Jak uzyskać więcej konwersji z AdWords za pomocą remarketingu

W idealnym świecie cały ruch na twojej stronie byłby organiczny. To najbardziej idealny scenariusz dla wszystkich.

Ale czasami może to potrwać 6, 12, a nawet 18 miesięcy, aby naprawdę zauważyć korzyści ze strategii wyszukiwania organicznego. To cię nie zniechęca. Chociaż powinieneś pozostać na kursie i nadal ustalać priorytety najlepszych praktyk SEO, zawsze możesz na razie korzystać z płatnych reklam, aby zwiększyć ruch na swojej stronie.

Więc dla tych z Was, którzy mają dostępne środki w budżecie marketingowym, zdecydowanie polecam wypróbowanie kampanii PPC.

Najlepszym sposobem na wyświetlanie płatnych reklam jest Google AdWords.

Google wykonuje niesamowitą pracę, oferując narzędzia, które zapewniają, że Twoje reklamy są wyświetlane przez osoby najbardziej zainteresowane Twoją firmą. Jednym z najskuteczniejszych podejść do kampanii jest remarketing.

Czym jest remarketing?

To sposób na wyświetlanie reklam osobom, które wcześniej przeglądały Twoją witrynę. Ponieważ użytkownicy ci są już zaznajomieni z Twoją marką, jest bardziej prawdopodobne, że przekonwertują, gdy zobaczą Twoją reklamę w SERP lub w witrynie Partnera Google.

Uzyskanie ruchu na twojej stronie jest oczywiście świetne. Kto nie chce więcej ruchu? Ale jeśli ci odwiedzający nie konwertują, nie zobaczysz wysokiego zwrotu z inwestycji w te płatne reklamy.

To właśnie tam wkracza remarketing. Oto prosta reprezentacja wizualna, która dokładnie pokazuje, jak działa remarketing.

Remarketing

To bardzo łatwa do zrozumienia koncepcja.

Zasadniczo odwiedzający Twoją witrynę będą śledzeni na podstawie ich zachowania. Następnie Twoja reklama pojawi się, gdy przeglądają inną witrynę w przyszłości.

Jestem pewna, że to już ci się przytrafiło.

Szukasz czegoś takiego jak” hotele w Miami”, a później tego samego dnia widzisz reklamę strony internetowej hotelu, którą przeglądałeś wcześniej. To kampania remarketingowa.

Dla tych z Was, którzy nigdy nie korzystali z tej strategii, wyjaśnię każdy krok, który musisz wykonać, aby skonfigurować to w Google AdWords. Wdrożenie strategii remarketingowej zwiększy współczynniki konwersji i wygeneruje wyższy zwrot z inwestycji w wydatki reklamowe.

Generowanie kodu remarketingowego

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to wygenerować kod remarketingowy z konta Google AdWords. Następnie w końcu dodasz ten kod do swojej witryny, aby Google mogło śledzić odwiedzających i ostatecznie zastosować tę strategię za pośrednictwem witryn partnerskich.

Zakładam, że masz już konto Google Ads.

Jeśli nie, poświęć chwilę, aby to ustawić. Jest to szybki i darmowy proces. Nic nie zapłacisz, dopóki nie zaczniesz wyświetlać reklam.

Po zalogowaniu się do Google AdWords kliknij ikonę “Narzędzia” u góry Pulpitu nawigacyjnego, aby rozwinąć menu.

Google Adwords Dashboard

Następnie przejdź do kolumny ” biblioteka udostępniona “i wybierz” Menedżer odbiorców”, jak na zdjęciu powyżej.

Po wylądowaniu na tej stronie zobaczysz, że jesteś już w sekcji remarketingu. Po lewej stronie ekranu kliknij “źródła odbiorców”, aby kontynuować.

Audience Sources

Po przejściu na tę stronę zobaczysz pięć różnych opcji:

  • Tag Google Ads
  • Google Analytics
  • Analityka Aplikacji
  • Google Play
  • YouTube

Są to wszystkie sposoby śledzenia klientów w kampaniach remarketingowych. Ale dla naszych celów dzisiaj, masz zamiar wybrać “skonfiguruj tag” z pola “Google Ads tag”.

Google Ad Tags

Teraz musisz określić rodzaj kampanii remarketingowej, którą chcesz uruchomić. Będziesz miał dwie opcje.

Pierwszy wybór jest bardzo prosty; zbieraj ogólne dane o odwiedzających witrynę.

Zasadniczo oznacza to, że jeśli ktoś wyląduje w Twojej witrynie, będzie kandydatem do Twoich kampanii remarketingowych.

Ale tylko dlatego, że ktoś odwiedza Twoją witrynę, nie oznacza to automatycznie, że jest zainteresowany tym, co oferujesz. Czasami ludzie wylądują na twojej stronie przez pomyłkę. A może zdali sobie sprawę, że to, co oferujesz, nie jest tym, czego potrzebują. Możliwe, że Twoje produkty są poza ich zakresem cenowym. W grę wchodzi mnóstwo różnych czynników.

Tak więc remarketing dla wszystkich i każdego nie zawsze jest najskuteczniejszym sposobem napędzania konwersji. Dlatego powinieneś rozważyć drugą opcję.

Google pozwala zbierać dane na podstawie konkretnych działań odwiedzających, aby wyświetlać ludziom bardziej spersonalizowane reklamy. Na przykład możesz kierować reklamy tylko do osób, które dodały coś do koszyka, ale nie dokonały konwersji.

Po wybraniu typu strategii remarketingowej, którą chcesz realizować, Google automatycznie wygeneruje dla Ciebie kod.

Dodaj tag do swojej strony

Po wygenerowaniu kodu remarketingowego musisz zainstalować tag na swojej stronie internetowej.

Dla tych z was, którzy wybierają drugą opcję obejmującą określone działania odwiedzających, zobaczysz, że wygenerowano dwa kody.

  • Globalny tag strony
  • Fragment wydarzenia

Globalny tag witryny powinien być dodawany do każdej strony w witrynie. Zostanie to zainstalowane w sekcji < head>HTML Twojej strony.

Oto przykład tego, jak to wygląda, gdy tag zostanie wygenerowany dla Ciebie w AdWords.

Google Code

Znaczniki fragmentów zdarzeń są nieco bardziej złożone.

Nie możesz po prostu zainstalować kodu na swojej stronie, ponieważ jest on wyświetlany w polu automatycznego generowania. W kodzie znajdują się symbole zastępcze, które należy aktualizować w zależności od rodzaju śledzonego zdarzenia w celu remarketingu.

Pamiętaj, że celem tej strategii jest znalezienie ludzi, którzy są najbardziej skłonni do ukrycia.

Więc fragmenty nie trafią na każdą stronę twojej witryny. Zamiast tego będą one dodawane tylko do stron, na których mają miejsce określone działania, takie jak strona Dodaj do koszyka lub strona produktu.

Oto przykład kodu fragmentu zdarzenia z tymi symbolami zastępczymi.

Snippet

Jak widać z tego, co wspomniałem powyżej, istnieją części tagu, które należy zastąpić wartością do celów śledzenia.

Omówmy to jeszcze bardziej.

Od góry widać, że ten fragment domyślnie mierzy widoki stron. Ale inne przykłady zdarzeń obejmują takie rzeczy jak:

  • view_search_results
  • view_item_list
  • view_item
  • add_to_cart
  • zakup

Po skonfigurowaniu zdarzenia należy zmienić pozycje wartości i parametry identyfikatora, aby odpowiadały kampaniom remarketingowym.

Wszystko zależy od Twojej firmy i rodzaju strony internetowej, którą posiadasz.

Te wybory są niezwykle wszechstronne. Google daje Ci możliwość bycia bardzo specyficznym w Twojej firmie.

Ostatnio Google zaktualizowało kod swoich tagów. Dlatego osoby, które wcześniej zainstalowały tag remarketingowy w Twojej witrynie, powinny zaktualizować te stare tagi. Google twierdzi, że stare nadal będą działać, ale zaleca generowanie nowych globalnych tagów i fragmentów zdarzeń do wykorzystania w przyszłości.

Istnieją trzy sposoby zainstalowania tych tagów w Twojej witrynie.

Install Tags

  • Zainstaluj go samodzielnie
  • Wyślij tag do swojego webmastera
  • Użyj Menedżera tagów Google

Każda opcja jest dość oczywiste. Google przeprowadzi Cię przez proces na każdym kroku. Jeśli zdecydujesz się zrobić to na własną rękę, po prostu upewnij się, że zdajesz sobie sprawę, że symbole zastępcze muszą zostać zmienione. W przeciwnym razie kampanie nie będą działać.

Parametry przedmiotu

Jak wyjaśniłem wcześniej, musisz zaktualizować symbole zastępcze w kodzie fragmentu wydarzenia, aby śledzić określone działania użytkowników w Twojej witrynie. Parametry artykułu będą się różnić w zależności od wybranego typu firmy.

Są to kategorie:

  • Sprzedaż detaliczna
  • Edukacja
  • Loty
  • Hotele i wypożyczalnie
  • Oferty pracy
  • Oferty lokalne
  • Nieruchomości
  • Podróże
  • Niestandardowe

Więc jeśli masz stronę detaliczną, identyfikator może reprezentować coś w rodzaju unikalnego produktu.

Oto kolejny przykład użycia innego pionu. Jeśli masz linię lotniczą lub prowadzisz stronę internetową, która sprzedaje loty, Twój znacznik fragmentu wydarzenia może wyglądać mniej więcej tak:

Snippet Example

To wydarzenie jest w szczególności śledzenie osób, które zakupiły lot z Londynu do LAX.

Tak więc jedną z ich kampanii remarketingowych może być reklama dotycząca modernizacji miejsca, zakupu hotelu lub wynajmu samochodu po przybyciu do miejsca docelowego.

Aby wyświetlić pełną listę wymagań i przykłady parametrów artykułów w Twojej branży, sprawdź ten zasób od Google. Polecam również przeczytanie tej strony pomocy technicznej Google, która omawia niestandardowe zasady dotyczące kampanii remarketingowych.

Zaktualizuj swoją politykę prywatności

Gdy już to wszystko skonfigurujesz i Kod zostanie zainstalowany na twojej stronie, musisz również wprowadzić dodatkowe zmiany w swojej witrynie.

Twoja polityka prywatności musi zostać zaktualizowana, aby poinformować odwiedzających Twoją witrynę dokładnie, co robisz.

Według Google są to wymagania, które musi spełnić zaktualizowana Polityka Prywatności:

  • Opisz, w jaki sposób używasz remarketingu do reklamowania się w Internecie.
  • Wyjaśnij, w jaki sposób Google i inne witryny stron trzecich wyświetlają reklamy z twojej witryny w całym Internecie.
  • Wyjaśnij, w jaki sposób Google i inne witryny wykorzystują pliki cookie, a także inne identyfikatory urządzeń do wyświetlania reklam na podstawie zachowań użytkowników w witrynie.
  • Podaj instrukcje, w jaki sposób odwiedzający witrynę mogą zrezygnować z plików cookie i identyfikatorów urządzeń.

Nie pomiń tego kroku. Nieetyczne jest oszukiwanie odwiedzających Twoją stronę. Ponadto Google twierdzi, że musisz ujawnić wszystkie te informacje, jeśli używasz AdWords do remarketingu.

Tworzenie niestandardowych list odbiorców

Teraz nadszedł czas, aby dokładnie dostosować, do kogo będziesz kierować reklamy za pomocą remarketingu.

Wróć do strony “menedżer odbiorców”na pulpicie AdWords. Następnie przejdź do zakładki “listy odbiorców” i kliknij znak plus ( + ), aby dodać nową grupę odbiorców.

Add Audience List

Następnie pojawią się różne opcje dotyczące tego, skąd będzie pochodzić ta lista.

  • Odwiedzający stronę
  • Użytkownicy aplikacji
  • Użytkownicy YouTube
  • Lista klientów
  • Niestandardowa kombinacja

Dla naszych celów dzisiaj, śmiało i wybierz opcję” odwiedzający witrynę”.

Następnie możesz dodać więcej informacji o tej liście, nazywając ją i zmieniając ustawienia. Oto jak wygląda ta strona:

Settings

Po pierwsze, powinieneś wymienić swoją publiczność.

Bądź konkretny, dzięki czemu będziesz w stanie odróżnić go od innych list. Będziesz mógł wybrać tych odbiorców później, gdy uruchomisz swoje reklamy.

Następnie możesz aktualizować niestandardowe informacje o ich zachowaniu i działaniach w swojej witrynie. Oto twoje opcje:

  • Odwiedzający, którzy wylądowali na konkretnej stronie docelowej
  • Odwiedzający, którzy wylądowali na określonej stronie i innej konkretnej stronie
  • Odwiedzający, którzy wylądowali na jednej stronie, ale nie wylądowali na innej konkretnej stronie
  • Odwiedzający, którzy wylądowali na stronie w określonych terminach
  • Odwiedzający, którzy wylądowali na stronie z pewnymi tagami

Na przykład, być może chcesz kierować reklamy na odwiedzających, którzy trafili na Twoją stronę “O nas”, ale nie odwiedzili Twojej strony produktu. A może chcesz kierować reklamy do osób, które odwiedziły stronę produktu i stronę koszyka.

W zależności od wybranych opcji dodasz również te konkretne adresy URL.

Następnie nadszedł czas, aby określić, jak długo chcesz, aby ta lista odbiorców była przechowywana. Domyślnie jest to 30 dni, ale może to być nawet 540 dni.

W zależności od strony i kampanii, należy ją odpowiednio dostosować. Jeśli promujesz produkty impulse buy, prawdopodobnie chciałbyś, aby były znacznie niższe. Jeśli promujesz konkretną stronę docelową świątecznej wyprzedaży, upewnij się, że reklamy nie będą wyświetlać się poza tym świętem.

W większości przypadków 30 dni powinno być w porządku. Zawsze możesz eksperymentować z innymi przedziałami czasu podczas tworzenia nowych list odbiorców.

Uruchom kampanię remarketingową

Po wprowadzeniu ustawień nadszedł czas, aby przetestować to wszystko. Musisz utworzyć i uruchomić reklamy.

Wróć do panelu AdWords. Znajdź “kampanie” po lewej stronie ekranu.

Campaigns

Kliknij jeden ze znaków plusa, aby rozpocząć nową kampanię.

Następnie zostaniesz poproszony o wybranie celu z jednej z następujących opcji:

  • Sprzedaż
  • Leads
  • Ruch na stronie
  • Świadomość marki i zasięg
  • Uwzględnienie produktu i marki
  • Promocja aplikacji

Możesz wybrać, co chcesz z tej listy. Ale w przypadku konwersji prawdopodobnie będziesz chciał wybrać sprzedaż, potencjalnych klientów lub produkt.

Następnie zdecydujesz o rodzaju kampanii. W przypadku remarketingu wybierz opcję “Wyświetl”.

Display

To Twoja szansa na dostosowanie wszystkich ustawień i parametrów reklamy. Ustawisz takie rzeczy jak:

  • Nazwa kampanii
  • Lokalizacje, na które chcesz trafić
  • Języki
  • Ustawienia stawek
  • Budżet

Po sfinalizowaniu tego wszystkiego przewiń, aż zobaczysz sekcję “odbiorcy”.

Audiences

Kliknij kartę ” Przeglądaj “w środku okna” edytuj docelowych odbiorców”.

Przejdź do trzeciej opcji, jak podkreśliłem na powyższym zrzucie ekranu. Pozwoli Ci to wybrać sposób interakcji niektórych odbiorców z Twoją firmą.

W tym miejscu możesz wybrać listę odbiorców niestandardowych utworzonych w poprzednim kroku. Możesz także wybrać wszystkich odbiorców lub odbiorców zoptymalizowanych przez AdWords.

To tylko kwestia stworzenia reklam i uruchomienia kampanii.

Proces tworzenia reklam różni się w zależności od kampanii remarketingowej. Na przykład, jeśli ktoś obejrzał konkretny produkt i już go kupił, nie ma sensu pokazywać mu reklamy tego samego produktu. Podczas gdy jeśli dodali element do koszyka, ale nigdy nie sfinalizowali procesu zakupu, pokazanie im tego samego produktu ponownie zachęciłoby ich do zakupu.

Wniosek

Jeśli zamierzasz wydawać pieniądze na kampanie PPC z AdWords, zdecydowanie polecam prowadzenie reklam remarketingowych.

Dzięki remarketingowi masz możliwość kierowania wykwalifikowanych potencjalnych klientów. Są to osoby, które były już na twojej stronie i wykonały pewien rodzaj działania, który był bliski konwersji.

Ponieważ są już zaznajomieni z Twoją marką, witryną, produktami lub usługami, zachęcenie odwiedzających do sfinalizowania konwersji będzie znacznie łatwiejsze niż reklama dla kogoś, kto nigdy o Tobie nie słyszał.

Śledź swoje konwersje. Zobacz, które typy reklam, działań i niestandardowych list odbiorców zapewniają najlepsze wyniki i najwyższy zwrot z inwestycji. Następnie możesz podwoić liczbę tych kampanii i wprowadzić zmiany do tych, które również nie działają.

W ten sposób zwiększasz liczbę konwersji w Google AdWords za pomocą kampanii remarketingowych.

Total
0
Shares
Related Posts