Ponieważ zauważyłem spore zainteresowanie strategiami reklamowymi blogów, here oto kilka więcej do studiowania.
Pierwszy to $39 eksperyment: prosząc przypadkowe firmy o rzeczy. Rozpoczęty przez niejakiego Toma Locke ‘ a, strona jest o tym, że Tom używa 100 znaczków do wysłania 100 listów (całkowity koszt, 39 USD) z prośbą o bezpłatne rzeczy dla dużych korporacji. Jego listy są humorystycznie protekcjonalne, i warto odwiedzić tylko po to, aby przeczytać niektóre z jego sztucznej wierności produktom konsumenckim.
Bashing i ujawnianie złych praktyk marketingowych i obsługi klienta dużych firm jest nie myślenia w blogosferze. Tom podniósł dwa linki od Steve ‘ a Rubela i jeden dzisiaj od Setha Godina. Nieźle. Miejmy nadzieję, że Tom ma większe plany niż reklamy AdSense, które tam spoliczkował.
Przy okazji, właśnie sprawdziłem . . . bigcompaniessuck.com jest nadal dostępny, więc zacznij ten zabójczy blog o korporacjach, zanim Wal-Mart połączy domenę(to żart, ale oczekuję, że domena zniknie przed końcem działalności).
Następny jest nowy blog Johna Scotta. Scott nie jest obcy promocji w Internecie — to on stoi za konkursem w wyszukiwarkach v7ndotcom elursrebmem. Uruchomił swój blog z nieco niejednoznaczną nagrodą $10,000 dla swoich czytelników, która przekształciła się w kampanię zachęcającą do linkowania do blogów spoza listy A.
Pieniądze są ładne, ale to potencjalny mem jest tu sokiem. Liz Strauss z Successful Blog i ja odbyliśmy podobną dyskusję na temat wykorzystania mocy tak zwanego magicznego środka, ogromnej grupy blogerów o większej mocy zbiorowej niż lista A może kiedykolwiek marzyć.
Sztuczka polega na tym, jak nas wszystkich połączyć? C-List, M-List, Z-List i każda inna litera. Pozwolimy nawet miłym graczom. 🙂
Na początek linkujemy do wszystkich, których przeczytaliśmy, a to robi na nas wrażenie. I jest rosnący ruch (którego częścią jest John Scott), aby przywrócić rolkę blogów, po tym, jak trend wydawał się iść w innym kierunku.
Sam go dodam, gdy tylko pojawi się Chris Pearson, mój utalentowany, ale obecnie zapchany projektant szablonów. Pamiętajcie ludzie, to od nas zależy pisanie własnych scenariuszy. Nie potrzebujemy listy A i mainstreamowych mediów. Musimy tylko współpracować i rozpoznawać tych, którzy mają coś do powiedzenia, niezależnie od ich rangi Technorati.