Rozpoczęcie działalności konsultingowej wymaga czasu, wysiłku i cierpliwości.
Ale nagrody są tego warte.
Możesz pracować w domu, jeśli chcesz, Wybierz godziny i ustal własne ceny. Elastyczność jest niezrównana.
Dodatkowo, dziedzina doradztwa ma stosunkowo niewiele barier wejścia, zwłaszcza jeśli masz pożądane umiejętności i wiedzę.
Nie wiesz od czego zacząć? Przeprowadzę Cię przez proces tworzenia firmy konsultingowej krok po kroku.
Łatwe Części rozpoczęcia działalności konsultingowej
Istnieje wiele dróg, aby wejść do firmy konsultingowej. Czynniki takie jak rosnąca liczba nowych przedsiębiorstw, rosnące zyski w niektórych sektorach i rosnące inwestycje prywatne oznaczają stały popyt na konsultantów. Niektóre branże o największym zapotrzebowaniu na usługi doradcze obejmują firmy medialne i technologiczne, produkcję, organizacje non-profit, Nauki przyrodnicze i opiekę zdrowotną.
Ponadto założenie firmy konsultingowej nie zawsze musi być długim i skomplikowanym procesem. Na przykład możesz założyć firmę jako jednoosobową działalność gospodarczą. Chociaż ta opcja nie oferuje ochrony osobistej odpowiedzialności LLC i korporacji, może nie być konieczne rejestrowanie firmy. Ta opcja pozwala szybko skonfigurować i skalować swoją firmę w miarę rozwoju.
Wiele nisz nie wymaga posiadania specjalnego certyfikatu lub stopnia, aby być konsultantem. Kontynuowanie edukacji może pomóc ci pozostać konkurencyjnym w danej branży, ale w wielu przypadkach możesz skorzystać z wiedzy i doświadczenia, które masz już przy zakładaniu firmy.
Podobnie działalność konsultingowa ma na ogół niewiele barier finansowych na drodze do wejścia na rynek. Możesz rozpocząć działalność w domu za pomocą niewiele więcej niż telefonu, oprogramowania do zarządzania projektami i swojej wiedzy. Oprogramowanie do zarządzania projektami jest korzystne dla automatyzacji wielu monotonnych zadań,więc może nie trzeba zatrudniać pracowników na początkowych etapach działalności.
WorkflowMax to doskonały przykład oprogramowania do zarządzania projektami, które może okazać się nieocenione podczas uruchamiania Twojej firmy. To oprogramowanie oferuje przydatne funkcje, w tym zarządzanie ołowiu, zarządzanie klientami, zarządzanie dokumentami, śledzenie czasu, kosztorysowanie pracy, cytowanie, fakturowanie i raportowanie. Jest również przystępny cenowo, zaczynając od $55 miesięcznie dla maksymalnie trzech użytkowników.
Trudne części rozpoczęcia działalności konsultingowej
Jak w przypadku każdej nowej działalności, consulting ma swoje wyzwania. Pierwszym istotnym wyzwaniem są przepływy pieniężne. Zbudowanie lejka klienta wymaga czasu, a mogą minąć miesiące bez pracy. Będzie również wiele odrzuceń, gdy będziesz pracować nad rozwojem swojej marki i reputacji. Więc to jest dobry pomysł, aby mieć co najmniej sześć miesięcy wydatki zaoszczędzone przed skokiem do tego biznesu.
Początkowy okres rozwoju firmy wymaga również wykonywania wielu prac bez konsultacji. Wiele nowych firm konsultingowych nie ma budżetu na zatrudnianie pracowników do obsługi zadań administracyjnych. Zadania te mogą obejmować fakturowanie, wypełnianie podatków, sporządzanie umów, zarządzanie klientami, podejmowanie zaległych zobowiązań do sądu ds. drobnych roszczeń oraz monitorowanie niezapłaconych rachunków. Te niezbędne aspekty twojej działalności mogą zająć trochę czasu od twojej podstawowej kompetencji, jaką jest doradztwo.
Znalezienie odpowiednich odbiorców może być również trudne. Musisz zidentyfikować niedostatecznie obsługiwany rynek docelowy wśród ostrej konkurencji ze strony innych konsultantów. Z drugiej strony, rynek docelowy powinien również potrzebować Twoich usług i pozwolić sobie na Twoje stawki. To połączenie może być trudne do opanowania. Potrzeba intensywnych badań rynkowych, aby zidentyfikować rynek docelowy, na którym Twoja firma może się rozwijać. Czasami może to oznaczać przeniesienie się do innego obszaru o lepszych i bardziej lukratywnych perspektywach lub znalezienie nowego rynku docelowego.
Krok 1-Zidentyfikuj Swój Niszowy Rynek
Dobrą wiadomością jest to, że doradztwo jest szerokim rynkiem z wieloma punktami wejścia. Konsultanci są potrzebni w prawie każdej dziedzinie, którą możesz sobie wyobrazić. Mimo to konieczne jest wybranie niszy. Nisza pomoże Ci szybciej zdobyć klientów, dostarczyć większą wartość klientom i cieszyć się większymi zyskami. Nisza ułatwi również markę i potencjalnie pozwoli Ci stać się liderem na określonym rynku.
Oceń swoje umiejętności i doświadczenie
Twoja wiedza jest oczywistym miejscem, aby rozpocząć rozważając niszę konsultingową. Jeśli nic innego, twoi klienci oczekują, że masz ponadprzeciętną lub doskonałą wiedzę w wybranej dziedzinie. Twoja zdolność do dostarczania wartości Klientowi jest również linią ratunkową dla Twojej firmy. Dlatego wybierz niszę, w której masz ponadprzeciętną lub wyjątkową wiedzę.
Podobnie, zastanów się, która nisza ma największe zapotrzebowanie na twoje umiejętności. Ponadto, chcesz uzyskać największą wartość ze swoich wysiłków. Z tego powodu poszukaj wysoko płatnych nisz lub tam, gdzie istnieje duża możliwość szybkiego skalowania firmy.
Zbadaj konkurencję
Boston Consulting Group nie musi się martwić o inne firmy konsultingowe bezpośrednio konkurujące z nimi. Firma ma reputację i markę, którą klienci gromadzą, aby robić interesy. Ale nie masz tyle szczęścia. Konkurencja może być znaczący ból głowy, gdy zaczynasz.
Odpowiednia wycena usług może być wyzwaniem. Musisz wziąć pod uwagę ceny konkurenta, nawet jeśli oferujesz najlepsze usługi. Trudniej będzie również przyciągnąć klientów, jeśli twój konkurent ma bardziej solidną lub długotrwałą reputację.
Pamiętaj, aby badać inne firmy konsultingowe w swojej niszy i lokalizacji geograficznej. Może być konieczne rozważenie innej niszy, jeśli konkurencja jest zbyt stroma. Alternatywnie, być może będziesz musiał wymyślić unikalną propozycję wartości, aby przyciągnąć klientów.
Należy pamiętać, że niektóre konsultacje mogą być wykonywane całkowicie zdalnie, inne nie. Wybierając niszę, zastanów się, czy chcesz pracować zdalnie, czy fizycznie, wejdź do biura swojego klienta. Należy również wziąć pod uwagę oczekiwania wybranej branży. Jeśli chcesz pracować całkowicie z domu, ale nisza, na którą patrzysz, ma standard bycia lokalnie, musisz to wiedzieć i dostosować swoje oczekiwania.
Stwórz Biznes Plan
Na tym etapie biznesplan może nie być obowiązkowy. Jest to szczególnie ważne, jeśli planujesz zacząć od małego. Jednak biznesplan może pomóc zwiększyć przejrzystość, stworzyć strukturę dla Twojej firmy i źródła finansowania. Biznes plan nie musi być złożony. Nawet jednostronicowy biznes plan jest lepszy niż nic.
Zacznij od zdefiniowania rynku i konkretnych usług, które oferujesz. Co więcej, wyartykułuj, dlaczego najlepiej nadają się do obsługi niszowego rynku. Pomyśl również o swojej unikalnej propozycji wartości i uwzględnij ją w swoim biznesplanie. Na przykład, możesz przyjmować klientów za pomocą dobrze zdefiniowanej metodologii lub oferować gwarancję usług.
Plan biznesowy powinien również zawierać szczegóły dotyczące rynku docelowego. Obejmuje to strategie cenowe, konkurencję i sposób, w jaki zamierzasz wejść na rynek. Dołącz także szczegóły dotyczące planu marketingowego i tego, czy planujesz zatrudnić pracowników.
Krok 2-Pobierz Oprogramowanie Do Zarządzania Projektami
Większość startupów ma ograniczone budżety, więc zatrudnianie pracowników może nie być możliwe od razu. Ale oprogramowanie do zarządzania projektami może być zaufanym narzędziem, które pomoże Ci rozwijać i rozwijać swoją firmę. Oprogramowanie może pomóc w obsłudze wielu aspektów Twojej firmy, w tym zarządzania klientami, projektami, kosztorysami i fakturami. Lubię WorkflowMax za przejrzyste i przystępne ceny.
Wybierz Swój Plan
WorkflowMax ma prostą i przejrzystą strukturę cenową. Płacisz według liczby użytkowników. Ceny WorkflowMax są następujące:
- 3 użytkowników – $55
- 5 użytkowników-80 zł
- 10 użytkowników-120 zł
- 20 użytkowników-190 PLN
- 50 użytkowników-275 PLN
- 100 użytkowników – $350
W razie potrzeby masz również możliwość podłączenia większej liczby funkcji. Ale oczywiście będziesz musiał zapłacić dodatkowo za te funkcje. Na razie plan dla trzech użytkowników ma wystarczająco dużo funkcji, aby pomóc w skonfigurowaniu i prowadzeniu firmy konsultingowej.
Skonfiguruj Swoje Konto
Konfiguracja WorkflowMax jest łatwa i intuicyjna. Mimo to oprogramowanie zawiera filmy instruktażowe na pulpicie nawigacyjnym. Otrzymasz instrukcje krok po kroku, jak skonfigurować konto.
Tworzenie Systemów
Idealnie, nie chcesz zaczynać od nowa za każdym razem, gdy zaczynasz nowy projekt lub pozyskujesz nowego klienta. Szablony to świetny sposób na zaoszczędzenie czasu i wysiłku przy wielu powtarzalnych zadaniach. Rozważ tworzenie szablonów zadań, takich jak propozycje klientów, szablony wdrażania, formularze gromadzenia danych i umowy.
WorkflowMax jest fabrycznie załadowany z szablonami, aby uprościć pracę. Obejmują one szablony do generowania nowych potencjalnych klientów i tworzenia nowych miejsc pracy. Możesz także tworzyć niestandardowe szablony ofert, faktur, raportów z pracy, listów podatkowych i oświadczeń. Oprócz zwiększania wydajności, szablony pomagają również efektywnie pracować i utrzymywać jakość między projektami.
Krok 3-Ustaw Ceny
Tworzenie struktury cenowej może być trudne, zwłaszcza na początku. To może potrwać kilka prób zanim będziesz mógł zawęzić idealną strukturę. Ale nadal ważne jest, aby stworzyć jasną strukturę, aby przedstawić potencjalnym klientom. Wycena jest jedną z najważniejszych kwestii dla klientów, więc nie spiesz się, aby ją przemyśleć i zbadać.
Rozważ Czynniki Cenowe
Jest kilka rzeczy, o których należy pomyśleć, wymyślając swoją cenę. Niektóre z ważnych rozważań w tym momencie obejmują:
- Twój standard branżowy
- Ile kosztuje konkurencja
- Czas i zasoby, które spodziewasz się zainwestować w swoje projekty
- Twoje doświadczenie i wiedza
- Kwota, którą musisz zarobić, aby wesprzeć swój biznes
- Twój pożądany dochód
Pamiętaj, aby uwzględnić różne pozycje w swojej cenie. Jak szybko się przekonasz, dodatkowe zasoby i wydatki są prawie nieuniknione podczas prowadzenia działalności gospodarczej. Jest to coś, co większość klientów rozumie, o ile jest to rozsądne.
WorkflowMax ma funkcję kalkulacji kosztów pracy, która może pomóc w ustaleniu cen. Możesz również oszacować koszt swoich projektów w podziale na poszczególne zadania. Możesz także tworzyć oferty pracy, obliczać zyski i porównywać szacunkowe i rzeczywiste koszty każdego projektu. Ta funkcja jest przydatna do określenia, czy cena jest zbyt niska lub wysoka.
Wybierz Model Cenowy
Istnieją trzy główne sposoby kształtowania cen. Opcja, którą wybierzesz, zależy od standardów branżowych i tego, co działa najlepiej dla Twojej firmy. Każdy model cenowy ma swoje zalety i wady.
Ceny poszczególnych projektów – Ten model cenowy oznacza, że otrzymujesz stałą kwotę za każdy projekt. Wielu klientów preferuje tę opcję, ponieważ łatwo jest oszacować całkowity koszt projektu. Zazwyczaj otrzymasz raty w trakcie trwania umowy. Większość konsultantów korzystających z tego modelu pobiera stałą miesięczną opłatę. Potencjalną pułapką tego modelu są opóźnienia w płatnościach. Dotyczy to w szczególności dużych agencji i firm o długich cyklach płacowych. Możesz pomóc uniknąć tego problemu, rozliczając pierwszy i ostatni miesiąc przed rozpoczęciem projektu.
Opłaty godzinowe – Opłaty godzinowe mogą być świetne dla zapewnienia Ci zapłaty za wszystkie godziny spędzone w pracy. Ten model cenowy gwarantuje, że żadne rozliczalne zadanie nie przejdzie przez szczeliny. WorkflowMax ma tracker czasu, aby upewnić się, że rejestrujesz wszystkie rozliczane godziny. Następnie możesz generować automatyczne faktury na podstawie danych arkusza czasu pracy. Minusem tego modelu cenowego jest to, że niektórzy klienci mogą pomyśleć, że jesteś zbyt drogi. Rozliczane godziny mogą być również nieprzewidywalne, co utrudnia dokładne oszacowanie kosztów projektów.
Opłata za utrzymanie – Doświadczeni konsultanci o silnej reputacji zazwyczaj pobierają opłatę manipulacyjną. Oznacza to, że klient płaci stałą stawkę co miesiąc w zamian za uzgodnioną liczbę godzin. Ta opcja może być świetna do generowania spójnych przepływów pieniężnych. Ale niektórzy klienci mogą zawierać klauzulę w umowie, że nie możesz pracować z konkurentami przez czas trwania umowy. Model ten może być również drogi dla małych firm, które preferują stałą opłatę za projekt lub stawki godzinowe.
Krok 4-Zarejestruj Swoją Firmę
Rejestracja firmy konsultingowej nie jest obowiązkowa, jeśli planujesz prowadzić działalność gospodarczą jako jednoosobowa firma. Ale rejestracja firmy ma zalety, w tym osobistą ochronę odpowiedzialności i otwarcie biznesowych kont bankowych, zatrudnianie pracowników, uzyskiwanie pożyczek i budowanie reputacji wśród klientów.
Skonfiguruj LLC
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC) jest drogą do większości początkujących konsultantów. Podczas gdy zasady różnią się nieznacznie w zależności od stanu, proces uruchamiania LLC jest stosunkowo prosty.
Najpierw musisz znaleźć unikalną nazwę dla swojej firmy. Następnie wybierz zarejestrowanego agenta. Zarejestrowany agent to osoba, która będzie otrzymywać oficjalne i prawne dokumenty, takie jak wezwania i pozwy sądowe w Twoim imieniu.
Następnie musisz przygotować umowę operacyjną. Będzie Ci to potrzebne, jeśli prowadzisz interesy z partnerami. Umowa operacyjna określa sposób prowadzenia LLC. Szczegóły w umowie obejmują sposób podziału zysków i strat, prawa głosu członków, udziały własnościowe i sposób zarządzania firmą.
Będziesz także musiał złożyć umowę o organizacji ze stanem. Ten dokument zawiera dane dotyczące twojej firmy, w tym nazwę firmy i adres, cel utworzenia LLC i długość jej istnienia. Na koniec otrzymasz certyfikat potwierdzający, że Twoja firma istnieje, jeśli Twoja aplikacja zostanie pomyślnie przyjęta.
Uzyskaj Certyfikat
Większość dziedzin doradztwa nie wymaga specjalnych certyfikatów. Ale niektóre wyspecjalizowane pola mogą pochodzić z tych wymagań. Nawet tam, gdzie nie jest to wymagane, odpowiednia certyfikacja może pomóc w budowaniu Twojej wiarygodności. Ta wiarygodność jest szczególnie ważna, gdy dopiero zaczynasz.
Istnieją również certyfikaty dostosowane do potrzeb konsultantów z różnych branż. Niektóre popularne certyfikaty dla konsultantów obejmują:
- Chartered Enterprise Analyst (CERA)
- Certyfikowany Konsultant Ds. Zasobów Ludzkich
- Certyfikowany Planer Edukacyjny
- Akredytowani Konsultanci Rolni
Krok 5-Zacznij Docierać Do Potencjalnych Klientów
Klienci są siłą napędową Twojej firmy konsultingowej. Musisz być agresywny, aby promować swoją firmę i dotrzeć do potencjalnych klientów. Będziesz także musiał stworzyć mapę drogową dotyczącą tego, w jaki sposób zamierzasz sprzedać swoją firmę.
Możesz zacząć od swojej najbliższej sieci, w tym członków rodziny, przyjaciół i kontaktów w pracy. Porozmawiaj ze swoją siecią o oferowanych usługach. Chętnie skierują do ciebie klientów.
Twórz stronę biznesową
Strona biznesowa to obowiązkowa pozycja w dzisiejszym środowisku biznesowym. Większość klientów wyszukuje Cię online przed zatrudnieniem lub znajdzie Cię w Internecie podczas wyszukiwania powiązanych usług. Stwórz więc profesjonalną stronę biznesową, aby zaprezentować to, co masz do zaoferowania. Jest to również świetne miejsce, aby pochwalić się poświadczeniami, certyfikatami, licencjami i wszystkim, co może zwiększyć Twoją wiarygodność.
Wykorzystaj Media Społecznościowe
Media społecznościowe to świetna platforma, dzięki której dowiesz się o swojej firmie. LinkedIn jest korzystny dla znalezienia profesjonalistów w Twojej branży. Rozważ również dołączenie do grup w swojej branży. Jest to świetne miejsce do udziału w dyskusjach, oferowania cennych spostrzeżeń i nawiązywania kontaktów z innymi osobami w branży.
Pisz Propozycje Klientów
Propozycja klienta jest skutecznym narzędziem zamykania sprzedaży. Propozycja to również Twoja szansa, aby pokazać swoim klientom, w jaki sposób rozwiążesz ich problemy i zaspokoisz ich potrzeby. Niektóre z ważnych aspektów, które należy uwzględnić w propozycjach klientów, obejmują:
- Konkretny problem, który rozwiązujesz
- Dlaczego oferujesz swoje usługi
- Czym jest projekt
- Terminy realizacji projektu
- Budżet projektu
- Rezultaty
- Jak mierzysz wyniki
WorkflowMax umożliwia łatwe tworzenie szablonów propozycji dla klientów. Wystarczy dostosować szablony do każdego klienta, aby zaoszczędzić czas. Szablony są również świetnym sposobem na wysłanie spójnego obrazu.
Krok 6-Zbuduj Swoją Markę
Może zająć trochę czasu, zanim klienci zaczną przychodzić. Ale budowanie reputacji może przyspieszyć ten proces. Większość twoich początkowych klientów będzie poleceniami. Więc idź poza i poza, aby uszczęśliwić swoich klientów.
Bądź Zorganizowany
Kluczem do uzyskania poleceń i powtarzających się klientów jest utrzymanie porządku. Oznacza to przechowywanie wszystkich niezbędnych informacji w jednym miejscu, dostarczanie projektów na czas oraz śledzenie faktur i płatności. Na początku będziesz żonglować wieloma zadaniami i obowiązkami. Dlatego oprogramowanie do zarządzania projektami, takie jak WorkflowMax, jest tak przydatne.
WorkflowMax posiada zaawansowaną funkcję zarządzania dokumentami, aby zapewnić, że nigdy nie zgubisz kluczowych informacji. Będziesz mógł bezpiecznie przechowywać wszystkie ważne pliki w jednym miejscu. Dokumenty i załączniki można również wysyłać bezpośrednio do zadania na Workflow Max. Oprogramowanie integruje się z dyskami Google, Box i Dropbox, aby zarządzanie dokumentami było jeszcze łatwiejsze.
Zatrudnię Pracowników
Może być konieczne zatrudnianie pracowników w miarę rozwoju firmy. Jednak biorąc więcej biznesu niż można obsłużyć jest przepis na rozczarowanie swoich klientów. Przynajmniej rozważ zatrudnienie wirtualnego asystenta na żądanie. Asystent może zająć się niektórymi brudnymi robotami, takimi jak ściganie płatności lub badanie rynku, podczas gdy ty skupiasz się na pracy generującej przychody.
Dostarczaj Wyniki
Do śledzenia wyników potrzebne są konkretne dane. Możesz również porozmawiać ze swoimi klientami o tym, co mają nadzieję osiągnąć. Ostatecznie, trzeba będzie dostarczyć wyniki, aby odnieść sukces w swojej działalności konsultingowej. Wreszcie, pamiętaj, aby być na bieżąco z trendami w branży, aby konsekwentnie świadczyć najwyższej klasy usługi doradcze dla swoich klientów.