Jak tworzyć treści Online jak Nieśmiertelny artysta renesansu

Więc chcesz, aby Twoje treści online zostały zauważone, co?

Może jesteś blogerem, który aspiruje do włamania się do tłumu z listy A.

Być może jesteś obiecującym autorem z nieodpartym pomysłem na historię.

Lub możesz po prostu być niezależnym pisarzem online z wielkimi marzeniami ligowymi.

Chwała, jeśli tak, ponieważ eksplodujący wszechświat treści cyfrowych potrzeby ty być w najlepszej formie.

Ale tu leży pierwsze pytanie — jak wznieść się ponad falujące zaciemnienie, które otacza świat treści cyfrowych, aby osiągnąć trafność online?

Na szczęście istnieje prosta (choć niełatwa) odpowiedź na to pytanie.

Przepraszam, nie jest. całkowicie o sztuczkach na Twitterze, inteligentnym SEO lub autopromocji. Wszystkie te elementy są przydatne, ale najpierw musisz zrobić jedną rzecz:

Twórz arcydzieła treści.

Arcydzieła?

Tak., arcydzieła – te kultowe i trwałe kreacje, które wytrzymują testy przestrzeni, czasu i krótkiej uwagi. Jak na ironię, najlepsze wzorce naśladowania do tworzenia takich arcydzieł online są już dawno martwe i pochodzą z bardzo Nie-cyfrowego świata.

Wprowadź Leonarda, Michała Anioła i Rafaela — Świętą Trójcę najwyższych artystów renesansu.

Pamiętamy, świętujemy i ubóstwiamy te twórcze legendy, ponieważ obie były epickie oraz płodny. Ich dzieła są nieśmiertelne, podobnie jak ich dziedzictwo.

Poza tym są imiennikami Wojowniczych Żółwi Ninja. Czy to nie fajne?

To pokazuje, że nasi trzej renesansowi przyjaciele mają coś, czego mogą nas nauczyć o tworzeniu arcydzieł.

Więc odłóż klawiaturę i podnieś pióro i tusz, ponieważ nadszedł czas, aby tworzyć treści, takie jak 1559.

Pisz z pilnością jak Leonardo da Vinci

Jestem pod wrażeniem pilności. Wiedza nie wystarczy, musimy się starać. Chęć nie wystarczy, musimy to zrobić.
~ Leonardo da Vinci

Przywódcy działają w trybie pilnym. Obaj Leonardos (pionier renesansu i żółw Ninja) podjęli tę szarżę.

Ta sama jakość dotyczy ciebie w dążeniu do tworzenia arcydzieł treści godnych zauważenia i pochwały. Musisz prowadzić siebie (czy ci się to podoba, czy nie).

Obejmuje to …

  1. Przekształcanie swoich kreatywnych pomysłów w wytrwałą siłę pisarską
  2. Zgniatanie wewnętrznych gremlinów, które chcą zniszczyć twoją determinację i …
  3. Ustanowienie wysokich standardów dla twojej twórczości

Jak to ujął Jonathan Fields: “to właśnie robią profesjonaliści.”Tylko w styczniu opublikował 17 postów na blogu, napisał 25 000 słów i skompletował manuskrypt do swojej następnej książki, napisał setki razy na Twitterze i wiele więcej. I według niego, to nie jest niezwykły miesiąc.

Witam pilnie!

Czy działasz na tym samym dysku?

Czy podejmujesz pełną inicjatywę, aby stworzyć swoje najbardziej żywe arcydzieła? Jeśli gwiazda online jest twoim celem, powinieneś. Oto kilka pomysłów na początek …

  • Ustaw codzienny cel pisania, jak 1000 słów. To punkt odniesienia Chrisa Guillebeau.
  • Publikuj konsekwentnie i często. Nie poświęcaj jakości, ale “pojawiaj się” często.
  • Wyostrz swoją unikalną tożsamość twórczą. Stań się niezapomniany za to, kim jesteś.
  • Pisz większe arcydzieła (pomyśl o książkach, raportach specjalnych i manifestach), które dają większy obraz twojego odważnego stylu i historii.

Mój przyjaciel Corbett Barr popiera tę pilną przesłankę w stylu knockout – napisz epic sh*T.

Jesteś dziś Epicki?

Bądź jednym z flow like Raphael

Kiedy maluje się, nie myśli się.
~ Rafał

John Cleese z Monty Python Fame uczy, że ” jeśli wejdziesz do właściwy nastrój wtedy twój sposób myślenia stanie się znacznie bardziej kreatywny. Ale jeśli ścigasz się cały dzień tykając rzeczy z list … i ogólnie trzymając wszystkie kulki w powietrzu, to nie będziesz miał żadnych kreatywnych pomysłów.”

Zalecanym przez Johna rozwiązaniem na podbój tego “szalonego świata, w którym wszyscy żyjemy”, jest zbudowanie własnej ” kryjówki żółwi.”

Tak, mówimy o skorupie żółwia, w którą można uciec z dala od bombardowania życia przerwami. To tutaj, w tej chronionej przestrzeni, twój “mózg żółwia”, jak John go nazywa, może w pełni grać.

Oto podstawowe elementy konstrukcyjne dla Twojego arcydzieła-obudowa żółwia inkubującego (ninja) …

  • Musisz ustanowić silne granice osobistej przestrzeni i czasu
  • Musisz pozwolić na żadne rozpraszanie uwagi (elektroniczne lub w inny sposób)
  • Musisz skupić się na jednym zadaniu naraz (zatrzymaj wielozadaniowość)

Czas zabawy w tej powłoce ma kluczowe znaczenie dla uwolnienia Twojego pełnego potencjału twórczego.

Jest to czas, który możesz poświęcić na taką zabawę, który prowadzi do przepływu-stanu umysłu, w którym twoje najgłębsze i najbardziej żywe idee wylewają się z Ciebie w jednym, spójnym strumieniu świadomości.

I to właśnie Rafał miał na myśli mówiąc” nie myśleć ” podczas malowania.

Kiedy jesteś w tym płynnym stanie, tak naprawdę nie myślisz tak dużo, jak jeździć na falach kreatywności do brzegów swoich arcydzieł treści.

I jeśli zastanawiasz się, czy John Cleese był potajemnie żółw Ninja za czerwoną maską, myślę, że możesz mieć rację. 🙂

Uwolnij swojego anioła jak Michał Anioł

Widziałem Anioła w marmurze i wyrzeźbiłem go, dopóki go nie uwolniłem.
~ Michelangelo

Eksplodujący cyfrowy wszechświat, który obejmuje rewolucję wydawniczą, przyniósł ze sobą tsunami nowych pisarzy.

Ogólnie rzecz biorąc, wszyscy jesteśmy “autorami”, zdolnymi do publikowania za pomocą kliknięcia przycisku (blogi są chwalone).

To ekscytujący ekosystem. Ale to nie utopia. Przykładem jest teraz herkulesowe wyzwanie wyróżnienia się i bycia zauważonym w tłumie pisarzy online, a następnie przeciążenia treści.

Ta atmosfera sprzyja niewygodnej prawdzie — dobra treść nie jest już wystarczająco dobra.

Jeśli chcesz osiągnąć prędkość ucieczki od mas, musisz – jak mówi Michał Anioł-kontynuować rzeźbienie treści, dopóki nie uwolnisz swojego arcydzieła.

Jest wspólne określenie dla tej ważnej umiejętności: edycja.

Uważam, że ostry montaż stał się nieocenioną przewagą konkurencyjną w świecie treści cyfrowych. I nie jestem sama. Po pierwsze, Thom Chambers się zgadza.

Thom jest genialnym redaktorem w Treehouses, darmowym e-magazynie skupiającym się na tematach, które pomogą Ci dotrzeć do Twoich 1000 prawdziwych fanów.

W swoim najnowszym wydaniu, zatytułowanym Wszyscy jesteśmy wydawcami (z udziałem projektu Domino, eBookling, Chrisa Guillebeau, Issuu, przez blogerów i innych), Thom pisze, że “wraz z coraz większą liczbą treści pojawiających się w Internecie każdego dnia, wartość redaktorów i kuratorów rośnie.”

Nie możesz zatrudniać ani współpracować z wykwalifikowanym edytorem kreatywnym. Chociaż jest to prawdopodobnie mądra decyzja, jeśli jesteś autorem major league online lub kimś, kto aspiruje do zostania jednym z nich.

Kluczowym punktem jest to, że umieszczasz swoje treści w pełnym procesie pisania.

Nie tylko pisać i publikować jak większość pisarzy online zrobić. Aby stworzyć prawdziwe arcydzieło warte wiele uwagi i fanfar, musisz napisać, edycja i publikować.

I rozważ najpierw wykonanie pętli pisania i edycji kilka razy.

Do Boju Ninja, Do Boju!

Najwyższa Uwaga online i trafność jest zarezerwowana dla tych, którzy zajmują się tworzeniem arcydzieł treści.

To takie proste.

Leonardo, Raphael i Michał Anioł są szczytowymi przykładami tego aksjomatu. To prawda, że my “artyści” online wymienialiśmy obrazy na piksele. Ale to nie usprawiedliwia nas od uczenia się i stosowania ponadczasowych lekcji, których muszą uczyć ci wielcy mistrzowie kreatywności.

Nie lubi historii? Nie dbasz o artystów renesansu? Żaden problem. Po prostu załóż swojego żółwia Ninja.

Możesz zrobić o wiele gorzej niż aspirowanie do bycia online piszącym ” bohaterem w pół muszli.”

Cowabunga!

Total
0
Shares
Related Posts