Imperatyw RSS

Wiele dyskusji na temat America Online i planów Yahoo, aby zacząć korzystać z systemu, który daje preferencyjne traktowanie wiadomości e-mail od firm, które płacą za dostawę. Jak to jest typowe, istnieją argumenty zarówno za, jak i przeciwko idei ” poczta e-mail.”

Niektóre argumenty “przeciw” mogą nie mieć sensu.

Jeden z obozów “przeciw” mówi, że spamerzy po prostu zapłacą za dotarcie do nas, tak jak direct marketerzy robią z pocztą ślimakową. Jest to błędne, ponieważ proponowana “zapłata za gwarantowaną dostawę” oferowana przez Goodmail jest przeznaczona tylko do wiadomości e-mail.

Kolejny obóz “przeciw” mówi, że osobisty e-mail nie przejdzie. Jednak serwery pocztowe Są dobre w rozróżnianiu między masową pocztą z tekstem komercyjnym a komunikacją osobistą, a książką adresową “białe listy”. Serwery poczty e-mail nie zawsze są dobre w rozpoznawaniu masowych wiadomości e-mail, o które użytkownik poprosił, co program Goodmail ma nadzieję poprawić.

Najciekawszy sprzeciw dotyczy spamerów uczących się tworzenia fałszywych znaczków. Nie przepuszczałbym ich.

Osobiście nie jestem w “za” lub “przeciw” obozowi. Po prostu mnie to nie obchodzi.

Więcej o tym za chwilę.

Seth Godin, który zapoczątkował e-mail marketing oparty na zezwoleniach w Yoyodyne (przejęty przez Yahoo w 1998), od lat popiera tego typu rzeczy. W swoim pierwszym poście w wiadomościach o ćwierć centa na plany e-mail, mówi ” Jeśli nie możesz kosztować-uzasadnij to, nie powinieneś pisać do mnie.”

Na początku źle mnie to pocierało. Istnieje wiele samodzielnych przedsiębiorców i małych firm, dla których jest to prawdopodobnie policzek w twarz. Trudno jest buduj lista opt-in. Teraz będziesz musiał zapłacić za reach lista ta, po pocie i trudzie wymaganym do jej zbudowania.

Ale potem policzyłem i zrozumiałem, że Seth ma rację. To nie jest że duży wydatek, w oparciu o proponowane opłata za e-mail. I prawdopodobnie powinienem poprzeć ten pomysł pay-for-play, aby ludzie zrozumieli, jak ważna jest dobra kopia w komunikowaniu się z potencjalnymi klientami.

Ale w tym rzecz. Nigdy nie spotkałem publicznej korporacji, która nie pragnęłaby więcej dobrej rzeczy, a tą dobrą rzeczą są pieniądze. Kiedy tańczysz z diabłem, on zawsze będzie przewodził … a opłata za e-mail wzrośnie tak szybko, jak pozwoli na to rynek.

Nigdy nie podobały mi się korporacje jakiejkolwiek wielkości mówiące mi, co mam robić. Więc zwykle znajduję jakiś koniec.

Czy już wiesz, dlaczego nie obchodzi mnie poczta e-mail? Zgadza się-bo w tym przypadku “koniec wokół” jest lepszy od problemu.

W przypadku dostarczania treści i marketingu opt-in, RSS jest po prostu lepszy. I nikt nigdy nie może pobierać opłat ani ingerować w ten bezpośredni, opcjonalny kanał dla czytelników i potencjalnych klientów.

W weekend omówiłem problem poczty e-mail z rajem Dashem z bloga RSS Cases. Co do kwestii kontroli, ujął to w ten sposób:

Tak długo, jak “mały facet” ma edytor tekstu, może stworzyć kanał internetowy. Tak długo, jak użytkownicy Internetu mogą znaleźć (bezpłatny lub płatny) czytnik kanałów RSS/ Atom, mogą czytać Twój kanał.

Teraz oczywiście prowadzi to z powrotem do argumentu, że “RSS nie jest gotowy do primetime”, i ” nadal potrzebujemy e-maili, aby dotrzeć do mas.”Oczywiście ten argument jest poprawny.

Na razie.

Moim wyzwaniem dla Was jest, aby przestać być samozadowolony w odniesieniu do szybkości przyjęcia RSS. Zacznij edukować swoich czytelników o korzyściach płynących z RSS w stosunku do subskrypcji e-mail. Ukradnij mój samouczek RSS, jeśli chcesz, ale weź sprawy w swoje ręce.

Jeśli czujesz, że globalne korporacje będą koniecznie decydować o twoim przeznaczeniu, nie potrafisz pojąć, jak silny jest obecnie Internet. To nie będzie ostatni raz, gdy wielkie korporacje będą próbowały przejąć kontrolę nad tym medium. Będzie ich więcej.

Nie pozwól, aby duże firmy wyłudzały od Ciebie pieniądze, aby dotrzeć do ludzi, którzy już prosili o kontakt. Użyj RSS.

Nie czekajmy aż Microsoft nauczy mas o RSS. Zróbmy to sami.

Kto pisze ten scenariusz? My, czy Fortune 500?

Total
0
Shares
Related Posts