Jak wykorzystać Content Marketing dla “nudnej” branży

boring

Wiesz już, że content marketing jest skuteczny i widziałeś, jak tysiące firm z niego korzysta. Pozwala im przyciągnąć tysiące odwiedzających do swojej witryny i przewyższać cię w rankingach w wyszukiwarkach.

Więc dlaczego tego nie wykorzystujesz? To dlatego, że jesteś w nudnej branży, prawda?

Nie chcę ci tego mówić, ale nie ma czegoś takiego jak nudny przemysł. Są tylko źli pisarze, którzy nie są kreatywni.

Zamiast więc usprawiedliwiać się, omówmy, w jaki sposób możesz wykorzystać content marketing w dowolnej branży…nawet te tzw.” nudne”.

Lekcja # 1: brzydkie branże mają większe możliwości

Nie jest trudno wykorzystać content marketing w takich tematach jak zdrowie, Randki czy polityka. Ale jest to o wiele trudniejsze do zrobienia dla tematów takich jak finanse, Stomatologia lub ubezpieczenia. Z tego powodu nie widzisz zbyt wielu ludzi w tych przestrzeniach, którzy wykorzystują content marketing jako podstawową część swojej strategii.

Tak, te przestrzenie są konkurencyjne, ale dzięki content marketingowi będziesz mógł konkurować. Co najlepsze, konkurowanie będzie naprawdę przystępne ze względu na fakt, że tworzenie treści nie musi być drogie.

Bez względu na to, w jakiej przestrzeni się znajdujesz, nie martw się, ponieważ pod koniec tego postu będziesz mógł wymyślić kilka strategii i pomysłów.

Lekcja # 2: Rozwiązywanie problemów

Kto jest Twoim idealnym klientem? Już wiesz, kto to jest. Założę się, że nawet wiesz, z jakimi problemami boryka się twój idealny klient. I jestem pewien, że Twoja wiedza na temat problemów Twoich klientów wykracza poza te, które są po prostu związane z Twoim produktem lub usługą i rozciąga się na każdy wspólny problem, z którym borykają się w życiu osobistym lub biznesowym.

Na przykład dla KISSmetrics naszym głównym klientem jest wiceprezes ds. marketingu lub dyrektor ds. marketingu w firmie software-as-a-service. Naszym celem jest pomóc im w rozwiązywaniu ich potrzeb analitycznych.

Chociaż KISSmetrics sprzedaje tylko rozwiązania analityczne, pomagamy rozwiązać wszystkie problemy marketingowe naszych klientów. Robimy to za pośrednictwem naszego bloga KISSmetrics, gdzie piszemy treści na temat SEO, optymalizacji konwersji, a nawet ogólnego marketingu.

Tematy takie jak SEO nie muszą wiele robić z naszym oprogramowaniem analitycznym, ale pomagają naszym idealnym klientom rozwiązać ich problemy. To pomoże nam uzyskać więcej gałek ocznych. W końcu część tych ludzi będzie chciała dowiedzieć się więcej o KISSmetrics i tym, co robimy.

Jeśli rozwiążesz problemy swoich klientów, osiągniesz takie same wyniki, jak w Kissmetrics: ponad 50% naszych przychodów pochodzi z naszych działań content marketingowych.

Lekcja # 3: trafność jest ważniejsza niż ruch

Pamiętam, jak linkbait zaczął być popularny … wszyscy marketerzy pisali na każdy temat tylko po to, aby generować linki.

Na przykład, kiedy pracowałem z firmą o nazwie Life Insure, która sprzedawała ubezpieczenia na życie, jej poprzedni marketerzy pisali na ogólne tematy, takie jak sprzęt komputerowy lub ogólne porady biznesowe. Nie wybierali tych tematów, ponieważ uważali, że są istotne. Po prostu wybrali je w nadziei, że zwiększy to ich linki zwrotne.

Chociaż ta taktyka odniosła sukces, nie była skuteczna, a Life Insure odnotowało niewielką lub zerową poprawę dochodów. Kiedy zatrudnili mnie 6-7 lat temu, przeprowadziłem burzę mózgów nad pomysłami content marketingowymi, które były istotne dla ubezpieczeń na życie.

Jak zapewne się domyślacie, nie mogłem wymyślić kreatywnego tekstu o ubezpieczeniach, ale szybko zdałem sobie sprawę, że ludzie kupują ubezpieczenia z powodu strachu przed śmiercią. To doprowadziło mnie do wymyślenia kawałka treści zatytułowanego “19 rzeczy, których prawdopodobnie nie wiedziałeś o śmierci”.

Artykuł był wielkim hitem, ponieważ zawierał ciekawe fakty, takie jak:

Po ścięciu głowy przeciętna osoba pozostaje przytomna przez dodatkowe 15-20 sekund. Mów o drodze do wyjścia.

Wygenerował setki linków przychodzących, które były istotne, a co najważniejsze, pomógł Life Insure przenieść się z 5th miejsce w Google dla słowa kluczowego “ubezpieczenie na życie” do 3rd miejsce. Pomogło to firmie generować większe przychody.

Można to zrobić w każdej branży zbyt. Dla firmy zajmującej się odwykiem narkotykowym Passages Malibu stworzyłem kartę nadużywania substancji. Wymieniłem w nim wszystkie typowe leki, które ludzie nadużywają, objawy, które powodują każdy lek, a nawet zamieściłem zdjęcie tego, jak każdy lek wygląda. Ten wykres był tak skuteczny, że wygenerował ponad 70 linków i pomógł przejść do pozycji dla słowa kluczowego “drug rehab” na stronie 1 Google w tym czasie.

Podczas tworzenia treści dla własnej witryny nie korzystaj z łatwej trasy, pisząc na czymkolwiek, co stanie się wirusowe. Napisz treść, która jest związana z Twoją firmą, która pomaga twojemu idealnemu klientowi.

Lekcja # 4: Ludzie kochają Dane i zaawansowane treści

Content marketing to nie tylko rozśmieszanie ludzi czy Pokazywanie uroczych zdjęć kotów. Chodzi o tworzenie treści, które są edukacyjne i użyteczne.

Niektóre z najbardziej udanych treści, które możesz stworzyć, to:

  • Infografiki – Wyświetlanie statystyk bogatych w dane w formacie wizualnym, który jest łatwy do zrozumienia, zwykle generuje tysiące odwiedzających i setki linków w czasie. W KISSmetrics wygenerowaliśmy 2,512,596 odwiedzających, 41,142 linków zwrotnych z 3,741 unikalnych domen, 41,359 tweetów i 20,859 polubień z 47 infografik. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak utworzyć infografikę wirusową, postępuj zgodnie z tymi instrukcjami.
  • Dane – ludzie kochają dane, nawet jeśli nie są w formie wizualnej. Wystarczy spojrzeć na blogu OK Cupid na temat stosunku. Udało im się wygenerować 26,000 polubień na Facebooku i 4,285 tweetów z tego jednego posta na blogu. Jeśli jesteś w stanie zebrać przydatne Dane i udostępnić je innym, nie powinieneś mieć trudności z uzyskaniem jakiejkolwiek przyczepności.
  • Wpisy na blogu – mogą nie wydawać się seksowne dla większości ludzi, ale ludzie lubią czytać blogi. Gdyby tego nie zrobili, Tumblr nie sprzedałby Yahoo za ponad miliard dolarów. Kluczem do pisania postów na blogu, które generują ruch w dłuższej perspektywie, jest tworzenie wiecznie zielonych treści. Dobrym przykładem tego są posty typu “listy” i przewodniki “jak To zrobić”. Tego typu treści są zazwyczaj nadal cenne do przeczytania, nawet jeśli mają pięć lat kontra treści związane z wiadomościami, które są gorące tylko przez tydzień. Jeśli chcesz skopiować moje podejście do blogowania, po prostu wykonaj moje kroki tutaj.

Lekcja # 5: nie zapomnij o wpisie gościa

Content marketing to nie tylko publikowanie treści w Twojej witrynie. Obejmuje również wykorzystanie wszystkich blogów w Twojej przestrzeni.

Dwadzieścia procent swojego czasu powinieneś skupić się na publikowaniu treści na innych blogach. Ten przewodnik nauczy Cię, jak publikować posty gości.

A jeśli zastanawiasz się, jak spędzić resztę czasu… 40% powinno zostać wydane na tworzenie treści dla własnej witryny, a 40% powinno zostać wydane na marketing treści w Twojej witrynie i postach gości.

Podczas publikowania gości, pamiętaj o tych 3 rzeczach:

  1. Tylko Post gości na odpowiednich stronach – pomoże to skierować odpowiednie linki zwrotne i odpowiedni ruch z powrotem do twojej witryny. Ci goście mogą również przekształcić się w Klientów.
  2. Nie używaj rozbudowanego tekstu zakotwiczenia – tylko link do twojej witryny, gdy ma to sens i nie wypychaj linku bogatym tekstem kotwicy. W razie wątpliwości postaw się w sytuacji czytelników. Jeśli uważasz, że link do twojej witryny przyniesie im korzyści, dodaj go.
  3. Link do twoich wewnętrznych stron – większość ludzi korzysta z postów gości, aby zwiększyć popularność linków na swoich stronach domowych. Jeśli przeanalizujesz popularne strony, takie jak Wikipedia, zauważysz, że wszystkie mają jedną wspólną cechę… większość ich linków wskazuje na wewnętrzne strony. W przypadku Wikipedii Tylko 6% ich linków wskazuje na ich stronę główną. Jeśli chcesz zwiększyć swój autorytet, link do stron wewnętrznych, ponieważ pomoże to zwiększyć twój długi ruch ogonowy.

Lekcja # 6: narzędzia pomogą Ci generować pomysły

Wreszcie, będziesz musiał wymyślić kilka pomysłów na content marketing dla swojej firmy. Ale nie martw się, nauczę cię, jak łatwo znaleźć pomysły dla każdej branży.

Najprostszym sposobem na wymyślenie pomysłów jest wykorzystanie kilku narzędzi i witryn:

  • Generator tytułów – Portent ma zgrabne narzędzie, które wygeneruje dla Ciebie tytuły postów na blogu. Po prostu umieść słowa kluczowe związane z Twoją branżą w tym narzędziu, a wypluje potencjalne tytuły, których możesz użyć.
  • Szukaj na Twitterze – najłatwiejszym sposobem, aby zobaczyć, o czym ludzie mówią w Twojej przestrzeni, jest wejście na Twitter. Jest w czasie rzeczywistym, a miliony użytkowników rozmawiają na różne tematy. Przejdź do strony wyszukiwania Twittera i wpisz słowa kluczowe związane z Twoją przestrzenią. Jeśli zaczniesz widzieć ludzi tweetujących o tym samym, możesz napisać na temat z tym związany. Zwiększy to prawdopodobieństwo, że Twoje treści zostaną tweetowane.
  • Pytania Quora – istnieje duża szansa, że klienci używają Quora do nauki. Wyszukaj Quora za pomocą słów kluczowych związanych z Twoją przestrzenią, aby zobaczyć, czego próbuje nauczyć się twój rynek docelowy. Jeśli widzisz jakieś dobre pytania, które można przekształcić w wpis na blogu, możesz utworzyć wpis na blogu. Możesz nawet połączyć się z nim z Quora,co powinno pomóc w ruchu. 😉
  • Szukaj na blogu – od Google Blog Search po Technorati, będziesz mógł znaleźć wszystkie popularne blogi w swojej przestrzeni. Przekopuj się przez ich witryny, aby dowiedzieć się, które treści są najbardziej zaangażowane, takie jak akcje społecznościowe i komentarze. To powinno dać ci wyobrażenie o tym, co ludzie chcą czytać w Twojej przestrzeni.

Teraz, gdy wiesz, jak wymyślić tematy treści, jesteś gotowy do korzystania z Content Marketingu.

Wniosek

Nie ma czegoś takiego jak “nudna” branża, więc powinieneś być w stanie korzystać z content marketingu dla każdej firmy. To nic trudnego. Musisz tylko być gotów zainwestować czas i energię.

A kiedy zaczniesz go wykorzystywać, upewnij się, że dajesz sobie co najmniej sześć miesięcy tworzenia wysokiej jakości treści, zanim ocenisz swoje wysiłki. Nie zobaczysz wyników od razu, ale w ciągu sześciu miesięcy powinieneś zobaczyć wystarczająco dużo wyników, aby kontynuować.

Wreszcie, pisanie dobrych treści nie wystarczy. Jeśli nie sprzedasz go poprawnie, nie zobaczysz świetnych rezultatów. Spędzaj więc 40% czasu na reklamowaniu swoich treści.

Total
0
Shares
Related Posts