Jak tworzyć Meta Tagi dla SEO i CTR

Tworzenie treści to ciężka praca.

Tworzenie stron docelowych, pisanie blogów, tworzenie niestandardowych infografik i tworzenie filmów dla witryny wymaga czasu, wysiłku i zasobów. Ale cała ta ciężka praca pójdzie na marne, jeśli ludzie nie będą nawigować do twojej witryny.

Tworzenie samej zawartości to tylko połowa sukcesu. Teraz musisz upewnić się, że jest zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, dzięki czemu możesz generować ruch organiczny na swoich stronach.

Dlatego musisz zrozumieć znaczenie metatagów.

Gdy dowiesz się, jak działają metatagi, możesz je zoptymalizować, aby zwiększyć ranking w wyszukiwarce Google. Im wyższa pozycja, tym więcej kliknięć otrzymasz; to naprawdę takie proste.

W rzeczywistości 75% wszystkich kliknięć przechodzi na pierwszą stronę wyników wyszukiwania Google.

Najlepszy wynik każdego wyszukiwania otrzymuje około 33% kliknięć. Podczas gdy pozycje dwa i trzy otrzymują odpowiednio 15% kliknięć i 9% kliknięć.

Co się stanie, jeśli Twoja witryna znajduje się na drugiej stronie Google? To wystarczająco blisko, prawda? Źle.

Według Forbes, druga strona wyników wyszukiwania dostaje tylko 6% wszystkich kliknięć-i to jest rozłożone na całej stronie.

Osiągnęliśmy punkt w świecie SEO, w którym strony internetowe nie mogą już pozwolić sobie na ignorowanie meta tagów. Wyjaśnię wszystko, co musisz wiedzieć o tworzeniu tagów tytułu i tagów opisu, które zmaksymalizują twoją wartość SEO i zwiększą liczbę kliknięć.

Czym są metatagi?

Zacznijmy od podstaw.

Metatagi to po prostu tekst HTML opisujący zawartość danej strony. Nie zobaczysz jednak tagów w witrynie front-end żadnej strony internetowej.

Zamiast tego tagi te są zapisywane w kodzie strony.

Celem metatagu jest dostarczenie wyszukiwarkom dodatkowych informacji na temat tego, o co chodzi na stronie. Roboty gąsienicowe będą w stanie uzyskać dobry obraz tego, jaki rodzaj treści znajduje się na twojej stronie po tagach tekstu i nagłówka. Ale metatagi dają tym robotom jeszcze więcej do pracy.

Co więcej, metatagi mogą pojawiać się w SERPach, nawet jeśli nie są częścią strony. Pokażę wam przykład, żebyście mogli zobaczyć, o czym mówię.

Google Meta Description

Wszystko będzie proste.

Jeśli szukasz Quick Sprout w Google, nasza strona główna będzie najlepszym wynikiem. Zrobiłem zrzut ekranu, żebyś mógł to zweryfikować.

Ale zamiast Wyszukiwarki tylko podając link do naszej strony, istnieje pewien dodatkowy tekst pod adresem URL w wynikach wyszukiwania.

To jest opis meta naszej strony głównej.

Teraz przejdźmy do samej strony. Jeśli wylądujesz na stronie głównej Quick Sprout, zobaczysz, że tekst w SERPach nigdzie nie można znaleźć na stronie.

Quicksprout Homepage

Zobacz, co się dzieje, gdy szukam tego tekstu. Nie ma żadnych wyników.

Jak to możliwe?

To dlatego, że opis meta jest w kodzie. Każdy może spojrzeć na kod strony, aby sprawdzić, czy ma meta tagi. Musisz tylko wiedzieć, gdzie szukać.

Jeśli więc klikniemy prawym przyciskiem myszy na stronie głównej Quick Sprout (lub dowolnej stronie na dowolnej stronie internetowej), możesz kliknąć “Wyświetl źródło strony”, aby zobaczyć kod.

Zostaniesz przekierowany do nowego okna, w którym zobaczysz kilka składni, które mogą być trudne do rozszyfrowania.

Meta Description

Zamiast szukać tych tagów ręcznie, możesz użyć funkcji wyszukiwania “Command + F” na swoją korzyść.

Tym razem, gdy wyszukasz dokładnie ten tekst, zobaczysz, że jest on na stronie. Podkreśliłem ten tag meta description na powyższym zrzucie ekranu, więc łatwiej jest go zobaczyć.

Jeśli klikniesz uważnie, zobaczysz również inne metatagi w tym kodzie. Omówimy niektóre z tych innych tagów bardziej szczegółowo, jak będziemy kontynuować ten przewodnik.

Rodzaje metatagów

Jak przed chwilą powiedziałem, istnieje kilka różnych rodzajów metatagów, które mogą pojawić się w kodzie strony internetowej.Według Google istnieje w rzeczywistości dziewięć metatagów i powiązanych elementów, które rozpoznaje ich wyszukiwarka.

Niektóre z nich są dość techniczne. Nie chcę tracić czasu na nurkowanie głęboko w nich wszystkich. Zamiast tego skupimy się na najważniejszych meta tagach, które mają największy wpływ na SEO i CTR.

Tagi tytułu

Technicznie, tagi tytułu nie są tak naprawdę meta tagami. Ale są one traktowane w ten sam sposób i rozpoznawane przez Google, tak jak Meta tag.

Twój tag tytułowy nadal będzie widoczny w < head > Twojego kodu HTML, wraz z resztą metatagów na tej stronie.

Tagi tytułu są zwykle używane razem z opisem, aby zapewnić wysoką wartość SEO dla strony internetowej.

Oto coś jeszcze, co musisz zrozumieć na temat tagu tytułowego. To nie jest to samo, co nagłówek strony lub tytuł postu.

W rzeczywistości te dwa mogą być zupełnie różne od siebie. Oto przykład, abyś mógł dokładnie zobaczyć, co mam na myśli.

Meta Title

To jest zrzut ekranu z wyników wyszukiwania dla strony na Ziemi Wyszukiwarki.

Podkreśliłem tag tytułowy, czyli jak to wygląda w wyszukiwarkach. Oto ten sam tag tytułowy, z wyjątkiem napisanego w kodzie tej strony.

Meta Title html

Jak wiedziałem, ten tag tytułowy w źródle strony dokładnie pasuje do tego, jak jest wyświetlany w wynikach Google.

Jest to bardzo łatwe do naśladowania do tej pory.

Ale teraz rzućmy okiem na samą stronę.

heading

Nagłówek na tej stronie nie pasuje do tytułu wyszukiwania,ani nie pasuje do kodu.

Mówiąc najprościej, tag tytułowy i nagłówek nie muszą być takie same. Możesz użyć alternatywnych tagów tytułu dla wartości SEO.

W tym przypadku “Przewodnik SEO “będzie miał znacznie lepszą wartość SEO niż” Rozdział 1 ” dla wyszukiwań. Jestem pewien, że dlatego Search Engine Land dokonał zmiany dla swojego tagu tytułowego.

Musisz zdać sobie sprawę, że tag tytułowy będzie pierwszą rzeczą, którą ludzie zobaczą w wynikach wyszukiwania. Dlatego musi to być jasne wskazanie, o czym będzie ta strona docelowa.

Tagi tytułu powinny być wykonane w sposób, który może być zrozumiany przez prawdziwych ludzi, jednocześnie rozmawiając z wyszukiwarkami.

Opis Meta

Rozmawialiśmy o opisach meta wcześniej, kiedy pokazałem wam przykład z Quick Sprout.

Te fragmenty mają na celu poinformowanie robotów, a także ludzi, czego mogą się spodziewać na stronie. Ponownie, to nie pojawi się na samej stronie, ale pojawi się w SERP.

Chodzi o to. Technicznie rzecz biorąc, meta opis nie będzie automatycznie fragmentem pokazywanym w wynikach wyszukiwania.

Według Google istnieją dwa sposoby ustalenia tych fragmentów.

  • Bogate wyniki
  • Meta opis tagi

Google ” czasami używa metatagów do generowania fragmentów.”To jest dokładne sformułowanie ze strony Wsparcia dla webmasterów Google.

Ale z mojego doświadczenia wynika, że jeśli Twoja strona ma meta tag, to jest to, co będzie używane w SERP. Jest to świetny sposób, aby kontrolować, jak twoja witryna pojawia się w wyszukiwarkach, a także pokazywać gąsienicom, o czym jest Twoja strona.

Użyj swojego opisu meta jako sposobu na odróżnienie swojej strony od innych witryn w wynikach. Wyjaśnij, dlaczego Twoja strona internetowa oferuje dokładnie to, czego szuka użytkownik, w oparciu o jego konkretne wyszukiwanie.

Meta tagi robotów

Tagi robotów są nieco bardziej techniczne, więc nie chcę poświęcać im zbyt wiele czasu. Ale te tagi są zdecydowanie warte poruszenia, ponieważ mają wpływ zarówno na SEO, jak i CTR.

Przykłady typów kontrolek używanych w Meta tagach robotów obejmują:

  • noindex
  • nofollow
  • nosnippet
  • noarchive
  • unavailable_after
  • noimageindex

Dla tych z Was, którzy chcą bardziej zaawansowany sposób poprawy technicznej wartości SEO witryny, przejrzyj mój przewodnik na temat optymalizacji robotów.plik txt.

Meta tagi najlepsze praktyki

Jak powiedziałem wcześniej, będziesz chciał skupić się przede wszystkim na tagach tytułu i opisach meta.

Użyj tego jako listy kontrolnej, przewodnika lub odniesienia, aby upewnić się, że optymalizujesz te dwa tagi we właściwy sposób dla SEO i CTR.

Nie używaj tagów słów kluczowych

Jeśli spojrzysz na inne przewodniki online dotyczące metatagów, zobaczysz, że niektórzy “eksperci” powiedzą ci, aby dołączyć tagi słów kluczowych. To strata czasu.

Tagi słów kluczowych są przestarzałą taktyką SEO. W rzeczywistości minęło prawie dziesięć lat, odkąd Google ogłosiło, że nie używa tagów słów kluczowych jako czynnika rankingów.

Możesz nawet wrócić do strony, o której wspomniałem wcześniej, o typach tagów rozpoznawanych przez Google. Słów kluczowych nie ma na liście.

To dlatego, że ich roboty są tak zaawansowane, że mogą wyodrębnić słowa kluczowe z treści bez konieczności stosowania tych tagów. Ponadto uniemożliwia dodawanie nieistotnych słów kluczowych do kodu HTML tylko ze względu na ranking.

Mając to na uwadze, nadal będziesz chciał używać słów kluczowych w znacznikach tytułu, opisu meta i nagłówków. Ale posiadanie oddzielnych tagów słów kluczowych nie daje żadnych dodatkowych korzyści SEO.

Unikaj duplikatów opisów

Każda strona na twojej stronie powinna mieć opis meta.

Ale jeśli używasz tego samego opisu meta (lub nieco różnych wersji tego samego opisu meta) na więcej niż jednej stronie, nie będzie to pomocne, gdy te strony pojawią się obok siebie w wynikach wyszukiwania.

Oto przykład.

duplicate meta tags

Użytkownicy nie będą wiedzieć, co kliknąć tutaj.

Opisy meta nie dodają żadnej wartości, więc prawdopodobnie pominą wyniki i przejdą do innej opcji. To na pewno uszkodzi Twój CTR.

Ponadto Google zawsze stara się nadać priorytet doświadczeniu użytkownika. Jeśli więc zauważą duplikaty lub podobne opisy na twojej stronie, mogą po prostu całkowicie wyeliminować te fragmenty z wyników wyszukiwania, Gdy twoja strona jest indeksowana, co byłoby kolejnym szkodliwym scenariuszem dla Twojego CTR.

Meta opisy są tak cenne dla użytkowników, gdy podejmują decyzję, na którą stronę kliknąć na liście wyników wyszukiwania.

Dla tych z was, którzy używają zduplikowanych opisów jako skrótu, ponieważ jesteś przywiązany na czas i nie chcesz tworzyć jednego dla każdej strony, musisz nauczyć się priorytetyzować.

Przynajmniej miej unikalne opisy najważniejszych stron w swojej witrynie. Wyeliminuj słabe opisy meta i po prostu polegaj na bogatych fragmentach pojawiających się w SERP.

Bądź opisowy

Może to wydawać się zbędne, aby opis meta był opisowy, ale zdziwiłbyś się, jak często widzę ludzi popełniających ten błąd.

Nie jest to okazja, aby po prostu ślepo wpychać jak najwięcej słów kluczowych do kodu strony. Opis meta musi mieć sens.

To nie musi oznaczać, że zawsze musi być w pełnym formacie zdania. Ale mając to na uwadze, ma to wartość dodaną dla prawdziwych ludzi, a także crawlerów. Wypychanie słów kluczowych dla botów może spowodować usunięcie przez Google twojego fragmentu z wyników wyszukiwania.

Priorytet jakości.

Daj ludziom wgląd w coś, co nie jest wyświetlane na twoich stronach. Nie używaj skrótu i nie zmieniaj opisu meta w nagłówek. To nie jest najlepszy sposób na maksymalizację wartości SEO.

Nie używaj cudzysłowów

Pamiętaj, że twój opis meta będzie w kodzie HTML. Więc niektóre znaki będą miały wpływ na sposób wyświetlania.

Za każdym razem, gdy do opisu meta zostanie dodany podwójny cudzysłów, pozostały tekst, który pojawia się po cudzysłowie, zostanie odcięty, gdy pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Więc bądź tego świadomy, kiedy piszesz opis. Prawdopodobnie w Twoim najlepszym interesie jest unikanie znaków specjalnych i trzymanie się zwykłego tekstu.

Wniosek

Same świetne treści nie zmaksymalizują Twojej wartości SEO. Istnieje wiele innych czynników, jeśli chodzi o ranking wyszukiwania i metryki CTR.

Musisz nauczyć się korzystać z metatagów na swoją korzyść. Trzy metatagi, które mają największy wpływ na SEO i CTR to:

  • Tagi tytułu
  • Opis Meta
  • Meta tagi robotów

W większości przypadków będziesz chciał nadać priorytet tagom tytułu i opisom meta. Możesz przejść do robotów.pliki txt, gdy będziesz gotowy na bardziej zaawansowaną strategię.

Skorzystaj z tego przewodnika najlepszych praktyk tworzenia tagów tytułów i meta-opisów, które pozytywnie wpłyną na Twój ranking SEO.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts