Podnieś rękę, jeśli Twoja strona jest przeznaczona dla małych Marsjan. Śmiało. Nie wstydź się.
Ktokolwiek? Ktokolwiek? Tak myślałem.
Nasze strony tworzone są dla człowiek interakcja. A my, istoty ludzkie-mimo całej naszej wielorakiej różnorodności-mamy pewne uniwersalne zachowania, bez względu na to, skąd pochodzimy.
Jako wydawcy otwartej sieci ignorujemy te zachowania na własne ryzyko. Co to jest?
Myślałem, że nigdy nie zapytasz.
Oto garść niezbędników do projektowania stron internetowych, które ludzie chcą przeczytać …
Ludzie chcą interact, więc Ułatw to.
Widziałeś kiedyś, żeby ktoś poruszał się po Internecie z bronią w ręku?
Ja też nie. W większości przypadków jest to dobrowolne działanie. Ludzie klikają, bo czegoś szukają. Chcą wchodzić w interakcje z tym, co znajdują.
A jednak Strona za stroną stawia bariery i utrudnia interakcję. Używają sprytnych nazw, niejasnych sloganów i “zabawnych” terminów nawigacyjnych, które sprawiają, że odwiedzający witrynę drapią się po głowach lub, co gorsza, klikają.
Co możesz zrobić na swojej stronie, aby była przejrzysta i łatwa w użyciu?
Cecha proste wprowadzenie.
Jeśli witryna jest w języku angielskim, odwiedzający przeczytają ją od góry do dołu i od lewej do prawej. Gdy pojawią się na stronie głównej, ich oczy będą naturalnie iść do lewego górnego rogu w poszukiwaniu potwierdzenia, że są we właściwym miejscu.
W górnej części witryny czytelnicy powinni znaleźć nazwę Twojej firmy i slogan. Te istotne słowa dadzą im znać, że znaleźli to, czego szukali.
Użyj oczywistych terminów nawigacyjnych.
Jeśli będzie pożar w restauracji, do której dziś idziesz, rozejrzysz się za ucieczką? Portal? Lub wyjście?
Gdy ludzie klikają łącza na pasku nawigacyjnym, to dlatego, że chcą opuścić stronę, na której się znajdują, i przejść w inne miejsce. Oznacza to, że nie jest to miejsce, aby ujawnić swoje twórcze skłonności i zacząć nazywać swoją stronę “O” “pełnym ujawnieniem” lub “Wysyłką z siedziby głównej.”
Nazwij to ” o ” i przestań sprawiać, że Twoi goście tak ciężko pracują.
To dotyczy wszystkich elementów nawigacji. Oznacz je prostym angielskim, używając najbardziej powszechnie rozumianych terminów, które można znaleźć, aby opisać, co użytkownicy otrzymają po kliknięciu.
Ludzie muszą czytać. Nie wchodź im w drogę.
Strony internetowe są wyrzeźbione za pomocą pikseli, a najważniejsze piksele na stronie to twoje słowa.
Aby odczytać te słowa, użyj tych ważnych koncepcji projektowych, aby je ustawić i uczynić je łatwymi do wchłonięcia.
Obejmij białą przestrzeń.
Jeśli oczekujesz, że czytelnicy przekroczą linię po linii Twojej kopii, daj im wizualną przerwę. To właśnie robi biała przestrzeń.
Dodaj białe spacje po lewej i prawej stronie obszaru treści, aby dać słowom przestrzeń do oddychania. Nie bój się rozłożyć linii na nieco — tekst w Internecie jest łatwiejszy do odczytania, gdy nie jest tak zwarty jak tekst na wydrukowanej stronie.
Okaż trochę litości naszym oczom.
Jest zły trend projektowania, który jest teraz popularny. Im starsze są moje oczy, tym mniej mi się podobają. Nazywam to stylem “ton na ton”.
Widziałeś go wcześniej-to szary tekst na jasnoszarym tle lub brązowy tekst na tan tle. Jest kolorowy typ na tle, który jest nieco lżejszą wersją ten sam kolor.
Jest niski kontrast, nie jest przyjazny dla czytelnika i nie pomoże twojej sprawie.
Zamiast tego użyj stylów o wysokim kontraście. Chcesz najbardziej czytelny tekst ze wszystkich? Przejdź do ciemnego tekstu na jasnym podłożu.
Oto strona o kontraście, którą znalazłem dzięki głównemu projektantowi Copybloggera Rafałowi Tomalowi. Pokazuje, dlaczego kontrast jest kluczowy. Poświęć dwie minuty na przeglądanie go, a już nigdy nie osiągniesz niskiego kontrastu.
Idź z przepływem skanowania.
Gdy czytelnicy skanują od góry do dołu i od lewej do prawej, chcesz, aby widzieli i czytali Twoje informacje w określonej kolejności. Nie chcesz, aby ich oczy skakały po stronie, lądując na wielu rozpraszających grafikach i tekście.
Umieść swoje treści tak, aby kiedy się przez nie poruszały, absorbowały Twoje informacje w kolejności. Umieść najważniejszy element wyżej na stronie, tuż pod nagłówkiem i po lewej stronie.
Następnie użyj wizualnej hierarchii, aby przesuwać je po stronie w odpowiednim tempie i w wybranym kierunku.
Chcą wiedzieć, kim jesteś. Pokaż im.
Gdy odwiedzający Twoją witrynę po raz pierwszy trafiają na Twoją stronę główną, są pełni pytań.
Czym jest ta strona? Kto nim kieruje? Co rozumiem z wartościami i osobowością tego biznesu?
Ponieważ pierwsze wrażenia są wizualne, ważne jest, aby odpowiedzieć na te pytania w ciągu pierwszych kilku sekund z projektem witryny.
Preferowanymi narzędziami są kolory i czcionki.
Trzymaj się dwóch głównych kolorów witryny.
Rozejrzyj się na tej stronie. Dwa główne kolory copybloggera to ciemnoszary i niebieski. Zielony jest używany jako kolor akcentu i wyróżnia się, ponieważ jest używany oszczędnie.
To jest efekt, do którego chcesz dążyć.
Niestandardowe czcionki dodają osobowości i wyróżnią Twoją witrynę z tłumu.
Łatwiej niż kiedykolwiek wyjść ze standardowej grupy czcionek internetowych i eksperymentować ze świeżymi kombinacjami czcionek. Aby uzyskać inspirujące (i bezpłatne) niestandardowe kombinacje czcionek, przeczytaj ten post autorstwa Briana Gardnera.
Miej oczy na swoich treściach.
Strony internetowe są tworzone dla osób, które je odwiedzą. Nie ma witacza na twojej stronie głównej, aby powitać odwiedzających. To zadanie projektowania Twojej witryny.
Praca z ludzkiej natury, a nie przeciw niej. Po prostu zadawaj sobie pytanie: “co by to wyjaśniało?”i nie pomylisz się.
Co zrobisz, aby powitać odwiedzających i utrzymać ich zaangażowanie? Podzielmy się pomysłami w komentarzach.