Jeśli zdefiniujesz wpływ przez wielkość swojego wyniku Klouta, możesz przestać go teraz czytać.
Jeśli uważasz, że wpływ jest napędzany przez tworzenie relacji między dwiema stronami, w których jedna widzi drugą jako naprawdę posiadającą wiedzę na temat konkretnego produktu lub usługi, porozmawiajmy o nauce stojącej za tym wpływem.
Ustalanie wpływu to wieloetapowy proces, który przenosi wpływ przez cztery kluczowe etapy.
Ruszają z świadomość influencer, do wiedząc influencer, do lubienie influencer i wreszcie kończąc z preferencje za radę i Radę influencera.
I, jako wpływowy, będziesz zarabiać na długoterminowe życie w tym ostatnim etapie związku.
Ale nie dotrzesz tam po prostu pisząc lub rozmawiając o określonym temacie. Zamiast tego potrzebujesz Strategicznego Planu zakotwiczonego w prawdziwej nauce.
Prawo o propinquity
Prawo propinquity stwierdza, że im większa fizyczna (lub psychologiczna) bliskość między ludźmi, tym większa szansa, że nawiążą przyjaźnie lub romantyczne relacje.
Teoria została po raz pierwszy opracowana przez psychologów Leona Festingera, Stanleya Schachtera i Kurta w tak zwanych badaniach Westgate ‘ a prowadzonych na MIT.
W badaniu najsilniejsze przyjaźnie rozwinęły się między studentami, którzy mieszkali obok siebie na tym samym piętrze lub między studentami, którzy mieszkali na różnych piętrach, jeśli jeden z tych studentów mieszkał w pobliżu schodów.
W kategoriach nienaukowych badania Westgate ‘ a wykazały, że częstotliwość kontaktów między uczniami była silnym wskaźnikiem przyszłego kształtowania się przyjaźni.
Efekt propinquity
Istnieją dwa wymiary propinquity, i odgrywają różne role w strategii marketingowej.
Istnieje propinquity fizyczne i propinquity psychologiczne. Na potrzeby tego artykułu skupmy się na propinquity psychologicznej, ponieważ najbardziej bezpośrednio odnosi się do tworzenia wpływu poprzez tworzenie treści.
Teoria Propinquity mówi nam, że im częściej ludzie widzą Twoje treści, tym lepiej cię poznają. To ma sens. Za każdym razem, gdy ktoś jest narażony na Twoje treści, wchodzi w interakcję z Tobą, twoimi myślami i przekonaniami. Prowadzi to do poczucia poznania ciebie, ponieważ odzwierciedla to, w jaki sposób poznajemy ludzi w prawdziwym świecie.
Wielokrotna ekspozycja na Twoje treści przenosi je od zwykłej znajomości Ciebie do rzeczywistości lubienie ty. Ponownie, odzwierciedla to kontekst nawiązywania przyjaźni, który wszyscy znamy w świecie offline.
Im więcej wchodzimy w interakcję z ludźmi, których znamy, tym bardziej mamy tendencję do ich Polubienia — co wielokrotnie udowodniono w licznych badaniach dotyczących tworzenia romantycznych związków.
Ponieważ cię lubią, zużywają więcej twoich treści. Tak jak oni, część publiczności znajdzie wspólną płaszczyznę z Twoimi przekonaniami. To skrzyżowanie twoich przekonań, zainteresowań lub osobowości i Twoich odbiorców tworzy psychologiczną Propinquity. I to właśnie prowadzi do preferencji i wpływów.
Wiedzieć. Na przykład. Zaufanie.
Ważna uwaga: badania wykazały również, że bycie palantem unieważnia efekt propinquity. Jeśli badani nie lubili początkowej interakcji z osobą, późniejsze interakcje nie doprowadziły do zmiany zdania i rozpoczęcia lubienia osoby.
Tworzenie propinquity
Ze względu na siłę propinquity do tworzenia wpływów, nie jest to coś, co chcesz zostawić Przypadkowi.
Zamiast tego strategicznie zaplanuj platformę propinquity, a następnie wypełnij ją wysokiej jakości treścią. Proces tworzenia platformy propinquity jest nieco zbyt złożony dla pojedynczego posta, ale oto cztery kroki, których możesz użyć, aby rozpocząć proces już dziś.
- Kataloguj wszystkie miejsca, do których zwraca się pożądana grupa odbiorców, aby uzyskać informacje-w szczególności informacje związane z sprzedawanym produktem lub usługą. Jeśli zwracasz uwagę na świat odbiorców, powinno to być dość łatwe ćwiczenie i stworzyć listę oczywistych opcji mediów online i offline, konferencji i targów.
- Zacznij odnajdywać platformy, których jeszcze nie znasz. Użyj narzędzia generatora słów kluczowych, aby znaleźć terminy używane przez odbiorców do wyszukiwania istotnych informacji. Następnie przeprowadzaj wyszukiwania w Google przy użyciu tych terminów. Odwiedź strony, które znajdziesz na pierwszych stronach i poszukaj oznak aktywnych społeczności czytelników.
- Słuchaj pożądanej Publiczności na kanałach mediów społecznościowych-Twitter sprawia, że jest to szczególnie łatwe. W szczególności szukasz postów, w których udostępniają link. Utwórz listę witryn, które udostępniają, i Szukaj korelacji.
- Znajdź odpowiednie czaty na Twitterze i weź w nich udział. Po zakończeniu czatu przewiń Czat i utwórz listę wszystkich uczestników na Twitterze. Następnie postępuj zgodnie z tą listą przez kilka tygodni-i ponownie poszukaj tweetów zawierających linki.
Te dwa ostatnie są szczególnie przydatne, gdy próbujesz stworzyć wpływ w nowej branży, w której nie masz dużego bezpośredniego doświadczenia. Pod warunkiem, że twoja grupa docelowa zastosowania Twitter, te ostatnie dwa kroki mogą pomóc Ci szybko zrozumieć kluczowe strony internetowe preferowane przez odbiorców.
Twoim celem jest znalezienie witryn internetowych, do których zwraca się pożądana publiczność, aby uzyskać pomocne informacje. Następnie określ, czy którakolwiek z tych witryn pozwoli Ci gościć posty lub tworzyć treści do ich wykorzystania.
W ten sposób, można utworzyć wiele propinquity dotyka przeciwko perspektyw. Będziesz osobą “widzą wszędzie” i będziesz kojarzyć się z wiedzą o kategorii lub produkcie.
Korzyści z marketingu propinquity
Mapując (a następnie zarządzając) postępami potencjalnych klientów poprzez różne “punkty Propinquity”, możesz wykładniczo zwiększyć częstotliwość wyświetleń treści w stosunku do określonej grupy odbiorców w krótszym okresie czasu.
Ta wyższa częstotliwość wyświetleń-w połączeniu z efektem halo treści pojawiających się w już zaufanych kanałach treści-szybciej przeniesie publiczność przez proces propinquity.
Masz inne pomysły na stworzenie zaufanej platformy propinquity? Dajcie znać w komentarzach poniżej …