Wskaźniki nie są idealne.
Ale jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie masz pojęcia, czy to działa, czy nie.
Chociaż wskaźniki nie zawsze same opowiadają całą historię, razem mogą zapewnić Ci cały obraz.
Pozwala to dostrzec problemy, a także możliwości poprawy we wszystkich obszarach działalności, w tym marketingu w mediach społecznościowych.
Jest jeden problem, który ciągle widzę:
Marketerzy rejestrują metryki, ale nigdy do anything z nimi.
Samo nagrywanie danych nic nie da. Musisz nagrać oraz przeanalizuj je, aby móc podjąć działania w celu poprawy procesów, które następnie doprowadzą do pozytywnych wyników.
O tym chcę porozmawiać w tym poście.
Pod koniec tego postu powinieneś zrozumieć co szukać w metrykach mediów społecznościowych i jak reagować na te dane i ulepszać swój marketing.
Przyjrzymy się metrykom zarówno w serwisach społecznościowych, jak i w witrynie Twojej firmy, ponieważ media społecznościowe to tylko top większości lejów konwersji:
1. Ważni subskrybenci/Obserwujący
Jedną z rzeczy, które z pewnością chcesz śledzić w mediach społecznościowych, jest wzrost Subskrybenta (lub obserwatora) w czasie.
Jeśli twój plan mediów społecznościowych działa dobrze, istnieje szansa, że liczba subskrybentów będzie rosła w coraz szybszym tempie.
Możesz śledzić tę metrykę ręcznie, używając prosty arkusz kalkulacyjny. Pamiętaj tylko, aby co miesiąc rejestrować liczbę obserwujących dla wszystkich kanałów społecznościowych.
Alternatywnie możesz skorzystać z analizy wielu narzędzi social media, które zazwyczaj Uwzględnij swój wzrost naśladowców.
Jednym z przykładów jest bufor, który śledzi nowych obserwujących, a także wiele innych wskaźników społecznych:
Reagowanie na zmiany w wzroście obserwatora: Każdego miesiąca, ymożesz zmierzyć się z trzema różnymi scenariuszami.
1. Twój wzrost Naśladowca może się powtórzyć w ciągu ostatnich kilku miesięcy, co jest dobre. Twój proces wymaga zmiany tylko wtedy, gdy uważasz, że istnieje znaczne pole do poprawy.
2. Twój obecny wzrost obserwatora może exceed twój poprzedni wzrost naśladowców. W takim przypadku musisz dokładnie przeanalizować swoje posty w mediach społecznościowych i dowiedzieć się co poszło dobrze.
Jeśli rozumiesz przyczyny poprawy wzrostu, powinieneś być w stanie go utrzymać.
3. Wreszcie, twój wzrost obserwatora może być bardzo niski lub znacznie gorszy niż w poprzednich miesiącach.
Co wskazuje na problem to wymaga natychmiastowej reakcji.
Istnieją dwa możliwe scenariusze, ale jeden jest łatwiejszy do rozwiązania niż drugi:
1. Jeśli twój wzrost wyznawcy był i nadal jest bardzo powolny, musisz wrócić do klasy.
Dowiedz się więcej o skutecznym planie mediów społecznościowych, a także o indywidualnej taktyce mediów społecznościowych. Oto kilka zasobów, które pomogą Ci zacząć:
- Przestań zgadywać: Oto Strategia mediów społecznościowych, która działa
- 6 kroków, aby stworzyć czysty i opłacalny Plan mediów społecznościowych
2. Jeśli twój wzrost obserwatora jest znacznie wolniejszy niż zwykle, musisz analizuj co poszło nie tak.
Jeśli wypróbowałeś nową strategię i nie zadziałała, oczywiste jest, że musisz wypróbować nową lub wrócić do starej.
Ale jeśli przyczyna spadku nie jest oczywista, Utwórz arkusz kalkulacyjny z następującymi kolumnami:
- miesiąc
- liczba postów w mediach społecznościowych
- liczba postów w kategorii 1
- liczba postów w kategorii 2
- liczba postów w kategorii 3 … i tak dalej
- zmiany w sieci społecznościowej
Wypełnij to dla co najmniej Ostatnie 3 miesiące.
Twoim celem jest znalezienie przyczyny, która spowodowała spadek wzrostu obserwujących.
Może to być spowodowane tym, że napisałeś więcej postów na określony temat, który wydaje się nie działać dobrze w mediach społecznościowych.
Może to być również coś poza Twoją kontrolą. Na przykład Facebook ma obniżony zasięg ekologiczny w przeszłości, co może zmniejszyć wzrost obserwatora.
W końcu chcesz zidentyfikować przyczynę spadku, a następnie naprawić, jeśli to możliwe.
2. Zasięg postu (wrażenia)
Następny jest post reach, który mówi, ilu użytkowników (głównie obserwujących) widziało Twoje posty.
Ponownie można to zmierzyć za pomocą dowolnego zaawansowanego narzędzia, ale wszystkie te informacje są dostarczane na wszystkich głównych sieciach społecznościowych.
Na przykład w Twitter analytics, kliknij” Tweety ” na górze, a otrzymasz szczegółowy podział ogólnych wrażeń, a także wrażenia na tweet.
Na Facebooku przejdź do panelu analitycznego dla Twojej firmy, a następnie przejdź do statystyk strony, które pokazują to samo rodzaj podziału:
Oczywiście wyższy zasięg jest lepszy, więc to jest to, czego zawsze powinieneś szukać.
Jest tu kilka rzeczy do zrobienia.
Najpierw wyeksportuj te dane do arkusza kalkulacyjnego, a następnie posortuj je według dnia.
Oblicz średni zasięg postów każdego dnia. To powie Ci, jakie są najlepsze i najgorsze dni na publikowanie.
Następny, Utwórz nową kolumnę dla wszystkich postów i umieść czas, w którym została opublikowana w nowej komórce.
Następnie spiskuj tym razem przeciwko reach for the post.
W niektórych sieciach, takich jak Facebook, jest to już zrobione dla Ciebie i wygląda tak:
Teraz wiesz, najlepszy czas, aby opublikować, jak również.
Zacznij planować swoje posty w mediach społecznościowych w szczytowych godzinach wrażeń i zaplanuj więcej dni, w których uzyskasz najwięcej wrażeń.
Na koniec przeanalizuj wrażenia postu według rodzaju postu: Musisz utworzyć jeszcze jedną kolumnę, w której ręcznie wypełniasz typ postu.
Na przykład możesz utworzyć następujące kategorie:
- posty z pytaniami
- posty obrazkowe
- posty wideo
- link do artykułu
W razie potrzeby możesz tworzyć własne kategorie.
Następnie Oblicz średnią liczbę wyświetleń na post w każdej kategorii i porównaj je.
Prawdopodobnie zauważysz, że Twoi obserwatorzy lepiej reagują na niektóre rodzaje postów niż na inne. Zacznij częściej używać tych typów postów.
Analizując wskaźniki wrażeń, zidentyfikowaliśmy trzy sposoby, dzięki którym możesz znacznie poprawić swoją strategię marketingową w mediach społecznościowych.
Pamiętaj, że powinieneś to robić regularnie, ponieważ optymalne godziny, daty i rodzaje postów mogą się zmieniać wraz ze wzrostem i zmianami odbiorców. Może się to zdarzyć powoli, ale to can zdarza się.
3. Zaangażowanie i wskaźnik klikalności
Teraz, gdy masz tak wiele osób, które widzą Twoje posty w mediach społecznościowych, jak to możliwe, nadszedł czas, aby spojrzeć na metryki dla następnego kroku w typowym lejku.
Zaangażowanie informuje nas, ilu użytkowników wchodzi w interakcję z Twoimi postami. Różni się w zależności od sieci.
Na przykład zaangażowanie na Facebooku może być kliknięciem, polubieniem, udostępnieniem lub komentarzem.
Wszystko to jest ważne na swój sposób.
Wartość kliknięcia: udostępnienia, Polubienia i komentarze są cenne, ale ostatecznie musisz znaleźć sposoby na przyciągnięcie obserwatorów społecznościowych do treści w swojej witrynie. W przeciwnym razie nigdy nie będziesz generować przychodów.
Dlatego tak ważne jest mierzenie liczby kliknięć na każdym poście. Powinieneś również zmierzyć współczynnik klikalności-liczbę kliknięć podzieloną przez całkowitą liczbę wyświetleń dla każdego postu.
Niektóre sieci udostępniają te informacje w swoich analizach, ale zawsze możesz użyć narzędzia takiego jak Bufor:
Kliknięcia (i wskaźnik klikalności) mówią nam jedną wielką rzecz:
Czy użytkownik dba na tyle o post, aby kliknąć?
Z drugiej strony akcje mówią nam coś innego:
Czy użytkownik uważa, że ta treść jest wystarczająco interesująca, aby udostępnić ją swoim obserwatorom?
To mała, ale ważna różnica.
Jeśli post ma ponadprzeciętny współczynnik klikalności, oznacza to, że Twój nagłówek/post był kuszący.
Przestudiuj go i dowiedz się, dlaczego twoi odbiorcy tak uważają.
Jeśli jednak ten post ma niski współczynnik udziału, oznacza to, że udostępnienie postu sprawi, że użytkownik będzie wyglądał źle dla swoich obserwujących lub że kliknął i był rozczarowany.
Zazwyczaj nie będzie to jasne, dlatego przyjrzymy się większej liczbie wskaźników w następujących sekcjach, aby zidentyfikować prawdziwą przyczynę tego problemu.
Może się też zdarzyć coś odwrotnego. Możesz zobaczyć, że niektóre posty mają wiele udziałów, ale prawie nie ma kliknięć.
To mówi, że użytkownicy myślą, że twój post sprawia, że wyglądają dobrze dla swoich odbiorców (i znają Cię na tyle dobrze, aby oczekiwać dobrej jakości), ale nie jest to dla nich interesujące.
To może, ale nie musi być problemem.
Jeśli ten użytkownik jest docelowym klientem Twojej firmy, to to problem. Dlaczego? Ponieważ twoim celem powinno być tworzenie treści przydatnych dla klienta, a nie obserwujących klienta (którzy prawdopodobnie nie są twoim klientem docelowym).
Z drugiej strony, jeśli ten użytkownik nie jest twoim klientem docelowym, ale ich zwolennikami, to świetna rzecz.
Na przykład, jeśli podążam za innym blogerem marketingowym, prawdopodobnie nie jestem ich klientem docelowym. Jednak moi zwolennicy, którzy są właścicielami firm i marketingowcami, prawdopodobnie są, więc udział bez kliknięcia ode mnie to dobra rzecz.
Czy kliknięcia i akcje są równie ważne? Trudno jest oszacować wartość obu tych wskaźników, ale obie są bardzo ważne.
Akcje pomagają uzyskać dostęp do nowych użytkowników społecznościowych, co doprowadzi do większej liczby obserwujących.
Kliknięcia pomagają użytkownikom w dalszym obniżaniu ścieżki konwersji.
Oba są niezbędne do dobrze prosperującego konta w mediach społecznościowych.
4. Czas na stronie
Jeśli pozyskujesz obserwujących do swojej witryny, następnym krokiem jest upewnienie się, że kochają Twoje treści.
Jedną z najlepszych wskaźników do oceny, że jest średni czas spędzany na stronie.
Istnieje wiele miejsc, w których można znaleźć te dane w Google Analytics, ale najprostszym jest przejście do:
Akwizycja > Cały Ruch > Źródło / Medium
To podzieli Twój ruch według źródła, a jedna z kolumn pokaże średni czas na stronie.
Ponadto możesz kliknąć każdą nazwę, a następnie ustawić dodatkowy wymiar strony docelowej, aby zobaczyć, czy jakiekolwiek Strony mają znacznie lepszy lub gorszy czas niż inne.
Reagowanie na średni czas na stronie: Nie ma idealnego celu na stronie. Zależy to od czynników, takich jak temat, styl pisania i długość treści.
Jednak przeciętny użytkownik powinien spędzić co najmniej minutę na stronie dla większości rodzajów treści (chyba że jest naprawdę krótka).
Jeśli wskaźniki czasu na stronie są niskie we wszystkich treściach, możesz mieć jeden lub więcej z następujących problemów:
- słaby czas ładowania
- rozpraszające reklamy / zły układ
- źle stworzona treść (czytelnik szybko zdaje sobie sprawę, że jej nie lubi)
Zacznij od uzyskania drugiej opinii od każdego, kto może na temat układu.
Następnie oceń swój Szybkość witryny.
Wreszcie, jeśli to nie ujawnia żadnych problemów, być może będziesz musiał nauczyć się twórz lepsze treści lub do pisz lepiej. Trudno to przyznać, ale jest to konieczne, jeśli chcesz się poprawić.
Co zrobić, jeśli masz niski czas na stronie tylko na niektórych stronach?
W takim przypadku te same czynniki, które omówiliśmy powyżej, mogą być za to odpowiedzialne (może masz zbyt wiele obrazów spowalniających prędkość ładowania), ale jest też nowy:
- masz mylący nagłówek (może nie pasować do Twojego postu w mediach społecznościowych)
Postaraj się wziąć pod uwagę punkt widzenia odwiedzających. Czy spodziewałbyś się zobaczyć swoje treści po kliknięciu z Twojego posta? A może byłabyś trochę zdezorientowana?
Jest to proces iteracyjny i za każdym razem, gdy go wykonasz, dowiesz się więcej o sposobie myślenia odbiorców i tym, co im się podoba.
5. Konwersje
Żaden zestaw metryk nie jest kompletny bez konwersji.
Jeśli nie konwertujesz ruchu w mediach społecznościowych na klientów, jest to bezwartościowe lub przynajmniej nieskuteczne.
Na szczęście Google Analytics sprawia, że jest to dość łatwe do śledzenia.
Jeśli przejdziesz do “Akwizycja > społecznościowe > Konwersje”, możesz kliknąć przycisk, aby ustawić cele (jeśli wcześniej tego nie robiłeś).
Te cele działają tak jak inne.
Możesz ustawić cel, który śledzi, gdy ktoś zostanie nowym subskrybentem wiadomości e-mail (liczy się, czy jest nowa wizyta na stronie z podziękowaniem) lub gdy kupi coś od ciebie.
To zależy od ciebie, ale powinieneś spróbować nadać wartość każdej konwersji, ponieważ pomoże Ci to oszacować wartość marketingu w mediach społecznościowych.
Gdy masz cel i dane, możesz wrócić, aby zobaczyć liczbę konwersji dokonanych przez sieć:
Konwersje są jednym z końcowych etapów lejka.
Jeśli otrzymujesz dużą liczbę kliknięć, a odwiedzający cieszą się Twoją treścią-ale nie konwertują—masz problem.
Niestety, może to być wiele rzeczy. Być może twój sklep nie jest wystarczająco oczywisty lub Twoje treści przyciągają niewłaściwych odbiorców do Twoich produktów.
Lub Autoresponder E-mail może wymagać pracy.
Jest zbyt wiele czynników, aby to wyjaśnić, ale oto niektóre zasoby, które pomogą Ci zbadać problem i znaleźć odpowiedź:
- Przewodnik Dla Początkujących Do Optymalizacji Konwersji
- Przewodnik dla początkujących do optymalizacji strony docelowej
Wniosek
Wskaźniki są absolutną koniecznością, jeśli chcesz, aby twój marketing w mediach społecznościowych był skuteczny.
Ale ty musimy działać.
Omówiliśmy najczęstsze wskaźniki mediów społecznościowych, a także sposoby reagowania na kilka różnych scenariuszy w celu poprawy działań marketingowych w mediach społecznościowych.
Na zakończenie chciałbym usłyszeć od Ciebie w sekcji komentarzy poniżej:
Jeśli kiedykolwiek poprawiłeś swoją strategię w mediach społecznościowych w oparciu o zarejestrowane dane, podziel się ze mną i wszystkimi innymi tym, czego się nauczyłeś.