Większość z nas stara się znaleźć wyjątkowość, ciekawość, w naszych produktach lub Usługach.
Powodem, dla którego walczymy, jest to, że szukamy czegoś ekscytującego i nowego, aby pokazać naszym klientom i klientom.
Wszystko, co wydaje się nam jednak wymyślić, to jak przyziemne i nieciekawe wydają się nasze wyroby. Długa lista nudnych funkcji, zmęczona propozycja wartości, którą oferuje sto innych firm.
Zrozumiałem, że marketing Nudnego produktu lub usługi w Internecie może być naprawdę bardzo ekscytującym ćwiczeniem-dla Ciebie i Twoich klientów.
Musisz tylko wiedzieć, jak prawidłowo o tym myśleć.
Pozwól mi wyjaśnić. …
“Dwunastu Apostołów” Australii
Australia ma blisko sześć milionów turystów poruszających się przez nią każdego roku. Około 1,7 miliona z nich odwiedza miejsce “Dwunastu Apostołów”.
Zanim nabracie tu szacunku, zauważcie, że nie ma w tym miejscu nic świętego.
Dwunastu Apostołów to tylko zbiór wapiennych stosów przy brzegu, podczas jazdy w dół Great Ocean road. Nie było nawet znane jako Dwunastu Apostołów.
Do 1922 r. miejscowość była początkowo znana jako “Locha i prosięta” – po czym została przemianowana na Apostołowie w celach turystycznych. Formacja ostatecznie stała się znana jako Dwunastu Apostołów.
Ironiczne jest to, że nie ma nawet dwunastu wapiennych stosów na miejscu. Jest ich tylko dziewięć, a jeden z nich ulega erozji, więc wkrótce będzie ich osiem.
Ale czy tych 1,7 miliona odwiedzających obchodzi? Nie, bo dla nich to miejsce jest wyjątkowe.
Ktoś zdecydował, że na kontynencie pełnym cudów może wyizolować jedną atrakcję i przyciągnąć miliony turystów, aby zobaczyć te skały. Tak, tylko kamienie.
W rezultacie Australia wzięła przyziemne i sprawiła, że było to niezwykle ekscytujące.
Przyziemna Mona Lisa
Luwr w Paryżu mieści ponad 35 000 dzieł sztuki.
Podczas gdy Mona Lisa z pewnością nie jest przyziemna sama w sobie, jest to tylko jedno z wielu wspaniałych dzieł sztuki w tym budynku. W tym kontekście jest to dość przyziemne.
Więc dlaczego wszyscy spieszą się zobaczyć Mona Lisę? Znasz już odpowiedź, prawda?
W pewnym momencie ktoś postanowił podkreślić Mona Lisę.
W ten sposób zagrali 34 999 innych dzieł sztuki. Jest to podobne do posiadania produktu Z FUNKCJAMI 35,000 i odtwarzaniem wszystkich funkcji oprócz jednej.
Tak przyciągnąć uwagę.
Twój produkt lub usługa ma ten sam problem
Jeśli spojrzysz na witrynę członkowską-dowolną witrynę członkowską, istnieje mnóstwo powodów, dla których powinieneś dołączyć i nadal być członkiem.
Wymieńmy kilka, dobrze?
- Rzetelne odpowiedzi na problemy w temacie
- Odpowiedzi na czas, 24/7
- Dostęp do właściciela strony
- Odpowiedzialność
- Dostęp do praktycznych zasobów “jak”
- Dostęp do społeczności ludzi o podobnych poglądach
- Dostęp do pomocnych członków
- Bezpieczne środowisko
- Środowisko getting-things-done
- Uprzywilejowany dostęp do kursów i produktów
Co jest takiego interesującego w tej liście?
Ta lista może mieć kilka interesujących aspektów, ale może być również bardzo przyziemna. Na przykład: dostęp do praktycznych zasobów “jak”.
Z pewnością ta cecha jest bardzo przyziemna.
Każda strona członkowska na naszej planecie obiecuje to samo. Zarejestrujesz się i uzyskasz dostęp do wszystkich tych wspaniałych samouczków i gadżetów. Ciekawe, ale nudne, co?
Nie, jeśli zrobisz z tego korzyść.
Bardzo łatwo można by podać czynnik wyjątkowości opisując dlaczego te zasoby ” jak ” są lepsze niż cokolwiek, co możesz znaleźć gdzie indziej …
Spróbujmy, dobrze?
Oto moje podejście do elektryzowania tej przyziemnej korzyści:
Zasoby” jak ” w witrynie członkostwa XYZ: jeśli dołączysz do witryny członkostwa, na pewno znajdziesz setki artykułów i samouczków. Różnica między tym, co widzisz w witrynie członkowskiej XYZ i gdzie indziej, polega na tym, że artykuły nie mówią tylko ” jak “coś zrobić, ale “dlaczego”, że coś działa.
Gdy zrozumiesz “dlaczego” coś działa, będziesz w stanie z powodzeniem powielać tę koncepcję we wszystkich swoich produktach lub Usługach — i wiesz, dlaczego to zawodzi oraz jak to naprawić i sprawić, by działało na Twoją korzyść.
Oto jeszcze jeden przykład …
Załóżmy, że masz firmę herbacianą.
Jest pół tuzina-prawdopodobnie dwa tuziny-powodów, dla których ktoś powinien kupić Twoją herbatę. Jaki powód wybierzesz?
Jesteś bardziej niż prawdopodobne, aby pójść na coś, co wydaje się dramatyczne. Ale dla celów tego ćwiczenia, wybierzmy po prostu przyziemne.
- Herbata musi być wolna od pestycydów i chemikaliów
- Herbata musi być z tegorocznych zbiorów
- Suchy liść powinien wyglądać świeżo i lśniąco
- Aromat musi być pachnący i żywy
- Alkohol nigdy nie może być mętny
- Usta czuć musi mieć prawo umami
- Herbaty muszą być odpowiednio wycenione
Teraz jest kilka wyjątkowo interesujących i strasznie przyziemnych punktów na tej liście. Ale są tylko przyziemne z powodu brak wyjaśnienia.
Gdybyśmy mieli wybrać na przykład pojęcie “zachmurzenia” herbaty, moglibyśmy ciągle mówić o tym, jak likier herbaciany musi być czysty, jak czysty liść stworzy półprzezroczysty, prawie połyskujący kubek herbaty, dlaczego mętny likier jest często oznaką niskiej jakości-a więc niezbyt smacznej herbaty.
Podkreśl zalety, a nie funkcje
Kluczowym czynnikiem nie jest cecha.
Możesz wziąć przyziemną funkcję, dać jej trochę oomph, a to zmusi publiczność do zwrócenia uwagi. Piękno polega na tym, że można to zrobić z dowolny funkcja.
Tak, bardziej prawdopodobne jest, że będziesz kuszony, aby użyć najlepszej możliwej funkcji, ale w rzeczywistości nie ma “najlepszej” funkcji. Każda funkcja, bez względu na to, jak przyziemna, może być zwrócona w centrum uwagi.
Tym, co wyróżnia tę funkcję, jest jej historia; powód, dla którego ta funkcja jest tak bardzo ważna.
Wybierając lub tworząc czynnik wyjątkowości dla swoich produktów lub usług, możesz pracować długo i ciężko, aby znaleźć coś niesamowitego.
To prosta formuła
Szukaj przyziemnych.
Podnieś tę “tak zwaną” nudną funkcję do jednej z najważniejszych funkcji, opisując, dlaczego ta funkcja jest tak ważna.
To zbliży Cię o krok do wyjątkowości.
Jakie są niektóre z bardziej “przyziemnych” aspektów Twojego produktu lub usługi? Daj nam znać w komentarzach …
O autorze: Sean D ‘Souza oferuje świetny bezpłatny raport na temat “Dlaczego nagłówki zawodzą”, gdy subskrybujesz jego Biuletyn Psychotaktyczny. Koniecznie zajrzyj też na jego bloga.