Czy zawartość twojej strony jest gotowa na urządzenia mobilne?
Do roku 2013 prognozy przewidują, że będzie 1,7 miliarda mobilnych użytkowników Internetu.
Jest to całkiem bezpieczny zakład, że co najmniej kilku z nich odwiedza Twoją witrynę i widzi ją na ekranie, który zajmuje zaledwie kilka cali.
Co się dzieje, gdy czytelnicy czują się ciasno lub muszą ciężko pracować, aby poruszać się po witrynie lub czytać treści?
Odchodzą.
Szybkość połączenia może również frustrować czytelników. Często ludzie próbują uzyskać dostęp do twojej witryny za pomocą powolnych komórkowych połączeń danych. I pomimo prób zwiększenia pojemności przez dostawców, nadal wydaje się “powolny”, ponieważ im więcej dodają, tym więcej konsumujemy.
Chcesz, aby zarówno zwykli, jak i nowi czytelnicy mieli wspaniałe wrażenia z witryny, niezależnie od tego, czy jest ona w domu na ładnym dużym ekranie, czy gdy są mobilni i widzą ją na małym urządzeniu.
Brian Gardner z StudioPress podsumował to całkiem dobrze, gdy zapytano go o projektowanie stron mobilnych.
Wielu ludzi spędza dużo czasu na projektowaniu swojej witryny dla nowoczesnych przeglądarek, ale nie zdaje sobie sprawy z coraz większego odsetka odwiedzających witrynę, które pochodzą z urządzeń mobilnych.
Ważny jest nie tylko świetny projekt witryny, ale także priorytet użyteczności i wysokiej jakości doświadczenia użytkownika. Dlatego zalecamy korzystanie z wtyczki, takiej jak WP Touch.
Jak więc możesz upewnić się, że Twoja witryna jest odpowiednia dla wszystkich tych mobilnych czytelników?
Cóż, na szczęście, istnieje kilka dość łatwych rzeczy, które możesz zrobić, aby zapewnić bardziej przyjazną dla urządzeń mobilnych stronę.
Oto kilka szybkich ulepszeń, które możesz wprowadzić, począwszy od dzisiaj.
Zainstaluj wtyczkę mobilną
Jeśli używasz WordPress, możesz przekształcić swoją witrynę w wersję przyjazną dla urządzeń mobilnych w około 30 sekund za pomocą prostej wtyczki.
Istnieje wiele tych wtyczek, ale jak polecił Brian, WP Touch to świetne miejsce na rozpoczęcie. Jest bezpłatny i możesz go dostosować na kilka sposobów, aby jak najlepiej pasował do twojej witryny.
Dowiedz się więcej o WP Touch tutaj.
I jeszcze jedna rzecz o mobilnych wersjach Twojej witryny. Upewnij się, że dajesz czytelnikom wybór przeglądania standardowej witryny.
W każdej wtyczce są opcje, aby to zrobić. Są chwile, kiedy czytelnicy będą chcieli zobaczyć pełną stronę internetową, w zależności od ich urządzenia i szybkości internetu.
Uwaga: Przed zainstalowaniem i aktywacją dowolnej wtyczki upewnij się, że Twoja witryna została prawidłowo zarchiwizowana.
Tworzenie inteligentnej nawigacji
Jak nawigacja w Twojej witrynie? Tworzenie inteligentnej, dokładnej nawigacji dla Twojej witryny jest kluczowym aspektem, aby Twoja witryna była przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Upewnij się, że oferujesz czytelnikom jasne i wyraźne sposoby dotarcia do najważniejszych treści.
Na przykład, czy widzisz czerwone zakładki u góry tej strony? Są to przykłady linków do treści cornerstone. Są to nie tylko świetne sposoby na przyciągnięcie ruchu, ale także doskonałe przykłady przejrzystej nawigacji.
Napisz czystą treść
Teraz bardziej niż kiedykolwiek musisz natychmiast przyciągnąć uwagę czytelnika.
Gdy Twoja witryna jest wyświetlana na znacznie mniejszym ekranie, upewnij się, że masz przekonujące nagłówki, które informują czytelnika, że będzie miała wspaniałe doświadczenie w czytaniu tej treści.
Przejrzysta treść, która przechodzi od razu do sedna, zapewnia również czytelnikom możliwość trawienia Twojego materiału na urządzeniach mobilnych, nawet gdy są rozproszeni i zajęci.
Nie używaj zbyt wielu obrazów
To moja wina. Zauważyłem również w moich analizach, że kiedy dołączam wiele zdjęć do konkretnego artykułu, otrzymuję mniejszy ruch czytając go na urządzeniach mobilnych.
Ostatnio ograniczam korzystanie z obrazów do jednego lub dwóch, a teraz moje artykuły są coraz więcej czytane przez tych z urządzeniami mobilnymi.
Obrazy to świetny sposób, aby uzyskać punkt lub rozbić tekst, ale po prostu spróbuj wyobrazić sobie, że ktoś czyta Twoje treści na naprawdę wolnym połączeniu z malutkim ekranem. To może oznaczać, że nie potrzebujesz tego 20-tego obrazu.
Zauważ, że Copyblogger dla większości typów treści zawsze miał tylko jeden, przyciągający uwagę obraz na post.
Nie polegaj na Flashu ani Javascript
Pomijając wszystkie argumenty na temat znaczenia Flasha, generalnie jest to Bezpieczny zakład, że nie wszystkie urządzenia mobilne będą w stanie obsługiwać jedną z tych technologii.
Nawet jeśli tak, wydaje się, że jest to dodatkowy krok lub dwa, aby faktycznie wyświetlić zawartość. Najlepszą praktyką jest trzymanie się zwykłych (X)standardów HTML/CSS.
Ćwicz dobry projekt
W wersji mobilnej witryny internetowej może być łatwiej uciec od kilku problemów projektowych, które są znacznie bardziej widoczne i oczywiste w wersji mobilnej.
Pamiętaj o białych spacjach wokół akapitów i słów. Jeśli Twoje treści są tak ciasne, że sprawiają, że czytelnicy czują się niekomfortowo, mogą nie spędzać zbyt długo czasu.
Możliwość skanowania treści i rozbijania długich bloków tekstu jest świetna dla wszystkich czytelników, ale jeszcze bardziej dla czytelników mobilnych.
Zaś zaśmiecone, ruchliwe wizualnie strony są wystarczająco trudne do odczytania na dużym ekranie. Nie proś mobilnych czytelników, aby tam poszli!
Istnieje więc kilka sposobów na to, aby twoja zawartość witryny była bardziej przyjazna dla urządzeń mobilnych. Zacznij korzystać z kilku z nich, a wyprzedzisz konkurencję.
(Jeśli nie jesteś pewien, od czego zacząć, najlepszą wypłatą za najmniejszy wysiłek jest prawdopodobnie uzyskanie mobilnej wtyczki do WordPress, takiej jak WP Touch.)
Czy ostatnio zmieniłeś swoją stronę na mobilną i zauważyłeś więcej czytelników? Mniej?
Podziel się swoimi doświadczeniami z innymi w komentarzach poniżej. I daj nam znać swoją ulubioną wskazówkę, aby Twoja strona była bardziej przyjazna dla urządzeń mobilnych!