy dla każdej klasy biznes, którą chcesz objąć. Koszt każdego zgłoszenia wynosi od $225 do $400, całkowita cena może wkrótce się sumować.
Ponadto U. S. Patent and Trademark Office (USPTO) ma surowe i często mylące zasady i przepisy. Zrozumienie przepisów może wymagać podstaw prawnych i znaków towarowych. Biorąc pod uwagę, że opłata za zgłoszenie nie podlega zwrotowi, musisz zachować ostrożność, aby spełnić wszystkie zasady.
Krótko mówiąc, cały proces jest czasochłonny, mylący, drogi i nie daje gwarancji sukcesu. Ale Usługi prawne online, takie jak LegalZoom, mogą pomóc w uproszczeniu procesu rejestracji. Ponadto LegalZoom oferuje dwie opcje zgłoszenia federalnego znaku towarowego.
Pierwsza opcja to oferta w stylu samoobsługowym. LegalZoom dostarczy Ci wszystkich informacji i zasobów potrzebnych do wypełnienia wniosku o znak towarowy. Dostawca usług prawnych zapewnia również dostęp do podstawowego wyszukiwania, aby sprawdzić, czy twój znak jest już zajęty. Na koniec prawnicy LegalZoom uzupełnią, skorygują i złożą wniosek w Twoim imieniu.
Druga opcja jest bardziej hands-off. Musisz tylko odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących Twojego znaku towarowego. Wtedy adwokat przejmie cały proces. Następnie wystarczy poczekać na wynik aplikacji.
Poniżej znajdują się kroki, które należy podjąć, aby znak towarowy frazy:
Krok 1-wybierz frazę, którą chcesz wyróżnić
Pierwszym krokiem w procesie jest wybranie frazy, którą chcesz znak towarowy. To pomaga, jeśli masz już zdanie na myśli. Tak czy inaczej, musisz zwrócić szczególną uwagę na ten etap. Silny znak towarowy zapewni Ci pełną ochronę przed naruszeniem znaku towarowego. Zapewni to również, że możesz pomyślnie złożyć swój znak towarowy.
Przejdź przez wymagania dotyczące znaków towarowych USPTO
Warto zapoznać się z wymaganiami USPTO. US Patent and Trademark Office jest odpowiedzialny za rejestrację znaków towarowych. W związku z tym ta agencja federalna ustanowiła zasady dotyczące słów, symboli i zwrotów, które mogą i nie mogą być znakami towarowymi.
Możesz zapoznać się ze stroną USPTO, aby poznać podstawy znaków towarowych. Oto niektóre z podstawowych zasad, których musisz przestrzegać:
- Fraza musi być oryginalna i nie jest jeszcze w aktach. Nie można zarejestrować znaku towarowego, który jest już zarejestrowany lub oczekujący.
- Możesz używać swojego znaku towarowego phrase wyłącznie w celach komercyjnych. Oznacza to, że musisz użyć tego wyrażenia w związku ze sprzedawanymi towarami lub usługami. Nie można wyróżnić frazy, która Ci się podoba, aby inni ludzie nie mogli jej używać, ale nigdy nie używali jej samodzielnie.
- Twój znak towarowy nie powinien jedynie opisywać towarów lub usług. Zamiast tego znak towarowy powinien identyfikować Twoją firmę jako źródło towarów lub usług. Na przykład nie można zarejestrować znaku towarowego ” Creamiest Yogurt in Town.”To wyrażenie opisuje jedynie rodzaj towarów, które sprzedajesz i dlatego jest niedopuszczalne.
- Nie można wyróżnić zwykłych lub banalnych zwrotów używanych w codziennej mowie. Przykłady takich zwrotów mogą obejmować ” złamać nogę „lub” ugryźć pocisk.”
Wymyśl listę możliwych znaków towarowych
Silna fraza znaku towarowego jest nieoceniona w marketingu i promocji produktów i usług. Pomyśl o kultowych zwrotach, takich jak ” Gdzie jest wołowina?”od Wendy’ s czy ” Whazzup?”spopularyzowana przez firmę Budweiser. Możesz cieszyć się ogromną rozpoznawalnością marki, znakując i popularyzując swoje hasło lub slogan.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, Utwórz listę możliwych haseł dla swojej firmy. Niektóre z rzeczy do rozważenia podczas tworzenia listy obejmują:
- Twoja wyjątkowa propozycja sprzedaży
- Twój rynek docelowy
- Co oznacza Twoja firma
- Uczucia, które chcesz, aby twój slogan wywołał
Dodatkowo warto rozważyć ponadczasowe hasło. Na przykład: „Can You Hear Me Now?”było doskonałym powiedzeniem dla Verizon. Ale wraz z postępem w technologii telefonii komórkowej i sieci, fraza jest przestarzała. Możesz także znaleźć darmowych twórców sloganów, którzy pomogą Ci wymyślić hasło od zera.
Na koniec wybierz frazę, z której jesteś zadowolony. Opłaca się mieć alternatywne frazy, na wypadek, gdyby twój pierwszy wybór padł.
Krok 2-Wybierz usługę prawną Online
Nie musisz spędzać zbyt wiele czasu na szukaniu adwokata od znaków towarowych. Usługi prawne Online są wygodne. Ponadto, usługi te są obsadzone przez ekspertów i doświadczonych rzeczników znaków towarowych.
Zarejestruj Się W LegalZoom
Po raz kolejny LegalZoom oferuje dwa poziomy cenowe. Plan do-It-yourself kosztuje $249 bez federalnych opłat za zgłoszenia. Plan prokuratora jest trochę droższy na $599, bez federalnych opłat za zgłoszenia. Gorąco polecam tę drugą opcję, jeśli masz na to budżet.
Dzięki temu planowi adwokat dba o wszystko, czego potrzebujesz, aby znak towarowy Twojej frazy. Obejmuje to badanie słów i złożenie odpowiednich dokumentów. Dodatkowo LegalZoom pokryje opłatę w wysokości 599 USD za drugi znak towarowy, jeśli twój znak zostanie odrzucony.
Reszta tego przewodnika opisuje, jak ręcznie zarejestrować swój znak towarowy w LegalZoom. Jeśli wybierzesz drugi plan LegalZoom, musisz tylko podać swoją frazę i szczegóły dotyczące twojej firmy, a obsługa prawna zajmie się resztą. Mimo to warto przeczytać resztę przewodnika, aby dowiedzieć się, co wchodzi w skład znaku towarowego frazy.
Krok 3-Zrób Swoją Należytą Staranność
Zostaniesz poproszony o wprowadzenie wyrażenia znaku towarowego, gdy tylko zarejestrujesz się w planie rejestracji znaku towarowego DIY LegalZoom. Ale jest kilka rzeczy do uporządkowania przed oficjalnym rozpoczęciem procesu składania wniosku o znak towarowy.
Te kroki pomogą zapewnić, że proces aplikacji przebiegnie płynnie. Wszelkie błędy w rejestracji znaku towarowego oznaczają utratę opłaty za zgłoszenie, dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na te kroki.
Wybierz Klasę Produktu
USPTO ma 45 klas produktów i usług. Na przykład klasa 1 obejmuje produkty chemiczne stosowane w branżach takich jak rolnictwo, Nauka i Fotografia. Twój znak towarowy chroni tylko twoją frazę w twojej klasie produktów. Na przykład, jeśli jesteś w branży kosmetycznej, nic nie powstrzyma firmy komputerowej i programistycznej przed używaniem Twojego znaku towarowego.
Może być konieczne zarejestrowanie znaku towarowego w dwóch lub więcej klasach, jeśli sprzedajesz różne rodzaje produktów. Na przykład, jeśli sprzedajesz Motocykle i ubrania motocyklowe, produkty te będą podzielone na różne kategorie.
Możesz dowiedzieć się więcej o klasach produktów USPTO proszę..
LegalZoom pobiera dodatkową opłatę w wysokości 410 USD za każdą dodatkową klasę produktu. Opłata ta obejmuje również opłatę za zgłoszenie USPTO. Tak czy inaczej, będziesz musiał zapłacić opłatę za zgłoszenie do USPTO za każdą dodatkową klasę produktu.
Kliknij Zapisz i kontynuuj aby przejść do następnego kroku.
Zbierz dowód używania swojego znaku towarowego
Nie można po prostu znak towarowy frazę, która Ci się podoba, ale w rzeczywistości nie używać. Musisz przedstawić dowód, że użyłeś tej frazy do sprzedaży swoich produktów lub usług. Aplikacja LegalZoom wymaga podania konkretnej daty rozpoczęcia używania frazy.
Musisz również przesłać dowód tego zastosowania do USPTO wraz z aplikacją. Pomyśl o opakowaniach produktów, materiałach marketingowych, etykietach produktów lub stronach internetowych, na których użyłeś frazy, której potrzebujesz do znaku towarowego.
Przeprowadzenie wyszukiwania nazwy znaku towarowego
Egzaminator USPTO przeprowadza wyszukiwanie znaków towarowych dla wszystkich aplikacji. Jeśli istnieje istniejąca lub oczekująca aplikacja, taka jak twoja, twoja prośba może zostać odrzucona. Musisz więc upewnić się, że znak towarowy nie istnieje.
Twój plan LegalZoom obejmuje podstawowe wyszukiwanie bezpośrednie USPTO. Oznacza to, że LegalZoom przeszukuje bazę danych USPTO, aby znaleźć podobne znaki towarowe do Twoich. Jeśli chcesz bardziej kompleksowego wyszukiwania, musisz zapłacić dodatkowo.
Wybierz opcję wyszukiwania, aby kontynuować proces rejestracji. Możesz również przeszukać bazę danych USPTO, jeśli aplikujesz samodzielnie. Ale przeszukanie nie obejmie znaków towarowych common law. Nie ma więc gwarancji, że Twoja aplikacja zakończy się sukcesem.
Krok 4-Złóż Wniosek
Najlepszą rzeczą w LegalZoom jest to, że nie musisz się martwić o złożenie wniosku. Usługa online zadba o to za Ciebie niezależnie od Twojego planu. Dodatkowo adwokat przejrzy Twoją aplikację, aby upewnić się, że nie ma żadnych niespójności. Błędy i niespójności mogą opóźnić proces aplikacji.
Przejrzyj Swoją Aplikację
Jeśli składasz wniosek samodzielnie, warto przejrzeć dokument, aby upewnić się, że wszystko jest poprawne. Warto również, aby Pełnomocnik ds. znaków towarowych zapoznał się z wnioskiem przed jego złożeniem. Pamiętaj, że skuteczne znakowanie Twojej frazy może potrwać do ośmiu miesięcy. Będziesz także musiał utracić opłatę za zgłoszenie, jeśli Twoje zgłoszenie zakończy się sukcesem.
Tak więc, podjąć wszelkie środki, aby upewnić się, że masz poprawne dane przed złożeniem wniosku.
Złóż Wniosek
Na koniec możesz złożyć wniosek w USPTO i uiścić opłatę za zgłoszenie. Ponownie, adwokat zajmie się tym procesem za Ciebie, jak tylko dokonasz płatności. Będziesz również otrzymywać regularne aktualizacje dotyczące procesu składania wniosków i wszelkich podobnych wniosków o znak towarowy, które mogą pojawić się w tym okresie.
Krok 5-Zachowaj Swój Znak Towarowy
Pozostaje tylko czekać na wynik wniosku. Zostaniesz powiadomiony, gdy tylko zakończy się pomyślnie lub w inny sposób. Jeśli Twoja aplikacja zakończy się sukcesem, możesz teraz użyć symbolu ® po wyrażeniu.
Na koniec musisz zachować swój znak towarowy. W przeciwnym razie może być konieczne powtórzenie całego procesu, jeśli twój znak towarowy wygaśnie.
Dokumentacja Dotycząca Obsługi Znaków Towarowych
Musisz złożyć dokumenty konserwacyjne pięć lat po rejestracji znaku towarowego. Następnie będziesz musiał składać dokumenty co dziesięć lat, aby zachować swój znak towarowy.