Najbardziej skuteczni marketerzy mają jedną wspólną cechę.
Znajdują sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją.
Marketerzy, którzy potrafią analizować trendy i przygotowywać się na przyszłość, mają największe szanse na postawienie swoich firm na sukces.
Nie chcesz być ostatnim, który wskoczy na modę.
Poświęciłem czas na zidentyfikowanie najlepszych trendów marketingowych w tym roku.
Chcę podzielić się z Tobą moimi spostrzeżeniami, abyś mógł zastosować te koncepcje w swojej firmie i rozpocząć nowy rok na właściwej drodze.
Właściwe zastosowanie tych trendów do strategii marketingowej będzie zwiększenie zaangażowania klientów.
Będziesz także w stanie zdobądź więcej klientów w tym roku.
Zanurzmy się. Oto 9 najlepszych trendów marketingowych na rok 2021.
1. Transmisja wideo na żywo
Platformy społecznościowe utorowały drogę trendowi wideo na żywo.
Zamiast używać mediów społecznościowych do publikowania zdjęć i filmów, masz teraz możliwość streamuj zawartość na żywo.
Zobacz jak eksperci od marketingu oczekują, że wideo na żywo wzrośnie w ciągu najbliższych dwóch lat:
Jeśli w 2017 r.nie korzystałeś z wideo na żywo do interakcji z klientami, musi to być dla ciebie priorytetem w 2019 r.
Badania sugerują, że 80% konsumentów woli oglądać wideo na żywo z marki, a nie czytać bloga.
A 67% ludzi jest bardziej skłonnych do zakupu biletu na wydarzenia takie jak koncert po obejrzeniu transmisji na żywo z podobnego wydarzenia.
Niektóre z najpopularniejszych platform wideo na żywo to:
- Facebook live
- YouTube live
- Instagram na żywo
- Peryskop
Lubię, gdy firmy korzystają z filmów na żywo, ponieważ daje im to szansę na bezpośrednią interakcję z odbiorcami.
Będziesz w stanie komunikować się i otrzymywać informacje zwrotne od klientów w czasie rzeczywistym.
Plus, to nie jest tak, że Twoje wideo na żywo zniknie na zawsze, gdy przestaniesz streamować.
Możesz zapisywać te filmy i zmieniać ich przeznaczenie w przyszłości.
2. Sztuczna inteligencja (AI)
Sztuczna inteligencja będzie nadal rosła w 2019 roku.
Jeśli byłeś na konferencjach marketingowych lub wydarzeniach w ciągu ostatniego roku, prawdopodobnie widziałeś co najmniej jedną sesję na temat sztucznej inteligencji.
Narzędzia AI służą do analizy zachowań konsumentów.
Po przeanalizowaniu zachowania roboty te mogą podejmować decyzje zgodnie ze sposobem ich zaprogramowania.
Roboty sztucznej inteligencji mogą zacząć przejmować podstawowe ludzkie role, co pozwoli Twojemu zespołowi poświęcić więcej czasu na zadania wymagające rzeczywistego ludzkiego wglądu.
Przykładem sztucznej inteligencji, którą możesz znać, jest chatbot.
Te programy komputerowe mogą prowadzić rozmowy z klientami.
Jestem pewien, że byłeś na stronie internetowej, gdzie pojawił się” przedstawiciel obsługi klienta”, aby rozpocząć rozmowę z Tobą.
To przykład chatbota.
Wraz ze wzrostem sztucznej inteligencji, kierownictwo ds. marketingu Poczuj się nieprzygotowany na ten trend.
Teraz jest idealny czas, aby kształcić się w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji do ulepszania różnych obszarów Twojej firmy.
Da ci przewagę nad konkurentami, którzy nie są przygotowani.
Zyskaj przewagę nad konkurencją, zapisując swoje pomysły marketingowe w jednym miejscu we wszystkich używanych aplikacjach do dokumentów.
3. Micro influencers
Jestem pewien, że znasz ambasadorów marki i influencerów społecznościowych.
Są to osoby w mediach społecznościowych, które mają relacje z firmami i otrzymują wynagrodzenie za promowanie produktów na swoich profilach osobistych.
To legalna strategia marketingowa.
Jeśli chodzi o wpływ społeczny, aby zostać uznanym za celebrytę, trzeba mieć ponad milion obserwujących.
Osoby z obserwatorami 500k-1 milion i obserwatorami 100k-500K należą odpowiednio do kategorii makro influencer i middle influencer.
Mikro influencerzy mają od 1K do 100K obserwujących w mediach społecznościowych.
Marki docierają do tych mikro influencerów, ponieważ ludziom łatwiej jest się z nimi odnosić.
Bądźmy szczerzy.
Niewiele osób może łączyć się z celebrytami. Plus, to oczywiste, gdy promują coś na swoich profilach.
Możesz mieć nawet wątpliwości, że te gwiazdy używają produktów, które rzucają.
Ale przeciętnemu człowiekowi znacznie łatwiej jest odnieść się do mikro influencera.
Dlaczego?
W większości przypadków ci ludzie nie są sławni. Mają normalną pracę i prowadzą normalne życie. Ale zdarza się, że są popularne w mediach społecznościowych.
Zobacz, jak działają mikro influencerzy postrzegane przez konsumentów:
W tym przypadku mniej znaczy więcej.
Zwróć uwagę na różnicę w zaangażowaniu użytkowników między influencerami z obserwatorami 1k do 4K i influencerami z obserwatorami 100k.
Zastanów się nad znalezieniem mikro influencerów, którzy będą reprezentować twoją firmę w mediach społecznościowych.
Kolejną zaletą tej strategii jest koszt.
Jeśli chcesz współpracować z taką celebrytką jak Beyoncé, będzie cię to kosztować 1 milion dolarów za post.
To oburzające.
Ale mikro wpływ będzie prawdopodobnie kosztować tylko $250 – $500 za post.
Dodatkowo możesz również wysłać im darmowe rzeczy, aby byli szczęśliwi.
4. Content marketing
Jeśli odniosłeś sukces marketingowy w ciągu ostatnich kilku lat, jestem pewien, że korzystałeś ze strategii content marketingowych.
Content marketing wciąż rośnie w górę.
W porównaniu do innych czynników, content marketing będzie miał największy wpływ o firmach w 2018 roku, według kadry kierowniczej biznesu:
Zamiast wymyślać nowe strategie content marketingowe, udoskonal swoje istniejące.
Upewnij się, że Twoje treści są odpowiednie i mają jasno zdefiniowanych odbiorców.
Content marketing jest świetny, ponieważ zazwyczaj nie jest drogi.
Zobaczysz również większą sprzedaż i wzrost lojalności klientów, gdy prawidłowo wykonasz te strategie.
Nie myśl, że musisz skupiać całą swoją energię na nowych trendach, takich jak sztuczna inteligencja w 2019 roku.
Kontynuuj działania content marketingowe.
5. Pokolenie Z
Wydaje się, że w ciągu ostatnich kilku lat firmy skupiały się na Milenium.
Nie ma w tym nic złego.
Ważne jest, aby kierować reklamy do konsumentów, gdy są młodzi, więc możesz starać się ich zatrzymać tak długo, jak to możliwe.
Każde pokolenie ma inne nawyki zakupowe.
Millenialsi pomogli kształtować trendy marketingowe w ciągu ostatniej dekady.
Ale teraz nadszedł czas, aby położyć większy nacisk również na młodsze pokolenia.
Pokolenie Z, znane również jako igeneracja, Post-Millenialsi lub pokolenie Ojczyzny to ludzie, którzy urodzili się pod koniec lat 90.do połowy lat 2000.
Najstarsi ludzie w tym pokoleniu wchodzą na początku lat 20.
Przygotowując się do ukończenia studiów, wejdą na rynek pracy, co oznacza, że ich nawyki konsumpcyjne ulegną zmianie.
Stała praca oznacza, że będą mieli większą siłę nabywczą.
Firmy muszą przeprowadzić więcej badań na temat tego pokolenia i dowiedzieć się, jak je ukierunkować.
Nie ma znaczenia, w jakiej branży znajduje się Twoja firma.
Zacznij koncentrować się na pokoleniu Z w tym roku.
Nie mówię, że powinieneś porzucić swoje podejście do millenialsów lub Generacji X,ale po prostu zdaj sobie sprawę, że istnieje świeży rynek, na który możesz trafić.
Dowiedz się, jak spędzają wolny czas. Na przykład, spójrz na to, jak aktywna Pokolenie Z jest w sporcie w porównaniu do ogólnej populacji:
Nawet jeśli Twoja firma nie produkuje sprzętu sportowego, nadal możesz wykorzystać te dane do swojej strategii marketingowej.
Kampanie marketingowe Generacji Z możesz skupić na aktywności fizycznej lub atletyce.
To tylko jeden przykład.
Zrób swoje badania i dowiedz się, czego chce pokolenie Z i w jaki sposób konsumuje informacje.
To klucz do pozyskania tych konsumentów.
6. Personalizacja konsumenta
Musisz dać swoim klientom spersonalizowane zakupy.
To jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie zaangażowania i sprzedaży.
Tego chcą twoi klienci.
W rzeczywistości, 75% konsumentów preferuj sprzedawców, którzy używają personalizacji, aby poprawić swoje wrażenia z zakupów.
Zachęcaj ludzi do stworzenia profilu klienta na swojej stronie internetowej lub aplikacji mobilnej.
W ten sposób możesz monitorować ich nawyki i oferować im specjalne oferty na podstawie ich wzorca przeglądania lub poprzednich zakupów.
Jest to absolutnie niezbędne dla firm, które mają stronę internetową ecommerce.
Taktyki personalizacji ułatwiają upsell i cross-sell Twoim klientom.
Ostatecznie oznacza to, że zarobisz więcej pieniędzy, nie wydając dużo.
Taniej jest dotrzeć do obecnych klientów niż pozyskać nowych.
Możesz także wysyłać spersonalizowane wiadomości e-mail do subskrybentów.
Personalizacja e-maili może poprawić współczynniki konwersji o 10% i zwiększyć współczynniki klikalności o 14%.
Jeśli spersonalizujesz temat wiadomości e-mail, istnieje o 26% większa szansa, że odbiorca ją otworzy, niż Jeśli tego nie zrobisz.
Takie liczby są zbyt dobre, by je zignorować.
Ci z Was, którzy nie korzystali z personalizacji w 2017 roku, muszą zacząć robić to teraz.
7. Ochrona prywatności jest ważniejsza niż kiedykolwiek
Ludzie martwią się o swoją prywatność.
Marketerzy muszą zacząć używać ochrony prywatności jako punktu sprzedaży.
Poinformuj swoich klientów, w jaki sposób chronisz ich dane.
Over 143 mln Amerykanie zostali dotknięci naruszeniem Equifax w 2017 roku.
To przerażające.
Jest to szczególnie przerażające, ponieważ firma jest Agencją raportującą o kredytach konsumenckich.
Jeśli Twoje informacje nie są z nimi bezpieczne, gdzie są bezpieczne?
To wydarzenie ma konsumentów na wysokim alarmie.
Mogą wahać się robić rzeczy, takie jak wprowadzanie danych karty kredytowej w Internecie obawiając się, że mogą stać się ofiarami oszustw związanych z kartami kredytowymi.
Jak sprawić, by konsumenci czuli się bezpiecznie?
Są pewne rzeczy, które możesz zrobić, aby dodaj wiarygodność swojej stronie.
- wyświetl wszystkie odznaki bezpieczeństwa
- podaj aktualne dane kontaktowe
- Dodaj opinie klientów i referencje
- Ułatw nawigację
- szybkie ładowanie stron
- upewnij się, że proces realizacji transakcji jest bezpieczny
Wszystko to sprawi, że klienci poczują się bezpiecznie podczas zakupów.
Jeśli Twoja firma wydaje się podejrzana lub nierzetelna w Internecie, trudno będzie ci uzyskać dużą sprzedaż.
8. LinkedIn będzie nadal liderem dla marketerów B2B
Podczas gdy firmy B2C będą miały więcej szczęścia w korzystaniu z platform mediów społecznościowych i taktyk marketingu e-mailowego, aby połączyć się ze swoimi klientami, marketerzy B2B muszą skupić się na swoich Obecność na LinkedIn.
Spójrz na te liczby.
Ponad 90% marketerów B2B twierdzi, że LinkedIn jest najskuteczniejszą platformą do generowania leadów.
Jeśli jesteś na rynku dla nowych klientów, LinkedIn powinien być pierwszym miejscem do szukania.
Połączenie z potencjalnym klientem na LinkedIn zwiększa szanse na zakup od ciebie o 50%.
Spodziewam się, że te trendy będą kontynuowane.
Zwiększ swoją obecność na LinkedIn, jeśli Twoja firma działa w modelu przychodów B2B.
9. Interaktywność
Twoja firma musi skupić się na interaktywności, zwłaszcza jeśli chodzi o e-mail marketing.
Wbrew powszechnemu przekonaniu, e-mail marketing jest daleki od śmierci.
Ale nie możesz po prostu wysyłać w kółko tych samych nudnych wiadomości e-mail i oczekiwać różnych wyników.
Interaktywne wiadomości e-mail zwiększają zaangażowanie subskrybentów.
W 2017 roku interaktywność była na szczycie e-mail marketing trend.
Ale to nie była moda.
Tendencja ta utrzyma się.
Oto niektóre z najlepszych sposobów na włączenie interaktywności do kampanii e-mail marketingowych:
- wykorzystaj marketing w czasie rzeczywistym
- dodawanie ankiet, ankiet i opinii
- Dołącz filmy
- Dodaj menu dla łatwej nawigacji
- używaj GIFów zamiast zdjęć
- dodaj wózki na żywo
Jeśli w 2017 roku udało Ci się osiągnąć sukces dzięki taktykom interaktywności, kontynuuj korzystanie z nich w Nowym Roku.
A jeśli jeszcze ich nie wypróbowałeś, nie jest za późno, aby wskoczyć na pokład.
Wniosek
Bycie na bieżąco z najnowszymi trendami marketingowymi to recepta na sukces.
Najlepsi marketerzy patrzą w przyszłość, aby przewidywać zachowania konsumentów.
Jeśli potrafisz zidentyfikować trendy i wprowadzić odpowiednie zmiany w swojej strategii marketingowej, zapewni Ci to przewagę nad konkurencją.
Po szeroko zakrojonych badaniach doszedłem do wniosku, że powyższe trendy będą miały duży wpływ na sukces Twojej marki.