Jest środa rano w tym tygodniu, a ja jestem w samym środku codziennego wraku pociągu, do którego dochodzi, gdy dzieci wstają z łóżka.
Ponieważ zręcznie zapobiegam 18-miesięcznemu staruszkowi walenia głową w róg mojego biurka, Stary IM dzwoni i pomimo siebie nie mogę się oprzeć jego syrenowemu wołaniu.
To Markus z AU interactive, i chce szybkiej porady na temat postu, który zaraz wyda.
Szybko się rozbijamy i idziemy w różne strony.
Później w ciągu dnia, zauważyłem, że jego post, 10 rzeczy, które sprawią, że lub złamać swoją stronę jest na pierwszej stronie Digg. Ostatnio spojrzałem zdobył ponad 1100 głosów, kilka pysznych zakładek, i spędził czas na TechMeme.
Nieźle.
Po pierwsze, post jest doskonały. Nie tylko jest dobrze napisany, ale treść jest wyjątkowa, ponieważ jest podsumowaniem punktów wygłoszonych przez prezenterów na konferencji Future of Web Apps.
Ale jak wszyscy wiemy, dokładnie ta sama treść może prześlizgnąć się przez pęknięcia, jeśli nie napiszesz świetnego nagłówka. Markus wiedział, kiedy się ze mną skontaktował, że samo przyklejenie numeru “10” przed tytułem postu nie jest końcem analizy.
Zabawmy się w nagłówki.
Jeśli masz post, który właśnie napisałeś, a może starszy post, który nie zrobił tak dobrze, jak myślałeś, że powinien, lub nawet jeśli chcesz napisać zupełnie nowy post, który Twoim zdaniem zrobi dobrze…
Upuść adres URL w komentarzach do tego posta. Wybiorę tyle, ile mogę i przepiszę nagłówek (lub powiem ci, że twój tytuł posta już rządzi). Potem linkuję do postów pod koniec przyszłego tygodnia i może wszyscy się czegoś nauczymy.
I zróbmy to open source-wszyscy copywriterzy, którzy czytają ten blog (wraz z blogerami, którzy mają mad skillz, jeśli chodzi o tytuły postów), mogą wybrać własne wybory, przepisać tytuły postów i umieścić to wszystko w swoim blogu. Do tych wszystkich też podam link.
Nie mogę ci obiecać, że Twój wynikający post przyciągnie uwagę Markusa. Jest po prostu zbyt wiele zmiennych.
Ale myślę, że tego rodzaju ćwiczenia mogą być bardziej pomocne dla niektórych niż po prostu czytanie innego artykułu na temat pisania nagłówków.
Dajcie mi te posty!
Aktualizacja: Pierwsze pięć remiksów nagłówkowych jest tutaj.
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!
Dodaj Copyblogger do Twoich ulubionych Technorati.