Jak uszczęśliwić swoich pracowników, jednocześnie doprowadzając ich do granic możliwości

happy employee

Prędzej czy później będziesz miał pracowników. Jeśli chcesz stworzyć dużą firmę, nie będziesz miał wyboru, jak tylko zatrudnić ludzi, którzy ci pomogą.

Chociaż zatrudnianie pracowników może wydawać się proste, szybko dowiesz się, że nikt nie będzie dbał o Twoją firmę tak bardzo, jak ty, ani nie będzie pracował tak ciężko, jak ty. Od czasu do czasu możesz znaleźć talent gwiazdy rocka, który Ci pomoże, ale to nie będzie większość ludzi, którzy będą stanowić Twój zespół.

Jak zmusić ludzi do ciężkiej pracy?

Musisz ich popchnąć do granic możliwości, zachowując motywację, bo inaczej się wypalą i zrezygnują. Oto 7 taktyk, których używam, aby zepchnąć pracowników do granic możliwości, jednocześnie utrzymując ich motywację i radość.

Taktyka # 1: zachęcaj i zniechęcaj jednocześnie

W każdy poniedziałek, wtorek, środę i czwartek zazwyczaj wskazuję, w jaki sposób pracownicy mogą pracować wydajniej, podkreślają, co jeszcze mogą zrobić dla firmy i przypominają im, że muszą tworzyć bardziej agresywne cele przychodów.

Przez lata nauczyłem się, że krytykowanie ludzi cztery dni w tygodniu pomaga im pracować ciężej, ale jednocześnie może spowodować, że zrezygnują. Więc w każdy piątek, upewniam się, że komplementuję ich za dobrze wykonaną pracę i mówię im, jak cieszę się, że z nimi pracuję. To samo robię również w weekend za pośrednictwem SMS-ów i e-maili, co sprawia, że czują się ekstatyczni i gotowi do ciężkiej pracy w poniedziałek.

Powodem, dla którego wybieram komplementy w piątki, jest to, że zwykle jest to dzień ostateczny, w którym każdy próbuje osiągnąć wszystkie swoje tygodniowe cele. Tak więc mówienie im, jak dobrze wykonali pracę, pokazuje pracownikom, że je doceniasz i daje im poczucie spełnienia.

Taktyka # 2: Dangle a carrot

Najlepszym sposobem na zmotywowanie moich pracowników do ciężkiej pracy, przy jednoczesnym zachowaniu ich szczęścia, jest wymachiwanie marchewką przed nimi. Będziesz musiał dowiedzieć się, co marchewka przemawia do jakich pracowników. Jeśli nie możesz dowiedzieć się, co do nich przemawia, możesz zacząć od zwisania pieniędzmi, ponieważ większość ludzi chce awansować w swojej karierze i zarabiać więcej pieniędzy.

Na przykład, Wiem, że moja asystentka chce zarobić więcej pieniędzy, więc co miesiąc, aby pomóc mi zamknąć dwie umowy enterprise, dostaje przyzwoitą premię za Rozmiar. Działa to dobrze, ponieważ nie tylko popycha ją do ustalenia, którym firmom mogę sprzedawać duże kontrakty, ale także zmusza ją do myślenia o dobrobycie finansowym mojej firmy.

Mam innego pracownika, który kocha luksusowe zegarki. Zaoferowałem mu kupno fantazyjnego zegarka, jeśli będzie w stanie zdobyć mojej firmie dodatkowe sto wykwalifikowanych leadów każdego dnia, ponieważ drastycznie poprawi to wyniki finansowe firmy.

Niezależnie od tego, jaką marchewkę zdecydujesz się zwisać, upewnij się, że twój pracownik jest do niej emocjonalnie przywiązany. Gra na logice jest świetna, ale bardziej skuteczne są zwisające marchewki, które grają na emocjach.

Taktyka # 3: nakarm je dobrze

Wszyscy muszą jeść! Twoi pracownicy nie są wyjątkiem, więc dlaczego ich nie nakarmić? Google i Facebook to tylko kilka firm, które karmią swoich pracowników za darmo i wydaje się, że działa dobrze. W ten sposób pracownicy nie muszą wychodzić z pracy, aby zdobyć jedzenie, co prowadzi do większej wydajności.

Jeśli zaczynasz, możesz nie być w stanie zapewnić poziomu usług gastronomicznych, które zapewniają Google i Facebook, ale to nie znaczy, że nie możesz traktować swoich pracowników na smaczny posiłek raz w miesiącu. Możesz też powiązać posiłki z konkretnymi celami firmy. Na przykład, możesz kupić lunch w piątki dla pracowników po tym, jak wiesz, że osiągnęli swoje tygodniowe cele.

Karmiąc swoich pracowników, nie musisz wybierać najbardziej wyszukanych restauracji. Po prostu wybierz wyjątkowe miejsce, które ma zabawny klimat. Odkryłem, że tego typu miejsca są o wiele bardziej doceniane niż duszne restauracje, w których musisz się ubierać, aby zjeść.

Taktyka # 4: Spontaniczność

Jednym z najprostszych sposobów na zwiększenie produktywności pracowników jest zmiana środowiska, w którym pracują. Możesz robić takie rzeczy, jak przestawianie mebli biurowych, ale ja wolę zmieniać środowisko, będąc spontanicznym.

Na przykład, mam cotygodniowe sesje burzy mózgów z dwoma moimi marketerami i prowadzę te spotkania w moim mieszkaniu. W zeszłym tygodniu zdecydowaliśmy się na burzę mózgów podczas spaceru po porcie, ponieważ pogoda była ładna. Piękne w tym było to, że moi ludzie byli w stanie wymyślić kilka niesamowitych pomysłów marketingowych, a oni nie czuli, że pracują. Zamiast tego czuli, że po prostu robią sobie przerwę od pracy i relaksują się nad wodą.

Sztuka bycia spontanicznym polega na robieniu rzeczy, których Twoi pracownicy by się nie spodziewali. Podobnie jak w powyższym przykładzie, może to być bardzo proste i nie kosztuje ani grosza.

Taktyka # 5: daj im głos

To, że ktoś dla Ciebie pracuje, nie znaczy, że jest twoją “suką”. Są po to, aby pomóc ci rozwijać swój biznes i robić to, co najlepsze dla niego. Nie są po to, by być twoimi niewolnikami.. Każdy ma uczucia, a ludzie chcą być słyszani. Tak więc, kiedy jesteś na spotkaniach lub podejmujesz decyzje dotyczące swojej firmy, zapytaj swoich pracowników, co myślą.

Nie zawsze musisz brać ich wkład, ale lepiej zapytać ich, co myślą, ponieważ mogliby wymyślić dobre rozwiązanie lub punkt, o którym nie pomyślałeś. Dodatkowo pomoże im to myśleć nieszablonowo. Pewnego dnia mogą nawet zacząć podejmować pewne decyzje za Ciebie, abyś mógł skupić się na szerszej perspektywie.

Taktyka # 6: Twoim celem powinno być, aby pomóc im osiągnąć swoje cele

Zanim jakikolwiek pracownik zacznie dla mnie pracować, zadaję mu pięć najważniejszych osobistych celów. Tych celów nie można powiązać z pracą. Muszą być czysto osobiste. Kiedy wymienią cele, dam im znać, które z nich mogę im pomóc osiągnąć.

W większości przypadków mogę zazwyczaj rozwiązać cztery z pięciu celów każdy nowy pracownik dzieli się ze mną. Ponieważ ludzie nadal pracują dla mnie, przez cały rok powoli pomagam im wyznaczać każdy z ich celów.

Pod koniec roku przeglądam ich osobiste cele, aby dowiedzieć się, czy byli zadowoleni ze swoich osiągnięć. Jednocześnie omawiam ich nowe cele na następne dwanaście miesięcy i pomagam im je osiągnąć.

Powodem, dla którego chcesz pomóc pracownikom w ich życiu osobistym, jest to, że wpłynie to na ich życie zawodowe. Nie ma znaczenia, że oni powinien rozdzielcie te dwa światy. Ludzie po prostu mają tendencję do mieszania życia zawodowego z życiem osobistym.

Taktyka # 7: nie przestawaj naciskać

Pracownicy mają tendencję do korelowania premii, podwyżek i awansów z tym, jak dobrze sobie radzą w swojej pracy i ile się uczą.

Zanim więc moi pracownicy będą mieli okazję poprosić mnie o podwyżkę lub awans, dam im znać, czego od nich oczekuję i czego potrzeba, aby otrzymać awans.

Robiąc to, naciskam moich pracowników, aby pracowali ciężej i naciskam ich, dopóki nie zaczną na mnie krzyczeć. Chociaż czasami nienawidzą mnie za to, kiedy patrzą wstecz na to, co osiągnęli i czego się nauczyli, wydają się być zadowoleni ze swojego postępu.

Wniosek

Stosowanie taktyki, o której wspomniałem powyżej, jest świetnym pierwszym krokiem w utrzymaniu zadowolenia pracowników przy jednoczesnym popychaniu ich do granic możliwości, ale to nie wystarczy. W ciągu ostatnich dziesięciu lat jako przedsiębiorca nauczyłem się jednej ważnej rzeczy: to małe rzeczy, które naprawdę robią wielką różnicę.

Poznaj swoich pracowników, nawiąż z nimi więź i dowiedz się, co czyni ich szczęśliwymi w życiu. Jeśli troszczysz się o nich, tak jak troszczysz się o swoją żonę, męża, dziecko lub rodzeństwo, szybko zdasz sobie sprawę, że nie tylko będą ciężko pracować dla ciebie, ale będą z tego zadowoleni.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts

Przegląd ADP

Z ponad 860 000 klientów na całym świecie, ADP software współpracuje z organizacjami każdej wielkości w celu uproszczenia…

Rippling Recenzja

Narzędzia do zarządzania płacami, IT i talentami łączą się, tworząc Rippling-dostawcę usług płacowych, który wyróżnia się unikalnym pakietem…