Wyobraź sobie, że ATT zdecydowało się wysłać wszystkim swoim abonentom telefonicznym darmowe CB radio w latach 70., tylko po to, aby upewnić się, że firma jest w czołówce ekscytującej nowej technologii komunikacyjnej, która zamiatała naród. Masowe przyjęcie technologii dla kierowców ciężarówek przez ogół społeczeństwa byłoby głupotą dla monopolu do hazardu, prawda?
Seth Godin spogląda dziś na szał CB radia z Lat 70., a konkretnie na to, jak ludzie w tym czasie pomylili niszową fascynację z większym trendem. Post kończy się pytaniem Setha, czy kanały RSS są podobne do prawdziwej zabójczej aplikacji, takiej jak e-mail, czy przeznaczone do przyłączenia się do GeoCities w odrzuconym śmietniku technologicznym.
Przy każdej nowej technologii możesz marnować pieniądze i swój zbyt ważny czas, goniąc za modą, myśląc, że jest to trwały trend.
Na początku może się wydawać, że Seth nie jest pewien, co myśli o przyszłości RSS. Ale jeśli podążysz za linkiem, który umieszcza w swoim ostatnim pytaniu, zobaczysz, że zainwestował sporo własnego cennego czasu w obiektyw “wyrozumiały RSS” na Squidoo.
Jako Ojciec chrzestny Permission Email Marketing®, Seth wie, że RSS nie jest przemijającą modą ani niszową obsesją. Każdy, kto spędził czas na arenie publikowania wiadomości e-mail, wie, że ludzie uwielbiają otrzymywać treści, które mają dla nich znaczenie, dostarczane pocztą e-mail.
Nie lubią spamu, wirusów, phishingu i filtrów, które atomują pożądaną zawartość. Poczta e-mail stała się zbyt ważna dla osobistej komunikacji dla tego śmieci, co oznacza, że wiele osób nie chce już podawać adresu e-mail wydawcom treści.
Wiesz, wydawcy treści jak ty, którzy zdają sobie sprawę, jak ważni są abonenci.
Faktem jest, że RSS i CB radio znajdują się w zupełnie innych punktach spektrum przyjęcia technologii, ponieważ koncepcja wysyłania i odbierania treści internetowych opt-in została już ogromnie przyjęta dzięki e-mailowi. Ponieważ RSS naprawia niezamierzone paskudne konsekwencje publikowania wiadomości e-mail, również zostanie ogromnie przyjęty.
Co sprowadza nas z powrotem do głupich rzeczy, które monopolizują nie rób tego..
Sposób, w jaki Microsoft zainwestował w RSS, mówi wiele. Funkcje odczytu kanałów są zintegrowane w przeglądarce Internet Explorer 7, nowej wersji programu Outlook oraz w samym systemie operacyjnym Windows Vista. Microsoft wie, że RSS to przyszłość dostarczania treści i poczynił odpowiednie duże inwestycje.
Więc … Czy Mogę dostać duże 10-4 na temat znaczenia RSS dla Twojej firmy, dobrzy kumple? 🙂
Subskrybuj Copyblogger dzisiaj!