Jak przyciągnąć uwagę czytelnika

Jak przyciągnąć uwagę czytelników to jedna z najważniejszych lekcji content marketingu. Dlaczego?

Bez względu na to, jak genialne są Twoje pomysły, nie możesz nawet zaoferować ich swojej perspektywie, chyba że sprawiłeś, że najpierw spojrzała w twoim kierunku.

Musisz zwrócić uwagę swojego potencjalnego klienta przed możesz zmienić ją w czytelnika, dać jej znać, jaki jesteś wspaniały, lub sprzedać jej coś.

Czy zwróciłem już Twoją uwagę?

Dobrze. Teraz pokażę Ci, jak zdobyć kogoś innego.

Czytelnik nie może zwracać uwagi na wszystko

Mózg jest taki zabawny — aby zrozumieć, mózg musi skupić się na konkretnych informacjach.

Uwaga pomaga nam usunąć nieistotne i wybrać, które informacje wejdą i pozostaną w naszej świadomości. Nasza uwaga decyduje, Na co “zwracać uwagę”, ponieważ ludzkie skupienie jest ograniczone, a my po prostu nie możemy poświęcić naszej uwagi wszystkim.

Umysły twojego czytelnika są bardzo selektywne. Więc musimy dać im uzasadnienie zwracać uwagę na nasze treści, a nie na wszystko, czego mogą słuchać.

Szukasz usług Content marketingowych?

Jesteśmy agencją Copyblogger Digital Commerce Partners.
Specjalizujemy się w dostarczaniu ukierunkowanego ruchu organicznego dla rozwijających się firm cyfrowych.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Istnieje wiele przeszkód na drodze do zdobycia uwagi czytelnika

Nawet jeśli masz najlepszy produkt, usługę lub informacje na świecie, nadal trudno jest namówić ludzi, aby dali ci porę dnia. Oto kilka typowych przeszkód podczas uczenia się, jak przyciągnąć uwagę czytelników:

  • Nieustanne rozprzestrzenianie się dostępnych produktów, usług i informacji
  • Coraz większa konkurencja
  • Metody mnożenia rozkładu
  • Wyrafinowanie kupujących
  • Przeciążenie informacją
  • Pragnienie natychmiastowej satysfakcji

Są to wszystkie przeszkody, z którymi musisz się zmierzyć w grze przyciągającej uwagę, więc naprawdę musisz być dobry w pokazywaniu czytelników dlaczego ich Ograniczona uwaga powinna być skierowana na Ciebie.

Wypróbuj te 8 technik przyciągających uwagę

Gotowy, aby wzmocnić swoje pisanie za pomocą przyciągających uwagę technik?

Te wskazówki mogą zwiększyć kreatywność, dzięki czemu potencjalni klienci natychmiast zobaczą, że Twoje treści są warte swojego czasu.

1. Przyciągnij uwagę czytelnika w pierwszym zdaniu

Pierwsze zdanie artykułu jest prawie jak podtytuł, ponieważ ma podobną pracę. Jeśli twój nagłówek wzbudził zainteresowanie czytelnika, to pierwsze zdanie musi utrzymać to zainteresowanie.

Ważne jest, aby znać punkty bólu czytelników, abyś mógł włączyć je zarówno do nagłówka, jak i akapitów otwierających. Zamiast prowadzić z ogólnymi informacjami, które znajdą w każdym artykule, podkreśl aspekt swojej treści, który czyni go niezwykłym lub innym.

Złóż interesującą obietnicę – taką jak praktyczne sposoby szybkiego pisania artykułów bez poświęcania jakości-którą spełnisz dla czytelnika, jeśli sprawdzi resztę twojego tekstu. (Przejrzyj otwarcie tego artykułu jako kolejny przykład.)

2. Pomóż im zobaczyć to, co Ty widzisz

Możesz skupiać się na sobie, tworząc wiadomości o swojej firmie, myśląc, że każdy widzi rzeczy tak, jak ty. Ale nie.

Ludzie nie będą cię “słyszeć” ani zwracać uwagi, dopóki nie zauważą tego, co Ty postrzegasz.

Musisz więc uczynić swoją pozycję krystalicznie czystą-pomóc im zobaczyć to, co widzisz, używając opowiadania historii, opisu, osobistych doświadczeń, studiów przypadków i wszystkiego, co sprawi, że perspektywa znajdzie się we właściwej pozycji, aby zrozumieć Twoją wiadomość.

3. Zrób to osobiście

Kiedy robisz swoje pisanie osobistym, robisz to ważne.

Osobiście interesujące lub percepcyjnie znaczące informacje mogą przyciągnąć uwagę, przynieść jasność i pomóc mu wślizgnąć się do świadomości potencjalnego klienta.

Nie musisz dużo tłumaczyć, aby powiedzieć komuś, że jego dom (lub jego włosy) płoną — ponieważ jest to dla niego takie osobiste. Natychmiast zwracasz uwagę.

4. Użyj emocji

Emocje to świetny sposób, aby zapewnić jasność komunikatów biznesowych, jednocześnie czyniąc je osobistymi.

Emocje mają również potrójną premię dodawania jasności, dając klientom powód do rozmowy o Tobie i Twojej firmie oraz uruchamiając obwody w mózgu, które aktywują zachowanie i decyzje-korzyści emocjonalne to much lepiej w tym niż logika.

5. Nie ryzykuj z uwagą

Jeśli zastanawiasz się, jak przyciągnąć uwagę czytelników, jest to prawdopodobnie najważniejsza koncepcja do nauczenia się.

Masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć czyjąś uwagę, więc nie ryzykuj sprytnym, uroczym lub poufnym językiem lub wizualizacjami, które często są tracone przez ludzi.

Nie używaj dowcipów lub terminów branżowych, albo, chyba że jest to właściwe dla wąskiego marketingu niszowego. Te taktyki mają tendencję do dezorientowania odbiorców, choćby na kilka sekund, co wystarczy, aby ich stracić — a zdezorientowany umysł nie zwraca uwagi.

6. Kontynuuj z mocną sekundą

Gdy uda ci się przyciągnąć uwagę czytelnika, nie marnuj go.

Zwrócenie uwagi czytelnika jest jak pierwsze uderzenie jednym-dwoma uderzeniami-jeśli nie wylądujesz w drugiej części, nie będziesz ich znokautował (a mam na myśli KO w dobrze. sposób).

Upewnij się, że twój drugi cios, faktyczna informacja LUB Wiadomość, za którą zwróciłeś jej uwagę, jest warta zachodu.

Jeśli jest to cenne, utorowałeś drogę do łatwego wejścia w jej uwagę dzięki przyszłej rozmowie.

Jeśli tak nie jest, następnym razem będzie o wiele trudniej przyciągnąć jej uwagę, ponieważ mózg twojego potencjalnego klienta już złożył Twoje informacje pod “Nie warte naszej uwagi.”

7. Użyj zdjęć, aby przyciągnąć uwagę

Visual content marketing nie musi być skomplikowany.

Pomyśl o prostych sposobach dzielenia długich bloków tekstu z obrazami, które dają czytelnikowi chwilową przerwę od treści. Sztuka polega na tym, aby obrazy były związane z Twoim tematem, więc podczas gdy wstrzymują się od czytania twoich słów, nadal zachowasz ich uwagę.

Jeśli zaczniesz od angażującego obrazu u góry treści, natychmiast sprawisz, że pisanie będzie bardziej dynamiczne i będziesz mógł stopniowo dodawać więcej obrazów do reszty tekstu, gdy zajdzie taka potrzeba.

8. Zachęcaj czytelników do zadawania pytań

Może się to wydawać sprzeczne z intuicją, ale prowokujące do myślenia treści sprawiają, że czytelnicy wracają do twojej witryny w przyszłości. Nie bój się więc pozostawić czytelników z kilkoma pytaniami.

Chociaż chcesz, aby Twoje pisanie było dokładne, w przyszłości będziesz miał wiele okazji, aby zagłębić się w tematy, które interesują Twoich czytelników.

Podpowiedź na tematy, o których możesz pisać w przyszłości na podstawie ich opinii lub pytań i odpowiedzi. Kiedy dajesz czytelnikom sposób na bycie częścią swojej społeczności, masz okazję zatrzymać ich uwagę w czasie, a nie tylko na kilka minut.

I nie tylko w ten sposób przyciągasz uwagę czytelników — w ten sposób budujesz odbiorców, którzy budują twój biznes.

Total
0
Shares
Related Posts