The Duke Ellington Guide to Copy That Swings

Nic nie znaczy, jeśli nie ma takiego huśtawki . . .

Ilekroć studiujesz kreatywną formę, taką jak copywriting, poświęcasz dużo czasu na technikę. Zastanów się nad nagłówkami, metaforami i konkretnymi szczegółami, których użyjesz.

Martwisz się o pozycjonowanie i perswazyjną strukturę.

Starasz się zachować wszystkie zasady i wytyczne w swojej głowie.

Ale jeśli chcesz, aby Twoje treści wciąż je przynosiły, to musi się rozkręcić.

Duke Ellington był czymś rzadkim-niezwykle szanowany jako mistrz swojej sztuki i szalenie popularny wśród publiczności. Jego sztuką było tworzenie muzyki, której ludzie chcieli słuchać. Jego prace były technicznie imponujące, ale również wciągnęły ludzi na parkiet.

Ellington powiedział kiedyś: “jazz to muzyka; swing to biznes.”Znał różnicę. Ale jego technika i pewność siebie pozwoliły mu wyjść za mąż z niesamowitymi rezultatami.

Technika jest wspaniała. Pomaga nam nawiązać lepsze kontakty z naszymi czytelnikami i przekonać ich do podjęcia działań. Ale żeby to zrobić, wszystko musi się trzymać razem. Musi przenosić czytelników, więc techniki nie są oczywiste.

Musi swing.

Więc jak nauczyć się pisać kopie, które huśtają?

Pisz. Bardzo.

Brian dał najważniejszą wskazówkę do pisania treści, które huśtają się około rok temu.

Niektórzy uważali, że to wymaga opracowania. Napisałem kontynuację, która powiedziała to samo z większą ilością słów.

Kiedy Duke Ellington był jeszcze nastolatkiem, grał na fortepianie podczas koncertu, który trwał tak długo, że krwawiły mu ręce. Swoją autobiografię nazwał Music is my Mistress. Kiedy uświadomił sobie, że muzyka jest jego powołaniem, poświęcił się jej niestrudzenie. Tak, miał duży udział wrodzonego talentu, ale wzmocnił go niemal nadludzkim poświęceniem i ciężką pracą.

Nie ma wróżki talentu (lub wróżki szczęścia) czekającej, aby posypać twoje pismo magicznym brokatem. Jeśli chcesz, aby twoja kopia huśtała się, pisz codziennie, czy masz na to ochotę, czy nie. Praca jest magiczną formułą.

Czytaj na głos

Moja przyjaciółka Thaisa, która pisze powieści literackie, nauczyła mnie tego lata temu. Jeśli chcesz wiedzieć, czy się zmienia (lub dowiedzieć się, gdzie nie), przeczytaj na głos swoją pracę.

Twój głos instynktownie wie, kiedy jest zdanie lub zdanie bez sensu. Jeśli natkniesz się na słowo, zaznacz miejsce. 9 razy na 10, zdanie wymaga przepisania.

(Zwykle potknięcie słowne oznacza, że zdanie powinno zostać uproszczone lub pomniejszone, ale może również sygnalizować niewłaściwy wybór słów. Wybrałeś słowo za 10 dolarów, gdy wersja nikiel ma więcej mocy?)

Zdobądź świeże oczy

Jeśli chcesz dowiedzieć się, gdzie twoje pismo huśtawka i gdzie skrzypi, niech ktoś inny go przeczytać. (Wybierz kogoś godnego zaufania-nie też ładne, ale też nie brutalne.)

Nie prowadziłbym każdego wpisu na blogu obok innego czytelnika, ale kiedy tworzysz podstawową treść, warto zdobyć kilku świeżych czytelników, aby powiedzieli ci, co działa, a co nie.

Jedno ostrzeżenie. Wielu czytelników może powiedzieć, co nie działa. Nie muszą mieć pojęcia, jak to naprawić.

Stosuję tu zasadę 80-20. W 80% przypadków czytelnik ma rację co do tego, co nie działa. Ale tylko 20% czasu (co najwyżej) jest ich proponowane rozwiązanie dobre.

Jeśli nie pracujesz z profesjonalnym redaktorem (lub długoletnim partnerem krytycznym), który naprawdę dostaje twoje rzeczy, weź wszystkie sugestie dotyczące poprawek z przymrużeniem oka. I nawet jeśli pracujesz z największym wydawcą, jaki kiedykolwiek żył, w końcu wykonujesz telefon.

To Twoja praca i twój głos. Jeśli chcesz być dobry, musisz go mieć.

Przeczytaj świetne rzeczy

Aby stworzyć pismo, które się zmienia, musisz Czytaj pisanie, że huśtawka. Wszyscy wielcy pisarze uczą się od innych wielkich pisarzy, poetów i gawędziarzy.

Przeczytaj Mark Twain lub Jane Austen, Woody Allen lub John Le Carré. Wszyscy się kręcą.

Nawiasem mówiąc, nie dostajesz żadnych punktów bonusowych za czytanie oczami zamiast uszami. Przed XX wiekiem większość pism miała być czytana na głos.

Książki Audio nie są, wbrew temu, co ci powiedziano, schronieniem leniwych lub analfabetów. If you never got through Moby Dick, spróbuj go posłuchać. (Nie biorę jednak odpowiedzialności za jakiekolwiek zachowania podobne do Ahaba, które możesz przejawiać w ruchu drogowym.)

Niewielu z nas może osiągnąć wyżyny Duke ‘ a Ellingtona. Ale wszyscy możemy ciężko pracować, aby opanować techniczne aspekty naszego rzemiosła oraz aby stworzyć pracę, która pompuje krew i porusza stopy naszych odbiorców.

Więc śmiało i studiuj technikę pisania. Systemy, zasady i formuły mogą zrobić wielkie rzeczy dla Twojego pisania.

Ale zanim napiszesz, przeczytaj to jeszcze raz. Czytaj dla muzyki, rytmu i przyjemności. Naucz się pisać kopie, które huśtają się, a twoi czytelnicy będą wracać po więcej.

Total
0
Shares
Related Posts