Jak twoja postawa DIY sprawia, że jesteś biedny

Sposób, w jaki ludzie mówią, można by pomyśleć, że na świecie jest czterech klientów. Maaaaybe pięć jeśli rozejrzysz się naprawdę mocno-ale to wszystko.

Więc cokolwiek robisz, jeśli masz szczęście mieć jednego z tych klientów, lepiej nie rób niczego, co minimalizuje dochody, które od nich otrzymujesz.

Lepiej się nimi nie dziel. Lepiej zmniejsz wydatki do kości z tyłu, i hej . . . jeśli wiesz, że konkurent zabiegał o jednego z pozostałych trzech lub czterech klientów? Więc lepiej idź tam i popracuj nad ich kradzieżą.

Teraz przewracasz oczami na ten głupi obraz, który maluję. Ale tylko dla zabawy — aby zobaczyć, czy jestem całkowicie poza bazą — zadaj sobie następujące pytania:

  • Czy chcesz współpracować z kimś, jeśli oznacza to, że osiągniesz mniejszy zysk na klienta, ale masz dostęp do większej liczby klientów?
  • Czy jesteś gotów sowicie zapłacić za polecenia-w niektórych przypadkach 50% lub więcej?
  • Czy chciałbyś podzielić się swoją firmą z konkurentem, który robi to samo, co Ty?

Jeśli odpowiedź na którekolwiek z powyższych brzmi nie, to cierpisz na niedostatek myślenia.

Nie wierzysz, że w morzu jest dużo ryb. Wierzysz, że jest tylko kilka ryb. A może jest ich więcej, ale aby do nich dotrzeć, musisz wyczarterować Łódź, co oznacza zaufanie jakiemuś skeevy kapitanowi łodzi. A co się stanie, gdy wsiądziesz na łódź z kimś, komu nie możesz ufać? Walą Cię podczas przynęty, jak Fredo w Ojciec Chrzestny.

Sugeruję przeboleć to postrzeganie.

W morzu jest dużo ryb. Im szybciej nauczysz się współpracować z innymi ludźmi, aby pomóc ci je zdobyć, tym szybciej osiągniesz sukces.

Anatomia udanego partnerstwa

Jedną z rzeczy, które robię w mojej firmie, jest tworzenie blogów WordPress dla klientów. Zaledwie kilka miesięcy temu spotkałem prawdziwego Chrisa Johnsona z Flat Rate Web Jobs. Chris robi coś interesującego w swoim biznesie. Tworzy blogi WordPress dla klientów.

Więc co Chris i ja zrobiliśmy z tym pozornym konfliktem interesów? Połączyliśmy siły, oczywiście.

Widzisz, jeśli robisz interesy w sposób, w jaki mówię czytelnikom i klientom konsultingowym, wkrótce zdasz sobie sprawę, że są “twoi ludzie”, a nie “twoi ludzie”.”A kiedy już to odkryjesz, zobaczysz, że większość twoich pozornych konkurentów naprawdę nie jest konkurentami. Nawet jeśli twoje usługi są takie same, twoi ludzie prawdopodobnie nie są.

Tak, Chris i ja założyliśmy blogi, ale nasi odbiorcy są bardzo różni. Klienci Chrisa pochodzą głównie ze świata offline i po raz pierwszy uczą się mocy blogowania. Moi klienci zazwyczaj już rozumieją internet i blogosferę.

Sposób, w jaki znajduje i kontaktuje się z klientami (często w tym rozmowa telefoniczna) jest zupełnie inny niż ja (sieci społecznościowe i blogowanie, nigdy nie korzystam z telefonu). Pytania i punkty bólu, które kieruje do klientów (“co to jest blog i jak pomoże to mojej firmie?”) różnią się od tych, do których się zwracam (“jak szybko mogę pozbyć się bloga z Bloggera?”). Jego pakiety zawierają mnóstwo materiałów szkoleniowych. Moi klienci zwykle nie potrzebują dużo szkolenia, przynajmniej w zakresie podstaw. W związku z tym nasze ceny są dość zróżnicowane.

Wreszcie, nasze osobiste mocne strony są różne i komplementarne. Chris jest bardzo dobry w sprzedaży i wolałby, aby ktoś inny zajmował się obsługą klienta i wdrażaniem. I odwrotnie, nie chcę sprzedawać. Wolę wdrożyć i zrobić obsługę klienta.

Mogliśmy łatwo zdecydować, że jesteśmy konkurentami. Chris mógł ciągle sprzedawać swoje paczki i za każdym razem grzęzł na placach budowy, odpowiadając na e-maile i tak dalej. Mogłem trzymać się wyłącznie “moich ludzi” i pracować, aby sprzedać każdą pracę, którą wykonałem.

Ale zamiast tego, partnerstwo pozwoliło każdemu z nas zarabiać tysiące dodatkowych dolarów miesięcznie.

Teraz, to dramatyczny przykład (uwaga: staje się bardziej dramatyczne, gdy zdajesz sobie sprawę, że Chris umówił się z moją żoną, zanim ją poznałem, fakt, który złapał nas obu z zaskoczenia), ale istnieje kilka sposobów, które można zwiększyć swój biznes poprzez partnerstwa strategiczne, które nie wymagają poszukiwania pozornych konkurentów.

Oto kilka sposobów, aby zacząć od małych:

1. Zdobądź zespół

Albo przynajmniej znajdź asystentkę. Możesz zrobić tylko tyle, co jedna osoba, a naleganie na trzymanie wszystkich wodzy siebie zapewnia, że nie tylko Twoja firma nie wzrośnie po pewnym momencie, ale także, że będziesz zestresowany i nie będziesz mógł wziąć wolnego.

2. Zacznij płacić za polecenia

Wiele osób niechętnie płaci za polecenia (lub uruchamia program partnerski), ponieważ oznacza to zmniejszenie marży zysku.

To krótkowzroczne myślenie. Jeśli oferujesz prowizje ludziom, którzy wysyłają ci interesy, ci ludzie wysyłają ci więcej w dół drogi.

Pamiętaj, że polecenie to firma, której w przeciwnym razie nie uzyskałbyś. Więc bądź spoko i podziękuj osobie, która to wysłała. W przypadku usług i produktów materialnych 10-20% to dobra stawka prowizji. W przypadku produktów cyfrowych powinno to wynosić 50% – a nawet więcej.

3. Połącz swoje produkty z produktami innych ludzi

Jeśli sprzedasz Widget Buster Extraordinaire za $50, a inna osoba sprzedaje Widget Smashing Secrets za $ 50, rozważ zawarcie umowy sprzedaży obu produktów razem za $ 80 i podziel zyski.

Tak, zarobisz 10 dolarów mniej za każdym razem, gdy sprzedasz widget Buster. Ale nowa oferta Buster + Secrets jest o wiele bardziej atrakcyjna dla klientów, że jesteś prawie pewien, że sprzedasz wystarczająco dużo więcej, aby to nadrobić.

Nie bądź krótkowzroczny. Zakładając, że Twoje marże nadal go wspierają, sprzedaż 50 po 40 usd jest lepsza niż sprzedaż 25 po 50 USD.

Wychodząc poza robienie tego samemu

Jest pewien romans w” going it alone”, szczególnie dla blogerów. Ale przyjęcie podejścia DIY (do-It-yourself) zbyt dosłownie zapewnia, że Twoja firma nigdy nie będzie w stanie rozwinąć się poza możliwości jednej osoby.

Zaufaj mi, inni ludzie są fajni. Współpraca z nimi jest zabawna. I to jest absolutnie sposób, aby przyspieszyć swoje postępy. Więc miej trochę wiary i spróbuj już.

O autorze: Johnny B. Truant jest twórcą stron internetowych i konsultantem, który chce, aby wszyscy wiedzieli, że podnosi swoje stawki 1 stycznia-więc jeśli chcesz z nim współpracować, teraz jest czas. (Skontaktuj się z nim teraz, a on nawet zbuduje Ci darmowego bloga.) Możesz również śledzić go na Twitterze, gdzie jest umiarkowanie zabawny.

Total
0
Shares
Related Posts